Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 01:17 |
Wspomaganie kierownicy w Cruze - Problemy |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-04, 16:32 Cruze rodzaje wspomagania kierownicy - różnice
|
|
|
wally napisał/a: | zdzis.michal napisał/a: | W tym modelu jest wspomaganie elektryczne, więc chyba nie. |
przy silniku 1.6 MY 13 w Polsce elektryczne wspomaganie było tylko w nadwoziu kombi |
wally posiadasz Cruze w obu nadwoziach czyli masz osobisty dostęp do obu wersji wspomagania,
czy możesz opisać realne różnice w ich działaniu jakie osobiście uświadczyłeś użytkując oba auta? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
kubaw
Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-01-04, 18:07
|
|
|
Tak, przy dodawaniu gazu problem ustępuje, chyba, że dokręcę kierownicą dosyć sporo. Wtedy znowu słychać rzężenie. U mnie efekty akustyczne są bardzo wyraźne.
Sprawdziłem poziom płynu. Przy w miarę nagrzanym silniku jest dokładnie na kresce MIN.
Dźwięki wydobywają się z miejsca zaznaczonego na zdjęciu.
Co mnie zastanawia to to, że to jednak nie jest regularnie. Dziś po dłuższym postoju problem wystepował od razu. Czasami kołami się nie da kręcić w ogóle, czasami rzęzi ale kręci. Może to rzeczywiście ten pasek? (Bo pompa za 1600 mi się oczywiście nie uśmiecha). |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-04, 18:51
|
|
|
robciok napisał/a: | Czy ktoś z Was wie ile wchodzi oleju na cały układ wspomagania? Szukam szukam i nie umiem znaleźć takich informacji |
Na cały układ wspomagania kierownicy w Cruze wchodzi łącznie 1 litr oleju GM dextron VI,
tym samym olejem GM fabrycznie zalewa automatyczne skrzynie biegów w Cruzakach.
Jeśli decydujesz się wymienić cały płyn w układzie wspomagania
to lepiej przejść na coś lepszego jakościowo np. Motula ATF VI. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
wally
Model Samochodu: Cruzes hb 1.8lpg & sw 1.6
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2013 Posty: 47 Skąd: Warszawa
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-01-04, 23:00
|
|
|
C77 napisał/a: |
wally posiadasz Cruze w obu nadwoziach czyli masz osobisty dostęp do obu wersji wspomagania,
czy możesz opisać realne różnice w ich działaniu jakie osobiście uświadczyłeś użytkując oba auta? |
Odpukać obydwie wersje dotychczas bez usterek.
Co do użytkowania to kwestia przyzwyczajenia. Generalnie hydrauliczne jest bardziej precyzyjne, daje lepszą kontrolę i stabilność podczas dynamicznej jazdy w ciaśniejszych zakrętach i gwałtownych ruchach kierownicą, przy jeździe z większą prędkością, czy po koleinach. Kręci się trochę ciężej niż przy elektrycznym, gdzie kierownica jakby "uciekała" w kierunku skrętu. Trzy kontry na sekundę na minirondzie to za dużo albo dla elektrycznego, albo dla mojego refleksu a przy hydraulicznym daję radę . Elektryczne natomiast lepiej się sprawdza w jeździe miejskiej, kiera chodzi leciutko, co doceniam szczególnie podczas manewrowania, gdzie można kręcić do oporu bez doznań akustycznych. Do tego elektryczne nie pije paliwa i ponoć jest tańsze w serwisie.
Podsumowując: hydrauliczne - dla szybkich i wściekłych, elektryczne - dla dam i emerytów. |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-01-05, 07:32
|
|
|
Elektryczne na wodę nie chodzi. Ciągnie mnóstwo prądu, który jest wytwarzany przez alternator (gromadzony w akumulatorze). Więc też jest obciążeniem dla silnika. Możliwe, że mniejszym, niż w przypadku hydraulicznego. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:41
|
|
|
Cytat: | Elektryczne na wodę nie chodzi. Ciągnie mnóstwo prądu, który jest wytwarzany przez alternator (gromadzony w akumulatorze). Więc też jest obciążeniem dla silnika. Możliwe, że mniejszym, niż w przypadku hydraulicznego. |
W hydraulicznym układ jest cały czas pod obciążeniem, w elektrycznym tylko w czasie manewru. Stąd te niewielkie oszczędności, szczególnie przy długiej jeździe na wprost.
Moje wrażenie podobne do przedmówców. Elektryczne wydaje się zbyt czułe szczególnie na trasie, nawet drobne drgnienie kierownicy przenosi się na układ. A można było zrobić zróżnicowanie w zależności od prędkości. W elektrycznym się da, w hydraulicznym gorzej. |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-01-05, 08:46
|
|
|
Idealnym rozwiązaniem jest klasyczna przekładnia hydrauliczna z elektryczną pompą wspomagania. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-01-05, 16:05
|
|
|
Roznica jest taka ze hydrauliczne pracuje caly czas, stale obciazajac silnik, a elektryczne wlasciwie sie wylacza jak sie jedzie z kierownica na wprost. Do tego uklad z elektrycznym wspomaganiem jest lzejszy, a takze mniej awaryjny. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-06, 19:50
|
|
|
wally napisał/a: | Podsumowując: hydrauliczne - dla szybkich i wściekłych, elektryczne - dla dam i emerytów. |
OK, Dzięki
pool80 napisał/a: | Jak wygląda przy przeglądach serwisowych, wymiana czy inspekcja tego płynu? |
Tylko inspekcja i ewentualne dolewki.
Z resztą "wymiana" tego oleju wg ASO (gdybyś się na to uparł)
jest w istocie jedynie dolewką ok. 0,5l nowego oleju,
podczas gdy w systemie pozostaje nadal 0,4-0,5 litra starego oleju.
Dlatego jeśli chcesz to zrobić porządnie to albo samemu albo u kumatego mechanika.
pool80 napisał/a: | ps. w książce serwisowej nic nie pisze o wymianach tego płynu.. |
Bo to casus oleju w manualnej skrzyni biegów, czyli wg GM niewymienny,
zalany raz na całe życie, masz jeździć na nim dopóki się "bezobsługowa" skrzynia (a w tym przypadku wspomaganie) nie rozleci.
Ciekawe, że wymianę tego samego dextronaIV w automatycznej skrzyni biegów
GM zaleca co 75.000 km lub 5 lat w warunkach uciążliwych
albo co 150.000 km lub 10 lat w warunkach normalnych.
Pozostaje tylko pytanie do GM co rozumie przez warunki uciążliwe a co za normalne,
i czy można te definicje odnieść do pracy przekładni wspomagania kierownicy,
którego układ jest napełniony tym samym olejem.
No ale skoro napisali, że wspomaganie jest jednak bezobsługowe to na pewno się nie mylą |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-01-06, 20:02
|
|
|
Użytkownik w każdej chwili może zmienić olej. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-06, 20:17
|
|
|
W dłuższej chwili, bo to wymaga aż 1 godziny pracy
Ale tutaj nie chodzi o to co my możemy bo jasne że jako właściciele możemy wszystko,
lecz o to dlaczego GM pisze takie głupoty zamiast uczciwie przedstawić ludziom sprawę...
acha... zapomniałem... to nie jest w ich interesie |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-08, 00:29
|
|
|
ok, dzięki za info. Ja w tamtą zimę dolewałem, potem okazało się, że przelałem, i że nie ubywa płynu.
Nie miałem wycieku, a plama na harmonijce od magla była od czego innego. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-09, 09:51
|
|
|
pool80, nie ma za co
Nie czekając na odpowiedzi i samookreślenie się GM-a;
tak wygląda olej spuszczony ze wspomagania kierownicy w Cruze
przy przebiegu 75.000 km
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-01-09, 18:45
|
|
|
Tragicznie nie wygląda. Weź kroplę na paznokieć i zrób fotkę w dobrym świetle. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-01-10, 10:25
|
|
|
rwicik napisał/a: | Tragicznie nie wygląda. Weź kroplę na paznokieć i zrób fotkę w dobrym świetle. |
Panowie a od kiedy kolor oleju odpowiada za jego wlasciwosci? Jeszcze chociaz jakby filmik byl nagreany ze np. ma konsystencje smoly, blota to rozumiem ale po samym kolorze oleju przekreslac nie mozna, obojetne czy z silnika czy ... |
|
|
|
|
|