Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
jaco33 

Model Samochodu: ORLANDO 1.8 LS+ LPG
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Podbeskidzie :-)
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2015-07-25, 23:59   

wojteks9 napisał/a:
Witam,mam doslownie identyczny problem tylko przebieg 45 000.Zostalo mi jeszcze co prawda 5 mies. gwarancji ale jak bym wiedzial ze wymiana oleju i filtra cos pomoze to bym to olal i sam wymienil.Czy moze komus zniknelo to stukanie po zmianie filtra i oleju?Poradzcie jaki olej zalac i jaki filtr zalozyc.Pozdrawiam wszystkich


U mnie wymiana na lepszy olej (Castrol Edge) jedynie chwilowo pomogła, po prostu tylko wydłużyła nieuchronny proces ostatecznego uszkodzenia ZFR. Po diagnozie w ASO mam potwierdzoną awarię jednego kółka, jestem już po gwarancji... Ty się absolutnie nie wahaj, nie dawaj się zbyć - jak niestety niektórzy :-x - standardowym hasłem "ten typ tak, to normalne w ZFR" tylko "ciśnij" ASO ile się da, muszą Ci to wymienić. Jeżeli nie teraz, to z pewnością Ci to pierd..nie zaraz po gwarancji... Wg moich informacji, niektóre ASO (Dealer Mucha w Śląskim) usuwały tą awarię na gwarancji.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-07-26, 19:29   

o jakie silniki chodzi wszystkie jak leci
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-07-27, 19:05   

krecik napisał/a:
o jakie silniki chodzi wszystkie jak leci


Benzynowy 1,8
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-07-27, 20:21   

jaco33 napisał/a:
U mnie wymiana na lepszy olej (Castrol Edge) jedynie chwilowo pomogła, po prostu tylko wydłużyła nieuchronny proces ostatecznego uszkodzenia ZFR. Po diagnozie w ASO mam potwierdzoną awarię jednego kółka, jestem już po gwarancji... Ty się absolutnie nie wahaj, nie dawaj się zbyć - jak niestety niektórzy :-x - standardowym hasłem "ten typ tak, to normalne w ZFR" tylko "ciśnij" ASO ile się da, muszą Ci to wymienić. Jeżeli nie teraz, to z pewnością Ci to pierd..nie zaraz po gwarancji... Wg moich informacji, niektóre ASO (Dealer Mucha w Śląskim) usuwały tą awarię na gwarancji.


Pytanie tylko, czy to jest "awaria", czy cecha konstrukcyjna, która skutkuje koniecznością naprawy co 50 tys. km? Coś na kształt, hmm...., wymiany elementu eksploatacyjnego, jak np. koło dwumasowe w dieslu. Szkoda tylko, że interwał jest tak krótki.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-07-27, 20:23   

pawelwaw84 napisał/a:
Po raz kolejny zapytam czy są jakieś dowody na to, że ten olej GM jest "badziewiem olejopodobnym" czy po prostu tak się już utarło i każdy powtarza?


Jedynym, ale za to najbardziej przekonywującym dowodem jest faktura w serwisie za naprawę, opiewająca na okrągłe 3.000 zł brutto.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2015-07-27, 23:57   

tak to u mnie wygląda, filmik z dzisiaj rana :
przypomne MY 2013 42 tys przebiegu
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-07-28, 11:14   

Panowie czy mieliscie w reku oryginalny filtr oleju i np polecany filtr mann ktory jakoby ma trzymac olej. Czy widzicie w nich jakies roznice? Ktory niby element sie rozni i ma stanowic cos na ksztalt zaworka zwrotnego?
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-07-28, 11:14   

hmm a czy ktoś z Was jest już po "naprawie" tego typu usterki czy może wszyscy tak jeżdżą? na allegro znalazłem coś odnośnie koła zmiennych faz rozrądu ale ono występuj w ilości sztuk 1 i nic więcej - fakt nie jest tanie - 500-600 + potencjalna wymiana - pewnie najlepiej połączyć to z wymianą rozrządu o ile oczywiście przebieg "pozwoli"
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-07-28, 11:16   

pawelwaw84 napisał/a:
Panowie czy mieliscie w reku oryginalny filtr oleju i np polecany filtr mann


no ja jestem właśnie na "etapie" przejścia z oryginalnego filtra oleju GM na Mann-a - i z tego co zobaczyłem w nowym filtrze wygląda on od doły zdecydowanie inaczej - nie ma takiej "Stopki" jak ktoś zainteresowany to mogę robić zdjęcia - niedługo ( parę dni) będę robił wymianę oleju więc mogę porobić parę fotek...
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-07-28, 12:51   

Witam

Cytat:
jak ktoś zainteresowany to mogę robić zdjęcia - niedługo ( parę dni) będę robił wymianę oleju więc mogę porobić parę fotek...


Dobrze by było. Najlepiej nowego i starego. Czy ten nowy też nadaje się do 1.6?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-07-28, 23:43   Olej GM zabójca 1.8

JohnnyBeGood napisał/a:
Pytanie tylko, czy to jest "awaria", czy cecha konstrukcyjna, która skutkuje koniecznością naprawy co 50 tys. km?


50 tyś? Optymista :mrgreen:

Wszystko może zacząć się znacznie wcześniej np. przy 15 tyś i skończyć na 23 tyś km
http://www.drive2.ru/l/7117638/
Takich przykładów są tysiące.

Ludzie w okresie gwarancyjnym potulnie jeżdżą na "oleju" GM bo boją się własnego cienia
i rzekomych problemów z gwarancją w przypadku odejścia od oleju zalewanego przez ASO, lub w ogóle od normy Dexos2.

Gdy klękają koła ZFR najczęściej jest już po gwarancji.
Nieliczni szczęściarze mają to robione jeszcze na gwarancji,
ale jeśli używają wciąż tego samego oleum w tych samych okresach wymiany to czeka ich powtórka z rozrywki:



Reasumując, ten to jeździ na substytucie oleju by GM kusi mocno los,
a kto wymienia go co regulaminowe 15 tyś km czeka na wyrok :twisted:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-07-29, 00:06   

endriu333 napisał/a:
hmm a czy ktoś z Was jest już po "naprawie" tego typu usterki czy może wszyscy tak jeżdżą?


Ha! jak to "tak" jeżdżą? :-) Mogą "tak" jeździć niedługo, tj. do momentu w którym ZFR całkowicie klękną.
endriu333, poczytaj sobie jakie są postępujące po sobie objawy zużytych kół ZFR,
to nie jest wiedza tajemna :wink:

W skrócie to oprócz całego nasilającego się dźwiękowego dizlowania (permanentnego)
auto zaczyna często szarpać, gorzej jechać, jest coraz słabsze,
więcej palić (czasem aż 2 razy więcej niż normalnie),
zapala się check - następuje celowe ograniczenie mocy.

Poza tym endriu333, Ty akurat nie masz czym się przejmować bo w porę odszedłeś od "oleju" GM,
dlatego zrobiłeś swoim 1.8 ponad 100 tyś bez tego problemu ;-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-07-29, 00:20   zfr cruze Z16XER

krecik napisał/a:
o jakie silniki chodzi wszystkie jak leci


Po astrowskich statystykach z zeszłych lat, 20% Z16XER również ten problem dotyka,
dlatego pojawienie się niego również w Cruzakach 1.6 na Naszym Forum uważam jedynie za kwestię czasu.
Wówczas zmienię tytuł tematu i dołożę także Z16XER


_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2015-07-29, 07:25   

C77 napisał/a:
dlatego zrobiłeś swoim 1.8 ponad 100 tyś bez tego problemu


C77 pewnie masz rację- na oleju GM zrobiłem "tylko" pierwszy przelot 15kkm a później już tylko Mobil i Millers aczkolwiek na chwilę obecną mam prawie 105kkm i powiem Tobie, że nie tak jak na filmikach powyżej ale ja już powoli słyszę, że mój silnik uruchamia się "ciut" głośniej niż powinien - mam tylko nadzieję, że z wymianą tych kół zmiennych faz rozrządu "dociągnę" do 150kkm kiedy to będę robił cały rozrząd...jak uda mi się ten wyczyn to się "pochwalę" - cała reszta natomiast u mnie nie występuje - autko zrywne. ładnie przyspiesza, zero problemów - oby tak jak najdłużej ehhh

dziwne tylko - bo na filmiku powyżej widać, że są dwa koła od zmiennych faz rozrządu a jak szukałem ich w sieci to występują pojedynczo - z opisem że to "całość" ...
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-07-29, 08:47   

Kółka ZFR są dwa, bo i wałki są dwa - jeden dla zaworów dolotowych, drugi dla wydechowych.
_________________
user_03
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: