Filtr DPF |
Autor |
Wiadomość |
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2012-12-17, 17:16
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Juz dawno temu zauwazylem ze o uzytkownika sie wogole niedba,tylko interesy duzych firm.maja co produkowac i na pewniaka wtykac ludziom co 120kkm nowego DPF-a za ciezkie pieniadze teraz potanialy ale na poczarku za PDF zadano do 3kk$ |
zdecyduj się czy DPF czy PDF |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2012-12-17, 19:12
|
|
|
No drugi raz mnie zlapales na tym PDF-ie. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-12-17, 20:34
|
|
|
Byłem ostatnio z ciekawości na wykładzie prof. Stańczyka. Wygląda na to, że sytuacja z ropą nie jest zła w sensie zasobów, ale "lobby prądowe" ogłupia rzesze ludzi, ideami typu: prąd elektryczny siedzi sobie w ścianie i jest czyściutki (nie spala się miliardów ton węgla i ropy, nie rozszczepia tysięcy ton uranu i toru), czeka tylko na odbiór (to z prądem, to mój pogląd, nie z wykładu). Wyraźnie widać jednak, że póki nie uda się efektywniej akumulować energii, to są to namiastki rozwiązań, nadające się najlepiej do odzysku z hamowania. Przede wszystkim jednak musi zostać rozwinięta technologia pozyskiwania ze słońca. Wtedy energii będzie "po uszy". To co się dzieje teraz, to taki "pomping w bambus". Będzie rewolucja, jeśli włodarze paliwowokopalni pozwolą.
[ Dodano: 2012-12-17, 20:39 ]
Toś mnie Pan zmartwił. Ja mam już 140 tys. kilometrów. Znaczy niedługo pewnie i mnie trafi. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2012-12-17, 21:40
|
|
|
herman00 napisał/a: | Co tam już zatruli środowisko produkując taki fajans jak DPF, a jak będą to utylizować to zatrują środowisko drugi raz, a niech tam. |
Dokładnie, mam pewne informacje ile ciepła i produktów ubocznych idzie do atmosfery podczas produkcji filtrów DPF, to są ogromne piece które pobierają ogromne ilości prądu, a piece muszą być chłodzone, czyli kolejny zużyty prąd, ciepło z pieców nie jest w żaden sposób odzyskiwane, wszystko idzie "w luft"
I teraz popatrzcie ile prądu trzeba zużyć żeby tylko wyprodukować taki filtr (piece, chłodzenie ich), potem dodajcie olej (produkcja i utylizacja oleju i filtra) - który jeśli zmiesza się z ropą trzeba wymienić, i zobaczcie ile energii trzeba na to zużyć. A jak wiadomo w polsce prąd jest z węgla, czyli taka czyta ta energia nie jest |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2012-12-17, 22:10
|
|
|
Zgadzam sie z Wami w 100% i tego samego typu sa odpowiedzi w Szwecji i wtedy te grupy rozwalajce gospodarke czyli tzw zieloni cichna.
Fajna dyskusja i wracamy do sytuacji wyjsciowej.Podobnie bylo w momencie wprowadzania katalizatorow ,madrzy ludzie ostrzegali tego nie bedzie widac ale beda skutki uboczne.Stalo sie tysiace ludzi ma alergie,raki itp a to sa skutki pracy katalizatorow ale urzednik nie widzi jest czysto tzn dobre dla robienia pieniedzy a praktycznie to jest kolo zamkniete.
Jar, do wiadomosci wszystkich mam na imie Michal i tak prosze mnie nazywac niewazne czy to Seba 15 lat czy ktos starszy.Jest demokracja i wszyscy sobie mowia po imieniu tak przynajmniej jest w szwecji z wyjatkiem do krola musisz najpierw jego wysokosc.Wieiu jest z krolem po imieniu ale prywatnie.
Powoli przemysl zaczyna dochodzic do batteri naprawde juz nas interesujacych.Litium z canady sa drogie ale maja nieduza objetosc wage a potworna pojemnosc.Sa plany aby zakupem owych batteri zajelo sie panstwo a automobilista tylko mialby wykupiony abonament na prad.I batterie bylyby ladowane na stacjach izostawiana a automobilista podjezdzal i malym dzwigiem by wkladano je tam gdzies do kufra wtyk i jazda.Tankowanie ,to wymiana batteri.Na poczatek w szwecji chca aby sie tym zajkela byla fabryka saaba.Budowa stacji dystrybucja batteri i produkcja elektryczniakow wtyczkowcow. Zasieg takiego auta to 500km i jazda z predkoscia 100km/h.Powietrze w miastach napewno by sie oczyscilo,ale tak naprawde to tzreba ten prad wyprodukowac,tutaj jest 12 elektrowni atomowych jest duza nadwyzka energi.Jedna zlikwidowano protest dunczykow( barsebeck) ale w innej dostawiono wiecej reaktorow i cyfra produkcji sie nie zmniejszyla.mamy okolo 20procent energi z wody( Biala energia).
Dieslowskie sa tylko awaryjne.Weglowki rozebrano i zezlomowano.
Powietrze nie jest najlepsze ale najczyciejsze w calej europie.W bialej koszuli przechodzisz caly dzien i niemasz obwodki.
Pzdr.chepika 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
Rumcajs
Model Samochodu: Nubira
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 1 Skąd: Południe Polski
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-01-06, 08:01
|
|
|
Witam,
To mój pierwszy post na forum. Bardzo Wam dziękuję, już wiem co i jak (w sensie technicznym), bo jeśli chodzi o przewały ekoterrorystów i cwaniaczków z koncernów, to wiem co i jak od dość dawna mniej-więcej od kiedy dorosłem i straciłem złudzenia
Mam od niedawna Nubirę kombi 2.0 turbodiesla i te same problemy, bardzo mi pomogliście.
Co do ,,białej energii" jeszcze - mamy w Polsce powodzie, plany powysadzanych przez Niemców systemów zapór w całych Sudetach, mamy jeszcze Beskidy, Tatry, Pieniny i Bieszczady, mamy długą, popartą sukcesami tradycję pozyskiwania prądu przez elektrownie wodne (Żar, Porąbka), to do licha czemu nie mamy całej sieci wodnych elektrowni i zbiorników retencyjnych? Ale to Offtop. |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-01-14, 21:17
|
|
|
A toyota potrafi! Nie znam detali, ale dozują ropę bezpośrednio do DPF-a i nie pompują tego ognia przez silnik. |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-01-15, 08:46
|
|
|
Podobnie chyba jest w Epice,gdyz dochodza dwa przewody z paliwem bezposrednio do DPF-u.
Zreszta nie mam zadnych klopotow.Zlapalem siebie znowu na wiekszym zuzyciu paliwa.Sprawdzilem cisnienie opon i sie okazalo ze ponad miesiac jazdy bez kontroli cisnienia ono spadlo z 2.8 bar do 2 bar i to bylo powodem podwyzszonego zuzycia paliwa.
Ale i tak ma podwyzszone gdyz srednio pali 7l/100km mimo ze czesto wskaznik pokazuje zuzycie okolo 6.3l.Corka to odkryla ktora jezdzi tak jakby miala jajo surowe pod pedalem gazu.Pappa jak siadzie to lubi pocisnac i uslyszec ten gang silnika i turba.
Pzdr.Chepica 215. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-01-15, 09:50
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Podobnie chyba jest w Epice,gdyz dochodza dwa przewody z paliwem bezposrednio do DPF-u.
Zreszta nie mam zadnych klopotow.Zlapalem siebie znowu na wiekszym zuzyciu paliwa.Sprawdzilem cisnienie opon i sie okazalo ze ponad miesiac jazdy bez kontroli cisnienia ono spadlo z 2.8 bar do 2 bar i to bylo powodem podwyzszonego zuzycia paliwa.
Ale i tak ma podwyzszone gdyz srednio pali 7l/100km mimo ze czesto wskaznik pokazuje zuzycie okolo 6.3l.Corka to odkryla ktora jezdzi tak jakby miala jajo surowe pod pedalem gazu.Pappa jak siadzie to lubi pocisnac i uslyszec ten gang silnika i turba.
Pzdr.Chepica 215. |
To nie paliwo, tylko przewody do sparawdzenia cisnienia za i przed DPF w celu ustalenia zapełnienia. |
|
|
|
|
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 81 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2013-01-15, 15:34
|
|
|
Wiesz nie probowalem sie wgryzac gdyz niema zadnych problemow,ale skoro tak mowisz to znaczy ze tak jest po prostu nie wiedzialem.
Pzdr.Chepica215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-03-03, 21:02
|
|
|
robot napisał/a: | lacetti 2.0
emerycka jazda ( 90km )na trasie około 220km... tylko czasami miasto i fotoradarmy - spalanie 5.5 L / 100 , może w lato i jadac te 85 km daloby rade zjechać jeszcze trochę , ale tylko w ramach testu to robilem bo na codzien ciężko
szykuje się do ciecia dpfu , mze wtedy na te 5L zejdzie |
Ja siedzialem tak wczoraj i liczyłem to wyciecie DPFa. Koszt usługi to jakies 1200 plus koszt wyciecia czyli 1500 zł.
Za 1500 zł mam 263 litry, a oszczednosc to jakies 0,7 do 1 litra na 100 km, czyli 30000 km zeby to odjezdzic.
Doszedlem do wniosku ze jesli dziala normalnie to nie wywale kasy na takie poprawki ekologii |
|
|
|
|
robot
Model Samochodu: lacetti 2.0
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 3 Skąd: slupsk
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-03-03, 23:35
|
|
|
za tyle tez bym nie wywalal... ale obecnie już można spokojnei zrobić to za poniżej 1k... |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-03-23, 13:42
|
|
|
Licząc wyłącznie zużycie paliwa, to rzeczywiście, można się wahać, ale przyjdzie refleksja, kiedy padnie turbo, wtryskiwacze, albo zaworki sterujące na pompie wysokiego ciśnienia CR. Właśnie to ostatnie mnie kopnęło. Zaworki 2*400=800 PLN i cały dzień roboty...Nie mam kasy i ochoty. Na razie jeżdżę. |
|
|
|
|
fastandfurious
Model Samochodu: chevrolet chrysler
Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 41 Skąd: Radom
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-05-06, 13:35
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Ta metoda byla uzywana okolo 20 lat temu tutaj technika idzie caly czas do przodu.
Tych aparatow juz niema.Dzisiaj stosuja ten system ktory Ty masz w samochodzie ktorym koncowym efektem jak sie nie pali check engine tzn ze spaliny sa na poziomie ok.
Jezeli jest taki super no to sie moze przeslizniesz.Zycze powodzenia.
Tylko nie rozumiem dlaczego nie doprowadzic do stanu uzywalnosci tylko stosowac metode okrezna.Ciekawe jaka bedzie wartosc sprzedazna z drugiej reki tego auta.Ale z takim wynalazkiem niewiele juz dostaniesz.Pamietaj do starszego auta juz nikt niebedzie kupowal nowego DPF-a.
Pzdr.Chepicka. |
Niestety w chwili obecnej DPF pojawiają się w praktycznie wszystkich nowych samochodach. Niestety według mnie zastosowanie tego rozwiązania spowodowała stan, iż era "tanich desli" się bezpowrotnie skończyła. Prędzej czy później mając takie rozwiązanie będą z nim problemy. Posiadając takie auto należy również pamiętać o stosowaniu właściwych środków smarujących do silnika. Do tego typu rozwiązań godnym polecenia jest Shell Helix Ultra Pureplus Technology. Choć to i nie zawsze pomaga, jak filtr jest już bardzo zużyty. |
|
|
|
|
liker
Model Samochodu: fiat punto
Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 1 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
|
|
|
|
|