Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-02-20, 15:02
Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora
Autor Wiadomość
sjux5 

Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-18, 20:20   Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora

Witajcie,

Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem. Muszę dość długo kręcić rozrusznikiem zanim auto zapali na benzynie. Parę tygodni temu nie było to zbyt długo (2-3 sekundy). Teraz od czasu do czasu jest to już na przykład 7-8 sekund. Rzadko zdarza się że odpali od razu (stał na przykład 3 dni przy temperaturach około 5 stopni i odpalił od razu.)
Po odpaleniu wszystko perfekt.

Wpisuje się w jakąś typową usterkę tego modelu?

Pozdr.
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-01-18, 20:48   

Kiedy go kupiłeś? Kiedy zakładany był lpg? Jaką to instalacja lpg? Wstępnie obstawiam, ze rozjechaly się mapy benzyny...
 
     
sjux5 

Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-18, 20:55   

Mam go od nowości tzn 3 lata.
Gaz fabryczny BRC od początku.
70 tys przebiegu.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-01-18, 21:45   

Wygląda na typowy objaw schodzenia gazu do kolektora podczas postoju. Nie trzymają elektrozawory i zaworek membrany. Reduktor do wymiany lub regeneracji.
_________________
Pozdrawiam
 
     
sjux5 

Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-18, 22:12   

Czy wyjechanie gazu pozwoliłoby potwierdzić to podejrzenie?
Odpalanie powinno być łatwiejsze - chyba że się mylę bo zawsze coś gazu zostaje ale ciśnienie pewnie małe.

Pozdr.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-01-19, 00:39   

Zakręć gaz na butli i spróbuj wypalić z rurek gaz na wolnych obrotach. Potem z zakręconym jeździj sobie testowo kilka dni tylko na benzynie i obserwuj czy problem trudnego zapalania minie. Jak minie to jest to ,o czym pisałem.
_________________
Pozdrawiam
 
     
sjux5 

Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-21, 18:34   

Po zakręceniu gazu i dwóch dniach jazdy problem nie występuje.
Dziękuje bardzo za wskazówki.

Jeszcze się zastanawiam i proszę o podpowiedź czy od razy regenerować reduktor BRC genius 1200 , czy jeszcze powinienem sprawdzać elektozawór (chyba ET98) który jest w pobliżu.

Jeśli coś jest bardziej prawdopodobne to mogę zacząć od tego elementu jako pierwszy.


Dzięki.
 
     
chopin12

Model Samochodu: Cruze 4D LT+ 1.8LPG
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 27
Skąd: Łódź
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2016-01-21, 19:08   

U mnie było to samo i wymiana jednego wtryskiwacza (BRC) pomogła.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-01-21, 22:49   

sjux5 zrobiłbym jedno i drugie.
_________________
Pozdrawiam
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2016-01-21, 23:49   

Miałem identyczne objawy - pomogła regeneracja reduktora (koszt 280 PLN), instalacja BRC P&D. Teraz auto odpala idealnie ;-)
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-01-22, 18:00   

70kkm i padnięty reduktor to tak trochę słabo (mój ma prawie 120 i jeszcze planuję nim z 10-20kkm zrobić)- być może jednak to któryś z wtryskiwaczy "popuszcza"
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-01-22, 21:42   

Szczelność instalacji nie opiera się na wtryskiwaczach. Szczelność po stronie wysokiego ciśnienia utrzymują elektrozawory fazy ciekłej, a szczelność po stronie gazowej jeden elektrozawór i zaworek membrany reduktora.
_________________
Pozdrawiam
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2016-01-22, 22:20   

Zgadza sie ale od elektrozaworu jest jeszcze rura z której przy wadliwym wtryskiwaczu może rozprezyc sie wystarczająco duzo gazu aby auto miało problem z odpalaniem.
 
     
sjux5 

Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-02-16, 22:02   

Regeneracja reduktora pomogła. Jest OK.
Membrana (główna czarna wyglądała słabo, nadpęknięcia wżarcia + odpady z gazu wyglądające jak smar). Wtryskiwaczy nie ruszałem. Elektrozawór ET98 tylko rozebrałem i złożyłem - wyglądał jak nowy.

Dziękuje.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2016-02-16, 23:11   

Czyli diagnoza była trafna. Fajnie, że się udało.
Odnośnie elektrozaworu, on ma taka gumeczkę która trzyma szczelność na trzpieniu. Ona z czasem twardnieje i może gubić szczelność, warto było ją też wymienić jak już miałeś rozebrane.
_________________
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: