Przesunięty przez: C77 2013-05-07, 12:09 |
[Aveo] Naprawa amortyzatora tylnego |
Autor |
Wiadomość |
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-10-26, 08:11 [Aveo] Naprawa amortyzatora tylnego
|
|
|
Po wjechaniu tylnym kołem w dużą dziurę zaczęło coś metalicznie stukać. Objaw był taki jakby coś metalowego w bagażniku uderzało o karoserię. Uszkodzony amortyzator wyglądał tak:
Prowadnica (szpila) tłoczyska powiększyła sobie otwór w metalowej części osłony i na wybojach uderzała w karoserię nadkola. Amortyzator po prostu nie miał podparcia.
Radą jest założenie podkładki na zwężoną część tłoczyska
i skręcenie wszystkiego do kupy.
Średnica tłoczyska 13mm, średnica na zwężeniu 10mm
Do odkręcenia amorka klucz 15mm najlepiej nasadowy, rozkręcenia amorka klucz 14mm. Przy odkręcaniu amora najlepiej auto podnieść za wahacz lub później ten wahacz zablokować - podeprzeć, bo sprężyna robi swoje.
Koszt naprawy: 0,23 zł - podkładka
Czas: około 2 godzin
Możliwe, że zaoszczędzone kilka stówek bo mechanik mógłby już montować nowe amory. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
remik76
Model Samochodu: Chevrolet aveo
Wiek: 48 Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 1 Skąd: Zabrze
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-12-26, 12:30
|
|
|
miHu, Mi stało się dziś coś podobnego. Można jeszcze raz przesłać zdjęcia? bo tu żadnych mi nie wyświetla.
Remik |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-01-13, 18:19
|
|
|
remik76, niestety nie odnajdę już tych zdjęć. Sama naprawa jest bardzo prosta, poradzisz sobie. A moja naprawa okazała się skuteczna, bo do dziś dzień działa bez awarii, a przejechałem od tamtego czasu prawie 50 tys. km. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
carsmas88
Model Samochodu: Nie posiadam
Dołączył: 19 Maj 2016 Posty: 1 Skąd: Dolny Śląsk
Poziom: 1
|
|
|
|
|
|