Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
ASR

Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-10-12, 00:09   

Na pewno jest duża różnica między starym a nowym olejem (dexos2)
skoro kiedyś astry, vectry i zafiry z tymi silnikami 1.8 robiły 200 tyś km,
a obecnie w Cruze tak szybko zdychają KZFR.
KZFR zmienione na mocniejsze, solenoidy na nowy typ,
faktycznie tylko ten nowy olej GM zostaje jako potencjalny winowajca, chyb że o czymś jeszcze nie wiem.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-10-12, 07:56   

ASR napisał/a:
skoro kiedyś astry, vectry i zafiry z tymi silnikami 1.8 robiły 200 tyś km,
a obecnie w Cruze tak szybko zdychają KZFR.

Tylko, że tam był prawdopodobnie 1.8 XE 122 KM, gdzie ten problem nie występuje, bo nie ma KZFR. Nie występuje również w hondach (a przynajmniej tak wcześnie), gdzie zasada działania ZFR jest zbliżona, co świadczyć przede wszystkim może o:
1. błędnym zaprojektowaniu mechanizmu przez GM, w szczególności w zakresie smarowania i/lub
2. kiepskich materiałach stosowanych przy produkcji KZFR (na jednym z filmików z youtube, aż bije po oczach napis na kółku: MADE IN CHINA :-o ),
zaś, wg mnie, ewentualnie pewne parametry oleju dexos2 stanowią dodatkowy czynnik, który przy tej wadliwej konstrukcji KZFR, wręcz prowokuje szybsze uszkodzenie np. tendencja do zapychania sitek i magistral olejowych.
Jak już wspominałem znajomy przejechał 1.8 XE, praktycznie bezawaryjnie, od nowości już ok. 400 tys. km i co najciekawsze olej zmienia, jak komuś przyjdzie to do głowy, najczęściej co 30 tys. km, chociaż były też wymiany i po 50 tys. km. :-D . Moim skromnym zdaniem jeżeli silnik jest dobrze zaprojektowany, to nie wymaga wymian co 5-10 tys. km. Ba, konieczność tak częstych wymian oleju w celu uniknięcia awarii może świadczyć albo o głupocie producenta (w co osobiście nie wierzę), albo o celowym działaniu nastawionym na zysk (w to wierzę całkowicie).
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-10-13, 02:30   

pawelwaw84 napisał/a:
przez pierwsze 2 lata wymiana oleju to właściwie nie jest konieczna to w ogóle po co ten wątek tutaj?
Chyba nie zrozumiałeś co napisałem :-/ Chciałem być delikatny. No to może bardziej dosadnie: Jeśli ktoś jest rzeźnikiem, który lubi zarzynać silniki to jego cyrk i jego małpy. A, że można? Wszystko można. Najwyżej po dwóch latach wymieni sobie olej w silniku razem z silnikiem. :-> Ja tego nie rozumiem i nie zrozumiem, ale różne są zboczenia i od tego są inne fora - niekoniecznie samochodowe... :-P

pawelwaw84 napisał/a:
obecna jakość olejów jest na tyle wysoka
Może jakość olejów jest wysoka, ale silniki są coraz bardziej przekombinowane i badziewne. Oprócz parametrów oleju chyba ważna jest też jego czystość bo mogą się przytkać te kanaliki smarujące KZFR . Stąd też te częste wymiany i płukanki :roll:
 
     
ASR

Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-10-13, 09:22   

Kolego pawelwaw84, nie wiem dlaczego piszesz o silniku 1.4T podczas gdy temat dotyczy zmiennych faz rozrządu w gamie silników XER? co to ma do rzeczy?
to zupełnie nie na temat i myślę, że moderacja forum powinna zareagować.
Natomiast wrzucanie linku do "umierającego forum ignorantów"
(ponad rok temu pytałem tam o problemy z zfr w Cruze i nie dostałem żadnej, słownie ŻADNEJ odpowiedzi),
podpada raczej mocno pod próby wszczynania jakiś flame wars.

Ale dosyć tych żali.
Wracając do tematu, w moim przypadku akurat olej odegrał dużą rolę,
zarówno w doprowadzeniu do awarii (olej GM) jak i teraźniejszym efektywnym chronieniu przed nią (Mobil)
obecnie dizlowania nie ma w żadnych warunkach.

Co do słabości KZFR to nie wiem czy te z napisem MADE in CHINA są słabsze od MADE in Germany,
ale raczej nie są to te słabe egzemplarze jeszcze sprzed modernizacji?
Chyba GM nie zrobiłoby celowo aż takiej maniany?

Czy ktoś wie od kiedy dokładnie używane są wzmocnione KZFR?
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-10-13, 21:44   

ASR napisał/a:

obecnie dizlowania nie ma w żadnych warunkach.

A w jakich warunkach u ciebie występowało i po jakim przebiegu i czasie eksploatacji?
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-10-14, 00:54   

ASR napisał/a:
Czy ktoś wie od kiedy dokładnie używane są wzmocnione KZFR?


od 7 sierpnia 2006

Posprzątane, proszę nie brudzić więcej w tym temacie
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2015-10-18, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ASR

Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-10-19, 23:37   

wszim napisał/a:
ASR napisał/a:

obecnie dizlowania nie ma w żadnych warunkach.

A w jakich warunkach u ciebie występowało i po jakim przebiegu i czasie eksploatacji?


Początkowo tylko przy porannym odpalaniu, później już mniej intensywniej ale wciąż, szarpanie autem w czasie przyspieszania i palący się czek, przebieg w okolicach 17 tyś.

C77 napisał/a:
ASR napisał/a:
Czy ktoś wie od kiedy dokładnie używane są wzmocnione KZFR?

od 7 sierpnia 2006


Cóż za dokładność.
Posiadasz więcej informacji na ten temat?
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-10-20, 09:21   

ASR napisał/a:
Posiadasz więcej informacji na ten temat?
Godzina??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-10-20, 22:21   

ASR napisał/a:

Początkowo tylko przy porannym odpalaniu, później już mniej intensywniej ale wciąż, szarpanie autem w czasie przyspieszania i palący się czek, przebieg w okolicach 17 tyś.

I problem ustąpił po zalaniu Mobila?
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-10-21, 13:06   Koła zmiennych faz rozrządu

berpa napisał/a:
ASR napisał/a:
Posiadasz więcej informacji na ten temat?
Godzina??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Hehehe, godzina pewnie 6 lub 7,
czyli ta o której GM otwiera dla pracowników bramy swojego "auschwitz" :mrgreen:

Ale kolega raczej pytał o więcej merytorycznych informacji ;-)

Oto one wg TIS 2000:



Problem: Silnik Z18XER - Huk w silniku po rozruchu zimnego silnika

Model: Silniki: Vectra-C 2006...2007, Zafira-B 2005...2007, Astra-H 2006...2007, Signum 2006...2007 Z18XER,Z18XER,Z18XER,Z18XER - wszystkie

Reklamacja: Huk (gruchot) w czasie 1-2 sekund po uruchomieniu zimnego silnika. Problem ten pojawia się dopiero po kilku godzinach bezczynności.

Powód: Odchylenia tolerancji pozycjonowania kół napędowych wałków rozrządu.

Wyrób: Udoskonalone koła napędowe wałków rozrządu wprowadzono do produkcji od numeru silnika: 20CHR9379 (07.08.2006)

Rozwiązanie: W przypadku takiej skargi należy wymienić koła napędowe wałka rozrządu (zapasowe części zamienne i akcesoria zastąpić nowymi).
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-10-22, 19:57   

wszim napisał/a:
Takie teksty urągają. A już pisanie tak przez moderatora jest skandaliczne.
Ales sie spial :shock: Moze troche wyluzuj, zlosc pieknosci szkodzi... :->
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-10-22, 20:32   

Na piękności mi nie zależy. Bardziej na negowaniu nieodpowiedzialnych zachowań.
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-10-22, 22:46   

wszim napisał/a:
na negowaniu nieodpowiedzialnych zachowań
A nie bierzesz wszystkiego za bardzo do siebie? Mialo byc smiesznie ( patrz emotikony ), a humor i gust to kwestia subiektywna.
Slubow zakonnych na forum chyba nie skladalismy??? :roll:
TROSZKE LUZU I DYSTANSU, PLIZZZZZzzzz... :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: ;-)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-10-26, 00:55   Re: Koła zmiennych faz rozrządu

wszim napisał/a:
jest skandaliczne.

Powiadom organy państwowe.

Twoi poprzednicy w wieloletniej walce z Naszym Forum próbowali zawiadamiać m.in
policję, prokuraturę, ABW, MSW, kancelarie adwokackie, sądy itd. itp.
to ty jeszcze możesz zawiadomić samego prezydenta.

BTW. mimo różnych gróźb i szantaży rozmaitych psycholi nikomu nie udało się wprowadzić tutaj znanej z innych forów cenzury.
To co wolno a co nie określa regulamin forumowy a nie jeden czy drugi przypadkowy pieniacz mający się za cenzora czy arbitra elegantiarum.
Coś ci się nie podoba ale nie łamie regulaminu - trudno, nie czytaj.

Z resztą wiemy dobrze że to jedynie preteksty do robienia ulubionego dymu i szukania dziury w całym, takich zagrywek z twojej strony były już dziesiątki od 2014 roku.
Wielu już wtedy trafnie przewidziało, że twój udział w forum prędko ograniczać się będzie do awanturnictwa
Cytat:
dla mnie wszim i zzzz to podobnego typu pieniacze. Ludzie, którzy będą kłócić się w sklepie i to głośno, jak ktoś wybierze większą bułkę,
albo zatrzyma się dwa miejsca parkingowe bliżej wejścia do bloku


ale dziś powtarzanie na okrągło takiego dziecinnego zachowania w twoim wykonaniu
stało się zwyczajnie nudne.
Powtórzę to tobie po raz 100
udział w Naszym Forum nie jest obowiązkowy,
przestrzeganie regulaminu jest. Zadymiarze są zbędni.

Jeśli chcesz nadal robić bałagan to rób go u siebie.

Niniejszy wątek czyszczę po raz ostatni.
Kolejne posty niezwiązane z tematem będą równe z uzyskaniem ostrzeżenia dla autora.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
ASR

Model Samochodu: cruze LT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 9
Skąd: Olsztyn
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-10-30, 20:12   

C77 napisał/a:
Ale kolega raczej pytał o więcej merytorycznych informacji ;-)
Oto one wg TIS 2000:...


Dokładnie, dzięki.
A więc nie ma bata aby GM użyło w Cruze starych KZFR gdyż musiałoby je magazynować przynajmniej przez ok. 3 lata?

wszim napisał/a:
ASR napisał/a:

Początkowo tylko przy porannym odpalaniu, później już mniej intensywniej ale wciąż, szarpanie autem w czasie przyspieszania i palący się czek, przebieg w okolicach 17 tyś.

I problem ustąpił po zalaniu Mobila?

Po przebiegu ok 3 tyś. zlałem zalany przez aso olej GM i nalałem mobila.
Jak ręką odjął. Przejechałem na nim kolejne 12 tyś i pojechałem na przegląd.
Przy spuszczaniu starego oleju serwisant rzucał w moją stronę spojrzenia spode łba.
Patrzał z niedowierzaniem na kolor oleju i zaraz na mnie. I tak z 3-4 razy.
Zdziwił się pewnie, że olej ma normalny kolor i nie jest czarny jak smoła GM-a przy tym przebiegu.
Raczej od razu po kolorze poznał, że nalałem innego oleju
bo w książce serwisowej powinien być zapis jaki olej został nalany i czy był to olej klienta.
W mojej było tylko że aso nalało olej GM 15 tyś wcześniej.
Koniec końców nic nie powiedział, ale dał znak że wie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: