Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
0%
MP: 203/203
100%
EXP: 22/33
66%
Wysłany: 2015-10-30, 21:29
Dobre porównanie. Kiedyś mój znajomy zalewał do Marei tylko i wyłącznie najtańsze minerały 15W40, od wymiany do wymiany olej był słomkowy. Kiedy poleciłem mu zalewać coś lepszego 5W40, olej zaczynał mu czernieć dość szybko. Długo nie musiałem szukać po internecie, żeby rozwiązać tę zagadkę
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-12-07, 20:16
Heh, kogoś nieźle wkurzyły KZFR w Z18XER
Cytat z forum opla zafiry:
Z18xerOwner napisał/a:
A tłucze ci mocno? to jest koło zębate zmiennych faz rozrządu. Opel zaleca w takich sytuacjach najpierw wymienić olej na jakiś porządny, nie swój broń boże, filtr oleju mann hu 602/x ja leje liqui moly 5w40 lightlauf high tech. Przy wymianie użyć płukanki. Oraz wyjąć te zawory elektromagnetyczne i zobaczyć nie są zacięte - pękające sitka czasem blokują przesuw trzpienia w środku. Sitka można wyjąć, ale u mnie to nie pomogło.
Tłuk może pojawiać się przy starcie przez 1-2 sek aż do czasu gdy się wypełni środek puszki po tuńczyku olejem. Z czasem s powodu tego tłuku środek - blaszki w tej puszce po tuńczyku ulegają całkowitemu rozpiździajowi. Co objawia się stałym tłukiem, tzw "darmowym efektem dizla" made by Opel albo fiat hgw. Gdyż ten sam silnik jest montowany w Alfach 1.8 MPI.
Ja już jeżdżę rok z efektem tłuka lub dizla, trwa on sekundę lub dwie. By tego uniknąć należałoby parkować na suficie, wtedy olej nie ściekał by do miski olejowej lecz pozostawał w tych kołach w środku puszki po tuńczyku. Ale to niestety niemożliwe.
Na necie można znaleźć te koła w cenie 500-460PLN zależy które. Najczęściej jebie się to od strony grodzi silnika, gdyż ono ma aż 60 stopni ruchu, czyli dość sporo tam oleju wchodzi i długo trwa jego napełnienie. W pewnym stadium wykończenia tego koła - daje się słyszeć takie chechłanie "chłechłe chłechłe" - to inżynierowie Opla/Fiata się śmieją z nas że takie gówno kupiliśmy.
Na pocieszenie powiem wam, że fabryka w Bochum, która produkowała te super Zafiry b tzw family już została zamknięta.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Uprzejmie donoszę, że moja batalia z KZFR i GM dobiegła końca, kółka wymienione... po długich negocjacjach udało się uzyskać z GM rabat 50% na części i usługę, ponadto części i robociznę wyceniono promocyjno-gwarancyjnie, czyli dla mnie korzystniej... całość zamknęła się kwotą tysiaka z okładem, czyli jakieś 30-40 % ceny ofertowej z ASO. Szału nie ma, ale lepsze to niż nic ... póki co auto chodzi OK, nic nie chrabocze, nie szarpie, lampka check engine milczy. Pojawiają się sporadyczne problemy z zapalaniem silnika, ale one – z całą pewnością - nie są związane z KZFR, ale z instalacja gazową.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-01-20, 15:33 A16XER / Z18XER po 20.000 km
Świetny filmik na temat silnika 16XER po przebiegu 20 tyś. kilometrów
Zawiera dużo ciekawych szczegółow
Ukazany został szczegółowo m.in mechanizm zmiennych faz rozrządu:
7:35 [w tym znaczne rozbieżności i niedokładność w znakach na KZFR
(w ich ustawieniu względem siebie)
dlatego przed wymianą KZFR najlepiej nanieść dodatkowe własne oznaczenia
aby nie doszło do pomyłki o ząb w dół czy ząb w górę]
41:01 (wałki rozrządu mają takie same numery lecz fizycznie się różnią)
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-03-27, 19:10
Cytat:
Co do filtrów to na stronie Filtrona można sobie wypluć pasujące, olejowy będę wrzucał Manna, ale podobno nowa fabryka Filtrona wygląda bardzo dobrze i nie należy się bać jakości.
Ponad pół roku temu rozmawiałem ze znajomymi z Filtrona w temacie filtrów oleju pod nasze XER-y,
naświetliłem im temat KZFR, stosunku korporacji GM do ich autorskiego błędu konstrukcyjnego.
Powiedziałem że najbardziej potrzebny jest filtr ze skutecznym zaworkiem,
bo to co wtedy oferowali pod nasze silniki to podobnież jak u konkurencji nie spełniało zadania
czyt. zaworek jeśli nawet był to szybko się zasyfiał (szczególnie jeśli lipny olej GM) i nie działał właściwie.
Stwierdzili, że jeśli u pozostałych wytwórców jest to samo, to zrobienie czegoś innego
- czyt. skutecznego, dedykowanego do XER-ów
(których w swojej masie jest multum) może im się opłacić.
Skutkiem tego niedawno powstał nowy wkład olejowy filtrona dla naszych aut.
Stara numeracja została zachowana - 648/6,
jednak nowa zmodernizowana wersja wygląda już trochę inaczej.
Dlatego najlepiej kupować osobiście i sprawdzać w sklepie jak faktycznie wygląda,
aby nie trafił się stary typ.
Stary:
Nowy:
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
Model Samochodu: Cruze Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
0%
MP: 301/301
100%
EXP: 19/41
46%
Wysłany: 2016-03-29, 18:50
Porównanie cen wymiany oleju w ASO i w niezależnej sieci.
W ASO wymiana oleju na GM z filtrem GM i robocizną w "promocji" 199 zł.
Po ogromnym zdziwieniu i zirytowaniu, że ktoś przyjeżdża z własnym olejem i dziękuje za ich produkt cena robocizny 100 zł, cena filtru GM 40 zł.
Cena oleju Motul z kosztami przesłania ze sklepu wysyłkowego 146 zł., bez wysyłki 125 zł.
Czyli razem korzystając z usług ASO 286 zł.
Przy skorzystaniu z usług niezależnej ogólnopolskiej sieci cena sprowadzonego oleju oczywiście również 146 zł., ale stacja oferuje taki sam po 136 zł. Koszt robocizny 49 zł., koszt filtru pomiędzy 33 zł. Filtron a 38 zł. Mann.
Czyli znowu razem 218 zł w najtańszej wersji, a 233 zł w najdroższej i wszystko bez gadania.
Oczywiście. A jaka różnica w jakości oleju i filtra
Ja za olej motul w sklepie stacjonarnym plus filtr knecht zapłaciłem 170 złotych. Uszczelka pod korek 3 złote w aso. Wymiana oleju 20 złotych. Cena 193 złote za wszystko. Cena ta sama prawie co w aso z olejem i filtrem GM.
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
0%
MP: 203/203
100%
EXP: 22/33
66%
Wysłany: 2016-03-29, 22:58
Nie wiem ile potrzeba w 1,8 ale na 1,4t wystarczy 4l. banka. Taka kosztuje 105zl Motula, filtr oleju mann 24zl i wymiana za 1zl. = 130zl za wszystko. Jak ktos z Warszawy to podpowiem gdzie to mozna zalatwic w tej cenie.
Model Samochodu: Cruze 1,8 Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
0%
MP: 265/265
100%
EXP: 12/39
30%
Wysłany: 2016-03-30, 07:28
pawelwaw84 napisał/a:
Nie wiem ile potrzeba w 1,8 ale na 1,4t wystarczy 4l. banka.
Do 1,8 też od biedy wystarczy 4 litry oleju. Na bagnecie będzie wtedy poziom jakieś 2/3 pomiędzy min a max.
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu
elkolendo
Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 66 Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 1/16
6%
Wysłany: 2016-03-30, 07:50
pablo1 napisał/a:
Oczywiście. A jaka różnica w jakości oleju i filtra
Ja za olej motul w sklepie stacjonarnym plus filtr knecht zapłaciłem 170 złotych. Uszczelka pod korek 3 złote w aso. Wymiana oleju 20 złotych. Cena 193 złote za wszystko. Cena ta sama prawie co w aso z olejem i filtrem GM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach