Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
B??d P02E1
Autor Wiadomość
trojan

Model Samochodu: cruze 1.8 lt+, premium, lpg
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 8
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-08-12, 19:46   Błąd P02E1

Witam

Świeci mi się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P02E1. Nie pamiętam dokładnego opisu błędu ale chodzi o dopływ/przepływ powietrza do silnika i że jest przerwa. Wyczytałem na forum zagranicznych, że może być to zawór EGR i że często pomaga jego wyczyszczenie. Wyjąłem zawór lecz nawet nie był zapchany, chodził poprawnie. Czy ktoś miał problem z tym błędem i wie gdzie dalej szukać problemu? Silnik 2.0 diesel
 
     
wariot 

Model Samochodu: Captiva 2,0 VCDI
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Malopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-08-12, 20:05   

Witam niewiem czy napewno ale to jest błąd przepływu powietrza przez filtr że zamało dostaje albo czujnik do wymiany lub filtr :-P
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-08-14, 09:42   

U mnie najpierw pokazywał się p0401, a potem też p02e1.

Zanim wymienisz cokolwiek sprawdź czujnik 96440381 w kolektorze (taki plastikowy jest na wierzchu jak patrzysz od góry - nie musisz jechać do mechanika sam sprawdź)
http://tinyurl.com/ool4lmt

Pewnie jest zawalony "smołą". Wyczyść delikatnie pędzelkiem z benzyną (tu widać jak jest zabrudzony http://magazyn.namax.eu/photo/35452/768/1024/1.jpg ). Tylko uważaj, bo to ponoć delikatne jest.

Następnie sprawdź sobie dla spokojności metalową rurkę idącą z chłodniczki spalin egr do dolotu (od spodu). U mnie wyglądała tak:
http://pokazywarka.pl/l0m71e/

Dodam jeszcze, że sam zawór egr był ledwo lekko pokryty sadzą i też go (jak się okazało niepotrzebnie) wymieniłem. Ta smoła/nagar się tworzy tam gdzie olej "miesza" się ze spalinami. Przyczyną u mnie był najprawdopodobniej zawór odpowietrzenia skrzyni korbowodowej (odma) lub raczej jego konstrukcja, bo wymiana też nic nie dała. Olej był zaciągany przez turbosprężarkę z odmy, dalej leciał przewodami do intercoolera i dolotu, gdzie siłą grawitacji spływał właśnie tym metalowym łącznikiem łączącym dolot z systemem egr. Teraz założyłem oil tank catch i nic nie leci, jest pusty i wszędzie sucho :)

pozdro
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: