Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana akumulatora.
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-01-04, 18:38   Wymiana akumulatora.

Zaczelo sie od wyskakiwania kodow przy starcie.Pierwsza rzecza ktora wykonalem podlaczylem oscyloskop (bateryjny z ekranem na cieklych krysztalach starocie kiedys znalezione na smietniku.) Dowiedzialem sie bardzo ciekaej rzeczy.napiecie bateri wstanie spoczynku bylo 12,5V Przy startowaniu w te mrozy widac bylo ze wszystko lekko przygasa i ci krzywa wykazala ze napiecie spada do 9.9V.Czyli juz niema ochrony elektroniki i stad wyskakujace kody.Sprawdzilemostania wymiane akumuklatora i byklo zapisane lipiec 2012.
Gwarancja 3 lata a tutaj mamy 3.5lata.odrazu pojechalem do Biltemy i kupilem nowa 90Ah baterie. Kosztowala 1350sek.PO zamontowaniu samochod inaczej pracuje silniczek mimo ze diesel tylko szumi.Przy starcie nic nie wyskakuje no iznowu bedzie 3 i pol roku w spokoju.Na szescie nic nie padlo.Stara bateria pojechala na zlom.Dlaczego to opisuje.W samochodach co maja rozbudowana elektronike nie wolno absolutnie startowac w sytuacjah duzego spadku napiecia.ochorona calej elöktroniki w aucie jest powyzej 11V ale ponizej 10 to pewniak ze moez szlag trafic wazne urzadzenie.Dla ciekawskich jeszcze jedna informacja klemy byly czyszczone na jesieni.zawsze to robie.Przy duzych dieslach jest i wieksza praca i wiekszy pobor pradu.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-01-15, 19:35   Wymiana akumulatora.

Zrobilem maly blad.Podlaczylem minus do minusa a pozniej plus do plusa.W tym czasie uslyszalem drgniecie syber dachu.Sprawdzam cofnal sie okolo 1cm do tylu.Wykonalem otwarcie, dziwnie pracowal az stanal w pozycji niedomknietej i umarl smiercia naturalna.
Napiecia niema wogule.Wzialem sie za wertowanie rozdzialu wymiana batteri i tam jest wyraznie napisane ,najpierw plus do plusa a pozniej minus do minusa.Tak zrobilem siegam do przycisku wszystko pracuje jak nalezy.
Strachu sie najadlem.
To nie wszystkomam problem z dmuchawa.Automatyka pracuje oprocz dmuchawy.Czyli na silniku niema napiecia szukalem w bezpiecznikach wszystkie dobre.Uderzylem lekko w caly agregat wystartowalo i pracowalo dwa dni.Potem to samo stoi. Czy ktos mial takie zjawisko.Podejrzewam szczotki weglowe w silniku dmuchawy ale to tylko 153 tyskm przebiegu.W mojej starej Camrze przechodzil silnik 600tyskm.bez problemu.Czy ktos wie za co sie brac. Czy takie szczotki sa dostepne w Polsce czy trzeba samemu dorabiac.Prosze o odpowiedz.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-01-16, 15:51   

Czyli takie same problemy z dmuchawą jakie miałem w Nubirze. Dobrze, że szyberdach zadziałał.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-01-20, 17:28   

Witaj MarcinekNu2,
Zimno i jeszcze raz zimno.Z ta dmuchawa to sie stalo jeszce przed wymiano batteri.Dokonalem pomiarow i sprawdzilem dzialanie calej tej zaawansowanego nadmuchu i stwierdzilem bezpieczniki dobre napiecie jest na wszystkich stopniach przy roznych otwarciach roznych przepustnic,czyli jak kijek pomaga to wlasnie jest nizsza temperatura i to nic innego tylko zamowilem nowa dmuchawe u chevroletta.
Cena straszna jak na wasze warunki 2406 sek to pwiecej niz 1 tys zl.Bede mial za pare dni.dlaczego zuzyta tak szybko? odpowiedz prosta woz kupiony byl w Polsce i byl wyszykowany do sprzedazy na zagranice,czyli wszystkie elementy ktore trzeba okresowo wymieniac zostaly wymienione na zuzyte.Jako pochodzacy z branzy samochodowej wiedzialem o tym,,i dlatego na poczatku wymienilem wszystko co bylo mozliwe nawet zaciski hamulcowe gdyz moje stare byly podmienione byly podmienioneNie przypuszczalem ze ktos bedzie zmienial dmuchawe.Koszty byly duze ale sobie poradzilem bez problemu i woz jest bezawaryjny az do konca zeszlego roku.Wymienie i bede dalej jezdzil a ten ktory wymienil w tej Firmie w Polsce niech ma na zdrowie.My tutaj na takie pieniadze nie robimy interesow.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-01-31, 13:15   

Komierowski napisał/a:
odpowiedz prosta woz kupiony byl w Polsce i byl wyszykowany do sprzedazy na zagranice,czyli wszystkie elementy ktore trzeba okresowo wymieniac zostaly wymienione na zuzyte.Jako pochodzacy z branzy samochodowej wiedzialem o tym,,i dlatego na poczatku wymienilem wszystko co bylo mozliwe nawet zaciski hamulcowe gdyz moje stare byly podmienione byly podmienioneNie przypuszczalem ze ktos bedzie zmienial dmuchawe.Koszty byly duze ale sobie poradzilem bez problemu i woz jest bezawaryjny az do konca zeszlego roku.Wymienie i bede dalej jezdzil a ten ktory wymienil w tej Firmie w Polsce niech ma na zdrowie.My tutaj na takie pieniadze nie robimy interesow.
Pzdr.Chepicka 215.


Tak czytam i sorry, ale nie wierzę w to, że ktoś przed sprzedażą wymienił większość części w Twoim aucie na gorsze używane :mrgreen:
Jaki przebieg miało Twoje auto jak kupiłeś?
Odnośnie dmuchawy, wystarczy że ktoś wcześniej jeździł bez filtra kabinowego i naleciało do dmuchawy syfu, problem w chevroletach jest taki, że dmuchawy ponoć nie da się rozebrać (daewoo miały rozbieralne, otwierało sie, czyściło szczotki/komutator i po problemie). Ewentualne przypadek i po prostu padł silniczek, zdarza się.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-02-16, 00:03   

Dmuchawę da się rozebrać:)
Lekko nie było:)
Ja miałem problemy z dmuchawą takie że stawała i po wjeździe na dziury zaczynała działać na nowo:) Problemem były styki które należało wyczyścić ale się uparłem i dmuchawę tez dobrze wyczyściłem z syfu który w niej był.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-02-16, 17:28   

Witaj Krawiec,
Samochod wmomencie zakupu mial na liczniku 79800km przebiegu.
Mialem obawy czy dojade do domu.Po stronie paska wieloklinowego kolko napinacza posiadalo duzy luz takze istnaila obawa ze pasek zaraz spadnie.Zdecydowalem sie jechac gdyz byly rezerwacje na promy juz dokonane:jechalem przez Puttgarden- Rödby (niemcy.dania).W trakcie jazdy zaczely wszystkie zuzyte czesci szwankowac.jechalem ostroznie tak aby dojechac miejscami dociskalem chcac sie wywiedziec jak sie ten smok zachowuje na jezdni.powod paska nie idace go po wielklinie lecz z tencja do spadania bylo kolo wielomasowe na wale z przodu silnika wymienione na stare.(diesel)Automat.
Wszystkie siodal hamulcowe wymienione na stare zacinajace sie.Nawet szczeki do hamulca recznego wymienione.tarcze zrypane niemilosiernie przod i tyl. napinacz paska wieloklinowego zamowilem w Polsce dostalem orginal z GM z Koreji Kosztowal grosze wporownaniu z cenami na zachodzie pasaowal z modelu 2009.Wiele rzeczy nie pasowalo z rocznika 2007.Potem sie dowiedzilalem ze ta wersja tak byla zaprojektowana . Po wymianie tych czesci auto jest niezawodne tanie w eksploatacji.
Najwazniesze czynnosio ktore nalezy wykonymwac systematycznie i dokladnie:
1-wymiana oleju co 15000km,olej taki jaki nakazuje instrukcja do silnika z wariobel turbo,5W40 niskopopilowy czyli C3
2Ma sie rozumiec wymiana za kazdym razem filtrow,oleju.
3.Co 20tyskm filtr Coupe co 60tyskm Filtr paliwa
4 skrzynia biegow automat 6-biegowy olej Dextron VI
Hamulce dokladna roczna kontrola i wymiana elementow jezeli zachodzi potzreba.
5.Wymiana co 5lat glykolu i rocienczanie woda destylowana.
6.Co 3 lata wymiana plynu hamulcowego
7.Kontrola lacznikow hamulcowych jak jest potzreba odrazu wymiana.
ITP.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
ziks

Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szn
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2016-02-17, 15:25   

Moje tarcze wymieniłem przy 65000 bo wyglądały kiepsko, podobnie jak klocki. Duży rant, do tego rdza z brzegów. Nic tam nie było wymieniane na stare - po prostu się zużyło od jazdy miejskiej i masy samochodu.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-02-18, 21:34   

Moje nowe wymienione juz zrobily 65kkm.Wygladaja jak nowe duzo jazdy autostradowej ale miejskiej tez.Czesci kupuje tylko dobrych firm.Jestem emerytem ale na to mnie stac.Po prostu niema niespodzianek.
Pzdr.Chepika 215
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: