Przesunięty przez: C77 2015-03-14, 08:34 |
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow |
Autor |
Wiadomość |
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-08-05, 10:03
|
|
|
Jedynie to cena tego oleju jest niska w porównaniu do innych producentów . Tylko dlaczego jest niska? Tak jest dużo nie oryginalnego oleju na rynku czy jego jakość faktycznie jest słaba i rynek sam cenę ustala. Ja w aso za 4,3 litra na fakturze mam cenę 110 złotych.(rabat 15%). Nawet w aso jest tani ten olej GM. |
|
|
|
|
Regulus
Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-08-05, 11:38
|
|
|
Wszim obawiam się, że nikt w prasie nie odważy się skrytykować światowego koncernu bez wyroku w ostatniej instancji, bo go puszczą z torbami... To samo masz z dieslami, nikt nie pisał że strasznie trują, tylko że są nowe wspaniałe, ekologiczne normy EURO. Dopiero po latach wyszło, że normy są tylko na papierze, a koncerny maja je w d.... i dopiero jak KE zaczęła dociskać, to wyszło że nikt tych norm w normalnej jeździe nie spełnia, nie mówiąc już o powycinanych dpf. I będą nowe normy i nowa zabawa w kotka i myszkę. Wiem, że OT ale widzę analogię. Użytkownicy nie zrobią miarodajnych testów oleju, tak jak nie zmierzą emitowanych zanieczyszczeń. |
_________________ user_03 |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-08-05, 12:13
|
|
|
Cena nie jest tutaj punktem zaczepienia wg mnie, bo koszt wyprodukowania oleju jest niski, a w samej cenie największą wagę ma polityka firmy, a nie koszty wytworzenia. Np. koszt kawy w kawiarni to około 50gr. a kupujemy ją po 10zł, z olejem jest podobnie. Nawiązując do "podzespołów odpowiedzialnych za utrzymanie oleju u góry" to są nimi grawitacja i sam olej
Prędzej czy później ten olej i tak w znacznym stopniu spłynie na dół, więc jeśli chcemy go mieć jak najszybciej u góry to wg mnie pozostaje zalewanie olejem 0Wx. Jakby nie patrzeć to on ma najmniejsza lepkość na zimno. Z jednej strony im większą lepkość będzie miał tym dłużej zostanie na górze silnika, a im mniejszą tym szybciej dotrze tam z powrotem... |
|
|
|
|
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-08-05, 21:29
|
|
|
Jeśli chodzi o wymianę w aso to kosztuje 199 z filtrem i usługa. Tak że w sumie w tej cenie można mieć inny olej poza aso z filtrem i wymiana. Może trochę ponad dwie stówy wyjdzie. Dlatego czemu by nie było można spróbować innego oleju zalać.
Każdy z Nas może tak zrobić lub zostawić olej GM u siebie. Nie pozostaje nam nic innego skoro mamy te auta, jak jeździć i czekać co się będzie działo. Pozdrawiam |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-08-05, 22:04
|
|
|
Zgodzę się, że zastosowanie innego oleju wysokiej klasy nie boli i raczej nie niesie żadnego ryzyka. Może pomoże a może zadziała jak placebo. Choć mnie się wydaje, że więcej chyba to płukanie zrobi i zastosowanie dobrego filtra. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
jaco33
Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-08-06, 23:36
|
|
|
Przepraszam za brak odzewu, ale nieco się urlopuję Więc aktualny przebieg mojego Orlando to ponad 56 000 km, problemy z „chrabotem” przy zapalaniu zgłaszałem ASO podczas przeglądu gwarancyjnego w lipcu 2014 r. przy przebiegu 3000000. Aczkolwiek jak sięgam pamięcią, praktycznie już od początku nurtował mnie ten charakterystyczny dźwięk (kupiłem auto demo z przebiegiem ok. 5000 km). Nie jestem specem, ale myślę, że problem z KZFR to wada fabryczna, którą skutecznie „wspomaga” olej GM (na ostatnim przeglądzie - już poza ASO - wlałem Castrol Edge). Tak, jak pisałem w poprzednich postach, jestem po diagnozie w ASO, która potwierdziła awarię jednego z kółeczek. Aktualnie mam następujące symptomy – kłopoty z rozruchem „na raz” zimnego silnika (kolejne „odpalenia” w przedziale kilku godz. praktycznie bez problemu i z niewielkim „chrabotem”), zaświecająca się i gasnąca lampka błędu silnika, pojawiające się szarpanie, dławienie i ospałe przyspieszanie pojazdu. Nadal czekam na decyzję centrali, tymczasem jestem autem na urlopie, jeżdżę i ryzykuję …
Moja jazda to ok. 80 % miasto i okolice (czyli dosyć częste zapalanie silnika), reszta trasa.
PS. Proszę o opinię, czy ma sens wymiana tylko jednego koła ZFR, czy jednak aby profilaktycznie nie wymienić też drugiego, które wprawdzie nadal dobrze działa, ale pewnie za jakiś czas też padnie ... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-07, 02:29
|
|
|
jaco33 napisał/a: | PS. Proszę o opinię, czy ma sens wymiana tylko jednego koła ZFR, czy jednak aby profilaktycznie nie wymienić też drugiego, które wprawdzie nadal dobrze działa, ale pewnie za jakiś czas też padnie ... |
Musisz wymienić oba, bo drugie padnie po miesiącu...
Zrób płukankę i nie zalewaj już oleum by GM.
A swoją drogą w ASO przy diagnozie sprawdzili też te solenoidy/elektrozawory ZFR? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
Regulus
Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-08-07, 21:14
|
|
|
rwicik napisał/a: | 10W40 do Cruze? |
Przepraszam, głupotę napisałem. To był 5W40 (Leichtlauf High Tech). |
_________________ user_03 |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-07, 21:46
|
|
|
Na 10W40 b. szybko koła ZFR padają, bo jest zbyt gęsty,
było już kilka takich przypadków. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-08-07, 22:40
|
|
|
uzupełnię zestawienie
Profil krótkie trasy, częste odpalania, przebieg do 45tys, objawy grzechotu ZFR
paszczakus
C77 - po pierwszych grzechotach pomogła zmiana oleju
jaco33
Profil pośredni 50% trasa 50% krótkie, przebieg powyżej 45tys, raczej bez problemów,
endriu333 - ale jakby już było słychać nadchodzący kryzys
rwicik - bez złych objawów
Profil długie trasy, przebieg dużo powyżej 45tys, bez problemów
Kas
pablo01
Trochę się to układa w regułę. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-07, 22:58
|
|
|
wszim, z tego zestawienia i tak wychodzi tylko jakaś statystyczna teoria niekoniecznie rzeczowa,
równie dobrze możnaby przyjąć ze ci którzy nie napisali w tym temacie ani jednego posta a mają 1.8 lub 1.6, w ogóle nie doświadczyli tychże problemów,
więc problem z ZFR jest to tylko problem sporadyczny |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-07, 23:04 Re: Wymiana kół zmiennych faz rozrządu 1.8 Cruze, Orlando it
|
|
|
rwicik napisał/a: | INA Made in China. |
W Cruzakach jest fabrycznie INA Made in China.
W Łoplach (Astra, Insignia) jest INA Made in Germany.
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
wszim
Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy Dołączył: 02 Wrz 2013 Posty: 394 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-08-07, 23:05
|
|
|
To tylko jest forma dociekania powstawania problemu, lepsza niż wróżenie. Obyś miał rację, że knot ZFR to tylko przypadłość sporadyczna. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-07, 23:12
|
|
|
Znaczy sporadyczna.... trafi raczej każdego 1.8, tego się nie uniknie,
jednych przy 20k innych przy 200k, kwestia tylko czasu.
Te silniki i problemy z nimi sięgają końcówki 2006 roku, więc Ameryki się pononie nie odkryje.
Chodzi tylko o to aby oddalać tą usterkę w czasie na ile to możliwe poprzez właściwą profilaktykę. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-08-08, 22:16
|
|
|
endriu333 napisał/a: | Co do oryginalnego filtra GM a filtra MANN-a - powiem tak - GM-owski filtr mimo, że z "podstawką" wydaje się być mimo wszystko wyższy od MAnn-owskiego - ten według mnie jest ciut niższy - który jest lepszy do filtrowania - ciężko powiedzieć, ponieważ w miejscu, gdzie znajduje się filtr oleju jest właśnie takie zagłębienie które tłumaczyłoby "stopkę" w oryginale - póki co po raz pierwszy mam Mannowski więc po przebiego 15kkm dam znać co i jak. Poniżej zamieszczam fotki jak to wygląda. Pozdrawiam
[url=http://images69.foto...abm.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images68.foto...2am.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images68.foto...93m.jpg]Obrazek[/URL] |
endriu333, kto jest producentem oryginalnego filtra oleju GM? pamiętasz? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
|