Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tulei tylnej wahacza przedniego -DIY
Autor Wiadomość
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-04-18, 20:17   Wymiana tulei tylnej wahacza przedniego -DIY

Pomyślałem, że skoro wymieniam, to zrobię małą instrukcję. Aby wymienić tuleję tylną wahacza przedniego (lewą lub prawą) wcale nie musimy demontować całego wahacza. Naprawa nie jest ani trudna ani czasochłonna. Nie potrzeba też kanału –wystarczy standardowy podnośnik który jest na wyposażeniu Cruza.

Potrzebne klucze:
18 -najlepiej kopyto i oczkowy lub nasadowy
16 -oczkowa

Podnosimy i zabezpieczamy samochód przed spadnięciem z podnośnika i zdejmujemy koło.
Zdejmujemy plastikowe nadkole chyba, że jest pęknięte (typowa i częsta usterka) to czynność może się ograniczyć do wypięcia jednej spinki i wyjęcia fragmentu który później przymocujemy drutem ( ja tak właśnie mam :-P )
Odkręcamy dwie nakrętki mocujące tuleję do podwozia (od góry 18 kopyto, od dołu oczkowa lub nasadowa). Odkręcamy śrubę mocującą tuleję do wahacza (klucz 16).
Teraz za pomocą klucza ,lub jakiegoś pręta włożonego odpowiednio od dołu między wahacz a element konstrukcji podwozia tak naprężamy aby tuleja wysunęła się z gniazda w podwoziu i obracamy ją tak aby część na śruby znalazła się w kierunku do dołu.
Teraz naszą dźwignię wkładamy od góry i ciągnąc do siebie robimy sobie wystarczająco dużo miejsca by zsunąć tuleją z wahacza.

Trzymając tak samo zakładamy nową tuleję na wahacz. Wkładamy dźwignię od dołu i wkładamy mocowanie tulei w uchwyt podwozia.


Teraz montujemy wszystkie 3 śruby i dokręcamy. Zakładamy nadkole lub jego fragment (albo wcale jeśli go już nie było), zakładamy koło i cieszymy się z szybkiej naprawy która nie zajęła nam nawet godziny.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-04, 13:55   

jaki był powód, objaw świadczący o konieczności wymiany?
 
     
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-06-14, 19:59   

Podczas przeglądu na szarpakach było widać, że guma oberwana. W ns drogi są tak kiepskie że ciężko co kilka lat nie wymienić kilku części w zawieszeniu.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-14, 20:22   

Mi coś zgrzyta przy ruszaniu i przyspieszaniu. nic nie słychać na hopkach nierównościach. Tylko z rana jak ruszam, gaz dodaje do 2-3 biegu. Zgrzyt jak stara szafa. Podejrzewałem ten właśnie element. Ale na oko wydaje się być ok. Dźwięk z okolic prawego przedniego koła.
Ewentualnie poduszki silnika, czy mocowanie drążka albo tego plastikowego pionowego....
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-15, 10:44   

a po ilu latach wymieniłeś albo km a możesz pokazać uszkodzonego czy same idzie sprawdzić czy czas wymiany?
 
     
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-06-15, 20:07   

Samochód ma 7 lat i o ile wierzyć 160 tys km
Na szarpakach najlepiej widać bo rusza się wtedy całe zawieszenie i można dostrzec jak zachowują się tuleje met-gum.

Co do skrzywienie to też warto przejrzeć zawieszenie na stacji diagnostycznej. Mogą to być tuleje a może inne elementy np mcperson, albo sworzeń wahacza.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-15, 20:40   

Twój Cruze ma 10 lat?
ps. Wolałbym, żeby tylko jakaś gumka była do wymiany,
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2016-06-16, 00:19   

Hehehe <lol> toż to byłby najstarszy Cruzak na świecie :-D

Starszy nawet od swojego protoplasty który miał urodziny w tym dniu/roku ;-)



Niestety sadząc po fotkach - a w szczególności urwanym nadkole - bibi ma MY2010 lub MY2011 :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-06-16, 14:41   

oj pomyliłem się :roll: , kupiony 6-letni i mi się pokręciło że 2006rocznik :-P ale już poprawiłem w poście.

mało nim jeżdżę to i zapominam :-P Na co dzień jeżdżę felicią, 19-lat ma, ale dociągnie ponad 20 :mrgreen:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-17, 11:50   

A swoją drogą bibi gdzie kupiłeś nową tuleję i ile kosztowała?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-06-17, 14:13   

a z jaka silą przykręcałeś
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-17, 14:38   

No właśnie, gdzie, za ile jakiej firmy, bo chyba mało kto na razie na forum wymieniał. Ja może podjadę na szarpaki, ale to musze z rana jak słychać na zdiagnozowanie co tak skrzypi.
 
     
bibi 

Model Samochodu: cruze 1.6
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 22
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-06-18, 22:54   

Tuleje zakupiłem w sklepie w ns. Miała być febi (podałem nr katalogowy) a dostarczyli mi harta. Niby w drugim auccie mam przednie amortyzatory hart juz kilka lat i jest ok, ale co będzie z tuleją to się okaże. Cena około 90 zł, febi chodzą nieco ponad 100.

Jaka siłą dokręcałem? Hmm... Bez klucza dynamometrycznego to robiłem bo takiego jeszcze nie posiadam. Śruby nie były strasznie mocno dokręcone więc też nie siłowałem się by je niewiadomo jak mocno dokręcać. Ot w sam raz. Z czuciem.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-19, 18:36   

Heh, no zobacz, a gnojki z ASO GM próbują usilnie wciskać całe nowe wahacze,
kłamiąc że nie można kupić samych tulei :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2016-06-24, 07:08   sworzeń wahacza Cruze

Przy okazji tematu wahacza i jego elementów,
oto ciekawy filmik pokazujący wadę konstrukcyjną
(lub jak kto woli celowe działanie GM obniżające jego żywotność)
sworznia wahacza w Cruze (w Astrze J jest pewnie to samo)

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: