Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 09:25
Konserwacja podwozia w Cruzie
Autor Wiadomość
Tadik 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Hatchback
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 1
Skąd: małopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-01-22, 21:18   

Witam Wszystkich - Piszę po raz pierwszy. Wczoraj przywiozłem cruza 1.8 LT do domu z salonu. Poczytałem gwarancję i tam stoi napisane, że jest gwarancja na zabezpieczenie antykorozyjne, że właściciel pojazdu zobowiązany jest do dopilnowania zabezpieczenia antykorozyjnego, że uszkodzenie zabezpieczenia nadwozia zostanie naprawione na koszt właściciela, a niefabryczne zabezpieczenie antykorozyjne jest wyłączone z gwarancji!! Ja nie mam żadnego zabezpieczenia antykorozyjnego pod moim autem! Kolor podwozia jest zbliżony do nadwozia (czerwony). Co mam robić? Czy u Was było tak samo w po zakupie nowego auta w salonie? Szkoda, że nie wiem jak dołączyć fotkę podwozia. Pozdrawiam Tadik
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1626/10164
 16%
MP: 4572/4853
 94%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2014-01-23, 15:05   

Tadik napisał/a:
Witam Wszystkich - Piszę po raz pierwszy...
Szkoda, że nie wiem jak dołączyć fotkę podwozia. Pozdrawiam Tadik


Witaj, możesz dodać fotkę poprzez forumowy album http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=1089
lub serwer zewnętrzny np. http://www.fotosik.pl/
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
janekn
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-01-28, 06:52   

W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2014-02-02, 00:36   

janekn napisał/a:
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Ale chyba jest tam farba? Bo jeśli tak, to użyj tylko "baranka w sprayu
janekn napisał/a:
Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?

Nie wiem czy jest sens psikać całą podłogę. Skup się tylko na newralgicznych miejscach jak ranty, zakola, progi, miejsca gdzie podkłada się podnośnik
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2016-01-15, 09:59   

endriu333 napisał/a:
(...)
jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią...

A powiedz mi jak jest z dostępem do profili zamkniętych klapy, drzwi, progów? Drzwi/klapa trzeba dużo elementów demontować?
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-04-16, 07:35   

Witam

Chciałbym nieco odświeżyć temat.


czy ktoś po okresie gwarancyjnym trzyletnim robił jakąś konserwację podwozia i jak ma to w rzeczywistości do gwarancji na blachy.
Mnie w ASO powiedzieli, że jak długo obowiązuje sześcioletnia gwarancja na blachy, wszelkie dodatkowe zabezpieczenia powodują utratę gwarancji. Dodatkowo, nie wiem, jak wygląda ich przegląd, bo klient nie jest wpuszczany do oględzin i może nagle się okazać, że dzień po przeglądzie wszystko jest skorodowane.

Jak u Was wyglądało rozdzielenie przeglądu eksploatacyjnego od podwozia w ASO po trzech latach?

Moja ASO po trzecim przeglądzie dała mi dodatkowo bon do wykorzystania u nich na 100 zł.

Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-04-16, 12:06   

Nawet nie wiem czy ta "sześcioletnia gwarancja na blachy" jest na korozję, czy tylko na perforację? Ale jeden pies. Jak ci już wejdzie ruda to zaczynie się jazda bez trzymanki i spore koszty <bezradny> <stres> :shaking:
Mam w nosie te serwisowe gwarancje na blachy. Tylko zapaćkają ci rdzę lakierem i potem będzie jeszcze gorzej :[ Chyba, że kupiłeś samochód na 2-3 lata i potem chcesz go opchnąć, to może nie opłaca się pchać w koszty? <mysli>
W Polsce jest wredny, wilgotny klimat <leje> Do tego dochodzi sól i piasek zimą. Trzeci czynnik: wyjątkowo badziewne, fabryczne "zabezpieczenia antykorozyjne" Sparka i Cruza <blee> Wg mnie lepiej zainwestować 1200 zł i 2-3 dni na przyzwoite zabezpieczenie podwozia, nadkoli i profili zamkniętych. ( mycie, suszenie, zabezpieczenie profili zamkniętych, suszenie ), potem tylko delikatne poprawki antykorozyjne co jakieś 3 lata i możesz zapomnieć o korozji do śmierci technicznej samochodu.
Zabezpieczenia radzę robić latem <okularnik> ( w wilgotne miesiące suszenie trwa dłużej a potem dłużej śmierdzi w samochodzie ).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: