Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 14:34 |
Trzeci przegląd Chevrolet Cruze |
Autor |
Wiadomość |
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-11, 14:15
|
|
|
Witam
Zbliża się trzeci przegląd mojego Cruza i koniec gwarancji.
W stacji akurat usuwałem lekkie zapieczenie tłoczków hamulcowych tylnej osi za 86 zł i zapytałem o przegląd i olej.
Stacja jako jedyny właściwy proponuje GM, bo wszyscy zalewają, są szczęśliwi i jeżdżą.
Dla bardzo niezadowolonych mają Mobil 5W50, ale dokładnie jaki nie powiedzieli mi, tylko cena większa o 90 zł. Motulu nie mają i nie stosują. Pytałem o olej przekładniowy, ale nie słyszeli, żeby ktoś kiedyś wymieniał. Na to też przyjdzie u mnie czas.
Proszę o informację, jaki konkretnie Motul z normą dexo 2 zalecacie lub co sądzicie o tym Mobilu, czy w lato nie będzie za rzadki, wtedy bym nie musiał szukać i wozić.
Wstępnie podali cenę przeglądu z wymianą i badaniem rejestracyjnym ok. 800 zł.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-11, 15:24
|
|
|
albo tu http://pro-choice.pl/8100...0-5l-p-648.html
oba adresy są pewne i sprzedają oryginały
Ad vocem Twojej pogadanki w ASO;
jak widzisz po naszym forum (i innych, chociażby oplowskich)
wcale nie wszyscy są szczęśliwi z oleju GM.
Natomiast proponowanie oleju o klasie lepkościowej 5W50 to nieporozumienie...
nawet instrukcja podaje, że należy stosować 5W30 ewentualnie 5W40 i koniec...
Oleju w skrzyniach nie wymieniają bo GM w ogóle nie umieścił tej czynności serwisowej w kalendarzu.
Zapytaj ich ile skrzyń w oplach i chevy naprawiali (lub wysyłali do naprawy). |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-11, 17:01
|
|
|
C77 napisał/a: | Ad vocem Twojej pogadanki w ASO; |
Czy należy do tego oleju stosować jakieś specjalne filtry, czy można pozostać przy propozycji ASO?
przy okazji zademonstrowałem też ten szum/świergot czy jak zwał przy prawie 2000 RPM i 50 km/h na dobiegu. Stwierdzono, że to zimowe opony w ogóle nie przyjmując do wiadomości, że na letnich jest to samo. Za tydzień zmienię to zademonstruję znowu, chociaż straciłem nadzieję, że to coś da.
Olej w przekładni, to potem, jak się skończy gwarancja. |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-11, 17:15
|
|
|
Czy przed wymianą koniecznie należy płukać, jeśli spełniają tą samą normę? |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-11, 17:34
|
|
|
A co sądzicie o tym, czy ktoś stosował?
Specific dexos2 5W30
Zastosowanie: Olej silnikowy
Typ Silnika: 4-suwowy
Jakość: 100% Syntetyczny
Zakres Produktów: Samochody osobowe
Lepkość: 5W30
ACEA Standardy: ACEA C3
API Standardy: API PERFORMANCES SN/CF
Dopuszczenia producentów : GM-OPEL dexos2 - License number: GB2A01020701
GM - OPEL - W 100% syntetyczny olej silnikowy do pojazdów, w których producenci (Opel,Vauxhall i Saab) zalecają stosowanie olejów zgodnych z normą GM Opel Dexos2™. Opracowany w technologii „Mid SAPS” zgodnie z wymogami GM Europe spełniającymi normy emisji spalin Euro IV i Euro V. Nadaje się również do wszystkich rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego, biodiesla, bioetanolu E85, gazu ziemnego i gazu LPG. Kompatybilny z olejami o specyfikacji Opel GM LL-A/B-025.
Możliwość stosowania w silnikach, do których zalecane są oleje zgodnie z ACEA C3. |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-03-11, 20:08
|
|
|
Od jakiegoś miesiąca jeżdżę na Motulu ( MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ) - generalnie jestem zadowolony. Na oleju marki GM zawsze rano, chwile po uruchomieniu zimnego silnika pozdrawiały mnie koła ZFR ( dokładnie wydając takie dźwięki: KffffZrrrr ) - no to już tego nie ma
Przed wymianą oleju zastosowałem płukankę Motula. Płukanka chyba rzeczywiście zawiera dużo detergentów bo facet z ASO strasznie się pienił gdy mu kazałem to zastosować
Co do reszty to się nie wypowiadam bo bardzo mało jeżdżę. Poza tym niedawno zamontowałem sobie belki pod bagażnik dachowy i cholerstwo strasznie mi hałasuje. W zasadzie to chyba dobrze, bo z powodu okropnego hałasu teraz jeżdżę dużo wolniej . Wcześniej zdarzało mi się przydusić ponad 160 km/h a teraz maksymalnie wytrzymuje hałas do 120
km/h.
Co do Motula Specific: na pewno będzie lepszy niż badziewie marki GM. Aczkolwiek przy nim widzę tylko rekomendacje GM.
MOTUL 8100 X-CLEAN ma rekomendacje: GM, Renault, BMW, Fiat, Ford, Porsche, VW... |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-03-11, 21:41
|
|
|
Też jeżdżę na Motulu 5W40.
Niestety na zimnym silnik traci moc.
Ale to chyba wina kolektora dolotowego ... |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-03-11, 23:58
|
|
|
Specific dexos2 5W30
Ja na takim zjechałem od wymiany 11k km, i jestem zadowolony. jak zleję na lato to wypowiem się jaki miał kolor, następnym razem też go wezmę albo clean. |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-12, 09:18
|
|
|
Dziękuję wszystkim za porady.
Mam zamiar zastosować Motula wg wskazań.
berpa napisał/a: | dokładnie wydając takie dźwięki: KffffZrrrr |
Mam również na powitanie takie same dźwięki, chociaż silnik 1.6 nie ma ZFR, więc to chyba nie to do końca. Mam na wieczór przyjechać z samochodem i rano spróbują ustalić przyczynę, ale się dużo nie spodziewam, najwyżej, że ten typ tak ma, jak w przypadku tego dźwięku przy 1800 RPM. Zastanawiam się czy konieczna jest płukanka, ostatecznie oleje o tych samych właściwościach są mieszalne, a pozostałości niewielkie. Jeśli tak, to jaką polecacie? |
|
|
|
|
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-03-12, 09:40
|
|
|
Silnik 1.6 również ma koła zmiennych faz rozrządu . Masz wszystko opisane na forum. Poszukaj tematy . Tam jest schemat postępowania napisany. Kolega C77 ostatnio nawet przypominał komuś ten temat. Trzeba wyjąć elektrozawory, sitka wyczyścić, zmienić olej. To powinno pomóc. Jak nie będzie Cię przy porannym uruchamianiu auta to panowie powiedzą ze nic nie słyszą i po sprawie. |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-03-12, 09:55
|
|
|
Dokładnie tak jak napisał przedmówca: @zdzis.michal - MAMY DLA CIEBIE ZŁĄ WIADOMOŚĆ: Jeśli masz silnik Z16XER to też jesteś nieszczęśliwym posiadaczem kół zmiennych faz rozrządu. Ze względu na konstrukcje tych silników ( bardzo cienkie kanały smarujące nieszczęsnych KFR ) płukanka jest bardzo zalecana. Jest w sprzedaży bardzo dobra płukanka Liqui Molly, niemniej jeśli zmieniasz olej na Motul to chyba lepiej płukanka tego samego producenta.
Lektura dla ciebie ( zacznij od pierwszego akapitu ):
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=4451 |
|
|
|
|
ŁukaszP
Model Samochodu: Cruze SW 1.8 LT
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Żyrardów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-03-12, 13:00
|
|
|
CRUZE 1.8 LT Kombi
Przebieg: 23.5 tys
Czesci wlasne: olej Motul + filtr oleju Purflux + filtr kabinowy Filtron - ~200 PLN
Robocizna ASO + odgrzybienie klimy: 403 PLN
Koszt łączny: 603 PLN
ASO Dixi-Car Raszyn |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-12, 14:36
|
|
|
zdzis.michal napisał/a: | C77 napisał/a: | Ad vocem Twojej pogadanki w ASO; |
Czy należy do tego oleju stosować jakieś specjalne filtry, czy można pozostać przy propozycji ASO? |
Sprawdziłem ten temat dla wszystkich roczników Cruze z naszymi silnikami,
ASO zawsze zakłada ten sam filtr Hengst E611H (D22) chociaż ukryty on jest pod różnymi numerami GM
(różnica między aftermarketem a tym z ASO jest tylko w kolorze uszczelki).
Zakładają go również do wszystkich innych benzynowców.
Jeśli chcesz inny filtr pod zmienne fazy rozrządu to popatrz w w/w przez kolegów temacie o KZFR, które również posiadasz.... |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-12, 17:10
|
|
|
berpa napisał/a: | Dokładnie tak jak napisał przedmówca: @zdzis.michal - MAMY DLA CIEBIE ZŁĄ WIADOMOŚĆ: Jeśli masz silnik Z16XER to też jesteś nieszczęśliwym posiadaczem kół zmiennych faz rozrządu |
Jestem trochę zaskoczony. W mojej książce mam oznaczenie silnika 1.6 D LDE i nigdzie nie ma mowy o ZFR. |
|
|
|
|
|