Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego żarówki w Cruze się szybko przepalają?
Autor Wiadomość
_Bast!_ 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Slask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2015-10-06, 08:28   

No moze cos byc z tym napieciem, bo te salonowe wytrzymaly ponad rok (~30 tys), na swieta wielkanocne zmienilem na Philipsy X tream i padly w czerwcu (~35tys), pozniej zmienilem na jakies ze stacji benzynowej i padla dzis (47tys). Przypadek?
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-10-06, 21:08   

W Cruze natężenie prądu do h4 zmienia się, np. mocno obciążony silnik, np. skręcanie na parkingu przygasają. Co dalej; w niektórych sytuacjach nawiew ustawiony na 4kę, zimniejsza na chwilę obroty szczególnie po dłuższym postoju. Za to jest jakiś moduł odpowiedzialny. To skraca życie żarówek szczególnie tych doładowanych 20,40 czy tam ile %. Nie jestem w stanie powiedzieć ile u mnie wytrzymują żarówki, bo jeszcze żadna nie padła, ale przed dłuższym wyjazdem zmieniłem sobie na zaś na takie po 10zł Tungsram zdaje się, korciło mnie na te mocniejsze, ale zniechęciłem się czytając nawet ten temat. Polecam sprawdzić kostki połączeniowe, te co się wpina w h4, bo plastik lubi się kruszyć po czasie i po wyższych temperaturach. A jak ktoś miał żarówki turbo to i temperatury wyższe.
 
     
_Bast!_ 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Slask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2015-10-07, 08:08   

Bylem wczoraj w Opel Mucha Tychy- mialem po drodze do domu- gosc z serwisu stwierdzil ze to normalne i nie ma sie czym przejmowac....

Troche ta "normalnosc" dziwna, zeby co miesiac kupowac zarowki za 30zl.
Laskawie gosc chcial podpiac pod komputer, czy sprawdzic czy alternator podaje dobre napiecie, ale jak sie dowiedzial ze auto na gwarancji to zaczął mnie zbywac (nie widzial zarobku), wkoncu sie zgodzil ale chcial karte gwarancyjna (w innym aso nigdy nie chcieli, nie maja wspolnej listy VIN i historii prowadzonych napraw????? wielkie mi On star) wiec olalem temat, moze w sobote podjade do salonu gdzie znaja auto w dabrowie to cos poradza.

Takze NIE POLECAM wizyt w ASO Tychy Mucha
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-10-07, 11:08   

_Bast!_ napisał/a:
Troche ta "normalnosc" dziwna, zeby co miesiac kupowac zarowki za 30zl.
To może spróbuj inaczej ( OSRAM ULTRA LIFE DUO H4 ):

http://allegro.pl/osram-u...5715580799.html

PS
Zachowaj rachunek i pudełko ( jeśli chcesz się przekonać o 3-y letniej gwarancji OSRAMa ).
Zawsze wymieniam żarówki parami.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-07, 19:48   

_Bast!_ napisał/a:

Troche ta "normalnosc" dziwna, zeby co miesiac kupowac zarowki za 30zl.


Nie napisałeś, chyba , że coś przeoczyłem, które włókno się przepala, mijania czy długich?
W Cruze stabilizacja napięcia obejmuje tylko żarniki mijania oraz żarówki pozycyjne.
Mierząc je bezpośrednio na żarówkach przy uruchomionym silniku nie powinno przekroczyć
około 12,5V. Nie dotyczy św. drogowych.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-10-07, 20:29   

barus napisał/a:
_Bast!_ napisał/a:

Troche ta "normalnosc" dziwna, zeby co miesiac kupowac zarowki za 30zl.


Nie napisałeś, chyba , że coś przeoczyłem, które włókno się przepala, mijania czy długich?
W Cruze stabilizacja napięcia obejmuje tylko żarniki mijania oraz żarówki pozycyjne.
Mierząc je bezpośrednio na żarówkach przy uruchomionym silniku nie powinno przekroczyć
około 12,5V. Nie dotyczy św. drogowych.


Jak to mierząc na żarówce i jakie 12,5V? U mnie przy uruchomionym silniku, gdy mierzyłem na kostce to wychodzi około 14,2V. Gdzieś kiedyś nawet w tym temacie chyba o tym pisałem.
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-07, 21:14   

Mógłbyś napisać precyzyjnie gdzie na kostce zmierzyłeś te 14,2V?
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-10-07, 21:40   

Wyciągnąłem kostkę z żarówki, uruchomiłem silnik i przykładałem wtyki miernika na tych stykach w kostce co wchodzą do żarówki.
Tutaj barus masz jeszcze mój post w tym temacie, który kiedyś pisałem
http://forum.chevrolet.or...p?p=47498#47498
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-08, 08:16   

Dalej nie jestem pewien czy mierzyłeś obydwa napięcia? Zmierz je jeszcze raz, mijania i długie oraz obowiązkowo pozycyjne przy uruchomionym silniku. Napisz jakie napięcia występują w tych trzech punktach.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-10-08, 09:49   

Ja mam na torque ustawione ładowanie i podczas jazdy waha się od 12,3 do nawet czasem 15V, więc nie dziwie się że tak często padają żarówki, raz kupiłem osram, raz philipsy żeby ładniej wyglądały, bardziej biało i żadna nie wytrzymała dłużej niż 3 miechy, teraz mam najzwyklejsze bosch i na razie od roku mam spokój. Kiedyś czytałem test Opla Adama(teżGM) i redaktorzy też zwrócili uwagę na skoki napięcia ładowania.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-08, 10:19   

Takie skoki napięcia ładowania akumulatora są prawidłowe. Tak działa inteligętny system ładowania i to nie tylko w Cruze. Po to jest układ stabilizowania napięcia, około 12,5V, dla żarówek świateł mijania i pozycyjnych aby to napięcie się nie wahało. I jeszcze raz powtórzę,
żarówki/żarniki świateł długich nie mają stabilizowanego napięcia i napięcie na nich może się wahać od 13,6 do 14,8V.
Napięcie ładowania spada do 12,5V tylko wtedy gdy jedziemy z wyłączonymi światłami mijania, pozycyjnymi np na LED.
Gdy jedziemy z załączonymi światłami pozycyjnymi, mijania/drogowe to napięcie ładowania akumulatora nie spada poniżej 13,8V.
 
     
_Bast!_ 

Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 59
Skąd: Slask
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2015-10-08, 10:54   

barus napisał/a:
Nie napisałeś, chyba , że coś przeoczyłem, które włókno się przepala, mijania czy długich?


Racja nie napisalem, wiec odpowiadajac na pytanie przepalaja sie swiatla mijania

co do gwarancji to chyba zaczne tak robic i zostawiac rachunki.
No nic pozyjemy zobaczymy kiedy kolejne zgasna.
Tez wymieniam zarowki parami.
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-10-08, 11:30   

barus napisał/a:
Dalej nie jestem pewien czy mierzyłeś obydwa napięcia? Zmierz je jeszcze raz, mijania i długie oraz obowiązkowo pozycyjne przy uruchomionym silniku. Napisz jakie napięcia występują w tych trzech punktach.


barus, pamiętam, że te wartości, które podałem dotyczyły świateł mijania w pozycji auto przełącznika. Ale jak będę miał chwilę czasu to zmierzę jeszcze raz wszystkie światła w dzień jakie mają napięcie oraz wieczorem jak jest ciemno i włącza się doświetlanie drogi do domu. Wszystko na włączniku ustawionym na auto, bo tak cały czas jeżdżę i tego nie zmieniam, bo i po co.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-10-08, 13:13   

barus napisał/a:
.Gdy jedziemy z załączonymi światłami pozycyjnymi, mijania/drogowe to napięcie ładowania akumulatora nie spada poniżej 13,8V.


Zawsze jeżdżę na światłach mijania i wtedy też obserwuję skoki napięcia czasem nawet pokazuje 12,8V.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-10-08, 14:35   

Tak, to się może zdarzyć przy wolnych obrotach bo alternator nie jest w stanie utrzymać na tym poziomie napięcia ładowania gdy świecą się światła i włączone są jeszcze inne odbiorniki prądu. Przy wyższych obrotach silnika tak jest jak napisałem wyżej.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: