Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-08, 21:36   

pawelwaw84 napisał/a:
Nie chcę się czepiać,
ale GM na pewno nie zmieniło dystansu między przeglądami ani dlatego że się zorientowali że produkują olej po którym się rozpadają silniki ani też specjalnie dla silnika 1,8 żeby mu się koła nie rozpadły.


Masz to na piśmie?
Bo fakty dotyczące problemów ZFR w silniku Z18XER oraz chronologia chaotycznych działań zapobiegawczych by GM właśnie to potwierdzają.
Tylko trzeba je najpierw znać!

pawelwaw84 napisał/a:
To jest wynik przemyślanej polityki...


Nie ma czegoś takiego w przypadku GM-a.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-08, 21:58   

paszczakus napisał/a:
co radzicie robić z moim zgrzytaniem , mam do marca gwarancję i 3 tys km do serwisu 45tys , zajechać to koło żeby jeszcze na gwarancji zrobili czy zmieniać olej i ratować?


Trudne pytanie, bo nikt nie jest jasnowidzem.

Ale jeśli chcesz ratować to prócz płukanki, zamiany oleju i filtra, możesz też zerknąć czy masz jeszcze sitka elektrozaworów.
Oleum by GM potrafi je tak zasyfić że blokuje się swobodny przepływ oleju,
jeśli nadal je masz to demontuj <ok>

ASO o tym wszystkim wie ale nigdy samo nie demontuje (albo milczy albo nie widzi podstaw) - bo od razu wymiana KZFR to dla nich czysty i poważny zysk.
http://www.forum.chevrole...adfba6e7b613b99
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-08-15, 20:01   

C77 napisał/a:
jaco33 napisał/a:
PS. Proszę o opinię, czy ma sens wymiana tylko jednego koła ZFR, czy jednak aby profilaktycznie nie wymienić też drugiego, które wprawdzie nadal dobrze działa, ale pewnie za jakiś czas też padnie ...


Musisz wymienić oba, bo drugie padnie po miesiącu...
Zrób płukankę i nie zalewaj już oleum by GM.

A swoją drogą w ASO przy diagnozie sprawdzili też te solenoidy/elektrozawory ZFR?


Dzięki za poradę. Co do ASO - nie mam takiej wiedzy, ale znając speców z ASO sądzę, że ograniczyli się jedynie do podłączenia autka do kompa i diagnozie wyłącznie na tej podstawie... myślę, że u mnie już jest późno, niemniej jednak po weekendzie pędzę do mojego mechanika i usuwam te zasr...e sitka.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-17, 15:47   

jaco33 napisał/a:
Dzięki za poradę. Co do ASO - nie mam takiej wiedzy, ale znając speców z ASO sądzę, że ograniczyli się jedynie do podłączenia autka do kompa i diagnozie wyłącznie na tej podstawie... myślę, że u mnie już jest późno, niemniej jednak po weekendzie pędzę do mojego mechanika i usuwam te zasr...e sitka.


Skoro się tylko podłączyli to powinni sczytać jakieś błędy i mogliby się nimi podzielić :evil:

skoro się tylko podłączyli bez sprawdzenia manualnego luzu na KZFR to ich diagnoza o potrzebie ich wymiany trochę z kapelusza
bo może to być problem chociażby sitek czy w ogóle awarii elektrozaworu ZFR,
co nawet oficjalne stanowiska z GM o tym mówią,
tylko ze to też trzeba faktycznie zweryfikować np. tak:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-29, 11:12   Purflux L387

Właśnie rozpocząłem używanie Purflux L387 w swoim silniku
połączone z wymianą oleju.



Co do kwestii filtra to nie liczę jednak na żadne cuda o których pisali na forum Astry,
bo zaworek/spust odpływu oleju zlokalizowałem w komorze filtra
i filtr (jego dł.) nie ma tu dużo do rzeczy.
To kiepskiej jakości lub przepracowany olej może sprawić, że zaworek się przytka i wtedy olej spływa.
Przy prawidłowej pracy zaworka wkład filtra niczego nie blokuje.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-08-29, 19:33   

a do 1.6 124km czy ten olej i filter może być a czy problem z kolem KZFR tez wystepuje w tych silnikach a te sitka warto sprawdzić czy sa i od razu usunąć a gdzie pisze zę to silnik z16xer
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-08-29, 19:56   

Kolego krecik, czy Pan wysyłasz odpowiedzi na forum sesemesem i się pan boisz przekroczyć 160 znaków, że nie używasz Pan znaków interpunkcyjnych? Tego się nie da przeczytać, tym bardziej zrozumieć, a co dopiero odpowiedzieć.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2015-08-30, 23:52   

krecik napisał/a:
a do 1.6 124km czy ten olej i filter może być a czy problem z kolem KZFR tez wystepuje w tych silnikach a te sitka warto sprawdzić czy sa i od razu usunąć a gdzie pisze zę to silnik z16xer


do 1.6 124km ten olej i filter może być a problem z kolem KZFR tez wystepuje w tych silnikach a te sitka warto sprawdzić czy sa i od razu usunąć a pisze instrukcja 175 ze to silnik 16xer
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2015-09-02, 11:35   Zaworek w puszcze filtra olejowego w Cruze

Cytat:
bo zaworek/spust odpływu oleju zlokalizowałem w komorze filtra
i filtr (jego dł.) nie ma tu dużo do rzeczy.


Ha! okazuje się że sam zaworek w komorze filtra odpowiadający za trzymanie oleju w magistrali sterującej pracą KZFR,
też już był modernizowany przez GM,
więc jest stary i nowy typ... :roll:

Oba wyczulone na słabej jakości, a szczególnie przepracowany olej, potrafią się przytkać, zawiesić i nie domykać po tym gdy zanika ciśnienie z pompy
lub nawet wyskoczyć zupełnie co spowoduje spływ oleju z kanałów sterujących pracą KZFR przy każdym, nawet kilkunastominutowym postoju,
co powoduje dizlowanie KZFR nim układ hydrauliki zostanie ponownie napompowany.

W przypadku starego typu może dochodzić nawet do złamań.



Ech chyba nie ma żadnego elementu w tym silniku którego GM by choć raz nie "zmodernizowało" :)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2015-09-02, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-09, 22:28   A12XER i A14XER Zmienne fazy rozrzadu

Niniejszy temat zostanie docelowo poszerzony również o silniki A12XER i A14XER z Aveo
posiadające KZFR.



_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-09-12, 23:12   

Melduję, że sitka usunięte. Niestety wygląda na to, że jednak problem się nie rozwiązał. Przez moment wydawało się, że jest OK, ale lampka błędu silnika znowu się zapaliła - chrabot jest, szarpanie i dławienie też - jakby mniejsze, ale jednak jest dalej ... no cóż, więc czeka mnie wymiana kółek .

Chciałbym jednak zwrócić na ciekawą sprawę, którą zaobserwowałem, a raczej usłyszałem jeszcze przed usunięciem sitek. A mianowicie dizlowanie silnika ustaje, kiedy przy rozruchu "depnie" się nieco do dechy. Po rozruchu słychać delikatny i króciuteńki chrabot i dizlowanie przez ułamek sekundy, które jednak natychmiast zanika. Podzieliłem się swoim spostrzezeniem z mechanikiem, który stwierdził ,że dodając gazu pojawia się wyższe ciśnienie oleju i może mechanizm ZFR dlatego zaczyna - przynajmniej przez chwilę, do kolejnego rozruchu - lepiej funkcjonować. Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie problemu , ale ciekaw jestem Waszych opinii.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-13, 23:48   

jaco33 napisał/a:
Chciałbym jednak zwrócić na ciekawą sprawę, którą zaobserwowałem, a raczej usłyszałem jeszcze przed usunięciem sitek. A mianowicie dizlowanie silnika ustaje, kiedy przy rozruchu "depnie" się nieco do dechy. Po rozruchu słychać delikatny i króciuteńki chrabot i dizlowanie przez ułamek sekundy, które jednak natychmiast zanika. Podzieliłem się swoim spostrzezeniem z mechanikiem, który stwierdził ,że dodając gazu pojawia się wyższe ciśnienie oleju i może mechanizm ZFR dlatego zaczyna - przynajmniej przez chwilę, do kolejnego rozruchu - lepiej funkcjonować. Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie problemu , ale ciekaw jestem Waszych opinii.


Może tak być, bo magistrale olejowe są dwie ale pompa oleju jedna



Co do wymiany samych kółek to mechanik sprawdzał namacalnie luz na nich? czy występuje i ewentualnie jaki?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
barus 

Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 141
Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2015-09-14, 14:21   

jaco33 napisał/a:
Melduję, że sitka usunięte. Niestety wygląda na to, że jednak problem się nie rozwiązał. Przez moment wydawało się, że jest OK, ale lampka błędu silnika znowu się zapaliła - chrabot jest, szarpanie i dławienie też - jakby mniejsze, ale jednak jest dalej ... no cóż, więc czeka mnie wymiana kółek .

Chciałbym jednak zwrócić na ciekawą sprawę, którą zaobserwowałem, a raczej usłyszałem jeszcze przed usunięciem sitek. A mianowicie dizlowanie silnika ustaje, kiedy przy rozruchu "depnie" się nieco do dechy. Po rozruchu słychać delikatny i króciuteńki chrabot i dizlowanie przez ułamek sekundy, które jednak natychmiast zanika. Podzieliłem się swoim spostrzezeniem z mechanikiem, który stwierdził ,że dodając gazu pojawia się wyższe ciśnienie oleju i może mechanizm ZFR dlatego zaczyna - przynajmniej przez chwilę, do kolejnego rozruchu - lepiej funkcjonować. Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie problemu , ale ciekaw jestem Waszych opinii.


Jaco33 mam pytanie do Ciebie, czy demontując te sitka były one czyste, czy brudne i z tego powodu ograniczały przepływ oleju, czy sam olej był mocno zabrudzony i czy nie pływały w nim jakieś frakcje?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-14, 22:18   

Ciekawy filmik, 16XER przed i po naprawie KZFR:

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1219/10164
 12%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-24, 10:12   210 tyś bez problemów z kołami zmiennych faz rozrządu

Cuda się jednak zdarzają :-D




Marokaniec 1.8 - obecny nalot 210.000 km



Stosowany olej Shell Helix Ultra 5W40

Olej wymieniany co 6-8 tyś km

Problemów z KZFR brak! :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: