Model Samochodu: AVEO T300 1.3 95KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 89 Skąd: POMORSKIE
Poziom: 8
HP: 0/159
0%
MP: 76/76
100%
EXP: 8/19
42%
Wysłany: 2015-11-13, 23:41
Nabywca to mój tata,męczył mnie o to auto,bo jego padło ,a on chciał coś pewnego,nie sprowadzanego itd,a rodzicom się nie odmawia,a mi akurat extra kasa weszła i ...decyzja była aby kupić mocniejsze aveo no i trafiłem w dieslu z wypasem grudnia 2012 roku (na gwarancji) z przebiegiem 31 tys km.Teraz się przestawiam z benzyniaka na diesla i powoli ogarniam sposób jazdy.
_________________ Fajne autko z tego AVEO,a mam już drugie
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2015-11-16, 14:51
No więc wymieniłem spryskiwacze na oryginały mgłowe GM z USA ( robocizna 5 minut ).
Zaworków nie zakładałem ( z powodu niemania tychże ) ale jakoś szczególnie nie odczuwam ich braku. Obserwując działanie ( i wygląd ) spryskiwaczy wysunę nawet śmiałą tezę, że oryginały GM ( zarówno zwykle jak i mgłowe ) maja zaworki zintegrowane ze spryskiwaczami
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-11-16, 17:35
berpa, jeśli możesz to wrzuć zdjęcie swoich strumieniowych oryginałów, bo p1974 nie raczył odpowiedzieć
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2015-11-16, 20:01
Identyczne z tymi na zdjęciu z porównaniem wersji UE i USA.
Ale zwróć uwagę na stalową kulkę, która zamyka dolną część. Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że to konstrukcja zaworka
Nie robiłem sekcji spryskiwaczom ale prawdopodobnie pod spodem jest sprężynka i druga kulka. Jeśli bardzo chcesz to jutro sprawdzę pod rentgenem
Model Samochodu: AVEO T300 1.3 95KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 89 Skąd: POMORSKIE
Poziom: 8
HP: 0/159
0%
MP: 76/76
100%
EXP: 8/19
42%
Wysłany: 2015-11-19, 15:00
chmm,zaworek prawdopodobnie,ale działający podciśnieniowo. Ano,w przewodzie jest płyn,przestajemy psikać na szybę i wtedy zaworek zamyka się(kulka przylega do przylgni),co powoduje brak dostępu powietrza z tej strony,a od drugiej strony trzyma pompka -jeśli założymy,że ma zaworek zwrotny,albo ciśnienie płynu w zbiorniczku-nacisk słupa płynu ). Tak na zasadzie pobierania próbki przez laborantkę w szpitalu,kiedyś wkładała szklaną rurkę do menzurki i zatykała górę rurki kciukiem-powodowała brak dopływu powietrza od tej strony,co powodowało niemożność cofnięcia się zawartości rurki i opróżnienia jej póki kciuk był na miejscu).
_________________ Fajne autko z tego AVEO,a mam już drugie
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2015-11-19, 17:37
Wygląda na to, że jedyne metalowe elementy w oryginalnych spryskiwaczach to dysze i kulka czopująca od dołu. W Rtg żadnych metalowych sprężynek nie widać:
Co nie znaczy,że nie ma jakiegoś zaworka gumowego...
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-11-19, 18:52
To są stare spryskiwacze strumieniowe, a nie nowa wersja o której pisał ktoś wcześniej.
Ta kulka miała działać (blokować odpływ płynu) jak zaworek, ale w praktyce przepuszcza,
wystarczy że auto postoi dłużej z nieużywanymi spryskiwaczami i płyn częściowo spłynie.
To dlatego w tym wątku wszyscy zakładający volvowskie spryskiwacze montowali dodatkowe zaworki zwrotne na wężykach,
bo tylko one dają pewność że wycieraczki nigdy nie pójdą po suchym za pierwszym razem, nieważne jak często używamy spryskiwacze.
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: AVEO T300 1.3 95KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 89 Skąd: POMORSKIE
Poziom: 8
HP: 0/159
0%
MP: 76/76
100%
EXP: 8/19
42%
Wysłany: 2015-11-19, 20:04
Sprężynek nie musi być. Np w zaworach w przemyśle aby zdławić potencjalne ciśnienie zwrotne stosuje się kulki ,które gdy jest brak nacisku w jedną stronę,to wpadają w gniazdo i zadławiają dany zawór niejako zaworek zwrotny. W aveo zamontowałem mgiełkowe ze stanów z modelu cruze i od razu gdy psiknąłem to miałem pokryta szybę. Może te z volvo nie maja takowej kulki lub innego rozwiązania?
_________________ Fajne autko z tego AVEO,a mam już drugie
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-11-20, 13:08
berpa napisał/a:
C77 napisał/a:
To są stare spryskiwacze
MY14 to są stare spryskiwacze?
Dokładnie, to są strumieniowe GM 95979017 które ma fabrycznie każdy Cruzak w Europie,
wg EPC4 dopiero od MY2015 są nowe strumieniowe z wbudowanymi zaworkami zwrotnymi GM 94556605, te o których pisał p1974 na poprzedniej stronie.
One teraz zastąpiły te stare - dlatego koledze zamówili taki spryskiwacz.
Ale one wyglądają trochę inaczej, a wprowadzając je GM przyznało że funkcja zaworka zwrotnego w starych spryskiwaczach chyba nie działała właściwie...
w 7 roku produkcji takie odkrycie... brawo GM
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10 Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
0%
MP: 203/203
100%
EXP: 22/33
66%
Wysłany: 2016-02-06, 20:35
rajtkezjusz napisał/a:
Dyszki zamontowane na ramieniu pióra wycieraczki-stary patent popularny z latach 90tych 20 wieku
Właśnie takie mam w tramwajach, ale wg mnie rozwiązanie jest gorsze od spryskiwaczy nieruchomych. Jakby nie patrzeć strumień płynu z jednej strony ucieka przed wycieraczką a z drugiej podaje za wycieraczkę, przez co szyba jest sucha dopiero po dodatkowym ruchu wycieraczki względem standardowego rozwiązania.
red_p
Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 50 Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 12/13
92%
Wysłany: 2016-02-06, 21:24
rajtkezjusz napisał/a:
Dyszki zamontowane na ramieniu pióra wycieraczki-stary patent popularny z latach 90tych 20 wieku
I w Yarisie III
lolex
Model Samochodu: CRUZE 2.0 163 HP
Wiek: 30 Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 51 Skąd: Gdańsk
Poziom: 5
HP: 0/81
0%
MP: 38/38
100%
EXP: 13/13
100%
Wysłany: 2016-09-04, 22:24
znalazłem na alledrogo za 59 zł i zastanawiam się czy je kupic.
tez slyszalem ze pasuja z citroena c3 kropla w krople takie same
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach