Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca na zimnym silniku
Autor Wiadomość
JCH 
Janusz

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.0 LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-02, 13:09   Nierówna praca na zimnym silniku

Witam,
Bardzo proszę o pomoc, bo powoli tracę cierpliwość. Auto Chevrolet Malibu 2.0 LTZ Otóż w styczniu tego roku, po kilku dniach mrozów odpaliłem samochód i zauważyłem dziwną sytuację. Otóż po chwili od rozruchu szarpnęło samochodem sprawiając wrażenie jakby samochód nie chodził na wszystkie cylindry. Pomyślałem, że jest to jakiś jednorazowy wybryk, ale niestety nie. Samochód za każdym razem po odpaleniu na zimnym silniku zaczyna wariować. Szarpie silnikiem, nierówno pracuje, nie pracuje na wszystkich cylindrach. Myślałem, że to może świece żarowe, ale nie. Udałem się do mechanika, który wykonał następujące czynności:
1 Sprawdzenie wtryskiwaczy
2 Czyszczenie przepustnicy
3 Czyszczenie zaworu EGR
4. Wymianę regulatora ciśnienia paliwa
5. Wymianę czujnika wałka rozrządu
6. Wymianę czujnika wału korbowego
7. Wymianę filtra paliwa
Nadmienię, że gdy to nie pomogło zamontował wcześniej wykręcone oryginalne czujniki.
Na moje nieszczęście wszystkie te w/w zabiegi nie pomogły i musiałem udać się do ASO do Warszawy. Poinformowałem ich, że w samochodzie sprawdzony był już układ paliwowy (jak się okazało ASO często korzysta z usług zakładu w którym dokonywałem naprawy) Panowie podłączyli pod komputer i po dwóch godzinach otrzymałem diagnozę: wszystko jest ok. żadnych błędów! Ręce mi opadły, bo nie jest ok. Samochód został na noc w ASO i będzie dziś sprawdzany na zimnym silniku. Mam jednak wrażenie, że ASO nie jest w stanie mi pomóc, czego wcale nie kryli. Rozkładają po prostu ręce!
Bardzo proszę o pomoc
 
     
JCH 
Janusz

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.0 LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-14, 12:40   

Witam po przerwie.
Dla wszystkich zainteresowanych tematem napiszę, że samochód został naprawiony!
Mam nadzieję, że swoim wpisem pomogę komuś kto ma lub w przyszłości będzie miał podobny problem. Powodem opisanego wyżej zachowania samochodu było łożysko na wałku rozrządu. Rozsypał się koszyczek łożyska (zmielony spoczął w misie olejowej) i to wprawiło silnik w dziwny stan, którego serwis nie potrafił zdiagnozować. Nie były to wtryski ani inne podzespoły układu paliwowego. Na szczęście już wiem co bolało mojego Chevroleta. Usterkę stwierdził i naprawił mechanik z Płońska, którego polecam. Jeżeli ktoś będzie potrzebował adresu lub telefonu, to służę pomocą.
Pozdrawiam i życzę wszystkim bezproblemowego użytkowania swoich samochodów.
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-15, 09:50   

No to przedziwna sytuacja. Ile samochód miał najechane? Jak mechanik doszedł do tego?
 
     
JCH 
Janusz

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.0 LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-15, 09:52   

Samochód miał przejechane 120 tyś
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-15, 12:41   

A to nie jest czasem ten sam silnik 2.0 co w Insigni? <mysli>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JCH 
Janusz

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.0 LTZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-15, 14:20   

Prawdopodobnie tak. Są chyba jakieś różnice w podzespołach, ale ogólnie można chyba powiedzieć, że to te silniki
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1524/10164
 15%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-16, 13:57   

Tak, to jest praktycznie to samo co w Insigni.
W tych silnikach zdarzały się awarie łożyska igiełkowego wałka rozrządu z powodu... niewłaściwego smarowania :shock: ?!?
Nie wiem na jakim oleju jeździsz ale raczej wypadałoby przejść na coś lepszego niż fabryczny.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: