Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2016-06-20, 18:50
Błąd sondy lambda w Cruze - świecący CHECK ENGINE
Autor Wiadomość
pawwil

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Bytom
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2015-08-18, 19:02   

20kkm mają. Oglądałem je dwa tygodnie temu i jak nowe.
Zmienić można oczywiście. Dodam jeszcze, że ostatnio cewke dane mi było wymieniać.
Na pierwszym zaworze padła
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-18, 23:47   Cruze code P2096

Miałem problem z P2096, ale tylko na gazie. Nie mogę stwierdzić co pomogło, bo kilka rzeczy było poprawionych w instalacji gazowej, ale również wymieniłem pierwszą (przed katalizatorem) sondę i od tego czasu spokój (używana na allegro za 100 zł). Specjalnie podkreślam, że pierwszą, mimo że błąd wskazywał na drugą, ale wymiana drugiej nie pomagała. U mnie błąd wywalało dopiero na drugi dzień, więc może masz tylko wrażenie, że przy jeździe na benzynie tez się pojawia?
1. Wyłącz lpg i wyjeździj przynajmniej cały zbiornik benzyny - będziesz miał pewność.
2. Zbadaj AFR (Air to Fuel Ratio) na lpg i na benzynie - do tego potrzebna jest specjalna sonda montowana do rury wydechowej - dobrzy gazownicy to mają.
_________________
user_03
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
  Wysłany: 2015-11-28, 20:11   Cruze 1.8 LPG _check engine_błędy sondy lambda_HELP :(

Witam wszystkich użytkownikow :)
Jestem posiadaczem Cruze 2011 1.8 lpg. Ogolnie jestem z auta mega zadowolony,ale mam problem z kontrolką check engine i powoli kończą mi się pomysły. Kiedyś w trasie zapaliła się kontrolka silnika,ale zgasła na drugi dzień. Po dwóch tyg ta sama sytuacja i wizyta w ASO-błąd P0141 -działanie elementu grzewczego HO2S czujnik2-skasowany-dwa tygodnie spokoju. Kolejny raz check engine-błędy P0141, P0132(wysokie napięcie obwodu czujnika 1). Propozycja wymiany obu sond- coś powyżej 1000 zl. W nieautoryzowanym warsztacie tylko 1 błąd drugiej sondy lambda - wymiana sondy na nową sonde DENSO. Oczywiście kontrolka nie zgasła-teraz odwiedziłem gazownika-odczytał tylko błąd sondy za katalizatorem i stwierdził że reduktor do wymiany, bo zużyty powoduje niewłaściwy skład mieszanki-wymieniony,ale po wymianie wyskoczył błąd-za wysokie napięcie sondy
:-o Podobno ma 2,2 V a to trochę przesada-gazownik powiedział ze instalacja jest w dobrym stanie a sondy nie są podpięte do komputera gazowego. Auto śmiga jak zawsze-po wymianie reduktora nawet żwawiej-instalacja sequent 24 BRC. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?Powoli kończą mi się pomysły, a boje się konsekwencji jazdy na palącej się kontrolce. W pon. gazownik w ramach wymiany ma ze mną pojeździć z podpiętym komputerem dla wyszukania błędów i lepszej kalibracji.
Proszę o pomoc
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-28, 22:33   

Sprawdzałeś świece czy któraś nie jest np. nadpalona bardziej od pozostałych? ile zjechane na lpg i zakładane u dealera?
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-11-28, 22:49   

Dzięki za odpowiedź.Nowe świece były założone w gdzieś w czerwcu/lipcu -NGK. Przejechałem na nich jakieś 10-12 tys. Na wolnej chwili zaglądnę też do świec, ale one mogły by też powodować błędy sondy lambda?Samochód wyjechał z LPG z polskiego salonu, więc auto od początku jeżdżone na gazie
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-28, 23:04   

Moim zdaniem może. Jak siądzie zawór to mieszanka się zmienia i wywala błędy. Dlatego bym pierwsze co świeca zobaczył, czy równo się zużywają, czy pracują w tych samych temperaturach. 1.8 z opcją kl7?
Co do sondy. To poszukaj jakie maja mieć napięcia, przed i za katalizatorem maja inne. Możesz do sondy miernik przyłożyć, i napięcie ma wahać się, nie stać w miejscu. Nawet możesz wypiąć sondę i przeczytać błędy. (tam do 65 stopni zdaje się że nie bierze komp jej w ogóle pod uwagę.) sprawdzić czy masa jest dobrze podpięta.
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-11-28, 23:15   

Świece dam rade sprawdzić w garażu,ale do reszty diagnostyki brakuje mi wiedzy i sprzętu :shock:
Jutro dam znać co ze świecami- w pon. będę na diagnostyce komputerem z gazownikiem na mieście żeby wykluczyć błędy regulacji instalacji lpg- też dam znać jak wyszło. Autko nie zdradza objawów żadnej usterki tylko lampka ciągle się pali-katalizator może być zagrożony?
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-28, 23:18   

ja też nie jestem mechanikiem, pamiętaj o tym, po prostu staram się pomóc te napięcia postaraj się wygooglować jakie mają mieć w cruze.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-29, 00:16   

jeszcze raz piszę że nie jestem mechanikiem, ale sprawdzić należy: ewentualne zwarcia, bezpiecznik, czy obwody zamknięte, wymiana sondy 1 i 2 i możliwe że wymiana elektronicznego modułu sterowania silnika.bo to z niego wychodzą napięcia do podgrzewania sond. Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi. pozdr.
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-11-29, 16:57   



Tutaj sprawdziłem świece-nie wydaja się nadpalone,albo jakoś wyjątkowo zużyte-nie posiadają też jakiegoś dziwnego kolorowego nalotu, nie są też osmalone, więc samochód raczej nie zaciąga oleju
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-29, 18:02   

Hej Xardi, widzę że nowe świece kupiłeś w ASO?!? :shock: Ile kosztowały?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-11-29, 23:26   

Sam wymieniam świece-do ASO jeżdzę tylko z błędami komputerai :-? . Te świece zamówił mi znajomy mechanik-to są chyba te same co fabrycznie dają w ASO - NGK. Jak znajdę gdzieś pudełko to napisze jakie,ale nie były jakoś drogie
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 17/893
 2%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-11-30, 00:15   

Świece wyglądają ok.
http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=45
W tym linku Regulus wymienił sondę nr1 pomimo że u niego błąd wskazywał na sondę nr.2.
może dlatego Aso proponowało że obie wymieni. niech gazownik porządnie mapy wgra, a jak sobie nie radzi to polecam centralę czekramu.
Moim zdaniem dalej twierdzę, że porządnie sprawdzić okablowanie obu sond, wymianę tej co jeszcze nie zmieniałeś, wystrojenie lpg, a jak i to nie pomoże to wymiana modułu elektronicznego k20.
No chyba że katalizator padł?
 
     
Xsardas 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LPG
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2015-11-30, 10:34   

Czy zużyta sonda lambda może powodować błąd "zbyt wysokie napięcie sondy lambda"?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-30, 11:55   

pool80 napisał/a:
jeszcze raz piszę że nie jestem mechanikiem, ale sprawdzić należy: ewentualne zwarcia, bezpiecznik, czy obwody zamknięte, wymiana sondy 1 i 2 i możliwe że wymiana elektronicznego modułu sterowania silnika.bo to z niego wychodzą napięcia do podgrzewania sond. Jeżeli się mylę niech ktoś mnie poprawi. pozdr.


Ja bym patrzał głównie po obwodach, czy żaden kabelek nie jest uszkodzony, bo wtedy potrafi wywalać właśnie taki błąd P0141 a jego interpretacja może trochę zwodzić,
swoją drogą znaczenie tego błędu jest trochę bogatsze niż za wysokie napięcie SL, równie dobrze może być zbyt małe:
P0141
Dysfunkcja ogrzewania sondy lambda (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Ogrzewanie sondy lambda otwarty (Bank 1 Czujnik 2) B-029
P0141
Sonda lambda napięcie ogrzewania jest zbyt duży (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Sonda lambda napięcie ogrzewania jest zbyt mała (Bank 1 Czujnik 2) B-013
P0141
Sonda lambda Awaria obwodu grzałki (Bank 1 Czujnik 2)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: