Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-07-16, 11:30
|
|
|
Karlos napisał/a: | Tak na marginesie, posiadacze Reanult 1.6 16V ze zmiennymi fazami rozrządu rozwiązują problem "porannego klekotania" poprzez zalanie oleju równo z górną granicą bagnetu (niektórzy nawet sugerują przekroczenie tej granicy). |
W Cruze 1.6 i 1.8 również tak można zadziałać, zalać oleju powyżej górnej granicy,
np. całe 5 litrów na raz swobodnie można wlać, a nawet więcej.
Nadstan oleju do 1 litra nic złego w tych silnikach nie zrobi
natomiast jego niedobór choćby 0,5 litra daje negatywne efekty. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-07-26, 00:10
|
|
|
wywaliłem sitka może troche lepiej pracuje silnik olej motul wlałem może zrobię dolewkę oleju do max też sprawdziłem olej w skrzyni jest słomkowy ale troche wyleciało przy odkręcaniu korka chyba nic się nie stanie jak będzie mniej ?na drugi rok wezmę się za wymianę kupiłem w łodzi uszczelkę za 34 zł |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-07-26, 11:23
|
|
|
krecik napisał/a: | olej w skrzyni jest słomkowy ale troche wyleciało przy odkręcaniu korka chyba nic się nie stanie jak będzie mniej ?na drugi rok wezmę się za wymianę kupiłem w łodzi uszczelkę za 34 zł |
Słomkowy od GM nie jest właściwym olejem dla Twojej D16,
http://forum.chevrolet.or...r=asc&start=195
lepiej zmień ten olej jak szybko się da, szkoda skrzyni. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-07-26, 11:50
|
|
|
a czy dolać do poziomu max olej silnikowy |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-07-26, 12:36
|
|
|
Jasne. Nic się złego nie stanie jeśli nawet trochę przelejesz, np. 0.5 l.
Nad stan oleju 0,5 -1 litr nic złego nie zrobi w naszych XER-ach,
uszczelniaczami nie wyrzuci oleju, bo ciśnienie wytwarza pompa oleju i wytwarza je na stałym poziomie.
Może być niebezpiecznie dopiero gdy lustro poziomu oleju w misce jest na wysokości ścianek tłoka, gdy schodzi w dół.
Wówczas taka sytuacja może spowodować mechaniczne uszkodzenie silnika;
pokrzywienie/złamanie sworzni tłokowych lub w skrajnych przypadka urwanie stopy korbowodu tłoka.
Ale żeby taka sytuacja w ogóle zaistniała, to musiałbyś przelać ponad 2 litry więcej.
Na szczęście Motul sprzedaje olej w 5-cio litrowych butlach
so it's not possible |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-07-26, 22:16
|
|
|
ojak zlałem stary olej z płukanką motula to było 4,5 litra ciekawe ile reszty oleju zostało? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-07-29, 22:16
|
|
|
Ponoć nawet z pół litra może zostać w tym silniku,
chociaż kiedyś to liczyliśmy i aż tyle się nie doliczyliśmy.
W Twoim przypadku do standardowej ilości musisz dodać +200 ml płukanki.
Swoją drogą ciekawe porównanie przed i po użyciu motul engine clean
oraz innych płukanek
http://www.oil-club.ru/fo...telja-15-minut/ |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-08-22, 12:24
|
|
|
Ciekawe czy RUVILLE przepakowuje tylko elektrozawory INA,
czy posiada swoje własne?
zawór sterujący wałka rozrządu
EVR 205805 = 205301
OE: 55567050, 1235299, EVR 205805 = 205301, INA 427001410 = 427000110
http://allegro.pl/zawor-w...6264290269.html
 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
p1974
Model Samochodu: cruze 1.8 2013
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 48 Skąd: Katowice
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-09-11, 21:38
|
|
|
A co powiecie na to. Zalałem tydzien temu motulem 8100 xClean 5w30 (poziom max na bagnecie) do tego ten nowy filtr z filtrona. 3 dni temu usunąłem sitka selenoidów. Jak zapalam po dłuższym postoju (np rano lub po 6-7 godzinach stania) to zawsze po odpaleniu jak silnik juz zaskoczy to przez 2 sekundy jest taki klekot dokładnie z okkolic ZFR - ostatnio żona odpalała, a ja z uchem pod maską - więc zlokalizowane precyzyjnie. Ten klekot jest 2 sekundy i calkiem znika - nie jest głośny ale słychac go z kabiny. Ten klekot mam tak od miesiaca - cały czas tak samo. Na ciepłym jak zapalam to go nie ma. Zmiana oleju i wywalenie sitek nic tu nie dało. Czego sie spodziewać ? Jakieś porady ? |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-09-12, 11:35
|
|
|
A czy przed zmianami słychać było po starcie KZFR?
Te wszystkie zmiany raczej stosuje się zapobiegawczo i nikt nie jest w stanie stwierdzić na 100% czy pomogą. Nie powinny zaszkodzić, więc ludzie to robią. A jak już koła szlag trafia, to trzeba będzie je niestety kiedyś wymienić. Nie jak je coś tam rano słychać, tylko jak już będzie naparzać.
Poranne stuki często występują u ludzi po długim postoju, przy dużych upałach, i postoju na pochyłości terenu.
Co teraz można zrobić? Może dało by się bez spuszczania oleju wkład filtra sprawdzić. Wiem, że można go źle założyć podczas montażu, że może się skręcić.
Co jeszcze.. Nie wiem na czym wcześniej jeździł i jakie interwały wymiany oleju. Może po zmianie na ten olej gdzieś jakiś zakrzep się oderwał i przytkał w innym miejscu... mocno teoretyzuję.... może płukanka...
I czy pewny jesteś oryginalności oleju, więcej mi do głowy nie przychodzi. |
|
|
|
 |
p1974
Model Samochodu: cruze 1.8 2013
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Sie 2015 Posty: 48 Skąd: Katowice
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-09-25, 16:34
|
|
|
Na 3 tyg przed zmiana oleju pojawil sie ten dzwiek. Filtr dobrze założyłem bo sam to robiłem i nie ma cienia watpliwości. Wskoczył w swoje miejsce obracał sie płynnie. Nie da sie źle załozyc filtra jak sam filtr nie ma wady. Generalnie po tygodniu dzwiek dizolowania ustał całkowicie i od 2 tygodni nie słyszałem go ani razu. Wydaje mi sie ze pomógł i motul i usunięcie tych sitek. Zrobiłem to w tym samym czasie. Silnik potrzebował pare dni chyba, nowy olej sie rozszedł i problemu nie ma ....na razie. Dam znać jak cos sie zmieni |
|
|
|
 |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-09-25, 21:12
|
|
|
O fajnie. widocznie koła nie rozlatują się jeszcze. A wkład filtra można skręcić wzdłuż jego osi podczas zakręcania czapki. Tak czy inaczej, słucham opli głównie zafirek i niestety sporo słyszę przy odpalaniu tego terkotu. Z tym że te zafirki mają na liczniku pewnie nie mało. |
|
|
|
 |
|