Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-12-02, 15:19
Check Engine
Autor Wiadomość
thereisnospoon 

Model Samochodu: Evanda
Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 4
Skąd: Dania
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-04-18, 11:07   Check Engine

Witam,
Jestem posiadaczem pięknej Evandy. Kupiłem ją trzy dni temu :-)
Poprzedni właściciel (notabene mój kolega) tuż przed sprzedażą poinformował mnie, że po wizycie na myjni zaczęła świecić kontrolka CheckEngine. Przyznam, że wcześniej auto oglądałem i ów błędu nie było. Nie odczuwam żadnych niepokojących sygnałów podczas jazdy. Silnik pracuje równo i cicho. Żadnych wycieków, niskich poziomów płynów. Wiem, że ostatecznie i jak najprędzej powinienem udać się do serwisu. Jednak mimo to czy możecie pomóc w określeniu potencjalnych przyczyn? Pytam również w kontekście przekroczenia przebiegu. Auto przed wizytą na myjni miało 17KM do 100tyś. Czy to może być po prostu "zachęta" producenta do wizyty kontrolnej po osiągnięciu takiego przebiegu? Auto nie posiada instalacji gazowej. Dziękuję.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 32/1637
 2%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-04-20, 10:40   

zapalona na stałe kontrolka "check engine" informuje o tym, że generalnie katalizator nie radzi sobie ze spalinami tudzież jakieś czujniki np. przepływka, sonda 1 lub2 umarły i należy je wymienić w celu prawidłowej pracy "całego systemu". Migająca kontrolka "check engine" lub znikająca co jakiś czas informuje o tym, że mieszanka paliwa (najczęściej dotyczy to LPG) jest za bogata bądź za uboga. No i odnośnie tego czy to zabieg ASO -- hmm trudne pytanie bo generalnie wszystkie usterki w aucie ( jest taka teoria) są spowodowane specjalnie przez producenta danego auta ale dla zasady ta kontrolka to nie "zachęta" do wizyty w ASO tylko informacja o potencjalnej usterce - i dla zasady ja bym jednak z taką kontrolką nie jeździł (w sensie długo ...)
na chwilę obecną najlepiej podpiąć się pod OBD i podejrzeć co to za numer błędu - to rozjaśni sprawę...
 
     
Marlena 
Marlena

Model Samochodu: Chevrolet evanda
Wiek: 41
Dołączyła: 14 Lut 2016
Posty: 1
Skąd: katowice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2016-02-14, 20:24   

Mam ten sam problem, byłam w kilku warsztatach i nikt nie umie naprawić, wymieniają części i kasują błąd za chwilę check zapala się z powrotem.Polećcie mi proszę jakiś dobry warsztat na śląsku.
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-02-15, 12:33   

Przede wszystkim skaner lub program i złącze do podłączenia się do OBD II. To pokaże jaki to błąd i wtedy można dalej działać.
Co do postu Marleny, to jest tak ogólnikowy, że nie wiadomo o co może chodzić. Przede wszystkim trzeba ustalić co to za błąd i wtedy podejmować akcje naprawcze. Silnik to prosta konstrukcja a dwie sondy to też nie kosmiczna technologia. Reszta jest jak w starych DU.

Cytat:
Kasowanie kodów usterek



Uwaga: Aby nie uszkodzić modułu sterującego pracą silnika (ECM), kluczyk musi znajdować się w położeniu WYŁ podczas odłączania lub podłączania zasilania elektrycznego do ECM (np. przewodu akumulatora, złącza przewodu elastycznego wielożyłowego ECM, bezpiecznika ECM, przewodów połączeniowych etc.).


W razie wywoływania przez ECM kodu usterki (DTC), lampowy wskaźnik usterki (MIL) będzie włączony tylko dla typu A, B i E, lecz DTC zostanie zapisany w pamięci ECM dla wszystkich typów DTC. Jeżeli usterka jest krótkotrwała, MIL zgaśnie po 10 sekundach, o ile usterka nie jest dłużej aktualna. Kod DTC pozostanie w pamięci ECM aż do skasowania go narzędziem skanującym. Odłączenie napięcia z akumulatora na 10 sekund spowoduje skasowanie niektórych zachowanych kodów DTC.

Kody DTC należy skasować po zakończeniu napraw. Niektóre tabele diagnostyczne polecają skasowanie kodów przed użyciem diagramu. Umożliwia to modułowi ECM ustawienie kodu DTC w czasie obsługi diagramu, co pomaga szybciej znaleźć przyczynę problemu.


Diagnostyczne kody usterek



DTC

Opis

Typ

Zapalenie MIL



P0106

Wymierność ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym

E

Tak


P0107

Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, niskie napięcie

A

Tak


P0108

Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym, wysokie napięcie

A

Tak


P0112

Temperatura powietrza dolotowego, niskie napięcie

E

Tak


P0113

Temperatura powietrza dolotowego, wysokie napięcie

E

Tak


P0117

Temperatura płynu chłodzącego silnika, niskie napięcie

A

Tak


P0118

Temperatura płynu chłodzącego silnika, wysokie napięcie

A

Tak


P0122

Niskie napięcie czujnika położenia przepustnicy

A

Tak


P0123

Wysokie napięcie czujnika położenia przepustnicy

A

Tak


P0131

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), niskie napięcie

A

Tak


P0132

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), wysokie napięcie

A

Tak


P0133

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), powolna reakcja

E

Tak


P0134

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), brak aktywności lub przerwa

A

Tak


P0135

Obwód podgrzewacza przedniej podgrzewanej sondy lambda (HO2S1), nie działa

E

Tak


P0137

Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), niskie napięcie

E

Tak


P0138

Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), wysokie napięcie

E

Tak


P0140

Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), brak aktywności lub przerwa

E

Tak


P0141

Tylna podgrzewana sonda lambda (HO2S2), nie działa obwód podgrzewacza

E

Tak


P0171

Układ przygotowania mieszanki paliwa, mieszanka zbyt uboga

B

Tak


P0172

Układ przygotowania mieszanki paliwa, mieszanka zbyt bogata

B

Tak


P0201

Wtryskiwacz 1, usterka obwodu

A

Tak


P0202

Wtryskiwacz 2, usterka obwodu

A

Tak


P0203

Wtryskiwacz 3, usterka obwodu

A

Tak


P0204

Wtryskiwacz 4, usterka obwodu

A

Tak


P0300

Wykryte przerwy zapłonu w kilku cylindrach

B

Tak


P0301

Cylinder 1, przerwa zapłonu

A

Tak


P0302

Cylinder 2, przerwa zapłonu

A

Tak


P0303

Cylinder 3, przerwa zapłonu

A

Tak


P0304

Cylinder 4, przerwa zapłonu

A

Tak


P0313

Przerwa zapłonu, niski poziom paliwa

Cnl

Nie


P0317

Czujnik nierównej drogi, nie wykryte źródło

Cnl

Nie


P0325

Wewnętrzna usterka czujnika stukowego

Cnl

Nie


P0327

Usterka obwodu czujnika stukowego

Cnl

Nie


P0336

Czujnik położenia wału korbowego 58X, dodatkowe/brakujące impulsy

E

Tak


P0337

Czujnik położenia wału korbowego 58X, brak sygnału

A

Tak


P0341

Czujnik położenia wałka rozrządu, logika

E

Tak


P0342

Brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu

A

Tak


P0351

Usterka obwodu A sterownia zapłonem (cylinder 2 i 3)

A

Tak


P0352

Usterka obwodu B sterownia zapłonem (cylinder 1 i 4)

A

Tak


P0401

Recyrkulacja gazów spalinowych, niewystarczający przepływ

Cnl

Nie


P0402

Recyrkulacja gazów spalinowych, nadmierny przepływ

E

Tak


P0404

Recyrkulacja gazów spalinowych, błąd położenia otwarcia zaworu

E

Tak


P0405

Położenia czopika iglicy układu recyrkulacji gazów wydechowych, niskie napięcie

E

Tak


P0406

Położenia czopika iglicy układu recyrkulacji gazów spalinowych, wysokie napięcie

E

Tak


P0420

Sonda lambda katalizatora, mała skuteczność

A

Tak


P0443

Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym odsysania filtru pochłaniacza układu pochłaniania par paliwa

E

Tak


P0461

Zablokowanie czujnika poziomu paliwa

Cnl

Nie


P0462

Poziom paliwa, niskie napięcie

Cnl

Nie


P0463

Poziom paliwa, wysokie napięcie

Cnl

Nie


P0502

Brak sygnału czujnika prędkości pojazdu (tylko M/T - mechaniczna skrzynia biegów)

E

Tak


P0506

Prędkość obrotowa na biegu jałowym niższa niż prędkość żądana

E

Tak


P0507

Prędkość obrotowa na biegu jałowym wyższa niż prędkość żądana

E

Tak


P0532

Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji, niskie napięcie

Cnl

Nie


P0533

Czujnik ciśnienia układu klimatyzacji, wysokie napięcie

Cnl

Nie


P0562

Napięcie układu (strona silnika) zbyt niskie

Cnl

Nie


P0563

Napięcie układu (strona silnika) zbyt wysokie

Cnl

Nie


P0601

Błąd sumy kontrolnej modułu ECM (strona silnika)

A

Tak


P0602

Błąd przeprogramowania modułu ECM

A

Tak


P0607

Błąd licznika niższej mocy

Cnl

Nie


P0700

Usterka modułu sterującego pracą skrzyni biegów (TCM)

A

Tak


P1106

Ciśnienie bezwzględne w kolektorze, wysokie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1107

Ciśnienie bezwzględne w kolektorze, niskie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1111

Temperatura powietrza dolotowego, wysokie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1112

Temperatura powietrza dolotowego, niskie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1114

Temperatura cieczy chłodzącej silnika, niskie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1115

Temperatura cieczy chłodzącej silnika, wysokie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1121

Czujnik położenia przepustnicy, przejściowo wysokie napięcie

Cnl

Nie


P1122

Czujnik położenia przepustnicy, niskie napięcie (przejściowe)

Cnl

Nie


P1133

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), zbyt mała liczba przejść

E

Tak


P1134

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1, stosunek przejść

E

Tak


P1167

Przednia podgrzewana sonda lambda (HO2S1), bogata mieszanka przy odcięciu paliwa podczas zwalniania (DFCO)

A

Tak


P1171

Układ regulacji składu mieszanki paliwa, uboga mieszanka podczas zwiększania mocy

B

Tak


P1336

Położenie wału korbowego 58X, brak zaprogramowania błędu uzębienia

A

Tak


P1380

ABS czujnik nierównej drogi, dane nierównej drogi nieważne

Cnl

Nie


P1381

ABS czujnik nierównej drogi, błąd danych seryjnych

Cnl

Nie


P1391

Czujnik G nierównej drogi, użyteczność

Cnl

Nie


P1392

Czujnik G nierównej drogi, niskie napięcie

Cnl

Nie


P1393

Czujnik G nierównej drogi, wysokie napięcie

Cnl

Nie


P1404

Układ recyrkulacji gazów spalinowych - błąd czopika iglicy zamkniętego zaworu

E

Tak


P1601

Komunikacja SPI między ECM i TCM (tylko aut. skrz. bieg.)

E

Tak


P1607

Stan licznika niższej mocy skasowany

Cnl

Nie


P1626

Immobilizer, brak reakcji

Cnl

Nie


P1631

Immobilizer, niewłaściwa reakcja

Cnl

Nie


P1650

Komunikacja SPI między błędem w mikroukładzie SIDM

Cnl

Nie


P1655

Komunikacja SPI między błędem w mikroukładzie PSVI

E

Tak
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: