Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-14, 16:57 |
DRL-e do Cruza |
Autor |
Wiadomość |
JorgKr
Model Samochodu: Cruze 4d 1.8 LTZ & Aveo 1.2
Pomógł: 6 razy Wiek: 56 Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 56 Skąd: Katowice
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-09-11, 20:20
|
|
|
Odnośnie świateł dziennych do poliftowców trafiłem na coś takiego DRL, a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13. Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE? |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-15, 14:58
|
|
|
JorgKr napisał/a: | Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE | Pierwsze nie, ale byłyby pierwsze dedykowane do Cruza.
JorgKr napisał/a: | a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13 | W zasadzie to chyba obojętne czy certyfikat jest prawdziwy czy też nie. Ważne, że jest!
Gdybym wiedział czy bezproblemowo uda się to podłączyć ( wersja LTZ, z automatem zmierzchowym ), to bym kupił bez namysłu... |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2015-12-20, 22:13
|
|
|
czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2015-12-20, 22:14
|
|
|
czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-12-20, 23:26
|
|
|
krecik napisał/a: | czy można użyć flex led drl | Włożyć można, ale co z homologacją? |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-12-21, 00:17
|
|
|
krecik napisał/a: | czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował |
Nie mozna bo klosze nie maja homologacji na swiatla dzienne. |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2015-12-21, 15:41
|
|
|
a osobno dać i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa a może polecacie jakieś drl led |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-12-21, 19:05
|
|
|
krecik napisał/a: | i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa |
Zużycie paliwa po montażu drl jeśli w ogóle się zmniejszy to naprawdę symbolicznie, a koszt zakupu na pewno się nie zwróci z oszczędnosci benzyny. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-22, 11:27
|
|
|
Dokładnie Mario.
krecik, daruj sobie DRL-e jeśli chcesz je zakładać z chęci oszczędności na paliwie. One nigdy się nie zwrócą
Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy.
piszę to jako Poznaniak
http://magazynauto.interi...ych,nId,1023449
Jeśli coś chcesz jednak uparcie zaoszczędzić to jeździj na samych halogenach,
wtedy masz spadek poboru prądu ze 110W na 70W,
a dodatkowo przedłużasz żywotność reflektorów głównych, potrzebnych w nocy. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-12-22, 11:38
|
|
|
C77 napisał/a: | Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy. | Bez przesadyzmu, jakiś sens jest:
- Lepsza widoczność samochodu z DLR-ami ( świecą do góry, nie oświetlając drogi )
- Oszczędność akumulatora ( ważne dla osób poruszających się w korkach: 8W vs 110W )
- Oszczędzanie nerwów w samochodach gdzie ciężko wymienić żarówki
- Oszczędność badziewnych reflektorów ( obecne, plastikowe reflektory nie są dostosowane do świecenia ciągłego, przegrzane lustra dostają zwłaszcza latem ).
Niemniej jednak kupno homologowanych DRL + montaż w niedostosowanym samochodzie raczej się nie zwrócą.
Kupiłem DRL-e do samochodu żony ( Chevrolet Spark ) - TO BYŁ KOSZMAR. Montowali je ponad 12 godzin. Zarówno mocowanie samych lampek w miejscu halogenów jak i porąbana elektronika ( w Sparku światła włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika ) |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-22, 12:01
|
|
|
berpa, widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza
Jak dla mnie zdecydowanie pierwszego
Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest, poza tym w Cruze śmiem twierdzić, że będzie żadna m.in ze względu na specyfikę pracy naszych alternatorów.
Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e,
gdzie żarówka H4 kosztuje poniżej 10 PLN
i jeśli niewysilona (a w tej cenie nie jest) to poświeci nawet 3 lata jak fabryczne Biluxy
Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych. Ile razy użyłeś w ogóle p.mgielnych?
Trzeba ich używać, bo za 10 lat oddasz auto na szrot z nowymi lampami p.mgłowymi
a jako dzienne w Cruze sprawdzają się one moim zdaniem rewelacyjnie |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-12-22, 12:10
|
|
|
C77 napisał/a: | widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza | Trochę siedzę w fotografii i mogę ci zrobić zdjęcie gdzie takie oczywiste to nie będzie ( zależność od otaczającego światła, ustawień aparatu fotograficznego, balans bieli, reflektorów, DRL itd. ). Długo się przyglądałem samochodom podczas szarówki i główne reflektory faktycznie nędznie widać.
C77 napisał/a: | Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest | Gdy się ciągle jeździ po mieście na klimie to akumulator mocno dostaje.
C77 napisał/a: | Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e | Zakładając, że padnie to masz rację. Aczkolwiek przy markowych Osramach "chyba marne szanse..". Mam w domu lampki Osrama, które od ponad 6 lat oświetlają podłogę ( takie z czujnikiem światła )... Wcześniej chińszczyzna padała po kilku miesiącach.
C77 napisał/a: | Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych | Niby racja, ale nie wiem jak to wygląda z prawnego p-ktu widzenia. Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo. Nie specjalnie mi się pali do poprawiania statystyk policjantom. |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2015-12-22, 13:31
|
|
|
[quote Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo.][/quote]
Poza tym w jaki sposób włączyć p-mgielne bez mijania? |
|
|
|
|
zzzz
Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT+ z LPG
Wiek: 64 Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 112 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2015-12-22, 16:44
|
|
|
z pozycyjnymi |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-12-22, 17:43
|
|
|
Pierwszy rozsądny patrol zatrzyma taki pojazd za korzystanie ze świateł przeciwmgłowych przy normalnej przejrzystości powietrza. Dobre homologowane DRLe są lepiej widoczne w dzień niż światła mijania, bo właśnie w tym celu przede wszystkim powstały. To porównanie ma podwójny sens jeśli auto jest z soczewkowymi lampami mijania, gdzie pole świecenia jest bardzo małe. Niestety nie ma miejsca w przednim zderzaku Cruze, żeby zamontować homologowane światła dzienne akceptowalne w kategorii cena/jakość, jak np. Narva 4LED. W poprzednim aucie założyłem je w pół godziny sam, zapłaciłem za nie 160zł i dały oszczędność spalania pi razy oko 0,2l/100km. Jak już ktoś wspomniał, największym zyskiem z ich montażu jest oszczędność odbłyśników w lampie i instalacji elektrycznej (alternator, akumulator).
Nie polecam żadnych zestawów LED, które wkłada się do wnętrza lampy. Pomijam kwestie homologacji. Chodzi o to że pod wpływem wysokiej temperatury panującej wewnątrz od żarówek te chińskie paseczki się topią, przypalają, pozostawiając syf wewnątrz (także na szybce i odbłyśniku). Kiedyś przez taką zabawę byłem zmuszony kupować nowy komplet |
|
|
|
|
|