Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 20:38 |
Klimatyzacja - Wieje chłodem od strony kierowcy |
Autor |
Wiadomość |
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-06, 16:34
|
|
|
robciok napisał/a: | Dodam jeszcze ze cała skrzynka jest dzielona w środku na lewą i prawą stronę |
No to pięknie, po prostu pięknie
Cytat: | i tylko one są tak luźno połączone bo klapki od kierunków nawiewów tworzyły calość
ale chyba też były na środku łączone jak by wsuwane w siebie i na zatrzask zabezpieczający. |
Czyli można wyciągnąć wniosek, że GM połączyło obie autonomiczne klapki od temperatury tak aby specjalnie chodziły one tylko razem,
jedynie po to aby właściciele Cruzaków nie cieszyli się klimą dwustrefową dla której zbudowany został cały układ wentylacji w tym aucie
(same klapki temp. miały w nim od początku chodzić osobno).
Ich sztuczne połączenie na sztywno może przyczynić się do urwania mocowań drugiej klapki,
bo ciągnie obie razem - siła i naprężenia z jednej strony przechodzą na drugą,
albo do urwania samego łączenia (wtedy druga klapka też nie działa).
To dlatego trudno określić co powoduje awarie klapki bo nie widać śladów
żeby sama zasztorcowała o coś, a mocowanie jest urwane - działanie dużej siły.
Reasumując powstaje sytuacja w której sztucznie zablokowana przez GM w Cruze klima strefowa
po czasie "aktywuje się" sama z natury swej konstrukcji
ale w bonusie nie daje przy tym możliwości zmiany ustawień temperatury dla strony kierowcy
Realna zmiana tych ustawień i uzyskanie ponownej możliwości regulowania temperatury dla kierowcy (naprawa klapki)
jest możliwe "tylko" poprzez demontaż deski rozdzielczej
oraz (wg ASO GM) wymianę mieszalnika powietrza.
Pięknieeee!!!!
brawo dla GM |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
robciok
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ Premium 195KM
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 61 Skąd: Polskowola
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-11-07, 14:53
|
|
|
A jednak mam zdjęcie prawej strony tego mieszalnika powietrza
na żółto zaznaczyłem dodatkową elektryczną nagrzewnicę,
na zielono - sterowanie klapkami od temperatury, obok są mocowania jakby do przykręcenia silniczka??
na czerwono - oś klapek od kierunek nawiewów, nie zaznaczyłem drugiej, ale ona jest widoczna na prawo i do góry od tej pierwszej.
na niebiesko - zaślepka od dodatkowego chłodzenia radia jest po obu stronach, na schematach widziałem, że dołącza się rurki które pompują powietrze na wiatraczki które są na bocznych ściankach radia. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-07, 16:59
|
|
|
robciok napisał/a: | na zielono - sterowanie klapkami od temperatury, obok są mocowania jakby do przykręcenia silniczka?? |
Zgadza się, bo przy dwustrefowej klimie druga klapka temperatury powietrza
jest sterowana osobnym silniczkiem mocowanym dokładnie w tym miejscu.
Właśnie tak jest to zrobione w Astrze J gdzie układ wentylacji jest bliźniaczy z cruzakowym
i w zależności od wersji mamy tam klimę bez podziału na strefy (tak jak w Cruze)
lub dwustrefową.
CD300
CD400
robciok napisał/a: | na niebiesko - zaślepka od dodatkowego chłodzenia radia
jest po obu stronach, na schematach widziałem, że dołącza się rurki które pompują powietrze na wiatraczki które są na bocznych ściankach radia. |
Że co?? Jesteś tego pewien? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
robciok
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ Premium 195KM
Pomógł: 6 razy Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 61 Skąd: Polskowola
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-11-07, 20:30
|
|
|
C77 napisał/a: | robciok napisał/a:
na niebiesko - zaślepka od dodatkowego chłodzenia radia
jest po obu stronach, na schematach widziałem, że dołącza się rurki które pompują powietrze na wiatraczki które są na bocznych ściankach radia.
Że co?? Jesteś tego pewien? |
Zanim zabrałem się za naprawę przestudiowałem cały rodział dotyczący ogrzewania w chevrolet europe tis i tutaj wszystko ładnie jest pokazane
http://www.autocats.ws/ma...14.PL.html#4711 |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-09, 16:44 chłodzenie radia w Cruze
|
|
|
Hehehe! Nieźle!
Pomyślałem że to coś innego a to faktycznie jest chłodzenie powietrza dla wentylatorka radia
A dokładniej kanał chłodzenia radioodbiornika dla jednostek CD400, CDC400 i CD500 Navi.
Dla CD300 była zaślepka.
Ale jak widać GM znowu zaoszczędziło w Cruzakach i wszędzie dało zaślepki |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-11-25, 14:21 Klima dwustrefowa w Cruze - Astra J
|
|
|
robciok napisał/a: | No i długo się nie nacieszyłem efektem. Wczoraj znów stało się to samo |
Dokładnie takie samo stwierdzenie, że reset pomógł jednorazowo na złamane mocowanie klapki
(druga strona zaczęła przez jakiś czas działać) pojawia się w wielu relacjach around the world tego problemu
po czym następuje finito i żaden kolejny reset już nie pomaga w odzyskaniu sprawności drugiej strony nawiewu...
Tylko jakim sposobem reset może pomóc choć na moment na fizyczne wyłamanie mocowania klapki??
BTW. Wszystko co wcześniej napisałem o klimie dwustrefowej w Cruze okazało się 100% prawdą
Skubańce z GM zablokowały w ustawieniach auta obwód dla pasażera i ustawiły aktywny tylko ten dla kierowcy,
co w praktyce równa się działaniu klimy jednostrefowej w Astrze IV, Cruze, Malibu itd.
Jeśli ktoś chce aktywować u siebie w Cruzaku klimę dwustrefową
będzie musiał oprócz fizycznego rozdzielenia sztucznie połączonych klapek oraz dodania silniczka i panelu z pokrętłami do regulacji dwustrefowej klimy
(w praktyce lepiej kupić gotowy używany mieszalnik powietrza z Astra IV [P&P])
uzyskać również kod VCI dla odblokowania funkcji obwodu dla pasażera.
Ni mniej wszystko to da się zrobić
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Darek 777
Darek
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE
Wiek: 57 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 1 Skąd: Sosonowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-12-06, 12:23
|
|
|
Witam, od tygodnia mam ten sam problem. Po podpięciu do komputera , okazało się że silniczki się kręcą. Najprawdopodobniej jest to uszkodzenie mechaniczne. A może jest to wada fabryczna. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-07, 18:13
|
|
|
Darek 777, to wada fabryczna na własne życzenie GM,
ujawniająca się dopiero po pewnym czasie użytkowania - czyli specjalność wyrobów GM-owskich.
W tym przypadku geniusze z tej korporacji zespolili razem coś co w założeniu miało działać oddzielnie (klapki)
więc po czasie któreś mocowanie nie wytrzymuje i pęka - (patrz wyżej).
Jako że nie było żadnej wersji Cruze z klimatyzacją dwustrefową więc każdego prędzej czy później to czeka - o czym świadczy m.in.
coraz więcej tego typu przypadków rejestrowanych na Naszym Forum.
W przyszłości wydzielę ten wątek docelowo z obecnego, który pierwotnie dotyczył zawieszenia kierunku nawiewów - modułu HVAC.
Nowy temat za kilka lat osiągnie minimum kilkanaście stron,
gdyż wystąpienie usterki jest jedynie kwestią czasu pomnożoną przez ilość regulacji temperatury czyli fizyczne zmuszenie klapek do skrajnego ruchu,
czym więcej takich przejść tym teoretycznie większa szansa na przyspieszenie uszkodzenia. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-12-07, 19:13
|
|
|
W takim razie chyba najlepsze rozwiązanie zapobiegające to zostawienie na stałe kierunków nawiewu na wszystkie strony (kabina, nogi i szyba na raz). Czy wtedy zawsze będzie sama włączała się klima czy tylko jeśli w Menu ustawi się włączone automatyczne odparowanie przedniej szyby, bo już zgłupiałem? |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-10, 13:03
|
|
|
Kierunki i włączająca się klima nie mają tutaj dużo do rzeczy
bo chodzi o klapki do regulacji temperatury,
czyli regulujące przepływ powietrza przez nagrzewnice.
Dlatego żeby ich nie nadwyrężać (a dokładniej mocowania jednej z nich) i zminimalizować ich ruchy
najlepiej przestawić temp. zimą na ciepłe na stałe, i tak już zostawić do wiosny.
Chodzi o to aby nie majtać pokrętłem temperatury (potencjometrem)
bo to powoduje uruchomienie silniczka i ruch połączonych sztucznie klapek,
lecz zostawić je w jednym położeniu (szczególnie gdy jest zimno nie powinno się nimi ruszać bo plastik mocowania może łatwiej pęknąć).
Co do samoczynnego włączania klimy w Cruze to załącza się zawsze
czyli powyżej 3.C temp parownika i powyżej 1.C temp. otoczenia
ale tylko przy kierunku na szybę
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2015-12-10, 13:11
|
|
|
Kod: | Dlatego żeby ich nie nadwyrężać (a dokładniej mocowania jednej z nich) i zminimalizować ich ruchy
najlepiej przestawić temp. zimą na ciepłe na stałe, i tak już zostawić do wiosny |
Czy w pewnym stopniu nie poprawi sytuacji zmiana temperatury bez nawiewu? Dmuchawę włączać na nowo po zmianie nastawy temperatury. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-10, 13:28
|
|
|
zdzis.michal, to niczego nie poprawi gdyż nawiew nie ma tutaj nic do rzeczy,
mechanizm klapek temperatury działa przy ruchach pokrętłem temperatury niezależnie od kierunków nawiewu, biegu dmuchawy, włączenia czy wyłączenia klimatyzacji.
Możesz to sprawdzić samemu wyłączając w ogóle dmuchawę - 0 - i przestawiając tylko temperaturę z min. na max.
- kwestia konkretnego softu kiedy zadanie ruchu klapek temp. zostanie zrealizowane, przed czy dopiero po uruchomieniu wentylatora,
u mnie w manualu robi to już przed - czyli nie trzeba włączać w ogóle wentylatora aby przy kratkach dało się odczuć ciepłe powietrze. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-12-10, 15:10
|
|
|
Czyli przy klimie automatycznej właściwie nic nie da się zrobić, bo tą klapką steruje komputer i jak mi słońce przygrzeje po chłodnym poranku to czuję, że przestaje wiać ciepłe, a zaczyna chłodne mimo, że do klimy się nie dotykam...
Zastanawiam się czy w jakiś sposób preparaty odgrzybiające, pianki, które wpuszczają w nawiewy może nie przyspieszać problemu. |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2015-12-10, 15:26
|
|
|
Cytat: | mechanizm klapek temperatury działa przy ruchach pokrętłem temperatury niezależnie od kierunków nawiewu... to niczego nie poprawi gdyż nawiew nie ma tutaj nic do rzeczy |
Chodziło mi o to, aby strumień nawiewanego powietrza dodatkowo nie obciążał klapek od temperatury w czasie ich przestawiania przy ręcznej klimie. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-12-11, 00:11
|
|
|
zdzis.michal napisał/a: | Chodziło mi o to, aby strumień nawiewanego powietrza dodatkowo nie obciążał klapek od temperatury w czasie ich przestawiania przy ręcznej klimie. |
Ach, o to chodziło, to faktycznie masz racje, przy włączonym nadmuchu opór może być znacznie większy.
Czyli reasumując najlepiej;
unikać kręcenia w te i nazad pokrętłem temperatury,
jeśli kręcimy to raczej wcześniej wyłączyć dmuchawę,
w zimnym aucie staramy się nie kręcić (plastik łatwiej pęka) - dlatego przy wyjściu zimą z rozgrzanego auta zostawiamy klapki ustawione na temp. max.
po to aby przy następnym uruchomieniu zimnego auta nie zachodziła potrzeba ich ustawiania gdy w środku chłód.
BTW. widzę że bracia Rosjanie znaleźli własny sposób dotarcia do złamanej klapki
w myśl reguły "nie ma drogi do klapki, to klapka jest drogą"
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
|