Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Co będzie po Cruzie?
Autor Wiadomość
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-12-19, 16:25   

Cruze to protoplasta Astry :)
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-19, 17:39   

JohnnyBeGood napisał/a:
Mimo wszystko Cruzowi bliżej do Astry i Golfa niż do Tipo, które nie jest i nie będzie następcą Bravo.

Nie żebym chciał się kłócić, pytam z ciekawości: A na jakiej podstawie tak uważasz? ( tylko proszę o fakty, a nie o osobiste odczucia ).
Nigdy mnie nie interesował prestiż, co uważa sąsiad i tego rodzaju bzdety. Generalnie jestem mało podatny na opinie z zewnątrz. Jeśli mnie stać i podoba mi się to kupuje, jeśli nie to nie. Stąd moje pytanie.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-12-19, 19:44   

berpa napisał/a:
A na jakiej podstawie tak uważasz?

1. cennik
2. charakterystyczny sznyt stylistyczny, który wyczuwam z daleka. 8-)
Natomiast upewnię się po prostu odwiedzając salon. Jeśli się mylę - czego nie wykluczam - to może w wersji hb będzie godnym następcą mojego cruza (np. zamiast astry V). Co do prestiżu? To kwestia jak wiemy zawsze dyskusyjna, zwykle zdeterminowana tym co powiedzą rodzina, znajomi, sąsiedzi, czy koledzy z pracy. W środowisku moich najbliższych znajomych za megaszpan i symbol statusu uchodzi posiadanie nowego subaru, które to przecież np. w USA jest marką budżetową tak jak nasz chevrolet - ta sama grupa docelowa konsumentów. :-)
_________________
JohnnyBeGood
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-21, 07:07   

JohnnyBeGood napisał/a:
berpa napisał/a:
CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW

.... co nie znaczy, że to ta sama klasa.
Mimo wszystko (tych całych ułomności) cruzowi bliżej do astry i golfa niż do tipo, które nie jest i nie będzie następcą bravo.


Czyli idąc Twoim tokiem myslenia, można zbudować Matiza klasy... s-klasy.

Porównując najuboższą wersję wyposażenia Cruze i Tipo - w czym był lepszy Cruze?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-21, 18:23   

rafic napisał/a:
Jak mazda 6 to tylko i wyłącznie 2,5 litra :mrgreen:

Też się nad taką zastanawiam cały czas zamiast tej octavki, bo wygląd robi robotę a siedziałem w takiej na motor show po lifcie na full wypasie i zrobiła na mnie mega wrażenie już nie tylko wyglądem ;-)


rafic, próbowałem właśnie 2,5 litra, różnica jest zauważalna,
ale uważam, że ja jej osobiście w praktyce raczej nie wykorzystam
w czasie swojej jazdy, jeśli już to może w jakiś max. 10% całej eksploatacji (przebiegów)
i jeszcze tylko pod warunkiem że za każdym razem będę wszystkich wyprzedzał na jednopasmówce (przyspieszenie).
Nawet obecnie Cruzem nie jestem w stanie często wykorzystywać w pełni możliwości auta, bo albo duży ruch, albo kiepskie drogi, albo wszyscy wokół uprawiają eco-driving, a gdy gdzieś robi się drugi pas i swoboda to razem z ograniczeniami prędkości 70/90 km pojawiają się ci co przy nich pracują ;-)


http://smiesz.net/upload/...19_19-55-11.jpg
Natomiast przebitka na silniku jest niemała, więc jak dla nie to bez sensu,
ale jeśli ktoś np. lata dużo po autostradach to polecam <ok>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2015-12-21, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-12-22, 17:43   

Ja to i tak bym widział w tej budzie jakiś silnik 2.0 turbo od mazdy z dobrym momentem tak z 350 NM od dołu i sporą mocą jakieś 250 KM. Do tego 4x4. Myślę, że w takiej konfiguracji mazda by szła jak ciepłe bułki i VAG miałby w końcu poważną konkurencję.
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-12-22, 17:45   

rafic napisał/a:
Ja to i tak bym widział w tej budzie jakiś silnik 2.0 turbo od mazdy z dobrym momentem tak z 350 NM od dołu i sporą mocą jakieś 250 KM. Do tego 4x4. Myślę, że w takiej konfiguracji mazda by szła jak ciepłe bułki i VAG miałby w końcu poważną konkurencję.


Tylko kto by za to zapłacił :)
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-12-22, 17:58   

A nowe passaty w najbogatszej wersji z najmocniejszym 2.0 tdi 240 KM ? Jakoś od początku produkcji są kolejki, żeby go kupić a kosztuje około 180k PLN. A sama mazda 6 na full wypasie to też wydatek rzędu 160 tyś. za najmocniejszego diesla, ale tu pewnie cenę podbija akcyza za pojemność powyżej 2 litrów.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-12-25, 10:44   

elkolendo napisał/a:
Porównując najuboższą wersję wyposażenia Cruze i Tipo - w czym był lepszy Cruze?

Nie wiem w czym. Natomiast dostępne w mediach opisy tego modelu wyglądają następująco:
"Fiat Tipo jest niskobudżetowym sedanem, który ma pomóc włoskiej marce w walce z takimi autami jak Skoda Rapid, Dacia Logan czy Peugeot 301. Model jest produkowany w Turcji i już w przyszłym roku ma się doczekać wariantu hatchback i kombi."
Cruze I na rynek europejski to bliźniak Astry J (tak jest również w przypadku następnej generacji obu modeli), celowo pozbawiony części wyposażenia, dostępnego na rynku np. amerykańskim, aby mógł konkurować cenowo. Tyle, i aż tyle.
Cruze miał być od początku w założeniu tańszy od Astry, czy od Verano, bo taka jest polityka GM. Natomiast nigdy się nie zgodzę, że to klasa Logana, czy 301-ki., przy czym chodzi mi o założenia konstrukcyjne, a nie o poziom wyposażenia.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
DawidNY 
WTCC

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Sanok
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 10/16
 62%
Wysłany: 2015-12-25, 13:52   

301-ki maj regulacje kierownicy wylacznie gora - dol, a takie ustawianie kiery bylo w latach 90 w segmencie C
_________________
D.K.
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-26, 09:36   

JohnnyBeGood napisał/a:
elkolendo napisał/a:
Porównując najuboższą wersję wyposażenia Cruze i Tipo - w czym był lepszy Cruze?

Nie wiem w czym. Natomiast dostępne w mediach opisy tego modelu wyglądają następująco:
"Fiat Tipo jest niskobudżetowym sedanem, który ma pomóc włoskiej marce w walce z takimi autami jak Skoda Rapid, Dacia Logan czy Peugeot 301. Model jest produkowany w Turcji i już w przyszłym roku ma się doczekać wariantu hatchback i kombi."
Cruze I na rynek europejski to bliźniak Astry J (tak jest również w przypadku następnej generacji obu modeli), celowo pozbawiony części wyposażenia, dostępnego na rynku np. amerykańskim, aby mógł konkurować cenowo. Tyle, i aż tyle.
Cruze miał być od początku w założeniu tańszy od Astry, czy od Verano, bo taka jest polityka GM. Natomiast nigdy się nie zgodzę, że to klasa Logana, czy 301-ki., przy czym chodzi mi o założenia konstrukcyjne, a nie o poziom wyposażenia.

Cały czas nie zauważyłem odpowiedzi, czemu Tipo, o tych samych rozmiarach, a w podstawowej wersji chyba nawet lepszym wyposażeniu niż Cruze to nie ta sama klasa co Cruze.
 
     
kemoiz

Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Paź 2013
Posty: 355
Skąd: warszawa
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 24/41
 58%
Wysłany: 2015-12-26, 15:03   

Oba to niższa klasa średnia a główna różnica to środek który w Cruze wygląda na klasę wyżej niż jest. Tipo dla mnie to taka Panda.
 
     
daro5555 


Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1.8
Wiek: 47
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 27
Skąd: Zbąszyń
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 9/9
 100%
Wysłany: 2015-12-27, 12:09   

Fiat Tipo :) powrót do przeszłości ;)
_________________
Nie bądź pijawka-znalazłeś rozwiązanie problemu... podziel się na forum!
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-14, 17:59   

Hehe chyba znalazłem godnego następcę :mrgreen:




_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-01-14, 20:27   

C77 napisał/a:
chyba znalazłem godnego następcę
Potrzebujesz na gospodarstwie czy odziedziczyłeś sieć stacji benzynowych? :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: