Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-04-09, 19:32
Przegląd i obsługa klimtyzacji w Cruze
Autor Wiadomość
zzzz 


Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT+ z LPG
Wiek: 60
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 112
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2016-04-19, 18:06   

Jako posiadacz cruza z klimą jestem zainteresowany tematem odgrzybiania (czyszczenia klimatyzacji. chętnie zapoznam się z tematem.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-21, 19:58   

pablo1 napisał/a:
Tak ten czarny wężyk z ta niebieska kropką
Do środka wężyk wkładasz ze środkiem . Ja prawie cały wkładam.
Możesz napotkać opór jakiś jak trafisz na jakiś zakręt w środku, tak że trzeba próbować czasami kilka razy by do końca wszedł.
Później już wiesz co robić. :-)


A co będziemy sobie opuszki palców na tłumaczenia strzępić :mrgreen:

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2016-04-22, 18:58   

Chcąc przeczytać pełna post c77 musze napisac post, wiec pisze ;D
W tym roku w sumie po 4 latach użytkowania cruza dam do nabicia klime i odgrzybianie przy okazji na wizycie jak bede w aso
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-23, 09:47   Odgrzybianie Astra J

Boyka napisał/a:
Chcąc przeczytać pełna post c77 musze napisac post, wiec pisze ;D

I o to właśnie chodzi :wink: byle na temat :-)
Boyka napisał/a:
W tym roku w sumie po 4 latach użytkowania cruza dam do nabicia klime...

Proszę napisz po fakcie dokładnie jaki miałeś ubytek czynnika po 4 latach.
Cytat:
i odgrzybianie przy okazji na wizycie jak bede w aso

Odgrzybianie w ASO to raczej nie najlepszy pomysł - mała efektywność,
wielu już w tym wątku tego próbowało i efekty były mizerne,
zresztą na pierwszych stronach były dyskusje how to?
gdzie pisaliśmy że dla większości ASO różnych marek "odgrzybianie" to tylko Air-freshing :roll:

Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-23, 10:01   

C77 napisał/a:
Odgrzybianie w ASO to raczej nie najlepszy pomysł - mała efektywność,
wielu już w tym wątku tego próbowało i efekty były mizerne,
zresztą na pierwszych stronach były dyskusje how to?
gdzie pisaliśmy że dla większości ASO różnych marek "odgrzybianie" to tylko Air-freshing :roll:

Dokładnie tak. W ASO wyrzuciłem w błoto 80 zł. Puścili zapaszek, skasowali 80 zł, a nawet nie pomyśleli o wymianie filtra.
C77: Czy w Cruzie równie łatwo odpina się ten boczek od konsoli środkowej? Jedynie obawa przed połamaniem zatrzasków i plastików powstrzymuje mnie przed odgrzybieniem parownika. Cały czas się waham, bo wszystko takie delikatne, wręcz rachityczne. :-(
_________________
JohnnyBeGood
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-04-23, 11:35   

Ja robię jeszcze inaczej. Filtr wymieniam na wiosnę, a przed zimą go wyciągam i odkurzam z jesiennych pozostałości. Kupiłem sobie tez ozonator i 2 razy w roku ozonuję wnętrze. Robiłem też tak w poprzednim aucie i problemu smrodku nie miałem. Klime nabijam średnio co 3 lata. Jeśli klimę używa się na okrągło to ubytki są znikome. W jednym aucie miałem ubytek 1/5 po 3 latach, ale w nim klima włączona cały rok. W drugim, gdzie klima działa raz na 2-3tygodnie ubytek po takim samym czasie wyniósł 2/3 czynnika. Pewnie chodzi o to, że między innymi czynnik z olejem rozchodzi się po układzie i konserwuje uszczelnienia.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-23, 20:25   

JohnnyBeGood napisał/a:
C77: Czy w Cruzie równie łatwo odpina się ten boczek od konsoli środkowej? Jedynie obawa przed połamaniem zatrzasków i plastików powstrzymuje mnie przed odgrzybieniem parownika. Cały czas się waham, bo wszystko takie delikatne, wręcz rachityczne. :-(


Tak. Zatrzasków boczku nie połamiesz jeśli jest w miarę ciepło - więc luzik <spoko>



Pierwszy filmik był z Cruzaka (może niedokładnie widać bo kręcony jedną ręką a drugą była zdejmowana osłona)
ale to co słychać to zaczepy osłony, bach, bach bach i po bólu :-)
Ukryta Wiadomość:
Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość
--- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message ---
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-23, 20:41   

C77 napisał/a:
Pierwszy filmik był z Cruzaka (może niedokładnie widać bo kręcony jedną ręką a drugą była zdejmowana osłona)
ale to co słychać to zaczepy osłony, bach, bach bach i po bólu

Wydawało mi się, że inaczej jest położone miejsce wpięcia. Niebieska kropa jest w miejscu gdzie rurka wchodzi w podłogę (tunel)? To odpiąć trzeba przy kropce, czy tam gdzie koleś na filmie/ zdjęciach u góry? :-|
_________________
JohnnyBeGood
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-23, 20:54   

Bez różnicy, gdzie Tobie wygodniej.
Wiadomo że jeśli wyżej to będzie już bliżej parownika.

BTW. zauważyliście że w Astrze GM zaoszczędziło na kieszeni na mapy? :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-04-24, 09:26   

C77 napisał/a:
BTW. zauważyliście że w Astrze GM zaoszczędziło na kieszeni na mapy? :mrgreen:

Czyli jednak to u nas full-wypas.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-04-29, 15:31   

pytanko z której strony zaciąga powietrze w obiegu zamkniętym jaki polecacie preparat z rurka do dezynfekcji klimy
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-05-07, 07:50   

krecik napisał/a:
pytanko z której strony zaciąga powietrze w obiegu zamkniętym jaki polecacie preparat z rurka do dezynfekcji klimy

Żaden nie pomaga, Smród był, jest i chyba będzie już zawsze.
C77 napisał/a:
Bez różnicy, gdzie Tobie wygodniej.
Wiadomo że jeśli wyżej to będzie już bliżej parownika.

Po szczęśliwym zdjęciu osłony konsoli - uff! niczego nie połamałem - stanąłem przed nierozwiązywalnym problemem :-o :
Tego nie da się odpiąć bez uszkodzenia tej gumowej rurki. Rurka, nota bene, cienka jak prezerwatywa. Strach szarpnąć, bo można b. łatwo uszkodzić. Dolne mocowanie ma specyficzną budowę: na końcu gumowej rurki jest plastikowy pierścień, który łączy się z plastikową rurką w podłodze (która nie jest na sztywno zamontowana, tylko luźno "lata"???) za pomocą drobnych zatrzasków/ "ząbków". Nie mam pojęcia jak rozpiąć ten sposób mocowania, aby nie uszkodzić tychże ząbków, gdyż wtedy nie da się tego z powrotem złożyć - będzie się rozpinać i woda z parownika zaleje kabinę. Górne mocowanie też problematyczne: guma jest nałożona na metalową rurkę i zabezpieczona przed zsuwaniem metalowymi wypustkami wchodzącymi w otwory w tejże gumie. Jak się do tego zabrać, żeby nie popsuć? Pomocy, bo nie mogę już znieść smrodu w kabinie, pomimo, że wymieniłem filtr i już dwa razy, w ciągu ostatnich dwóch tygodni, odgrzybiałem klimę przez kratki wlotów powietrza - pomogło na 3 dni. :cry:
_________________
JohnnyBeGood
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-05-07, 13:22   

tam gdzie filter powietrze jest zaciągane w kabinie przy obiegu zamkniętym czy dobrze myślę
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-07, 20:55   

Da się kolego ten wężyk ściągnąć z tej rurki w podłodze. To jest guma, nie było ściągane to siedzi mocno. Ja tez za każdym razem ściągam na siłę. Nie urwie się ten gumowy wężyk, nie bój się. Jedna ręką trzymaj ta plastikowa rurkę a druga pociągnij wężyk i zejdzie. Wymiany filtra oraz odgrzybianie przez kratki nic nie pomogą.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-08, 17:19   

Panowie według nowych przepisów które weszły w życie, jeśli brakuje ponad 40 gr czynnika to trzeba naprawić klimatyzację i to musi być udokumentowane . Co kiedy klimatyzacja jest sprawna a układ szczelny a brakuje więcej czynnika bo np
Było mniej jak powinno być od nowości auta
Czy ubytek jest czymś naturalnym przez kilka lat używania klimatyzacji. Ja zamierzam do maszyny podłączyć bo jeszcze od nowości tego nie robiłem i pewnie wyjdzie ze może więcej brakować jak te 40 gr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: