Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2015-08-05, 10:03   

Jedynie to cena tego oleju jest niska w porównaniu do innych producentów . Tylko dlaczego jest niska? Tak jest dużo nie oryginalnego oleju na rynku czy jego jakość faktycznie jest słaba i rynek sam cenę ustala. Ja w aso za 4,3 litra na fakturze mam cenę 110 złotych.(rabat 15%). Nawet w aso jest tani ten olej GM.
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-05, 11:38   

Wszim obawiam się, że nikt w prasie nie odważy się skrytykować światowego koncernu bez wyroku w ostatniej instancji, bo go puszczą z torbami... To samo masz z dieslami, nikt nie pisał że strasznie trują, tylko że są nowe wspaniałe, ekologiczne normy EURO. Dopiero po latach wyszło, że normy są tylko na papierze, a koncerny maja je w d.... i dopiero jak KE zaczęła dociskać, to wyszło że nikt tych norm w normalnej jeździe nie spełnia, nie mówiąc już o powycinanych dpf. I będą nowe normy i nowa zabawa w kotka i myszkę. Wiem, że OT ale widzę analogię. Użytkownicy nie zrobią miarodajnych testów oleju, tak jak nie zmierzą emitowanych zanieczyszczeń.
_________________
user_03
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-08-05, 12:13   

Cena nie jest tutaj punktem zaczepienia wg mnie, bo koszt wyprodukowania oleju jest niski, a w samej cenie największą wagę ma polityka firmy, a nie koszty wytworzenia. Np. koszt kawy w kawiarni to około 50gr. a kupujemy ją po 10zł, z olejem jest podobnie. Nawiązując do "podzespołów odpowiedzialnych za utrzymanie oleju u góry" to są nimi grawitacja i sam olej :mrgreen:
Prędzej czy później ten olej i tak w znacznym stopniu spłynie na dół, więc jeśli chcemy go mieć jak najszybciej u góry to wg mnie pozostaje zalewanie olejem 0Wx. Jakby nie patrzeć to on ma najmniejsza lepkość na zimno. Z jednej strony im większą lepkość będzie miał tym dłużej zostanie na górze silnika, a im mniejszą tym szybciej dotrze tam z powrotem...
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2015-08-05, 21:29   

Jeśli chodzi o wymianę w aso to kosztuje 199 z filtrem i usługa. Tak że w sumie w tej cenie można mieć inny olej poza aso z filtrem i wymiana. Może trochę ponad dwie stówy wyjdzie. Dlatego czemu by nie było można spróbować innego oleju zalać.
Każdy z Nas może tak zrobić lub zostawić olej GM u siebie. Nie pozostaje nam nic innego skoro mamy te auta, jak jeździć i czekać co się będzie działo. Pozdrawiam
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-08-05, 22:04   

Zgodzę się, że zastosowanie innego oleju wysokiej klasy nie boli i raczej nie niesie żadnego ryzyka. Może pomoże a może zadziała jak placebo. Choć mnie się wydaje, że więcej chyba to płukanie zrobi i zastosowanie dobrego filtra.
_________________
Pozdrawiam
 
     
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-08-06, 23:36   

Przepraszam za brak odzewu, ale nieco się urlopuję :-) Więc aktualny przebieg mojego Orlando to ponad 56 000 km, problemy z „chrabotem” przy zapalaniu zgłaszałem ASO podczas przeglądu gwarancyjnego w lipcu 2014 r. przy przebiegu 3000000. Aczkolwiek jak sięgam pamięcią, praktycznie już od początku nurtował mnie ten charakterystyczny dźwięk (kupiłem auto demo z przebiegiem ok. 5000 km). Nie jestem specem, ale myślę, że problem z KZFR to wada fabryczna, którą skutecznie „wspomaga” olej GM (na ostatnim przeglądzie - już poza ASO - wlałem Castrol Edge). Tak, jak pisałem w poprzednich postach, jestem po diagnozie w ASO, która potwierdziła awarię jednego z kółeczek. Aktualnie mam następujące symptomy – kłopoty z rozruchem „na raz” zimnego silnika (kolejne „odpalenia” w przedziale kilku godz. praktycznie bez problemu i z niewielkim „chrabotem”), zaświecająca się i gasnąca lampka błędu silnika, pojawiające się szarpanie, dławienie i ospałe przyspieszanie pojazdu. Nadal czekam na decyzję centrali, tymczasem jestem autem na urlopie, jeżdżę i ryzykuję …
Moja jazda to ok. 80 % miasto i okolice (czyli dosyć częste zapalanie silnika), reszta trasa.

PS. Proszę o opinię, czy ma sens wymiana tylko jednego koła ZFR, czy jednak aby profilaktycznie nie wymienić też drugiego, które wprawdzie nadal dobrze działa, ale pewnie za jakiś czas też padnie ...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-07, 02:29   

jaco33 napisał/a:
PS. Proszę o opinię, czy ma sens wymiana tylko jednego koła ZFR, czy jednak aby profilaktycznie nie wymienić też drugiego, które wprawdzie nadal dobrze działa, ale pewnie za jakiś czas też padnie ...


Musisz wymienić oba, bo drugie padnie po miesiącu...
Zrób płukankę i nie zalewaj już oleum by GM.

A swoją drogą w ASO przy diagnozie sprawdzili też te solenoidy/elektrozawory ZFR?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-08-07, 21:14   

rwicik napisał/a:
10W40 do Cruze?


Przepraszam, głupotę napisałem. To był 5W40 (Leichtlauf High Tech).
_________________
user_03
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-07, 21:46   

Na 10W40 b. szybko koła ZFR padają, bo jest zbyt gęsty,
było już kilka takich przypadków.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-08-07, 22:40   

uzupełnię zestawienie

Profil krótkie trasy, częste odpalania, przebieg do 45tys, objawy grzechotu ZFR
paszczakus
C77 - po pierwszych grzechotach pomogła zmiana oleju
jaco33

Profil pośredni 50% trasa 50% krótkie, przebieg powyżej 45tys, raczej bez problemów,
endriu333 - ale jakby już było słychać nadchodzący kryzys
rwicik - bez złych objawów

Profil długie trasy, przebieg dużo powyżej 45tys, bez problemów
Kas
pablo01

Trochę się to układa w regułę.
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-07, 22:58   

wszim, z tego zestawienia i tak wychodzi tylko jakaś statystyczna teoria niekoniecznie rzeczowa,
równie dobrze możnaby przyjąć ze ci którzy nie napisali w tym temacie ani jednego posta a mają 1.8 lub 1.6, w ogóle nie doświadczyli tychże problemów,
więc problem z ZFR jest to tylko problem sporadyczny :-P
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-07, 23:04   Re: Wymiana kół zmiennych faz rozrządu 1.8 Cruze, Orlando it

rwicik napisał/a:
INA Made in China.


W Cruzakach jest fabrycznie INA Made in China.

W Łoplach (Astra, Insignia) jest INA Made in Germany.

_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-08-07, 23:05   

To tylko jest forma dociekania powstawania problemu, lepsza niż wróżenie. Obyś miał rację, że knot ZFR to tylko przypadłość sporadyczna.
_________________
Pozdrawiam
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-07, 23:12   

Znaczy sporadyczna.... trafi raczej każdego 1.8, tego się nie uniknie,
jednych przy 20k innych przy 200k, kwestia tylko czasu.
Te silniki i problemy z nimi sięgają końcówki 2006 roku, więc Ameryki się pononie nie odkryje.
Chodzi tylko o to aby oddalać tą usterkę w czasie na ile to możliwe poprzez właściwą profilaktykę.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-08-08, 22:16   

endriu333 napisał/a:
Co do oryginalnego filtra GM a filtra MANN-a - powiem tak - GM-owski filtr mimo, że z "podstawką" wydaje się być mimo wszystko wyższy od MAnn-owskiego - ten według mnie jest ciut niższy - który jest lepszy do filtrowania - ciężko powiedzieć, ponieważ w miejscu, gdzie znajduje się filtr oleju jest właśnie takie zagłębienie które tłumaczyłoby "stopkę" w oryginale - póki co po raz pierwszy mam Mannowski więc po przebiego 15kkm dam znać co i jak. Poniżej zamieszczam fotki jak to wygląda. Pozdrawiam :)
[url=http://images69.foto...abm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images68.foto...2am.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images68.foto...93m.jpg]Obrazek[/URL]


endriu333, kto jest producentem oryginalnego filtra oleju GM? pamiętasz?
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: