Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Sparka M300
Autor Wiadomość
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-03, 21:07   Zakup Sparka M300

Witam

Zastanawiam się nas zakupem Sparka dla żony(lata 2010-2012), pasuje mi cena (sa stosunkowo tanie) a lepszej połówce autko się podoba. Tylko mnie troszkę odpycha od autka sprawa dostępu do zamienników, jak to wygląda na dzień dzisiejszy?. Druga sprawa jak jest z zabezpieczeniem antykorozyjnym w Sparkach, auto kupowałbym z myślą o eksploatacji w granicach 8-10 lat, tak więc ta kwestia ma dla mnie duże znaczenie.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-04, 07:37   

Jeśli masz możliwość to namawiam na silnik 1,2. Nie mówię, że 1,0 na miasto nie wystarczy ale poza miastem do sprawnego wyprzedzania przydałoby się trochę więcej mocy. Ten maluch trochę jednak waży. Mamy Sparka już 3-ci rok i to był fajny zakup, niemniej jego słabym punktem jest korozja tylnych błotników ( brak pełnych nadkoli z tyłu ). Wiedząc o tym praktycznie rok po zakupie kupiłem pełne nadkola do Sparka na Allegro i zabezpieczyłem antykorozyjnie podwozie i profile zamknięte. Póki co z częściami w ASO nie ma problemów ( części do Chevroleta nie są drogie ). Możesz też kupić zamienniki na Aliexpress ale wtedy musisz się liczyć z długim czasem przesyłki lub większymi kosztami za kuriera z Chin. Ale to takie teoretyczne gadanie bo jeszcze nic nam się nie zepsuło.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-04, 10:08   

autko ma być głównie do miasta, tak więc pewnie 1.0 wystarczy, zwłaszcza, że 1.2 jest mało ofert. A Spark ma blachy w ocynku?, czyli mam rozumieć, że w Polsce jest problem z zamiennikami części, typu hamulce, amorki itp. rzeczy?
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-04, 10:59   

Na miasto 1.0 spokojnie wystarczy. Powtórzę: nie ma żadnych problemów z dostępnością części do Sparka. O Aliexpress piszę w kontekście: jeśli chcesz coś kupić taniej niż w ASO a nie pasują ci używki. Generalnie koszt nowych części do Chevroleta jest podobny jak do Fiata. Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to chyba Chevrolet jest nawet lepiej zabezpieczony od Fiata ( miałem Sienę i Nubirę ).
Nawet nie wiem czy Spark ma ocynk. Jedyne co piszą w instrukcji to 6-ścio letnia gwarancja na blachy. I generalnie mimo, że nasz stoi prawie 3 lata pod chmurką to nigdzie rudej nie widać.
Z tylnymi błotnikami to lekka wtopa bo piach spod kół szoruje błotnik w większości zabezpieczony jedynie lakierem położonym na gołą blachę. Warto kupić na Allegro nadkola nawet po to żeby nie było słychać hałasu piaskowanej blachy:
http://allegro.pl/chevrol...5237163740.html
Zapłacisz 100 zł za wszystko ( razem z robocizną ).
Z rzeczy do których trzeba się przyzwyczaić w Sparku to trochę mały promień skrętu kół, więc mimo, że samochodzik jest mały to łatwiej wszędzie wjeżdżać tyłem. Inny pierdół to brak podświetlania bagażnika w standardzie i brak zegarka. ALE TO SĄ BZDETY. Np. przykleisz rzepem do ścianki bagażnika małą lampkę do szafy reagującą na ruch i światło i masz z bańki oświetlenie bagażnika w nocy.
Nasz Spark to wersja podstawowa doposażona jedynie w klimę ( jedynie takiego mieli w sprzedaży od ręki ). Jak widać trochę go poprzerabiałem :-P









P.S.
Sparki z silnikiem 1,2 były do Polski sprowadzane na zamówienie. Chciałem takiego kupić ale kazali mi czekać 6-9 miesięcy, więc odpuściłem.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-04, 12:43   

dzieki wielkie za takie "bogate" informacje :)
Ja rozważam jeszcze Pandę III, tylko ona jest niestety droższa i przekracza trochę mój założony budżet, na a Panda II nie podoba się żonie :-/
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-04, 13:11   

Jeśli twojej żonie podoba się Spark, to bardzo dobry wybór. Nic lepszego ( ani ładniejszego :-D ) za podobne pieniądze nie kupisz. Spark po liftingu sprzedawany w Europie jako Opel Karl jest o ponad 10 tyś droższy niż był Chevrolet Spark.
Stare Matizy do dzisiaj jeżdżą po polskich drogach, to też o czymś świadczy.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-04, 20:21   

Matiza kiedyś miałem, dosyć milo go wspominałem dopóki nie zaczął rdzewieć :evil:
bo naprawy blacharsko-lakiernicze sa jednak bardzo kosztowne.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-05, 10:55   

janus_z napisał/a:
Matiza kiedyś miałem, dosyć milo go wspominałem dopóki nie zaczął rdzewieć :evil:
bo naprawy blacharsko-lakiernicze sa jednak bardzo kosztowne.
Sorry, taki mamy klimat. Zresztą wszystko kiedyś diabli wezmą.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-06, 07:13   

No tak, ale jest różnica jak jedno auta nie ma żadnej korozji tylko przez 3 lata a drugie i 10 lat wytrzyma
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-06, 09:50   

To zainwestuj 1000 zł i zrób pełną konserwacje podwozia i profili zamkniętych. Na kilka lat będziesz miał problem z bańki.
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-06, 10:31   

tak jeszcze patrzyłem pod kątem kosztu haka holowniczego (do przyczepki), to aż się zdziwiłem żadna Polska firma takiego nie produkuje chyba :shock:
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-06, 20:21   

Sparkiem niczego nie można ciągnąć ( prawdopodobnie będziesz to miał wbite w dowód rejestracyjny ). To co jest założone u mnie ma atest tylko na bagażnik rowerowy ( mimo, że konstrukcyjnie to demontowany hak Thule ). Prawdopodobnie już żadne małe samochody nie mają w UE homologacji na hak. Dlatego Thule odpuściło ten system montażu bagażników rowerowych ( swój kupiłem w Niemczech na wyprzedaży ).
 
     
janus_z 

Model Samochodu: fiat
Wiek: 41
Dołączył: 03 Lip 2016
Posty: 10
Skąd: rzeszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-07-06, 20:26   

No to kicha, bo akurat potrzebuje haka
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-07-07, 09:19   

Podziękuj "wszechwiedzącym" biurwom z Brukseli :evil:


Zdjęcia z krajów gdzie nie sięga wszechwiedza Brukseli:






Hak do Sparka:



Dowcip:
Jaka jest różnica między Bogiem a urzędnikiem unijnym?
Bo Bóg wie wszystko a urzędnik unijny wie wszystko lepiej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: