Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2014-07-30, 09:10
Wymiana oleju w skrzyni biegów w Cruze 1.6 i 1.8
Autor Wiadomość
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-02-29, 20:02   

C77 to na jaki olej wymieniać? dokładnie bo myślałem o Motulu ze zdjęć. Napisz dokładnie jaki.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-02-29, 21:14   

no dobra - dzięki C77 za obszerne wywody- chyba sobie zamówię motula jak tak...
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-02-29, 23:24   

Millers Oils TRX Synth 75w90
Motul Gear 300 75W90
Motul Motylgear 75W90
Z tego co widzę to chyba możemy te powyższe oleje w naszych skrzyniach używać, millers też się chyba naddaje.
Chyba ,że ja się mylę.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-02-29, 23:33   

No a jakie mają oznaczenia GL? Bo z wpisu C77 wynika, że to jest istotne.
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-01, 00:03   

Wszystkie maja API GL 4 i GL 5. Ten trzeci to półsyntetyk. Jeszcze jest motul atf VI ze specyfikacja GM Dexron VI.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-03-01, 10:52   

Charakterystyka millersa TRX to : API GL4,GL5.czyli chyba moze być- nieprawdaż C77?
 
     
DawidNY 
WTCC

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Sanok
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 10/16
 62%
Wysłany: 2016-03-01, 11:32   

ja osobiscie bym zalal skrzynie tym
VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W90
lub
SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 GL-4

zrobie na fabrycznym max 60 000 i wymieniam
_________________
D.K.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-01, 12:06   

Panowie, aby długo już nie wchodzić w szczegóły, bo na tym temacie można robić doktoryzację
ja będę zalewał skrzynię olejem Motul Gear 300 75W90 (API GL4/GL5)
[nie mylić z Motul Gear 300 LS GL5], bo okazuje się całkowicie friendly dla naszych skrzyń.

Od strony teoretycznej Motul w specyfikacji tego oleju gwarantuje jego neutralne zachowanie
wobec synchronizatorów wykonanych z miękkiego żółtego metalu (mosiądz/brąz)
czyli takich jakie GM upchnęło w naszych skrzyniach.

100% Synthetic – Ester based
TYPE OF USE
Specially designed for racing vehicle gearboxes : speed way, rally, raid...
All mechanical transmission, synchronized or not
synchronized gearboxes, gearbox/differential, transfer
gearboxes and hypoid differentials without limited s
lip system operating under shocks, heavy loads and
low revolution speed or moderate loads and high revolution speed.
PERFORMANCES
STANDARDS API GL4 and GL5 / MIL-L-2105D
100% synthetic extreme pressure lubricant for an efficient anti-wear protection, a better resistance at
high temperature and a longer life time.
0% shear loss : Unshearable o
il film in extreme conditions.
Stays in 90 grade after KRL 20 hours shear test
as requested by SAE J306 standard, July 1998 update.
Very high lubricating power which decreases friction and wear.
90 grade at hot temperature to provide outstanding oil film resistance at hot temperature and/or to
reduce transmission noise.
Fluid at low temperature to allow easier gear shifting when the gearbox is cold.
Less effort required on the gear lever to shift the gears.
Suitable for any type of seal and yellow material used in gearboxes design.
Anti-corrosion, Anti-foam.

https://www.motul.com/sys....pdf?1290086772

Od strony praktycznej olej ten został już przetestowany przez użytkowników naszych skrzyń na krótkim i długim dystansie (50,000 - 100,000 km),
żadnego uszczerbku czy uszkodzenia synchronizatorów nie stwierdzono.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-01, 12:40   

endriu333 napisał/a:
Charakterystyka millersa TRX to : API GL4,GL5.czyli chyba moze być- nieprawdaż C77?


Musiałbyś się jakoś się dowiedzieć czy nie gryzie się z elementami skrzyni z żółtych metali.
Jeśli to nowy olej w pełni syntetyczny to raczej nie powinien,
bo ten problem dotyczył głównie starszych olejów klasy GL5 i GL4/GL5
zawierających m.in aktywne cząstki siarki.
Obecnie już sam GM dopuścił do używania obok olejów API GL4 również GL4/GL5
(np. w Orlando sami używają TOTAL FE 75W90 GL4/GL5, chociaż tam akurat skrzynka D20)
ale jakieś małe ryzyko zawsze pewne może być.
Jeśli chcesz go uniknąć całkowicie to trzeba stosować GL4.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-01, 14:01   

DawidNY napisał/a:
ja osobiscie bym zalal skrzynie tym
VALVOLINE MAXLIFE MTF GL-4 75W90
lub
SHELL SPIRAX S4 G 75W-90 GL-4

zrobie na fabrycznym max 60 000 i wymieniam


Z tych dwóch zdecydowanie ten drugi.

Ten pierwszy ma gorsze parametry nawet od fabrycznego oleju GM...
czyli Castrol BOT 402 75W90 GL-4.

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
DawidNY 
WTCC

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Sanok
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 10/16
 62%
Wysłany: 2016-03-01, 15:20   

cytat z opisu C77 nt. Motul
"Fluid at low temperature to allow easier gear shifting when the gearbox is cold"
to mnie przekonuje do zakupu no i ze ludzie juz przetestowali
_________________
D.K.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-03-01, 17:26   

No nic każdy musi rozstrzygnąć jaki olej zalać... C77 jesteś pewien ze tam wchodzi równo 2L.?
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-01, 18:31   

Tak się zastanawiam. Może ten olej można wyssać wysysarką do oleju z tej skrzyni. Jeśli z silnika wyciągają tak to czemu nie ze skrzyni?
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-03-01, 23:21   

Informuję, że w moim Cruze olej zmieniony na Motul Gear 300.
Weszło przez korek przelewowy (nie tak jak na fotkach C77 przez odpowietrznik) niecałe 1,8l czyli gdzieś niecałą setkę więcej niż było starego. Przez kable od LPG miałem utrudnione dojście do odpowietrznika. Przelanie oleju w skrzyni powoduje że się może zagotować. bo nie ma odmy. Tak usłyszałem..
Olej zlany tez miał barwę żółtą ale bardzo brudno żółtą. Mechanik twierdzi, że za bardzo syf jak po 60k km. Zauważył też taki szlam, czy osad, na wewnętrznej powierzchni obudowy skrzyni. Opiłków raczej nie było. Coś tam na korku przelewowym złapał magnez. Też podkreślał historię o dobieraniu oleju do rodzaju materiałów jakie są w skrzyniach. Uszczelka podeszła, GMowska nr fabryczny się zgadzał. Nie ma z tego co się orientowałem zamienników. Tylko Aso. Chyba na Allegro coś widziałem. Co do pracy skrzyni jest ok bo i było ok. Jestem zadowolony, że zmieniłem GMowski olej, bo podejrzewam, że jest taki dobry jak GM do silnika. czasem wsteczny musiałem podwójnie wysprzęglać, jak w poprzednim aucie. Na razie po zmianie oleju wchodzi od kopa. Ale nie testowałem długo. pozdrawiam,.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-03-02, 13:51   

bo znalazłem ze to typ i model skrzyni D16 jak się nie mylę
i właśnie tam wchodzi 1.8 litra oleju i tam jest korek nalewkowy i korek sprawdzania oleju
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: