Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-16, 14:19   

zdzis.michal napisał/a:
No, wydaje się, że przekonałem już ASO do konieczności zmiany oleju i płukania silnika.
Nawet zaczęli się odnosić ze zrozumieniem. praca przynosi efekty.

To oni Tobie (a nie Ty im) powinni zapłacić za szkolenie :mrgreen:

Zawsze możesz ich jeszcze odesłać do Nas na Forum :wink:

W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-03-16, 14:49   

ople tez maja taki problem
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-03-16, 14:55   

C77 napisał/a:
...Jest to pokazane z Volvo, u nas dość podobnie...
Łooo Jezu. Tydzień moczył solenoidy w płynie... :shock: :shock: :shock:

krecik napisał/a:
Ople tez maja taki problem
Bo to choroba uwarunkowana genetycznie. :-P
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-03-16, 20:16   

Ja swoje auto garażuję.
Objaw terkotania był po tym, jak auto stało noc na powietrzu, a rano był lekki mrozek.
Przyjdzie wiosna to może znajdę wreszcie czas, by zajrzeć pod maskę.
Jest jeszcze inna kwestia.
OD jakiegoś czasu potrafi się na zimnym silniku przydusić tak, że ledwo jedzie. To podobno wina kolektora dolotowego ...
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-03-16, 21:58   

rwicik napisał/a:
Ja swoje auto garażuję.
Objaw terkotania był po tym, jak auto stało noc na powietrzu, a rano był lekki mrozek.

Stąd też największy wysyp tej usterki w Rosji.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-03-17, 12:36   

elektro zawory w czym wypłukać jaki specyfik do tego a czy przy nowym filtrze jest uszczelka bo do korka trzeba kupić bo korka się nie wymienia ?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-19, 20:03   

berpa napisał/a:
C77 napisał/a:
...Jest to pokazane z Volvo, u nas dość podobnie...
Łooo Jezu. Tydzień moczył solenoidy w płynie... :shock: :shock: :shock:

A słyszałeś gdzie kupił ten płyn?

U dilera GM!

GM powinno go dołączać gratis w zestawie jako odszlamiacz do swojego oleju <lol2>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-03-19, 23:00   

C77 napisał/a:
W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:


"U mnie jest za to inne zjawisko:
przy odpaleniu chodzi cichutko, a jak osiągnie temperaturę roboczą
to głośno chodzi
- słychać każde łożysko. "
Taki oto wierszyk, który oddaje dieslowanie na gorącym silniku. Nie mam pojęcia czy tak ma być :?:
_________________
JohnnyBeGood
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2016-03-24, 11:03   

przebieg 50 tys, 5 tys temu wymieniane KZFR na gwarancji, aktualnie 2 tygodnie po upływie gwarancji, usunięte sitka i zmieniony olej z powrotem na Motul
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2016-03-25, 19:30   

Witam wszystkich po dłuższej przerwie ;)
Przestudiowałem temat i mam takie pytanko bo pewnie akurat tego nie doczytałem.
Mam Cruza 1.8 XER i Astrę 1.6 XER w astrze wiem że jest elektrozawór nowego typu bo widać naklejkę, w nim też trzeba demontować te sitka czy jak jest nowy elektrozawór to jest spokój?
Bo tak jak C77 wstawił fotki tych zaworów to w starym typie sitka są pomarańczowe, a w nowym jak dobrze widzę białe?? I je też trzeba zdjąć? CZy nic nie trzeba robić
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-27, 18:42   

Nie ma spokoju bo modernizacja solenoidów nie dotyczyła sitek,
lecz materiałów użytych do produkcji solenoidów i otworów przelewowych.

Znajdź sobie na poprzednich stronach gdzie wrzuciłem cytat na ten temat
z biuletynu technicznego GM, w nim jest to szczegółowo opisane co i jak,
a tak skrótowo to w oplach solenoidy pękały, blokowały, robił się taki syf:




Co się tyczy Cruze to nie mamy jak dotąd żadnego naocznego potwierdzenia że jakikolwiek Cruzak miał stary typ solenoidu.
Wg katalogów nie miał.
Może GM wyrobiło się z montażem nowych w pierwszej partii Cruzaków
przed wpakowaniem ich na samochodowiec i wysłaniem do eurokołhozu... może.
W każdym razie w Oplu dopiero wyrobili się z tym w Insignii.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-27, 18:53   

JohnnyBeGood napisał/a:
C77 napisał/a:
W jednym i drugim wątku dot. ZFR są zacytowane biuletyny techniczne GM
mówiące o tym co robić gdy klient uskarża się na takie zjawisko:


"U mnie jest za to inne zjawisko:
przy odpaleniu chodzi cichutko, a jak osiągnie temperaturę roboczą
to głośno chodzi
- słychać każde łożysko. "
Taki oto wierszyk, który oddaje dieslowanie na gorącym silniku. Nie mam pojęcia czy tak ma być :?:


No to chyba olej nie spełnia swojego zadania, zużyty, słabej jakości, albo niski poziom
Auto jeździ normalnie - nie szarpie w czasie przyspieszania,
nie ma błędów z blokowania się elektrozaworów itd?
Na pocz. zmień olej na coś innego i wtedy posłuchaj, bo jak ktoś trafnie podsumował
że jego silnik XER na oleju GM "darł ryja".
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-03-28, 18:55   

C77 napisał/a:
No to chyba olej nie spełnia swojego zadania, zużyty, słabej jakości, albo niski poziom
Auto jeździ normalnie - nie szarpie w czasie przyspieszania,
nie ma błędów z blokowania się elektrozaworów itd?
Na pocz. zmień olej na coś innego i wtedy posłuchaj, bo jak ktoś trafnie podsumował
że jego silnik XER na oleju GM "darł ryja".

Dziwna sprawa, bo olej ma tylko 4.300 km - chyba, że ASO wcale nie wymienia oleju, a jedynie kasuje za wymianę. :?: :evil: Auto jeździ normalnie - za 700 km (przy 50 tys.) zamierzam zaleć Motulem, albo Millersem. Zobaczymy, co się będzie działo.
Wymiana poza ASO i nie wiem tylko, czy muszę mieć ze sobą nową uszczelkę pod korek spustowy??? Żeby się nie okazało, że olej spuszczony, a nie ma jak uszczelnić miski :-x
_________________
JohnnyBeGood
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-03-28, 20:07   

Poza ASO warto miec swoja uszczeleczke. Kup sobie z 5 na zapas w Aso po 2zl. Inna sprawa ze wielokrotnie zdarzalo sie ze nie mialem wymienionej tej uszczelki i nie cieklo, wiec nie ma tragedii jak sie stara zostawi z raz.
 
     
Faster89

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2014
Posty: 71
Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 6/16
 37%
Wysłany: 2016-03-28, 21:07   

Rozumiem że jak mam Astrę J z 2011 z silnikiem 1.6 XER to też mam ten sam problem i lepiej te sitka wywalić?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: