Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-01-29, 13:07
W Polsce jakoś poznikały z ofert firm zajmujących się chiptuningiem wszystkie usługi dot. chipowania 1.8,
chociaż kiedyś były oferowane razem z informacją dotyczącą średniego wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Teraz ich jakoś nie ma... nie wiadomo dlaczego. W Czechach robił to użytkownik Naszego forum, zdaje się Transformer przy silniku 16XER.
W Rosji kilka firm chipuje zarówno 1.6 jak i 1.8 np. SVV
Do takich testów koleś powinien wyłączyć wszystkie systemy kontroli trakcji,
ale widać że na 2-im biegu leci do licznikowych 110 km/h co normalnie nie jest możliwe (97 km/h)
Jeśli ktoś zainteresowany tematem to trzeba poszukać info na polskich forach Vectra C, Astra H/J, Insignia 1.8, bo w tych autzch są nasze XER-y.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2016-01-29, 14:11
C77 napisał/a:
W Polsce jakoś poznikały z ofert firm zajmujących się chiptuningiem wszystkie usługi dot. chipowania 1.8,
chociaż kiedyś były oferowane razem z informacją dotyczącą średniego wzrostu mocy i momentu obrotowego.
Przyznaję, że słabo się orientuję w tej tematyce, ale nie bardzo rozumiem na czym mógłby polegać EFEKTYWNY tuning silnika wolnossącego, jeżeli nie dotyczy on ingerencji mechanicznej w elementy konstrukcyjne jednostki napędowej, osprzętu, czy układu wydechowego. Co tutaj można podkręcić, tak żeby ten delikatny silniczek nie rozpadł się w ciągu najbliższego tysiąca kilometrów? W przypadku 1.8 strach mocniej przygazować, żeby chłodniczka oleju nie wyleciała w powietrze, albo żeby KZFR się nie poukręcały.
_________________ JohnnyBeGood
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2016-01-29, 14:26
C77 napisał/a:
Do takich testów koleś powinien wyłączyć wszystkie systemy kontroli trakcji,
ale widać że na 2-im biegu leci do licznikowych 110 km/h co normalnie nie jest możliwe (97 km/h)
Oglądając testy przyspieszenia wielu marek i modeli zauważyłem, że zjawisko niemożliwości osiągnięcia 100 km/h na drugim biegu jest niezwykle powszechne, szczególnie wśród typowo rodzinnych samochodów (i to w klasach B oraz C, a nawet D). Najczęściej w okolicach 95-98 km/h następuje konieczność wrzucenia trójki, co fatalnie odbija się na wynikach pomiaru poprzez stratę zwykle 2-3 sek.
To co przedstawia ten filmik to prawdopodobnie jakaś mistyfikacja. Gdyby w 1.8 było turbo i ktoś pojechałby po całości z podkręceniem charakterystyki doładowania, to nie wykluczam, że można by uzyskać taką, wręcz nieprawdopodobną różnicę w dynamice.
Według mnie samochód stał w miejscu (w przeciwnym razie elektronika zdusiłaby ułańska fantazję z jaką wędrowała wskazówka szybkościomierza ) i podejrzewam, znając pomysły braci zza Buga, że dwóch unosiło na rękach przód samochodu, a trzeci gazował w kabinie.
_________________ JohnnyBeGood
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
2%
MP: 1022/1022
100%
EXP: 17/94
18%
Wysłany: 2016-01-29, 17:11
C77 napisał/a:
ale widać że na 2-im biegu leci do licznikowych 110 km/h co normalnie nie jest możliwe (97 km/h)
Jeśli po tym chipie osiąga 110 na 2 biegu a normalnie 97 to można to tłumaczyć tylko przesunięciem limitera obrotów, inaczej potrzebna by była ingerencja w skrzynie biegów, szkoda że na filmiku nie widać przy jakich obrotach ma te 110km/h.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-02-11, 19:46
Hehe, endriu333, przecież wiesz, że kto jak kto ale ja jakoś nigdy przez te lata nie narzekałem na brak mocy w swoim
Jasne, że zawsze może być więcej i fajnie by było mieć tutaj tak zwiększony moment obrotowy jak deklarują, może dałoby się odczuć jakąś zmianę w dole...
W sumie można by sobie powoli zacząć wchodzić w temat i go gruntownie wybadać co, jak i na czym uzyskują,
ale coś takiego jak usunięcie bądź podwyższenie odcięcia u mnie od razu odpada,
bo niestety miewam tendencja do zarzynania biedaczków
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach