Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:47
Rozrzad Epica 2.0 diesel 2007
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-07-27, 21:54   Rozrzad Epica 2.0 diesel 2007

Witajcie,
Szukam wszedzie,nie moge sie dowiedziec czym napedzany jest walek rozrzadu w 2.0 l silniku diesla z turbem.Czy to jest pasek rozrzadu czy lancuch rozrzadu ?
Chodzilem po roznych stacjach nawet autoryzowanych i personel nie umial odpowiedziec na to pytanie.Po propstu nie spotkali sie z tym problemem czyli dobrze swiadczy o tym silniku ISUZU.
Pzdr.Chepica
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2012-07-29, 12:02   

Wczoraj zadzwonilem do servisu Hallera w Gdansku i odpowiedzieli ze ten motor ktory jest montowany w Epice (2007) posiada pasek rozrzadu ktorego nalezy wymieniac co 90 tyskm.
Zreszta z obudowy wygladalo na to ale sie ludzilem ze bedzie lancuch i bede mial spokoj na pare lat.Niestety juz wyszukuje i bedzie trzeba zamowic i samemu wymienic.Rolek prowadzacych i dociskowej(IDLER) za pierwszym razem nie trzeba wymieniac.
Trzeba bedzie wymienic reszte paskow.Mam zasade ze jak sie zmienia pasek rozrzadu to i wszystkie i wtedy na ten czas ma sie bez awaryjny samochod.
Pzdr.Chepica.
PS,Nigdy zadnego auta nie oddalem do servisu zawsze robilem wszystko sam tzn tylko serwisy i wymiane zuzytych czesci ale wczasie.tak przejechalem Toyota Camry pol miliona kilometrow bez zadnej awarji.
_________________
Chepica215
 
     
grzeziel 

Model Samochodu: Chevrolet EPICA 2.0 VCDI FL
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-11-07, 11:01   

Moja książka serwisowa mówi:
- 160.000 km (tu bym nie ryzykował)
lub
- 6 lat (planuje wymianę na 6 urodziny)
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2013-11-07, 19:38   Rozrzad Epica

Jaki jest rok produkcji Twojej Epici.
Pytalem Hallera w Gdansku i odpowiedzieli max 90kkm.Po rozbiorce faktycznie pasek byly bardzo zuzyte.Pamietaj tam jest jeden walek rozrzadu a na nim 16 zaworow,opory niezle.
Druga wymiana jest po 160kkm.Wtedy pierwszy raz wymienia sie olej w automatycznej skrzyni biegow na Dexron VI nigdy zaden inny.
Wymienilem wszystkie rolki prowadzace i napinacza paska rozrzadu.Jedynie pompy wody nie ruszalem gdyz byla qw stanie idealnym.Teraz zmieniam co roku glyckol na czerwony specjalny do aluminiowych glowic.Dobre smarowanie i musi wytrzymac do tych 160kkm-
Po stronie paska wieloklinowego zmienilem rowniez wszystkie rolki i napinacz kolo dwumasowe na wale wszystko bylo zuzyte.Obecnie Cheva chodzi jak zegarek malo pali w swieta od srody do poniedzialku zrobilem 3000km.Powrot z Warszawy do Lund w Szwecji przez Puttgarden i Rödby ma caly sfilmowany kamerka i wyszlo ponad 40GB filmu.Ciekawy.Zajelo w drodze powrotnej 1290km w tym obiad,tankowania 2 razy, i prom Puttgarden -Rödby w Dani niecala godzina.
W Niemczech nie przekraczalem 200km/h. ale caly czas okolo 170km/h w Polsce jak Bozia przykazala 140km/h a w Dani max 110km/h. Oleju nie sprawdzalem dopiero w domu, nic nie spalil a juz dobija 113000km.
W Niemczech lalo jak byl nie duzy ruch nalezy przyspieszyc do ponad 195km/h i wtedy jest taki cholerny docisk przedniej osi przez ped powietrza ktory dociska maske i caly samochod ponad jedna tone do jezdni.Przyczepnosc fantastryczna ale zejsc ponizej 175km/h to mozna dostac watten plan i zginac.Mnie tego nauczyli jeszcze w latach 90 tych Niemcy.
Nie probujcie na wasna reke ja zrobilem kurs jazdy od 170 do 250km/h.To jest zupelnie inna szkola jazdy.Tego sie nie uczy na prawo jazdy.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2014-07-10, 16:18   

W dieslu z 2007 roku(taki mam w automacie :] ) jest pasek rozrządu wymienia się go co 90 tyś. km.
Oleju w automatycznej skrzyni biegów się nie wymienia(tak zaleca producent i ASO) można sprawdzić jego jakość i ilość jeśli nie odbiega od normy to zostawiamy.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-07-10, 20:48   

Witaj michl2209,
Ten post jest prowokacja.Nie podales ile ma ta Twoja automatyczna skrzynia biegow.
Jezeli jest 6-biegowa to w Twojej skrzyni biegow jest olej syntetyczny Dexron VI.Wymienia sie ten olej co 180 000km.To jest bardzo wazne.Od roku 2006 i 7 wprowadzono nowy typ skrzyni biegow ktora posiada sterowanie elektroniczne poprzez szereg zaworow elektrycznych. Tam sie niema co posuc pod warunkiem ze bedzie DExron VI.Nastepna wymiana jest juz po 90 000km.Skrzynia ma poojemnosc 4 litrow i drugie cztery znjduje sie konwerterze czyli turbinie.Jedyny sposob na usuniecie to wyåpuscic 4 litry wlac swiezego i jezdzic po miesiacu spuscic i wlacc jeszcze raz 4litry i mozzna to uznac za wymiane.Niema innej mozliwosci.Najlepszy olej Dexron VI pochodzi z GMC tego nikt nieiwe jaka to firma dla nich to produkuje .Jest duzo domyslow.Ja zakupilem,olej Ravenol Dexron VI made in Germany.Jest autoryzowany przez GMC. Bardzo duza firma.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-07-10, 22:10   

Dla Cioebie krotka informacja o skrzyni biegow jak jest montowana w Epice.
Produkcja japonska Asin
C. Skrzynie automatyczne

Hydromechaniczna (klasyczna) skrzynia automatyczna posiada przekładnie hydrokinetyczną (w postaci konwertera momentu obrotowego, sprzęgła hydrokinetycznego lub rotacyjnej pompy hydraulicznej) zamiast klasycznego sprzęgła spotykanego w skrzyniach manualnych. Moment obrotowy przenoszony jest dzięki temu za pomocą oleju, w efekcie czego skrzynie automatyczne tego typu cechuje wysoki komfort i miękkość działania nieosiągalne dla manualnych skrzyni biegów. Jest to jednak okupione powstawaniem strat hydraulicznych związanych z mieszaniem i sprężaniem oleju, a w efekcie wyższym zużyciem paliwa. W celu ograniczenia tych strat stosuje się układy dodatkowego sprzęgła mechanicznego, które przy stabilnej jeździe szosowej, sprzęgają przekładnię hydrokinetyczną czysto mechanicznie, co znacznie poprawia ekonomię przy jeździe autostradowej. Różne przełożenia w stopniowej przekładni automatycznej, uzyskiwane są poprzez blokowanie zestawów układów planetarnych przekładni zębatych (obudów kół słonecznych lub koszy kół satelitarnych), współpracujących ze sprzęgłami jednokierunkowymi, przez mechanizmy takie jak sprzęgła tarczowe, hamulce taśmowe albo inne elementy cierne, które napędzane są siłownikami hydraulicznymi. Zazwyczaj układy przekładni planetarnych i sprzęgieł pracują w kąpieli olejowej, spełniającej funkcję czynnika roboczego w sprzęgle hydraulicznym, oleju hydraulicznego dla siłowników oraz zaworów, smarowania układów mechanicznych oraz chłodzenia mechanizmów skrzyni. Układy sterowania dla automatycznych skrzyni hydraulicznych i elektro-hydraulicznych składają się zazwyczaj z jednej lub kilku płyt rozdzielczych połączonych przewodami, oraz elementów wbudowanych w obudowę skrzyni. Do tych elementów mocowanych jest nawet kilkadziesiąt zaworów i elektrozaworów, sterujących pracą skrzyni. W starszych generacjach skrzyni automatycznych zawory były sterowane wyłącznie mechanicznie i hydraulicznie. Obecnie sterowanie elektrozaworów odbywa się zazwyczaj z wykorzystaniem układów elektronicznych, tj. czujników i centralnej jednostki sterującej. Sterowanie skrzynią odbywa się w taki sposób, aby jazda odbywała się na możliwie najwyższym biegu, w celu uzyskania minimalnego zużycia paliwa. W razie konieczności sterownik potrafi się jednak szybko dostosować do aktualnej sytuacji. Dzięki zastosowaniu elektroniki automatyczne programy posiadają funkcje rozpoznania stylu jazdy kierowcy (sterownik skrzyni analizuje na przykład częstość używania kick-down'u) oraz bieżącej sytuacji na drodze, np. śliska nawierzchnia, czy jazda górska. W wielu hydromechanicznych skrzyniach mechanicznych kierowca oprócz możliwości jazdy w trybie automatycznym, ma również do dyspozycji tryb manualny. W trybie tym zmiana biegów następuje sekwencyjnie, czyli kolejno bez możliwości omijania poszczególnych biegów.

Trwałość poprawnie eksploatowanych hydromechanicznych skrzyni automatycznych, dzięki zastosowanym technologiom i materiałom użytym do ich wykonania, może być wysoka. Przy prawidłowej eksploatacji naprawy mechaniczne są sporadyczne, a obsługa ogranicza się do kontroli poziomu i wymiany oleju. Dodatkowo dzięki zastosowaniu przekładni hydrokinetycznej, praktycznie eliminuje się ryzyko przeciążenia silnika, co skutkuje znaczącym wydłużeniem się jego przebiegów międzynaprawczych. Hydromechaniczne skrzynie automatyczne dają się oczywiście naprawić, choć jest to zazwyczaj kosztowne a często może być wręcz nieopłacalne, gdyż koszt naprawy może być porównywalny a nawet wyższy niż wartość samego pojazdu. O ile kupno nowego samochodu wyposażonego w hydromechaniczną skrzynię automatyczną nie wiąże się z dużym ryzykiem ponoszenia dodatkowych kosztów na naprawy, ( oczywiście pod warunkiem prawidłowej eksploatacji skrzyni), o tyle kupno używanego automatu tego typu jest dużo bardziej ryzykowne.

Kupując używany samochód wyposażony w hydromechaniczną skrzynię biegów trzeba przede wszystkim dokładnie poznać jego historię. Przed zakupem warto również zbadać zespół napędowy w stacji specjalizującej się w naprawach skrzyń automatycznych, gdyż występuje szereg objawów, które mogą świadczyć o kiepskim stanie technicznym automatu, np. stan techniczny elementów elektrycznych i mechanicznych, przecieki oleju z korpusu skrzyni, poziom oleju, praca dźwigni zmiany biegów, płynność zmiany biegów w pełnym zakresie prędkości jazdy samochodu, występowanie szarpnięć i wypadania zapłonów w trakcie pracy silnika, czy też występowanie drgań w układzie napędowym, które przenoszą się na skrzynię. O ile istnieje taka możliwość warto jest również przejechać się z poprzednim właścicielem auta, aby sprawdzić jak traktuje on skrzynię.

Klasyczne skrzynie automatyczne oferują wysoki komfort jazdy oraz przyczyniają się do mniej awaryjnej eksploatacji silnika. Jest to zazwyczaj okupione wyższym zużyciem paliwa w porównaniu z silnikami wyposażonymi w skrzynie manualne, bezstopniowe czy zautomatyzowane skrzynie dwusprzęgłowe. Należy również pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności przy kupnie używanego pojazdu wyposażonego w tego typu skrzynię biegów. Kupno pojazdu z nieprawidłowo eksploatowaną bądź uszkodzoną automatyczną skrzynią hydromechaniczną może być bowiem źródłem wielu rozczarowań oraz znacznych wydatków ponoszonych na jej naprawy. Hydromechaniczne skrzynie automatyczne można spotkać w większości segmentów aut za wyjątkiem aut małych, gdzie z uwagi na słabe silniki, skrzynie tego typu są rzadko spotykane.
_________________
Chepica215
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-03-07, 23:52   

A jakiej marki koło dwu-masowe polecacie??? I jak się sprawuje.
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 76
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-03-09, 17:27   

Witaj Lukaszbozyk,
Epica Diesel z automatyczna 6 biegowa skrzynia biegow posiada kolo dwumasowe na wale korbowym od strony paska wieloklinowego.Wymienilem po 100kkm.Powodowalo pochylenie biezni paska i spadanie jego.Kupilem orginal Chevrolet (korea). Spisuje sie swietnie i koszt nie taki tragiczny okolo 300zl Waszych.Rownoczesnie wymienilem napinacz paska wieloklinowego.Rowniez orginal Cheva do mojego modelu pasowal od roku 2009.
Pzdr.Chepicka 215.
_________________
Chepica215
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-09-18, 09:57   

W automacie nie ma typowego koła dwumasowego, jest element spełniający jego zadanie. U mnie nie wymagał jeszcze wymiany, przejechane mam dopiero 210 000
_________________
 
     
tomok7 
Tomaszz

Model Samochodu: EPICA
Wiek: 29
Dołączył: 16 Lis 2015
Posty: 28
Skąd: ełk
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2016-02-07, 22:15   

Witam
Nie chcę zakładać kolejnego nowego tematu dlatego podepnę się tutaj.Otóż szukam informacji kiedy i czy w ogóle wymienia się łańcuszek rozrządu?Moja nakręciła już 250tys
 
     
Gwidon1701 

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Połczyn Zdrój
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-02-09, 10:34   

Najlepiej zadzwoń do serwisu , otrzymasz pewną informację .
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2016-02-09, 13:13   

tomok7 napisał/a:
Witam
Nie chcę zakładać kolejnego nowego tematu dlatego podepnę się tutaj.Otóż szukam informacji kiedy i czy w ogóle wymienia się łańcuszek rozrządu?Moja nakręciła już 250tys


Kilka osób napisało już jaki jest interwał wymiany rozrządu w 2L dieslu więc przewiń sobie i przeczytaj.

Gwidon1701 napisał/a:
Najlepiej zadzwoń do serwisu , otrzymasz pewną informację .

Szkoda że w Polsce nie ma serwisu Chevroleta.
Niby opel z grupy GM robi, ale działają po omacku. W Warszawie 2 salony opla nie podjęły się wymiany rozrządu w moim aucie. Musiałem jechać na drugi koniec miasta i tam mechanicy przyznali, drapiąc się w głowę, że widzą takie cudo pierwszy raz.
_________________
 
     
Kraviec 
Epica 2.0 24V

Model Samochodu: Epica 2.0 24V
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 12/13
 92%
Wysłany: 2016-02-12, 09:52   

michal2209 napisał/a:
Szkoda że w Polsce nie ma serwisu Chevroleta.
Niby opel z grupy GM robi, ale działają po omacku. W Warszawie 2 salony opla nie podjęły się wymiany rozrządu w moim aucie. Musiałem jechać na drugi koniec miasta i tam mechanicy przyznali, drapiąc się w głowę, że widzą takie cudo pierwszy raz.


Opel z Radzymińskiej w Ząbkach też nie chciał się podjąć?
Zresztą to może nawet i lepiej, bo u nich taka usługa jest 2-3razy wyższa niż w normalnym warsztacie.
Zresztą rozrząd to nic skomplikowanego, każdy mechanik powinien to ogarnąć.
_________________
Epica 2.0 24V
 
     
michal2209 

Model Samochodu: Epica 2007 LT 2.0 D Automat
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 25
Skąd: Ząbki
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2016-02-12, 14:05   

Na Radzymińską zadzwoniłem w pierwszej kolejności, mieli oddzwonić, żeby podać cenę usługi i ustalić termin itp... czekam już 2 lata.
Podobnie na Ostrobramskiej. Normalnie jak na rozmowie o pracę, oddzwonimy do pana jak już nie będziemy mieli pana w dup1e :P
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: