woldan
Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 07 Cze 2013 Posty: 18 Skąd: Polska
Poziom: 2
HP: 0/30
0%
MP: 14/14
100%
EXP: 8/8
100%
Wysłany: 2016-02-15, 12:15
Jak w każdym samochodzie jest coś do zrobienia- poprawienia. Gdyby GM pozostawiło Chevy dłużej na rynku to pewnie dużo usterek wieku niemowlęcego byłaby wyeliminowana
Nie ma co narzekać. Większość usterek pojawią się przy przebiegach średnio 120-150k. (co przy obecnych tańszych konstrukcjach jest wysokim wynikiem)
Znajomy mechanik ostatnio powiedział,że najbardziej awaryjne są samochody koncernu PSA. Średnio przy przebiegu 30-50k pojawiają się kosztowne usterki.
12. GM 13293986 [opel 0854897] lub GM 55557507 [wersja z opla] [opel 5854988]
Uszczelka katalizatora / wydechu
Reasumując: łącznie 11 sztuk uszczelek z 10 pozycji GM.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2016-02-15, 14:17
woldan napisał/a:
Gdyby GM pozostawiło Chevy dłużej na rynku to pewnie dużo usterek wieku niemowlęcego byłaby wyeliminowana
Albo wręcz przeciwnie, dorzuciliby jeszcze więcej
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 3/13
23%
Wysłany: 2016-03-06, 14:16
berpa napisał/a:
Ciągle przedłuża mi się lista potencjalnych zakupów:
- moduł klimatyzacji
- komplet uszczelek do chłodnicy oleju
- kółka ZFR
- solenoidy....
Czy o czymś zapomniałem?
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-03-11, 18:24
bibi napisał/a:
Posiłkowałem się nią i wymiana nie sprawiła żadnych problemów. W końcu ma się 2 ręce, trochę zdolności i kanał
bibi, jaka ilość oleju wypłynęła z chłodniczki po jej zdemontowaniu? i czy w ogóle jakaś??
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
bibi
Model Samochodu: cruze 1.6 Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 22 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
0%
MP: 21/21
100%
EXP: 4/9
44%
Wysłany: 2016-03-11, 21:25
Nie powiem dokładnie ile, ale po rozkręceniu sączył się z kanałów chłodniczki tak, że przy obracaniu elementu cały czas kapało. Myślę że cała chłodniczka nie ma więcej niż 200ml pojemności.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-03-12, 15:02
Dzięki za odpowiedź. Właśnie szacuję ile może zostać oleju w naszym układzie smarowania silnika
po jego spuszczeniu przez korek w misce (gdy już przestaje kapać).
Jeśli w chłodniczce zostałoby tylko ok. 200 ml oleju,
to szacunki iż ogólnie przy wymianie (zlaniu) na nowy
w obiegu zostaje ok. 500 ml starego oleju chyba są zawyżone
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Ja przy ostatniej wymianie poprosiłem mechanika aby wysysarką wyciągnął co się da spod pokrywy zaworów oraz z miejsca gdzie jest filtr. Tak że usunął stary olej jak się dało najlepiej. Weszło mi jakieś 4.2 litra . Stan na bagnecie jest dobre 2/3 , tak że nie ma max. Myślę że jeszcze w misce zostaje olej bo jednak jest korek spustowy trochę wyżej jak dno miski. Chyba jest na forum gdzieś zdjęcie miski od środka.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-08-03, 21:18
Cytat:
JohnnyBeGood napisał/a:
W listopadowym cruzaku strzeliła uszczelka od chłodnicy oleju....
A tak to może wyglądać na żywca
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 3/13
23%
Wysłany: 2016-08-04, 08:07
Odnośnie nie szczelności chlodnicy olejowej to pojazdy które znam po zamontowaniu osłony w okresie letnim zachodziła konieczność uszczelnienia.
Odnośnie ilości oleju to wymiana co 15 tyś wystarcza bańka 4 litrów. Znam pojazd który wymianę robi co 30 tys i więcej po przebiegu 120 tys dolewa 1l na 10 tys.
Robbo
Model Samochodu: Chevrolet Orlando
Dołączył: 09 Wrz 2014 Posty: 41 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 3/13
23%
Wysłany: 2016-08-07, 15:55
Ile kosztuje robocizna za wymianę uszczelek chlodnicy olejowej?
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-08-08, 12:20
Możliwe że wzrost temperatury w komorze silnika po założeniu osłony jeszcze bardziej przyspieszył destrukcję uszczelek.
Co do ceny robocizny, zależy gdzie robisz.
Jeśli w ASO to stawka roboczo-godzinowa x 3h bo tyle to powinno zająć,
chyba że będą się dopiero uczyć bez know how,
to wtedy lepiej poza ASO (patrz pierwsze posty), bo tak czy siak dniówka poleci więc kasy więcej.
Co do samych uszczelek chłodniczki to lepiej jednak nie oszczędzać i brać oryginały,
były już przypadki że zamienniki poleciały po 6 tyś km i wszystko trzeba było robić jeszcze raz.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach