Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik wa?ka rozrz?du w Chevrolet Cruze
Autor Wiadomość
exaq

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-02-20, 13:19   

Błąd czujnika już istniał, kiedy kupowałem auto i pamiętam ze poprzedni właściciel mówił ze w warsztacie tego nie mogli naprawić a powstało to po jakimś remoncie głowicy czy silnika. A odłączanie wtyczek od obu czujników podczas pracy silnika niczego nie zmieniało. Czytałem zagraniczne fora i w innych modelach takie sytuacje to normalka. Nie zaprzeczam jednak ze może leżeć po stronie czujnika. Mnie bardziej interesuje, dlaczego rozrusznik nie wchodzi w tryb automatyczny? Który moduł jest za to odpowiedzialny oraz jakich wartości potrzebuje, aby rozrusznik podjął prawidłowa pracę?
 
     
exaq

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-02-21, 08:55   

Czy jest to prawdą ze w tym modelu immobiliser nie rozłącza rozrusznika tylko układ paliwowy?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-02-21, 20:34   

Nie pamiętam dokładnie ale coś chyba jest na rzeczy <mysli> , a może rozłącza układ paliwowy razem z rozrusznikiem, nie pamiętam dokładnie.
Poszukaj na forum w Cruzakowych ciekawostkach chyba.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
hiroo 

Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
  Wysłany: 2016-03-02, 23:46   Blad pozycji Waleka rozrzadu - popychacz

Cześć. A więc mam problem ze swoim Cruze 2009 - benzyna - 1.8 - 140 KM.
Wyskakuje błąd :
P014 zła pozycja walka rozrzadu i inne. Mój mechanik stwierdził że mniej pieprzenia będzie jak wymienię oba walki i popychacz. Chce kupić czy ktoś może już miał taki przypadek? Samochód nie ma takiej mocy jaka powinien mieć nie chodzi prawidłowo i chce wymienić też dwa walki i popychacz. Ktoś może wie czy np z opla no insygnia podejda. Szukam po necie przyznam że słabo się znam ale staram się znaleźć dobre bo nie sposób wydać 2 tys i kupić źle. Jakby ktoś mógł pomóc doradZić bo miał taka sytuację to będę wdzięczny. Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-02, 23:52   

Kolego zmień mechanika... czym prędzej tym lepiej

:arrow: http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
hiroo 

Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2016-03-03, 09:32   

C77 napisał/a:
Kolego zmień mechanika... czym prędzej tym lepiej

:arrow: http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0


Poleć kogoś z okolic nowy sącz lub Limanowa bo to już drugi mechanik. Ręce rozklaaadam bo nic tylko kasę wydaje a auto jak było tak jest
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-03, 11:45   

hiroo, jako użytkownik Cruza z silnikiem A18XER sam musisz być mądrzejszy od mechanika a czasem nawet ASO
tzn. wiedzieć więcej od nich w wielu kwestiach a szczególnie w temacie pracy i awarii systemu zmiennych faz rozrządu w tym silniku.

Niestety takie są realia. Zdawanie się na przypadkowych mechaników powoduje utratę kasy, czasu, nerwów oraz wydatki na niepotrzebne części.
Wielu użytkowników naszego Forum już tego doświadczyło na własnej skórze.
W skrajnych wypadkach taki "specjalista" wymieni pół silnika (tak jak próbuje w Twoim wypadku) a efekt będzie żaden.

Dlatego zalinkowałem Tobie wątek na ten temat
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
abyś się z nim dobrze zapoznał.
Masz tam wszystko dokładnie opisane o tej usterce i sposób aby jej zaradzić.
To nie jest trudne, nasi forumowicze sami wielokrotnie usuwali te sitka z elektrozaworów z pozytywnym efektem.
W skrócie - 1. wyciągasz solenoid (inaczej czujnik/zawór wałka rozrządu)
i zdejmujesz z niego siateczki (dokładny opis jest w wyżej linkowanym temacie)
2.jeśli sam elektrozawór jest zanieczyszczony to należy go wyczyścić oczyścić wsadzić curyk.
Dodatkowo wymieniasz olej w silniku na zupełnie świeży i lepszej jakości niż GM dexos2,
ze swej strony polecam Motula (dokładne opisy jaki http://forum.chevrolet.or...=asc&start=240.
3. Jeśli sytuacja nadal nie jest OK to trzeba wymienić elektrozawór na nowy.
4. Jeśli po wymianie elektrozaworów na nowe nadal nie jest OK,
to znaczy że koła zmiennych faz rozrządu będą najprawdopodobniej do wymiany - ale to czy są możesz również sam rozpoznać:
:arrow: http://forum.chevrolet.or...?t=4451&start=0

Ten temat podobnież jak wcześniej cytowany wątek o usunięciu sitek (filterków)
z solenoidów jest
obowiązkowy dla każdego użytkownika Chevroleta Cruze 1.6 i 1.8
To jest ostatni przypadek na Forum w którym się rozwodzę po raz kolejny nad wyjaśnianiem komuś OCB w tej kwestii.
Za każdym następnym razem polecą same linki.


Przy wymianie KZFR na nowe i tak musisz wsadzić nowe solenoidy więc musiałbyś je kupić - a więc nie ma zbędnych wydatków.

Taka jest kolejność działania.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach pomimo zawartych opisów jak to zrobić,
to znajdź mechanika który specjalizuje się w OPLACH,
a najlepiej w Astrach z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu A16XER/Z16XER i A18XER/Z18XER,
powiedz mu że masz problem z elektrozaworami zmiennych faz rozrządu i chcesz aby usunął z nich siateczki (filterki).
Będzie wiedział o co chodzi.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
hiroo 

Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 14
Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
  Wysłany: 2016-03-07, 13:18   

C77 napisał/a:
hiroo, jako użytkownik Cruza z silnikiem A18XER sam musisz być mądrzejszy od mechanika a czasem nawet ASO
tzn. wiedzieć więcej od nich w wielu kwestiach a szczególnie w temacie pracy i awarii systemu zmiennych faz rozrządu w tym silniku.

Niestety takie są realia. Zdawanie się na przypadkowych mechaników powoduje utratę kasy, czasu, nerwów oraz wydatki na niepotrzebne części.
Wielu użytkowników naszego Forum już tego doświadczyło na własnej skórze.
W skrajnych wypadkach taki "specjalista" wymieni pół silnika (tak jak próbuje w Twoim wypadku) a efekt będzie żaden.

Dlatego zalinkowałem Tobie wątek na ten temat
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
abyś się z nim dobrze zapoznał.
Masz tam wszystko dokładnie opisane o tej usterce i sposób aby jej zaradzić.
To nie jest trudne, nasi forumowicze sami wielokrotnie usuwali te sitka z elektrozaworów z pozytywnym efektem.
W skrócie - 1. wyciągasz solenoid (inaczej czujnik/zawór wałka rozrządu)
i zdejmujesz z niego siateczki (dokładny opis jest w wyżej linkowanym temacie)
2.jeśli sam elektrozawór jest zanieczyszczony to należy go wyczyścić oczyścić wsadzić curyk.
Dodatkowo wymieniasz olej w silniku na zupełnie świeży i lepszej jakości niż GM dexos2,
ze swej strony polecam Motula (dokładne opisy jaki http://forum.chevrolet.or...=asc&start=240.
3. Jeśli sytuacja nadal nie jest OK to trzeba wymienić elektrozawór na nowy.
4. Jeśli po wymianie elektrozaworów na nowe nadal nie jest OK,
to znaczy że koła zmiennych faz rozrządu będą najprawdopodobniej do wymiany - ale to czy są możesz również sam rozpoznać:
:arrow: http://forum.chevrolet.or...?t=4451&start=0

Ten temat podobnież jak wcześniej cytowany wątek o usunięciu sitek (filterków)
z solenoidów jest
obowiązkowy dla każdego użytkownika Chevroleta Cruze 1.6 i 1.8
To jest ostatni przypadek na Forum w którym się rozwodzę po raz kolejny nad wyjaśnianiem komuś OCB w tej kwestii.
Za każdym następnym razem polecą same linki.


Przy wymianie KZFR na nowe i tak musisz wsadzić nowe solenoidy więc musiałbyś je kupić - a więc nie ma zbędnych wydatków.

Taka jest kolejność działania.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach pomimo zawartych opisów jak to zrobić,
to znajdź mechanika który specjalizuje się w OPLACH,
a najlepiej w Astrach z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu A16XER/Z16XER i A18XER/Z18XER,
powiedz mu że masz problem z elektrozaworami zmiennych faz rozrządu i chcesz aby usunął z nich siateczki (filterki).
Będzie wiedział o co chodzi.



A więc zabrałem się sam za to jak powiedziałeś i zamówiłem iCar wtyczkę WiFi i za pomocą aplikacji Torque zrobiłem diagnostykę i oto moje problemy.

Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida

Producent: Chevrolet
wersja: Cruze : 1.8 benzyna + Gaz rok prod. 2009
id kalibracji pojazdu:25182009

Dziennik aktualnych usterek
------------------

P0016: Crank-Cam position correlation
P0017: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
P0141: O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 2)
P0014: "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P061A: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie

Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P000B: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie


A tutaj wrzucam jeszcze ScrenShoty tych błędów:












po skasowałem błędy i przejechałem 500m i zrobiłem aktualizację i wyskoczyły takie:




Proszę o ewentualne rady.
Z góry dziękuję.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-09, 19:22   

Kolego hiroo, Twoje problemy dotyczą zmiennych faz rozrządu,
ale gdybyś się zapoznał dokładnie z tematami które Tobie zalinkowałem
wcześniej to już sam wiedziałbyś co dokładnie dolega Twemu autku.

W nich jest wszytko o co pytasz i z czym masz problem,
łącznie z odezwami GM do swoich mechaniorów (TSB) wymieniającymi
i opisującymi wielokrotnie te błędy (które teraz sam odkrywasz) oraz diagnozy przyczyn.

Przewidując że nie będziesz chciał ich przeczytać od deski do deski
podałem Tobie już gotową kolejność praktycznego postępowania przy Twojej usterce
a Ty się zabierasz za diagnostykę... :roll:
ok... za tydzień sam odkryjesz że te błędy dotyczą ZFR,
później się dowiesz co to ZFR i z czego składa się ten system,
co w nim szwankuje i dlaczego...
później jak to naprawiać itd..
ok, może każdy potrzebuje iść własnym tempem i samemu odkrywać to co odkryte.

BTW. sam widzisz, że nikt inny Tobie nie odpowiada
gdyż my na forum nie lubimy powtarzać kilka razy tego samego
i nie lubimy tych którzy idą na łatwiznę - czyt. nie używają SZUKAJKI.
To jest problem globalny i powtarzający się, gdyby każdy mający problemy ze ZFR w Cruze 1.6 i 1.8 zaczynał nowy temat
to Nasze cruzakowe Forum składałoby się w połowie z tematów dotyczących problemów ze zmiennymi fazami rozrządu
a w drugiej połowie pewnie ze stukającego zawieszenia :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-03-09, 20:26   

C77 ale kolega ma błędy i musi je dokładnie odczytać ;) niech działa....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: