Przesunięty przez: C77 2016-02-20, 15:02 |
Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora |
Autor |
Wiadomość |
sjux5
Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-01-18, 20:20 Problem z odpalaniem Cruze 1.8 LPG - regeneracja reduktora
|
|
|
Witajcie,
Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem. Muszę dość długo kręcić rozrusznikiem zanim auto zapali na benzynie. Parę tygodni temu nie było to zbyt długo (2-3 sekundy). Teraz od czasu do czasu jest to już na przykład 7-8 sekund. Rzadko zdarza się że odpali od razu (stał na przykład 3 dni przy temperaturach około 5 stopni i odpalił od razu.)
Po odpaleniu wszystko perfekt.
Wpisuje się w jakąś typową usterkę tego modelu?
Pozdr. |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2016-01-18, 20:48
|
|
|
Kiedy go kupiłeś? Kiedy zakładany był lpg? Jaką to instalacja lpg? Wstępnie obstawiam, ze rozjechaly się mapy benzyny... |
|
|
|
|
sjux5
Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-01-18, 20:55
|
|
|
Mam go od nowości tzn 3 lata.
Gaz fabryczny BRC od początku.
70 tys przebiegu. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-18, 21:45
|
|
|
Wygląda na typowy objaw schodzenia gazu do kolektora podczas postoju. Nie trzymają elektrozawory i zaworek membrany. Reduktor do wymiany lub regeneracji. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
sjux5
Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-01-18, 22:12
|
|
|
Czy wyjechanie gazu pozwoliłoby potwierdzić to podejrzenie?
Odpalanie powinno być łatwiejsze - chyba że się mylę bo zawsze coś gazu zostaje ale ciśnienie pewnie małe.
Pozdr. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-19, 00:39
|
|
|
Zakręć gaz na butli i spróbuj wypalić z rurek gaz na wolnych obrotach. Potem z zakręconym jeździj sobie testowo kilka dni tylko na benzynie i obserwuj czy problem trudnego zapalania minie. Jak minie to jest to ,o czym pisałem. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
sjux5
Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-01-21, 18:34
|
|
|
Po zakręceniu gazu i dwóch dniach jazdy problem nie występuje.
Dziękuje bardzo za wskazówki.
Jeszcze się zastanawiam i proszę o podpowiedź czy od razy regenerować reduktor BRC genius 1200 , czy jeszcze powinienem sprawdzać elektozawór (chyba ET98) który jest w pobliżu.
Jeśli coś jest bardziej prawdopodobne to mogę zacząć od tego elementu jako pierwszy.
Dzięki. |
|
|
|
|
chopin12
Model Samochodu: Cruze 4D LT+ 1.8LPG
Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 27 Skąd: Łódź
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-01-21, 19:08
|
|
|
U mnie było to samo i wymiana jednego wtryskiwacza (BRC) pomogła. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-21, 22:49
|
|
|
sjux5 zrobiłbym jedno i drugie. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
jaco33
Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-01-21, 23:49
|
|
|
Miałem identyczne objawy - pomogła regeneracja reduktora (koszt 280 PLN), instalacja BRC P&D. Teraz auto odpala idealnie |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2016-01-22, 18:00
|
|
|
70kkm i padnięty reduktor to tak trochę słabo (mój ma prawie 120 i jeszcze planuję nim z 10-20kkm zrobić)- być może jednak to któryś z wtryskiwaczy "popuszcza" |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-22, 21:42
|
|
|
Szczelność instalacji nie opiera się na wtryskiwaczach. Szczelność po stronie wysokiego ciśnienia utrzymują elektrozawory fazy ciekłej, a szczelność po stronie gazowej jeden elektrozawór i zaworek membrany reduktora. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2016-01-22, 22:20
|
|
|
Zgadza sie ale od elektrozaworu jest jeszcze rura z której przy wadliwym wtryskiwaczu może rozprezyc sie wystarczająco duzo gazu aby auto miało problem z odpalaniem. |
|
|
|
|
sjux5
Model Samochodu: Cruze 1.8 20124
Dołączył: 18 Sty 2016 Posty: 5 Skąd: Kłodzko
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-02-16, 22:02
|
|
|
Regeneracja reduktora pomogła. Jest OK.
Membrana (główna czarna wyglądała słabo, nadpęknięcia wżarcia + odpady z gazu wyglądające jak smar). Wtryskiwaczy nie ruszałem. Elektrozawór ET98 tylko rozebrałem i złożyłem - wyglądał jak nowy.
Dziękuje. |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-02-16, 23:11
|
|
|
Czyli diagnoza była trafna. Fajnie, że się udało.
Odnośnie elektrozaworu, on ma taka gumeczkę która trzyma szczelność na trzpieniu. Ona z czasem twardnieje i może gubić szczelność, warto było ją też wymienić jak już miałeś rozebrane. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
|