Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Kontrolka Check Engine (Błąd P02E0) i kontrolka AirBag
Autor Wiadomość
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-02-24, 12:41   Kontrolka Check Engine (Błąd P02E0) i kontrolka AirBag

Witam wszystkich forumowiczów,
Jestem nowym użytkownikiem tego forum oraz świeżo upieczonym właścicielem, wg mnie wciąż niedocenianego autka, Chevrolet Epica 2.0 VCDI. Silnik nie "chipowany", oryginalnie posiadający 150 KM i 320 NM. Furkę zakupiłem w grudniu ubiegłego roku, czyli jeżdżę nią trzeci miesiąc. Pochodzi z 2007 r., a przebieg wynosi na dzień dzisiejszy nieco ponad 192k km. Skrzynia manualna, autko sprowadzone z Danii dokładnie 2 września ubiegłego roku. To moje drugie autko w karierze, poprzednio jeździłem (nadal jeżdżę, choć idzie na sprzedaż) Nubirką II z 2000r. z motorem dwulitrowym, tak więc można powiedzieć, że zostałem w rodzinie Daewoo.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że wszelkie prace przy aucie staram się wykonywać sam, bądź z pomocą mojego teścia (jest mechanikiem samochodowym). Posiadam garaż z kanałem, w którym mogę serwisować swoje autka, więc chętnie z niego korzystam.

Od momentu zakupu zmuszony zostałem do wymiany przepływomierza (koszt oryginalnego Boscha - 510 zł), ponieważ wywalało błędy i auto było trochę "mułowate", oraz filtrów oleju, powietrza, klimy. Oczywiście wymieniłem też olej w silniku na GM 10W40. Chciałem zalać pełny syntetyk (5W40), ale nie znalazłem nigdzie informacji, jaki był wlewany wcześniej, więc wybrałem "mniejsze zło" i zalałem silnik półsyntetykiem. Nie posiadam również informacji na temat wymiany rozrządu, ale patrząc na przebieg (na 99% jest oryginalny), powinien być już wymieniony. To samo tyczy się dwumasy. Oczywiście profilaktycznie planuję wymienić rozrząd, ale dopiero na wiosnę/lato, ponieważ nie mam teraz za bardzo wolnej dłuższej chwili. Silnik jak na razie pracuję cicho, równo, wszystko pięknie, oprócz dwóch problemów, a mianowicie:
1) Po opisanych wyżej operacjach pozostał jedynie błąd P02E0, który pojawia się raz na kilka (2-4) odpaleń samochodu. Po przeszukaniu Internetu okazało się, że najprawdopodobniej do wymiany jest przepustnica powietrza. 2 tygodnie temu zakupiłem takową oryginalną (niestety do tego modelu jest mało zamienników), w sklepie w Łodzi za 890 zł. Myślałem, że to będzie już koniec z włączaniem się kontrolki MIL, lecz po podmianie przepustnicy błąd powrócił znów po kilku uruchomieniach silnika. Nie przeprowadzałem żadnej adaptacji, ponieważ z tego co się orientuję, to takową przeprowadza się jedynie w silnikach benzynowych, gdzie przepustnica służy do czegoś innego, aniżeli jedynie do tłumienia drgań silnika podczas jego gaszenia. Po zakręceniu nowego sprzętu, po prostu wpiąłem wtyczkę w nową przepustnicę (podobnie wymieniałem przepływomierz i błędy do dzisiaj się nie pojawiły). Oczywiście błąd nie pojawia się jeśli auto odpalę nawet 10 razy z rzędu, nie ruszając się pojazdem z miejsca. Za to jak się przejadę, zgaszę, odpalę, przejadę, zgaszę, to już jest duża szansa na błąd "P02E0" przy kolejnym uruchomieniu silnika. Jestem pewien co do poprawnego działania przepustnicy, ponieważ o ile ze starą przepustnicą silnik czasem "załomotał" podczas gaszenia (powiedzmy raz na jakieś 7-8 gaszeń), o tyle w nowej to zjawisko nie wystąpiło jeszcze ani razu, a szacuję że przez ostatnie 2 tygodnie auto odpalałem i gasiłem co najmniej 50 razy.
2) Drugą sprawą jest problem z ciągłym świeceniem się kontroli AirBag na desce rozdzielczej. Czytałem już kilka tematów, a to że kostka pod siedzeniem, a to, że jakiś czujnik. Ale jak radzicie, czy najpierw bawić się w czyszczenie styków, czy od razu jechać do serwisu, żeby podpięli się i sprawdzili co spowodowało jej zapalenie? Pytam, ponieważ mam jeszcze jeden trop - akumulator. Jest firmy Delkor, znanej jeszcze za czasów Daewoo. Naprawdę dobre akumulatory, ale niestety mój jest od nowości, czyli ma prawie 9 lat (auto zarejestrowane w sierpniu 2007r.). Co prawda autko paliło normalnie nawet przy -14 stopniach, więc jestem w kropce i nie wiem co sądzić o nim. Profilaktycznie jeszcze go podładowałem i komputer pokazuje wartości napięcia między 14,1 V, a 14,5 V na uruchomionym silniku. Podczas startu pokazują się wartości między 10 z "hakiem", a 11 z "hakiem".

Auto, zanim je kupiłem, stało praktycznie 3 miesiące u handlarza. Ciekaw jestem ile razy wtedy było odpalane... Chociaż styki nie wydają się być zaśniedziałe, nie wiem, jak z kablami, ponieważ wszystko fabrycznie zaizolowane.

Z góry dziękuję za zainteresowanie się moimi problemami i ewentualną pomoc.

Pozdrawiam,
KonradMaster
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-02-27, 10:13   

Witaj KonradMaster,
Swietnie opisujesz i dobrze sie czyta.Jedno co mnie zaniepokojilo to jaki olej polsyntetyczny wlales do tego silnika.Czy Twoj silnik ma wariobel Turbo? Jezeli ma, to tylko olej pelny syntetyk
Powod nacisk na panewke korbowodu jest ponad 10 ton na centymetr kwadratowy jest wymagany olej najwyzszej jakosc.Mozesz zniszczyc silnik i to bardzo szybko.W nowoczesnych silniku nie ma prawa stac kolo pol syntetyku a jezdzic to niema mowy.Mam podobny silnik o podobnych parametrach troche tylko wiecej nM.Sa to osiagi fabryczne.Ale auto jest specjalne.Mam specjalne dopuszczenie na poruszanie sie po drogach publicznych.
Zauwazylem ze Twoj silnik jest rowniez w systemie Common Rail.
Osobiscie jezdze na Oleju Castrol Edge TitaniumFST tm 5W-40 norma dla Chevy Dexos 2.
Zrobilem juz na nim ponad 80.000km,spisuje sie znakomicie jest w dalszym ciagu przy wymianie czysty.Zmieniac co 15kkm max,filtry itp.
Pzdr.Chepicka215.
_________________
Chepica215
 
     
ziks

Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szn
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2016-02-27, 12:22   

Ad problem 2 - Jak auto od handlarza to sprawdź czy masz airbaga, czy pusto w kierownicy :)
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-02-27, 20:28   

Dzięki wielkie za zainteresowanie tematem.

@Komierowski
Po konsultacjach z teściem, myślałem że lepszym pomysłem będzie zalać półsyntetyk, ponieważ nie wiedzieliśmy co było wcześniej wlewane. Teść stwierdził, iż bezpieczniej wlać olej półsyntetyczny, ponieważ jeśli wcześniej auto na takim jeździło (bądź na syntetyku) to nie powinno być żadnych problemów. Natomiast jeśli byśmy zalali 5W, a wcześniej był wlewany 10W, to mogłoby to źle wpłynąć na pracę silnika. Muszę przyznać, że silnik pracuje bardzo ładnie, równo i cichutko jak na diesla. Fakt, że w manualu jest napisane, że do tego silnika należy wlewać 5W40 (ACEA C3), nie ma wyboru tak jak w przypadku benzyniaka... Trochę szkoda wylewać mi już ten olej, tym bardziej, że zrobiłem już na nim 3k km, więc myślę, że bez problemu i żadnej awarii przejedzie jeszcze te 7k k. Wtedy go dopiero wymienię.
Teraz moje pytanie brzmi, jeśli dojdzie do kolejnej wymiany, to dalej wymienić na półsyntetyk, czy lepiej jednak przejść na 5W40, nie zważając na to, że wcześniej mógł być wlewany olej, np. 10W40? Czy nie wpłynie to negatywnie na pracę silnika?

@ziks
Jutro sprawdzę poduszkę w kole kierownicy, tylko nie wiem jak ściągnąć tę pokrywkę, co się wciska sygnał dźwiękowy. Jedyne śrubki jakie znalazłem są przy przyciskach od sterowania tempomatem i radioodtwarzaczem. Pod kierownicą żadnych nie ma. Chyba, że trzyma się ona jedynie na jakiś zatrzaskach? Jeszcze chcę odpiąć klemę minusową od akumulatora i zresetować system. Po podpięciu klemy, zobaczę czy kontrolka się zapali ponownie. Wpadłem na ten pomysł, ponieważ jak kupiłem auto, to nie paliła się od razu, tylko włączyła się dopiero po kilku/kilkunastu przejażdżkach autem. Myślę, że może jak auto stało długi czas i nagle ja zacząłem nim jeździć, to może sterownik zwariował i wywalił błąd AirBaga.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-02-27, 21:40   

Najpierw zdejmujesz przyciski i dopiero tam wewnątrz są śruby do zdjęcia poduszki.
Pzdr
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-02-27, 21:54   

@KonradMaster
Witaj,nie dotykaj poduszki.Jezeli samochod nie posiada kontrolki ktora gasnie pozapaleniu silnika,to takiego auta sie nie kupuje,poniewaz bylo trzasniete i reperowane u Kowala.Jezeli w firmie to na ubezpieczenie i zawsze daja nowa poduszke. Poduszka kosztuje tutaj w szwecji okolo 10 000 sek.
Dlatego maja wszyscy auta ubezpieczone gdyz w Epice mojej jest okolo 12 poduszek i kurtyna to koszt zakupu przekraczal by wartosc auta i ubespieczenie nie reperuje tylko wyplaca a zlom prasuje.
Podejrzewam ze ten ziks to kawalarz i chce abys sie szybko pozbyl tej wlasnej Epici.
Dotyczy Twojego silnika;
Twojemu silnikowi nic nie grozi z powodu zmiany gestosci oleju.Olej 10W uzywa sie do wozow rajdowych albo do zuzytych silnikow ktore pija olej.
Doi Epici diesla nie wolno Tobie wlac polsyntetyku uszkodzisz jego trwale.
Pzdr.Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-02-28, 20:35   

Nie grzeb nic przy poduszce jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy. Podjedz do kogoś kto będzie mógł je sprawdzić. Jrst duża szansa, że to tylko błąd który da się skasować. Jeśli dalej nie jesteś pewien to niech do niej zajrzy fachowiec a nie ty.
Ziks, jak komuś radzisz, to zadbaj choć o to by napisać, żeby poczekać te parę minut na rozładowanie kondensatorów. Chyba, nie chcesz by gość sobie coś zrobił :-/
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-29, 10:59   

Panowie, strach przed demontażem airbagów ma tylko wielkie oczy! :-D

Ale faktycznie jeśli ktoś nie wie czy poduszkę powietrzną się odkręca czy wypina z zatrzasków,
to niech lepiej odpuści temat ;-)

KonradMaster, możesz sprawdzić połączenia złączy obwodu poduszek powietrznych,
zaczynając od tych pod siedzeniami, w wielu autach to niestyczność na nich jest powodem występowania błędu,
może się coś poluzowało na wtyczce albo kabel gdzieś przetarł.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-02-29, 12:11   

@Komierowski
Dzisiaj jadę wymienić olej na Castrol EDGE 5W40 ACEA C3, wymienię jeszcze raz filtr oleju. Mam nadzieję, że te 3k km na półsyntetyku nie zaszkodziły zbytnio silnikowi...

Co do kontrolki od poduchy, to rzeczywiście nie będę kombinował, tylko podjadę do jakiegoś fachowca i napiszę co było nie tak.
@Komierowski
Jak kupowałem auto, kontrolka AirBagu migotała i gasła. Problem pojawił się po kilku dniach od zakupu.

Odnośnie błędu P02E0, to wczoraj przez przypadek zauważyłem nacięcie w izolacji jednego z kabli wchodzących w złącze, które wchodzi w przepustnicę. Delikatnie za nie pociągnąłem i okazało się, że wszystko trzymało się na jednym "włosku". Jeden drucik miedziany w lince przewodu myślę, że powodował sporą rezystancję i dlatego wyrzucało ciągle błąd P02E0. Muszę wymienić wtykę i zalutować przewody, pytanie tylko jak to zrobić? Dzisiaj podjadę na szrot i zobaczę czy znajdzie się taka wtyczka do przepustnicy, jeśli nie, to kupię zwykłe wąskie konektorki i po kolei wepnę każdy w przepustnicę.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
ziks

Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szn
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2016-02-29, 22:27   

MarcinekNu2 napisał/a:
Ziks, jak komuś radzisz, to zadbaj choć o to by napisać, żeby poczekać te parę minut na rozładowanie kondensatorów. Chyba, nie chcesz by gość sobie coś zrob


Radzę wykonanie czynności, ale nie znam szczegółowej procedury, więc nie mam co jej przedstawiać, trzeba poszperać w necie. Z tego co pamiętam to są dwie śrubki z tyłu przez takie otwory. Ja się przy zakupie Epici ograniczałem do zajrzenia w otwory i sprawdzenia czy te śrubki tam z tyłu są, bo nie miałem większych wątpliwości. Nigdy nie miałem potrzeby rozbierania dziadostwa.
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-02-29, 23:56   

Jeżeli chodzi Ci o przepływomierz to wtyk kupisz w necie koszt 20 zł ja wymieniałem - musisz tylko mieć zdolności manualne do podłączenia kabli do wtyków w kostce.
http://allegro.pl/wtyk-wt...5234500473.html
Jeżeli chodzi o poduszkę to nie masz co się obawiać wykręć przyciski i zobaczysz tam w środku po obu stronach są śruby od poduszki, wystarczy że odkręcisz je i poduszka wychodzi do góry.
Oczywiście na odpiętym akumulatorze.
Pzdr
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-02, 08:41   

@lukaszbozyk
Nie chodziło o przepływomierz, tylko o przepustnicę, ale ta wtyka też jest do zdobycia z Alledrogo, np. z tej aukcji:
http://allegro.pl/1j09737...5064190306.html
Mi się udało ją kupić ze szrotu z jakiegoś Paska B5 za całe 5 zł. Po wymianie wtyczki już trzeci dzień jeżdżę i o błędzie P02E0 ni widu ni słychu. Myślę, że to na dobre załatwiło sprawę z przepustnicą.

Jestem również świeżo po wymianie oleju w silniku, tak jak zalecał @Komierowski, na Castrol Edge 5W40 i muszę przyznać, że jest dużo lepiej. Nie wiem na ile to jest efekt placebo, ale wydaje mi się, że silnik chodzi jeszcze ciszej, autko jest ciut mocniejsze, a już na pewno kierownica przestała wibrować. Wcześniej na wolnych obrotach kierownica delikatnie wibrowała, po wymianie oleju nie odczuwam zupełnie żadnych wibracji.

Odnośnie kontrolki poduchy, to w poniedziałek jestem umówiony w serwisie na podpięcie pod skaner diagnostyczny. Zobaczymy co dokładnie tam odczytają.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-08, 08:49   

Witam,
Byłem wczoraj i podpięli mnie pod Carman Scan. O to odczytane błędy poduszek powietrznych:


Pierwszy B1407 oznacza:
Awaria komunikacji PPD/SBR (czujnika wykrywania obecności pasażera)
Drugi B1378 zaś:
Za wysoka rezystancja bocznej poduszki powietrznej kierowcy

Błędy zdiagnozowane za pomocą następującego manuala:
http://www.autocats.ws/ma...7L2_8B0.pl.html

Wyszło, jak chyba w 90% przypadków, że winne są kostki pod siedzeniami. Rezystancja tych połączeń wynosiła ok 15Ω, a diagnosta powiedział, że powinno być maksymalnie 3,5Ω, żeby nie wywaliło błędu. Błędy oczywiście zostały skasowane, ale obstawiam, że wkrótce znów się pojawią, jeśli nie ogarnę tych kostek.
Teraz moje pytanie brzmi, czy mogę wyciągnąć i wyczyścić te kostki bez wyciągania foteli? Bo wczoraj już się chciałem za to zabrać, ale przyznam szczerze, że po pierwsze mam chyba do tego za duże dłonie, a po drugie nie wiem w jaki sposób rozpiąć te kostki, żeby czegoś nie urwać.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-08, 10:48   

Myślę, że te fotki będą Tobie pomocne





Poza tym te kostki zmienili w którymś roku, więc możesz mieć 2 różne rodzaje,
czyli dokładnie tak jak w Cruzaku.
Cóż... GM jest GM :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-24, 08:35   

Problem rozwiązany.

Po wyczyszczeniu kostek pod siedzeniami i delikatnym podgięciu pinów, rezystancja spadła do nieco ponad 2Ω. Błąd AirBaga wykasowany, rezystancja w normie, myślę że już mi tych błędów nie powinien wypluć na deskę.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: