Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ?wiatel STOP
Autor Wiadomość
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2015-08-26, 20:00   Brak światel STOP

Witam
Zauważyłem dzisiaj ze nie mam świateł STOP (żadnych ani górnych ani dolnych). Sprawdziłem bezpiecznik w skrzynce - był ok, wymieniłem na drugi dla pewnoscii ale nadal zero reakcji na pedał hamulca..nic się nie zapala..

Może ktoś z Was się spotkał z takim czyms... gdzie szukać przyczyny braku świateł STOP ?..jak zdiagnozować przyczynę...
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2015-08-26, 21:22   

już zdiagnozowałem- cos z włącznikiem na pedale hamulca -bo gdy odepnę od niego wiazke i zewrze kable to zapalaja się swiatla
czy ktoś wie czy owe włączniki sa wszędzie takie same czy musze kupowac konkretnie w aso do aveo ?
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-08-26, 22:30   

Marcin napisał/a:
już zdiagnozowałem- cos z włącznikiem na pedale hamulca -bo gdy odepnę od niego wiazke i zewrze kable to zapalaja się swiatla
czy ktoś wie czy owe włączniki sa wszędzie takie same czy musze kupowac konkretnie w aso do aveo ?


Nie zdążyłem napisać, a miałem tą samą usterkę 3 tygodnie temu. Problemem jest włącznik świateł stop zlokalizowany pod pedałem hamulca, a dokładnie nad nim. Wiązkę kabli wyciągasz a następnie "wykręcasz" go z szyny stabilizującej. Ja nowy kupiłem w ASO, bo cena była taka sama jak zamiennika 47-49 zł. Musiałem tylko czekać 4 dni aż mi sprowadzą. Montaż jest tak samo szybki jak demontaż - na zasadzie Plug&Play.

Gdybyś był z Krakowa lub okolic, a miałbyś problem, to moglibyśmy się umówić to bym pomógł w montażu.
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2015-08-27, 07:55   

szybka diagnoza byla....myślałem ze moze cos poważniejszego..ale wydrukowalem schemat instalacji z TIS, miernik w reke i poszedlem do autka..wyszlo..ze to na 99% owy wlacznik szwankuje..myslalem takze ze jakos go moze trzeba adotpowac itp..ale poczytalem w TIS ze trzeba go zakladac na nieruszany pedal a potem dopiero nacisnac do oporu... ( bo w autach sa dwa rozne owe wlaczniki, jedne zaklada sie normalnie, drugi zas na wciśnięty pedał).. skoro to takie proste moze poradzę sobie (zdejme ta pokrywe plastikowa pod kierownica od kokpitu i do dziela....napisałem do ASO czy maja.czekam na odpowiedz....dzięki za pomoc..niestety daleko od Krakowa..ja Podlasie...
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-08-27, 11:10   

Jak ja sobie poradziłem to Ty także ;-)
Ja zamawiałem w ASO na telefon, więc aby przyspieszyć proces też i Tobie to proponuję.
 
     
MR 

Model Samochodu: Aveo 2004
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1
Skąd: Będzin
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
  Wysłany: 2016-01-03, 19:22   

Cześć. Przypuszczam, że temat już nieaktualny, ale dla potomności napiszę jak można naprawić to we własnym zakresie, bo może komuś się przyda i zaoszczędzi kilka złociszy.

Wyłącznik świateł stop jest w Aveo (stosowany z tego co widzę także w innych modelach) rozbieralny i jak najbardziej możliwy do samodzielnej naprawy. Można to zrobić w 10 min, czyli więcej będzie czytania niż roboty. :) Całość jest naprawdę banalnie prosta.

Problem awarii przełącznika na ogół polega po prostu na zanieczyszczeniu styków. Nie sądzę, by coś mogło pęknąć, bo całość jest solidnie wykonana. Trzeba go zatem zdemontować, wyczyścić i zakonserwować.

1. Demontaż (z uwagi na niewygodną pozycję, najtrudniejsza część). Należy odpiąć kostkę od przełącznika, delikatnie docisnąć pedał i obrócić przełącznik o 90 stopni. Powinien wyjść bez problemu.

2. Rozłożenie (nieco upierdliwe). Przełącznik składa się z dwóch części - górnej z przyciskiem i dolnej stanowiącej korpus ze stykami. Górna nachodzi na dolną i mocowana jest po obu stronach dwiema zapadkami. Śmiało można wcisnąć śrubokręt płaski pod górną część z jednej strony i powtórzyć to z drugiej strony. Górna część z przyciskiem powinna zejść (uwaga wewnątrz jest sprężynka).

3. Budowa przełącznika. W górnej części znajduje się przycisk wystający na zewnątrz połączony z plastikowym "rozwieraczem" rozłączającym styki w środku. W dolnej mamy dwie blaszki wsunięte w plastikowy korpus. Jedna ma element sprężynujący. Obie stanowią styki i wychodzą na zewnątrz jako piny do kostki. Pośrodku ustrojstwa znajduje się sprężynka.

4. Czyszczenie. Po pierwsze radzę solidnie potraktować przycisk WD40 lub smarem. Następnie należy wyjąć styki, wyczyścić papierem miejsce styku obu blaszek i znów WD40. Można element sprężynujący na jednej z nich delikatnie odgiąć, co by stykał z większą siłą. Przed złożeniem można sprawdzić, czy wszystko działa omomierzem. Przy naciśniętym przycisku obwód nie powinien być zamknięty.

5. Złożenie. Wsunąć styki na swoje miejsce (najpierw ten sprężynujący), włożyć sprężynkę i zamontować przycisk. Rozwieracz powinien wejść w sprężynkę okrągłym trzpieniem, a cała górna część wsuwa się w małe prowadnice po bokach. W razie wątpliwości czy nie obróciliście przycisku o 180 stopni, kierujcie się dopasowaniem zapadek na zewnątrz korpusu. Są minimalnie przesunięte, więc zorientujecie się, że trzeba go odwrócić.

6. Montaż analogicznie jak demontaż.

Uwaga! Przycisk ma regulację (prawdopodobnie w zależności od modelu, w jakim jest stosowany). Robi się to zasadniczo siłowo wyciągając lub wciskając go bardziej. Po zamontowaniu przycisk ma być wciśnięty przez pedał i światła mają się nie świecić. Po naciśnięciu pedału przycisk powinien się wysunąć i zewrzeć styki po skoku ok 5mm, a światła powinny się zapalić.

Finito. Pozdrawiam.
_________________
R.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2016-01-04, 18:32   

Fajny manual. Byłoby super gdybyś dodał jeszcze jakieś zdjęcia. W lecie miałem usterkę i musiałem wymienić cały przekaźnik. Koszt w ASO <50 zł
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: