Przesunięty przez: C77 2015-03-15, 11:45 |
Olej silnikowy w Cruze |
Autor |
Wiadomość |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 51 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-01-05, 20:20
|
|
|
Dlatego będę jeździł na tym oleju do następnego przeglądu i za pół roku poproszę mechanika, by jednak zamówił 5W30 |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
Lookner46
Model Samochodu: Chevrolet cruze
Dołączył: 11 Sty 2016 Posty: 20 Skąd: Kocmyrzów
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-02-18, 15:23
|
|
|
C77 pisałeś sporo wcześniej ze na MOTUL specyfic dexos2 5W30 silnik całkiem lepiej pracuje.. a gdyby tak wlać 8100 X-CLEAN FE 5W30 tylko z tego względu ze jest paliwo oszczędny? Zastanawiam się nad tymi dwoma i nie wiem który wybrać. Aktualnie mam olej Gm , Wcześniej Mobil i wydaje mi sie ze auto jest troszkę zmulone od wymiany Zresztą przeczytałem cały temat i się załamałem.....
https://www.motul.com/pl/...viscosity%5D=33 |
_________________ Chevrolet Cruze 1.8 141km LS+ Design/WTCC |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-02-21, 01:38
|
|
|
Lookner46, o oleju GM zapomnij,
na Mobilu w Cruze 1.8 nie jeździłem, więc nie porównam z Motulem Specyfic,
ale możesz o to zapytać kolegę pool80, bo on testował akurat dokładnie te oba oleje w 1.8 więc ma skalę porównawczą.
Lookner46 napisał/a: | a gdyby tak wlać 8100 X-CLEAN FE 5W30 tylko z tego względu ze jest paliwo oszczędny? |
Ja obecnie jeżdżę właśnie na X-CLEAN FE i całkowicie polecam,
kilka osób na forum już przeszło na niego i są zadowoleni,
wiec zalewaj nim śmiało i ciesz się z dobrej zmiany
Cytat: | Zastanawiam się nad tymi dwoma i nie wiem który wybrać. |
Kiedyś nad tym dokładnie wyborem zastanawialiśmy się z Regulusem
w kontekście tego który z nich będzie lepszy dla silnika 1.8 zasilanego LPG,
w sumie wyszło na to że Specyfic będzie lepszy, ale wcale niejednoznacznie,
poza tym różne strony regionalne Motula pokazywały w konfiguratorach inne oleje jako zalecane dla 1.8LPG,
a np. ASO w Niemczech i nie tylko zalewa Motulami nie posiadającymi w ogóle atestu dexos2. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
pawelwaw84
motorniczy

Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-02-21, 12:19
|
|
|
W przypadku Motula wszystko jest czarno na białym podane. Wedle arkusza danych technicznych parametry lepsze ma Specyfic dexos2, ale jest droższy. Natomiast karty charakterystyki nie do końca informują o ich pełnym składzie. Zaryzykowałbym tezę, że FE może mieć lepszy skład, dzięki czemu jego parametry będą nieco trwalsze, ale jeszcze raz dodam że to są przypuszczenia, bo dane są niepełne. Co do oleju GM parametry ma dobre, jednak jedyne co można mu zarzucić to skład. Mimo, iż ma napisy full syntetic jest to bardzo delikatnie podrasowany olej mineralny. |
|
|
|
 |
Lookner46
Model Samochodu: Chevrolet cruze
Dołączył: 11 Sty 2016 Posty: 20 Skąd: Kocmyrzów
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-02-21, 18:16
|
|
|
C77 Dziękuje, jak zawsze krótko i na temat na GM mam zrobione 5k dociągnę do 10k robię płukankę i zmieniam na motula... a co do spalania to faktycznie na X-clean pali mniej niż specific ? |
_________________ Chevrolet Cruze 1.8 141km LS+ Design/WTCC |
|
|
|
 |
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-02-21, 21:26
|
|
|
Witam. Ja również na Motul 8100 x Clean fe Przeszedłem przy przebiegu 70 tysięcy. Na pewno jest kilka rzeczy na plus:
- po zapaleniu samochodu silnik chodzi na tych samych obrotach, wcześniej przez chwile po zapaleniu wskazówka obrotomierza wędrowała do nawet dwóch tysięcy obrotów i spadała do tysiąca i tak kilka razy.
- po postoju pięciodniowym przy zapaleniu zero dźwięku zfr. Wcześniej już po trzech dniach się to zdarzyło kilka razy
- nie występują rwane wchodzenie na obroty przy wciśnięciu gazu, silnik płynnie się wkręca na wyższe obroty. Wcześniej była taka przypadłość
- auto mniej pali. Ostatnio 200 kilometrów zrobione na trasie . Spalanie 17,6 litra gazu. Tak szczerze to nie udało mi się przekroczyć 9 litrów na trasie na 100 kilometrów po zmianie oleju, a nogę mam ciężka. Oczywiście nie mowie o jeździe na autostradzie tylko po krajowych drogach.
Zrobiłem na motulu pięć tysięcy juz. Na pewno była to dobra decyzja o zmianie oleju. Zmieniłem ostatni olej GM po 10 tysiącach. Nie robiłem płukanki.
Tak że śmiało zmieniaj olej na inny.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-11, 14:58
|
|
|
P.S.
Przeglądając oleje Motula znalazłem:
MOTUL 8100 Eco-lite 5W-30 5L
W 100% syntetyczny paliwooszczędny olej silnikowy do najnowszych silników benzynowych wymagających oleju klasy lepkości xW30.
W pełni syntetyczny olej silnikowy bazujący na technoligii Estrowej. Klasa lepkości 5W-30 minimalizuje tarcie hydrodynamiczne i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa gdy silnik jest zimny. Zapewnia lepszą płynność zimnego oleju podczas uruchamiania silnika, szybsze osiągnięcie właściwego poziomu ciśnienia oleju, łatwiejsze zwiększenie obrotów i szybsze osiągnięcie właściwej temperatury pracy.
Idealny do nowoczesnych, ciasnospasowanych, benzynowych silników japońskich wymagających lepkoąści 5W-30.
Klasa jakości: API SERVICES SN / CF ; ILSAC GF-5
Zalecenia: Honda (silniki benzynowe), Mazda (silniki benzynowe), Toyota (silniki benzynowe), SUBARU SOHC.
5 l.
199,00zł
Motul 8100 X-Clean FE 5W-30 4L
Zaawansowany technologicznie w 100% syntetyczny olej silnikowy zapewniający jednocześnie wysoką ochronę silnika i zmniejszenie zużycia paliwa
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30, dzięki wysokiej lepkości HTHS może być stosowany zarówno w silnikach wymagających oleju klasy ACEA C3 wyprodukowanego w technologii "Mid SAPS" – o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych (≤ 0,8%), fosforu (0,07 ≤ x ≤ 0,09%) i siarki (≤ 0,3%) oraz, dzięki zaawansowanym dodatkom chemicznym, w silnikach wymagających oleju paliwooszczędnego ACEA C2 o niskich oporach wewnętrznych w takiej samej technologii niskopopiołowej.
Nowy produkt jest oficjalnie zaaprobowany przez Mercedes-Benz oraz VAG (Volkawagen, Audi, Skoda oraz Seat). Odpowiedni jest także do silników wymagających oleju klasy PSA B712290 koncernu PEUGEOT CIRTOEN AUTOMOBILE. Kompatybilny z katalizatorami (CAT) i Filtrami Cząstek Stałych (DPF). Aktualnie trwają badania nad kolejnymi dopuszczeniami producentów pojazdów, dzięki czemu będzie go można stosować zamiast dotychczas sprzedawanych produktów MOTUL 8100 Eco-clean 5W30 oraz MOTUL X-clean 5W30.
SPECYFIKACJE
ACEA C2/C3; API SN/CF
DOPUSZCZENIA
MB-Approval 229.51
VW 502 00 – 505 01
POZIOM JAKOŚCI FIAT 9.55535-S1
GM-OPEL dexos2®(zastępuje GM-LL-A-025 & B-025)
PSA B712290
Tylko 4 l, podobno potrzeba 4,5 l.
115,00zł
MOTUL 8100 X-CLEAN C3 5W-30 5L
W pełni syntetyczny olej do silników benzynowych i Diesla spełniających normy emisji spalin EURO IV i EURO V, wymagających oleju o podwyższonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS oraz zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki - zalecenia zgodnie z ACEA C3.
Silniki spełniające normy emisji spalin EURO IV wyposażone są w bardzo czułe systemy utylizacji spalin:
1.Siarka i fosfor spowalniają działanie katalizatora i mogą doprowadzić do uszkodzenia elementów katalizatora co prowadzi do nieskutecznego oczyszczania spalin.
2.Popioły siarczanowe blokują filtr cząstek stałych co powoduje skrócenie czasu regeneracji, powoduje zwiększenie zużycia paliwa i zmniejszenie mocy silnika.
Olej silnikowy specjalnie zaprojektowany do najnowszej generacji samochodów, z silnikami Diesla z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, silnikami benzynowymi, spełniającymi normy emisji spalin EURO IV, wymagającymi olejów w klasie ACEA C3, o wysokiej lepkości HTHS (>3.5 mPa.s) i wykonanymi w technologii „Mid SAPS” o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki.
Odpowiedni do każdego silnika benzynowego i Diesla wymagającego oleju spełniającego normy ACEA A3/B3, ACEA A3/B4, ACEA C3.
Oleje spełniające normy ACEA C3 są przystosowane do wydłużonych przebiegów między wymianami.
Nie należy stosować tego oleju w silnikach VOLKSWAGENA wyposażonych w filtr cząstek stałych gdy wymagany jest olej VW 504.00/507.00.
•SAE 5W-30
•ACEA C3
•API SM/CF
•BMW LL-04
•MB 229.51
•VW 502.00/505.00
ZALECENIA: Renault, Nissan, Fiat, Suzuki i inne.
Nie ma nic o normie dexo 2 i podobno dla EURO IV, mamy EURO V.
159,00zł |
|
|
|
 |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-03-17, 13:05
|
|
|
czy przy filtrze nowym oleju jest uszczelka czy trzeba dokupić a kurek wymieniacie uszczelkę tylko? |
|
|
|
 |
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-17, 13:53
|
|
|
Kupiłem już Motul 8100 FE i płukankę Liqui Moly Engine Flush. Dostałem ze wskazanej przez Was firmy w ciągu 1 dnia i wyszł taniej z dostawą niż w sklepie w mieście. Wymieniam pod koniec przyszłego tygodnia.
Nie dopytałem jednego. Mam silnik bez gazu. Mam nadzieję, że Motul z FE się nadaje, bo chyba to preferuje gaz. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-17, 13:56
|
|
|
Uszczelka filtra jest w komplecie.
Kurek możesz wymienić cały na nowy (TIS) albo tylko samą uszczelkę, chociaż niektórzy nie wymieniają ani jednego ani drugiego i żyją.
Natomiast uszczelkę filtra trzeba wymienić na nową bo mogą być kłopoty. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-03-17, 14:00
|
|
|
O ile dobrze pamiętam takowa uszczelka filtra jest w zestawie
C77 ma zawsze rację |
|
|
|
 |
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-03-17, 14:42
|
|
|
Witam
Pytanie z czystej ciekawości.
Czy ktoś z kolegów wie, co wyróżnia w cudowny sposób normę dexos 2 od innych powszechnie stosowanych norm, że tylko z taką mogą być stosowane w GM?
Przecież są światowej, najwyższej klasy oleje, które nie mają takiego wyszczególnienia normy i sprawują się doskonale.
Może chodzi tu tylko o kasę dla GM za uznanie i wlewanie własnych wyrobów? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-17, 14:56 Uszczelka filtra oleju w Cruze
|
|
|
blackbox112 napisał/a: | O ile dobrze pamiętam takowa uszczelka filtra jest w zestawie
C77 ma zawsze rację |
Bycie moderatorem do czegoś zobowiązuje
A tak serio to jakby nie patrzeć kilka zmian olejowych w tym aucie już za mną.
Jak będziecie wkręcać filtr to róbcie to z wyczuciem,
uważajcie aby uszczelka się nie podwinęła i żeby jej nie przytrzeć

  |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-03-17, 15:03
|
|
|
z jak silą dokręcałeś filter i korek w Nm czy do oporu i koniec szukałem dystrybutora na stronie motula w obrębie Katowic nie chce mi wyskoczyć czy polecacie jakiś sklep w obrębie gdzie jest pewność ze się kupi dobry olej albo internetowy gdzie zdzis lucart warto tam kupic |
|
|
|
 |
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-03-17, 15:19
|
|
|
Polecam: www.petrostar.pl
Gdybyś zamawiał w tym właśnie sklepie w zamówieniu wpisz kod promocyjny ZIMA2016
jakieś marne % zniżki, ale zawsze coś
Kod działa do końca marca |
|
|
|
 |
|