Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 01:23 |
Chip Cruze 2.0 125 KM / 150 KM |
Autor |
Wiadomość |
lukaszz212
lukaszz212
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 28 Paź 2010 Posty: 69 Skąd: Czaplinek
Poziom: 7
|
Wysłany: 2010-10-30, 21:11 Chip Cruze 2.0 125 KM / 150 KM
|
|
|
Witam jestem posiadaczem ów tego modelu samochodu chce sie wymienic pogladami na temat akurat tego modemu bo jak narazie informacje ktore wyszukalem na jego temat sa nie dość satysfakcjonujace Chodzi mi głównie o to ze probuje wprowadzic maly tuning w ten model lecz brak mi jakich kolwiek info na temat co moge zmienic i jak i gdzie to zrobic kupilem 125 km bo nie bylo mnie stac na 150 km diesla wiec chce podniesc moc jego troche czy ktos moze mi w tym pomoc ? tak samo szukam ciagle do niego jakis alufelg lecz allegro i inne stronki nie maja takich rozstawow osi i nic nie moge znalesc prosze o jakies linki o tuningu i gdzie to moge zrobic koszty nie graja roli w tym momencie bo juz uzupelnilem budzet z gory dzieki |
_________________ lukaszz212 Chevrolet Cruze 2,0 diesel 125 LS po malych przerobkach |
|
|
|
|
Kubusiek
Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 244 Skąd: Krak
Poziom: 14
|
|
|
|
|
sebastian264
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 144 Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-10-31, 22:54
|
|
|
Też mam wersje 125KM chociaz w zamiarach było 150. Na 125 zdecydowalismy sie tylko dlatego że praktycznie nie musielismy na nia czekac ( klient zadatkował lecz póżniej zrezygnował) i czekalizmy raptem na autko 2 tyg (już dopływał do europy). Na 150Km musieli byśmy czekac 3 miesiace.
Jeżeli chodzi o tuning to puki jest na gwarancja to bym sie za to nie brał. Silnikowo 125 od 150 różni się podobno Turbiną. Wersja 150KM ma podobno Turbine ze zmienna geometria łopatek a 125KM nie. Czy to jest prawda to nie wiem bo te informacje zostały zaczerpniete od sprzedawcy wiec nie bierzcie tego na poważnie.
Co do zwiększania mocy to standardowo zmiana oprogramowania (chip tuning), lepszy dolot i wydech, większa Turbinka i Intercooler... Mozliwości jest wiele, ale to wszystko głównie zalezy od naszych finansów.
Borąc pod uwagę sam chip tuning to myślę że bez szkody dla silnika można było by podnieśc moc do ok 150 KM. Aleto jest tylko moje gdybanie. Jak to jest w praktyce z tym silnikiem nikt raczej z tego forum nie wie. |
_________________ Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój) |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-11-01, 10:54 Chip tuning
|
|
|
Wydaje mi się że się mylisz bo mam taki sam silnik diesla jak ty i troszkę o nim poczytałem . A jest to silnik Oplowski i tutaj już od paru lat stosowana jest turbina ze zmienną geometrią łopatek.Jest to rozwiazanie stosowane w motoryzacji od dawna i dziwne by było żeby ktoś do Cruza modelu z roku 2010 wsadzał rozwiazanie z przed lat......Poczytaj tutaj http://moto.money.pl/wiad...2,0,597124.html
A co do podniesienia mocy to te silniki diesla róznią się miedzy sobą tak jak wspomniałeś tylko chipem,ale odradzał bym narazie coś zmieniać puki nie skończy się gwarancja.A później owszem można bardzo prosto i niezbyt drogo podnieść moc swojego auta , bez uszczerbku na zdrowiu naszego silnika........jest to bespieczne. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2010-11-01, 19:37
|
|
|
krucyfiks napisał/a: | A jest to silnik Oplowski i tutaj już od paru lat stosowana jest turbina ze zmienną geometrią łopatek. |
Diesle są włoskiej firmy VM Motori to nie jest to samo co w Oplu CDTI.
Co do firmy VM Motori, jeżeli się nie poprawili od czasu kiedy ich silniki wsadzali do Voyagea to niestety ale z tymi silnikami mogą być problemy. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
Nostromo
Nostromo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 61 Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
|
Wysłany: 2010-11-02, 12:26
|
|
|
Witam wszystkich !
Co do diesli stosowanych w GM proponuje zajrzeć tu :
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_engines
Jest to co prawda wikipedia ale co tam.
I teraz parę słów o silniku w Cruzie.
Sprzedawca opowiadał bajki że Insygnia i Astra mają takie same jak Cruze. Może one są o tej samej pojemności ale na pewno z innych fabryk (oczywiście i tu niespodzianka - obu włoskich). Żeby lepiej udowodnić niedowiarkom :
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
Trzeba tylko przejechać do sekcji z 2 litrowym silnikiem. Co by nie mówić - fabryka jest też w Niemczech i pewnie niektórzy będą krzyczeli że to Opel ale jedno jest pewne - może i Opel ale konstrukcja Fiata ! Faktem jest to że silniki mają tzw "over boost" który ma za zadanie likwidować turbodziurę - w Cruzie ani słowa o tym.
Teraz VM Motori - dostawca silnika do Chevroleta i paru innych dobrych marek (o tym na końcu). I tu kolejna niespodzianka : silnik RA 420 SOHC jest montowany również do ... zresztą sami zobaczcie : http://en.wikipedia.org/w...nes#RA_420_SOHC.
Dlatego mówienie że nie wiadomo co to jest jest - trochę nie na miejscu. VM Motori istnieje od 1947 roku i sroce nie wypadło z pod ogona. Robiło silniki dla Alfy, Fiata, Opla, Rovera i Toyoty. Dostarcza silniki dla Chryslera i Jeepa. W 2007 GM wykupił 50 % akcji VM Motori co pozwala stwierdzić że GM na poważnie myśli o ropniakach.
Parę słów o chiptuningu :
Oczywiście i mnie zaproponowano za 3 tys PLN chip tuning. Tylko czy dodatkowe 25 KM warte jest tej ceny ? Pomijam już fakt że za chiny nie będę wiedział ile tak naprawdę dodało do mocy silnika. To można stwierdzić tylko na profesjonalnej hamowni. Równica w cenie pomiędzy 125 a 150 KM jest dość duża (wersja LS a LT). Ponad 20 tys ale w cenie oprócz mocniejszego silnika jest również fura dodatków elektronicznych i wyposażenia. Czyli na silnik zostaje tylko jakaś część. No i właśnie pytanie jaka ? Czy 25 KM może kosztować aż 3 tys ? |
|
|
|
|
sebastian264
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 144 Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-11-02, 20:14
|
|
|
Do Krucyfiksa.... co do tej turbiny to tak jak napisałem usłyszałem od sprzedawcy i że nie nalezy sie tym sugerowac bo wiadomo jaki moga kit wciskac by tylko sprzedac auto.
Nie wydaje mi się aby 125 i 150 KM różniły sie tylko oprogramowaniem. Wydaje mi sie że różnica może byc w osprzcie silnika i zestrojeniu. Najlepiej jakby wypowiedział się jakiś serwisant lub inny człowiek który ma doczynienia z tymi silnikami. |
_________________ Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój) |
|
|
|
|
Nostromo
Nostromo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 61 Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
|
Wysłany: 2010-11-02, 20:34
|
|
|
Fakty są takie że diesle ze zmienną geometrią łopatek turbiny są montowane obecnie do Cruza a te starsze , bez zmiennej geometrii czyli stałe do Lacettiego. Sprzedawca coś tam wie ale nie bardzo potrafi kojarzyć fakty, pewnie jest nie doszkolony. Co do mnie jak wcześniej pisałem, sprzedawca wciskał mi kit że Insygnia i Cruze ma ten sam silnik. Gdzieś trafiłem w necie na artykuł o tych dwóch rodzajach silników , jak odgrzebie ponownie to podam linka. Też się zastanawiam czym mogą się różnić oprócz softu 125 i 150 KM. Chyba trzeba pogooglować . |
|
|
|
|
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS
Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-11-02, 20:51 Diesel w Oplu
|
|
|
sebastian264 napisał/a: |
Nie wydaje mi się aby 125 i 150 KM różniły sie tylko oprogramowaniem. Wydaje mi sie że różnica może byc w osprzcie silnika i zestrojeniu. Najlepiej jakby wypowiedział się jakiś serwisant lub inny człowiek który ma doczynienia z tymi silnikami. |
Seba powiem ci że w serwisie najczęściej nie mają pojęcia co jest pod maską i skąd..... uwierz mi.Najlepiej poczytać chodźby w necie na ten temat jeśli masz jakieś watpliwości.Poprawa parametrów silnika może odbywać sie na rózne sposoby.Najprostszym sposobem i do zrobienia samemu jest wymiana filtra powietrza na sportowy wymiana świec i wydechu.Ale tutaj uzyskamy nieznaczną poprawę mocy ale jednak odczuwalną. Diesle mają spory zapas mocy który zazwyczaj reguluje się najczęściej przez chip w układzie elektronicznym,którym możemy ująć lub zwiększyć moc silnika. http://www.formula.pl/chiptuning/ Zajmują się tym firmy profesjonalne testując pojazd na hamowni ale to są większe koszty. Coraz częściej już mniej znaczący elekromechanicy potrafią to zrobić. Sam w poprzednim aucie seacie toledo 1,9 TDI 110 KM robiłem chipa i uzyskałem spokojnie 20 koni więcej , choć tego nie sprawdzałem na hamowni.Ale efekt i różnica była piorunująca. Kosztowało mnie to trzy lata temu 1000 zł.Więc czasem warto..... a teraz można to zrobić o wiele prościej nie ingerując trwale w układ elektroniczny i jest to dobre dla tych którzy mają auta na gwarancji Zerknij tutajhttp://www.chipbox.pl/
Macie rację Opel długo nie umiał zrobić własnego silnika diesla z turbodoładowaniem i było tak do 96roku aż wyszedł silnik 2.0DI 16V (z turbiną ) a nazwa kodowa to X20DTL. Opel wykupował do tego czasu (ale i również potem) silniki od BMW (OMEGA) i od Isuzu (astra\vectra itp) poza wspomnianym 2.5 (bmw). Silniki 1.5td i 1.7td\tds sa Isuzu. W sumie nawet w astrze G mamy 1.7TD to silnik isuzu...pierw z wtryskiem pośrednim a potem z wtryskiem bezpośrednim (1.7DTI) no i 3 wersje na comon rail (1.7cdti) ale to silnik Fiata dostepny od 2003r. Potem znów silna współpraca z fiatem (1.3\1.9cdti) oraz 3.0v6 cdti (Isuzu) a najbardziej udanym silnikiem NIEMIECKIM Opla jest 2.2 DTI który był wkładany od Vectry B po lifcie po vectre C, Omegę C, Fronterę i Astre G.
Faktem jest że opel General Motors zamierza poszerzyć swój potencjał w dieslach poprzez zakup 50 % udziałów włoskiej firmy VM Motori S.p.A.. z którą już od dawna współpracował .Jak wiadomo Włosi specjalizują się w projektowaniu silników wysokoprężnych. GM odkupi udziały od Penske Corp. VM Motori jest dostawcą silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem dla europejskich modeli Chrysler Group, ale ma swój udział także w dostawach dla innych marek. GM współpracował już z VM Motori przy projektowaniu sześciocylindrowego turbodiesla 2,9 V6 (184 KM), który miał być wprowadzony na europejski rynek w 2009 roku do Cadillaca CTS.
Jesli ktoś ma obawy co do jakości Firma VM Motori dostarcza oplowi sam silnik bez osprzętu.Resztę częci i podzespołów pochodzi od innych znanych producentów niemieckich, międzyinnymi cały układ common rail są firmy BOSCH w raz z pompą.Ja naprawdę daleki byłbym od mówienia że te silniki są nieudane czy coś w tym stylu,wręcz przeciwnie moim zdaniem to bardzo dobra i oszczędna jednostka napędowa.
JTD to pierwsze silniki common rail. Absolutnym pionierem w tej dziedzinie są Włosi. Można więc powiedzieć że Fiat ma największe doświadczenie w silnikach CommonRail. Wszystkie diesle które są teraz produkowane korzystają z tej technologii.
Obecnie nie ma żadnej nowszej technologii niż JTD - Common Rail. Z resztą widać to po współpracy jaką nawiązał Opel z Fiatem. Opel dawał płyty podłogowe a Fiat silniki.
Z doświadczenia wiem że JTD to chyba najbardziej dopracowane diesle common rail (zaraz po BMW). Są pionierem tej technologii.
Jako ciekawostkę podam że pierwsze silniki TDI (z pompą rotacyjną) również wymyślił Fiat. W drugiej połowie lat 80-tych odsprzedali patent Volkswagenowi a w 1988r zastosowało go Audi w modelu C3. |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
|
sebastian264
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 144 Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-11-03, 16:27
|
|
|
Wczoraj z ciekawosci odwiedziłem strone chevroleta i ku mojemu zdziwieniu jest tam w cenniku Cruz z silnikiem 2.0 163KM i 360Nm w dodatku ze skrzynia 6biegową. Bardzo mile mnie to zaskoczyło i w dodatku jest dostępny już ten silnik w wersji LS za niecałe 70tys zł.
Nie wiem dlaczego ale nie ma już tam wersji 125 i 150KM. |
_________________ Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój) |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-03, 17:07
|
|
|
sebastian264 napisał/a: | Nie wiem dlaczego ale nie ma już tam wersji 125 i 150KM. |
Być może chodzi o normę emisji spalin EURO5. W aveo np wycofali silnik 1.4 100KM |
|
|
|
|
Nostromo
Nostromo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ 2.0 VCDI
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 61 Skąd: Dolnyśląsk
Poziom: 6
|
Wysłany: 2010-11-03, 18:06
|
|
|
sebastian264 napisał/a: | Wczoraj z ciekawosci odwiedziłem strone chevroleta i ku mojemu zdziwieniu jest tam w cenniku Cruz z silnikiem 2.0 163KM i 360Nm w dodatku ze skrzynia 6biegową. Bardzo mile mnie to zaskoczyło i w dodatku jest dostępny już ten silnik w wersji LS za niecałe 70tys zł.
Nie wiem dlaczego ale nie ma już tam wersji 125 i 150KM. |
Kolego a gdzieś to widział, bo ja oglądam strone polską chevroleta i nie mogę znaleźć. Możesz dać jakieś namiary ?
dodane: (sierota ze mnie ...)
ok znalazłem ale tylko w cenniku pdf http://www.chevrolet.pl/images/pdf/ep/cruze.pdf
tylko czemu w cenniku a na stronie nie ma ani słowa ?
Cennik składa się z dwóch części po staremu i nowe wersje.
Pooglądałem inne strony : niemiecka, belgijska, czeska i słowacka w cennikach po staremu, duńska i austriacka, węgierska tylko nowe , włoska - sam nie wiem co to za wersje - i to dwie tylko. francuska mix starego i nowego.
rosyjska,litewska, łotewska, estońska brak diesla (chyba normalka ?)
Zaczynam się zastanawiać czemu tylko jedna wersja diesla ? i to 163 km.
Dlaczego wycofują się z wersji 125 i 150 ? co jest ? |
|
|
|
|
sebastian264
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.6 115KM
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 144 Skąd: okolice Sochaczewa
Poziom: 11
|
Wysłany: 2010-11-03, 20:24
|
|
|
W tym sęk ze to jest tylko w cenniku a w informacjach ogólnych modelu i opisie nie ma nic wspomniane nawet. W przyszłym tyg byc moze będę w serwisie na wymianie zamka od bagażnika (przycisk) i może czegos sie dowiem na temat nowego cennika i tego silnika w nim zawartym.
Puki co wracajac do tuningu i ogólnie silnika to dzis starszy był na pierwszym przeglądzie z chevim i zapytał sie o różnice między 125 i 150. Z tego co się dowiedział to tylko w oprogramowaniu.
Zastanawia mnie jeszcze jedno w tych dwóch wersjach. Silnik 125KM ma 300 Nm i ponad 10 do setki a wersja 150KM ma 320 Nm i 8,7 do setki. Czyzby taka znaczna róznieca wynikała by z mniejszego momentu obrotowego i mocy tego pierwszego czy z przełożeń skrzyni biegów? |
_________________ Chevrolet Cruze LS plus 2.0 VCDI 125KM (rodzice)
Chevrolet Aveo LTZ 1.6 115KM (mój) |
|
|
|
|
Gusiew
Chevrolet cruze 2.0
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 1 Skąd: Wole nie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-01-10, 16:10
|
|
|
150 konna wersja po chipie u mnie:
http://www.racingforum.pl...=77889&hl=cruze
Teraz zastanawiam sie nad poprawa softu i moze coolera.
Czy spotkal sie ktos moze z jakims wydechem(szerszym)( lub poprawiony downpipe) dedykowanym do Cruza?? |
|
|
|
|
Bruce1807
Model Samochodu: Cruze LS+
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 58 Skąd: Wawa
Poziom: 6
|
Wysłany: 2011-01-31, 01:01
|
|
|
Gosiew znaleść raczej nie znajdziesz ale spec bez problemu wyliczy ci najlepszy wydech.
Propo dwumasy. Jak w Navasrach dwumasę mienialiśmy na gwarancji to w końcu producent zaczął dawać jednomasowe. Może mniejszy komfort ale działało. Jak będzie w Cruzach jeszcze nie wiem. |
|
|
|
|
|