Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Lacetti 1.4 16V Przymulanie
Autor Wiadomość
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2015-02-03, 12:27   

czp napisał/a:
A z tego co czytalem w internetach to sondy w laczkach padaja jak muchy...

Dawno mnie tu nie było. Witaj "Piechu" ! Witam też nowych moderatorów.
Trochę dziwi mnie powyższa opinia,ponieważ jeżdżę "Lacetti 1,6"- kombi od 10 lat i jak do tej pory generalnie nie mam żadnego problemu z silnikiem,a tym bardziej z jego mocą . Owszem, coś na początku było z obrotami, lecz nic przy układzie zasilania nie kombinowałem i nie grzebałem mimo, że kiedyś ... robiłem kapitalne remonty silników , bo i po co być nadgorliwym, gdy coś występuje chwilowo. Wszystko samo doszło do normy bez żadnej ingerencji z mojej strony. Nadal auto ma wręcz doskonałe przyśpieszenie,o czym gdzieś tu na forum dawno temu już pisałem.
A na drogach zdarza się ,że na światłach są śmiałkowie i prowokują - "kto lepszy". Co prawda niechętnie ,ale jeśli już komuś tak bardzo na tym zależy z BMW,z Mercedesa, czy z jakiegoś Japońca,że jednak jest słabszy i nie ma żadnych szans,to chętnie i z satysfakcją udowadniam jakie Chevrolety mają przyśpieszenie.
Dlatego czytając problemy nielicznych użytkowników tej marki z silnikami jestem mocno zdziwiony tym co tutaj opisują.
Dochodzę też do wniosku , że im mniej ingeruje się poprawianie tego co fabryka wyprodukowała, tym mniej występuje w przyszłości niedomagań i awarii pracy silnika.
Drugą przyczyną kłopotów z pracą silnika może być tankowane paliwo na polskich stacjach,które jak się okazuje po kontrolach , budzi wiele zastrzeżeń co do składu jak i jakości . Dotyczy to również gazu. Co niewątpliwie później wpływa na uszkodzenia wrażliwych elementów pomiarowych jakimi są sondy Lambda . Jak leje się siki ,bo tanio, to i sondy, a być może i gniazda zaworów tego nie wytrzymują.
Trudno jednak orzec co jest jednoznaczną przyczyną kłopotów niektórych kierowców . W każdym bądź razie jeśli chodzi o moje auto,to ja staram się tankować paliwo od lat zawsze na tej samej stacji. Z początku było "Neste", a gdy je zamknęli przeniosłem się do "Greena" i jak na razie nie mam żadnego problemu z silnikiem, wręcz przeciwnie , chwalę "Chevroleta Lacetti" 1,6 l. , bo pędzi przed siebie jak rakieta. Nawet, aż sam jestem zdziwiony ,że ma takie przyśpieszenie.
No, ale ja od nowości samochodu nigdy nie startuję na zimnym silniku. Zawsze przed jazdą silnik rozgrzewam, a tym bardziej zimą.
Uważam ,że jeśli przestrzega się pewnych,stałych i starych zasad w eksploatacji to auto nie powinno przysparzać żadnych kłopotów.
 
 
     
kr0p3k 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2016-03-14, 13:55   

sorry, że odkopuję temat ale podejrzewam u siebie wykończoną lambdę (spalanie 11,5l LPG, silnik 1,4) w sumie od początku jak kupiłem auto, lecz teraz coraz częściej wywala check engine. Dzisiaj zamówiłem interfejs żeby potwierdzić błędy które pojawiają się i znikają.
Będę wybierał zamiennik (uniwersalną) NGK i w związku z tym mam pytanie odnośnie sondy - jakie ma oznaczenie ?
Na stronie HGK wywala symbol OZA629-W2 - cena ok 400zł więc podejrzewam, że nie jest to uniwersalna.
Znalazłem jeszcze uniwersalną z 4rema przewodami OZA624-E4 za ok 150 zł.
Do tego jeszcze coś takiego http://allegro.pl/sonda-l...5788897844.html lecz cena jakaś taka śmiesznie mała a niby oryginał koreański...
Mógłbym koś podpowiedzieć oznaczenie uniwersalnej NGK jaką używa i się sprawuje?

z góry dzięki za pomocną informację.
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2016-03-14, 16:34   

Ja od tego sprzedawcy chętnie kupuje części do Lacetti i zawsze były to części zgodne z opisem ,bez zastrzeżeń. Ale przed kupnem warto jeszcze popytać osoby, które już wymieniały sondy u siebie w Lacetti..
 
 
     
kr0p3k 

Model Samochodu: Lacetti
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2016-03-14, 19:02   

Ktoś coś może pomóc?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: