barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
0%
MP: 110/110
100%
EXP: 21/22
95%
Wysłany: 2015-06-10, 21:47
C77 napisał/a:
Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć.
To oczywiste. Nie tylko w Cruzakach sie różnią.
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
HP: 0/230
0%
MP: 110/110
100%
EXP: 21/22
95%
Wysłany: 2015-06-10, 23:07
Wymienili alternator, bo napięcie za nim było za wysokie
Napięcie 15V po uruchomieniu silnika jest jak najbardziej prawidłowe, ale nie może się utrzymywać na tym poziomie w nieskończoność.
Jak działa inteligentny regulator napięcia w Cruze/Orlando szczegółowo opisałem na innym forum i nie będę tego robił tutaj?
Być może Twój akumulator ma dużą upływność, przez co regulator utrzymuje przez dłuższy czas na nim napięcie 15V i w końcu BCM zinterpretował ten stan, jako nie normalny pulsowaniem kontrolki ładowania. To jest tylko moja teoria i wcale tak nie musi być.
Spróbuj zdjąć jedną klemę z akumulatora i podłącz prostownik. Dobrze naładuj go.
Później załóż klemę i uruchom silnik. Powinna skasować się migająca kontrolka ładowania.
Zmierz napięcie na akumulatorze, powinno być 15V. Nie wyłączaj silnika i po 10 minutach znowu zmierz. Napięcie powinno być niższe od 15V.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
13%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2015-06-11, 09:47 Alternator w Cruze
barus napisał/a:
C77 napisał/a:
Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć.
To oczywiste. Nie tylko w Cruzakach sie różnią.
Chodzi o to, że JEDYNIE tym się one różnią,
wszystko inne, konstrukcja, mocowanie, budowa, napięcie, są identyczne.
Dlatego teoretycznie można zakładać alternator z diesla do benzyny.
Jest to informacja cenna na przyszłość dla tych wszystkich którzy będą montować używki (takie jakie naprędce znajdą)
bez potrzeby oddawania kosmicznych pieniędzy w ASO.
Poza tym wydaje mi, się że o tej różnicy w natężeniu prądu jakie wytwarzają oba alternatory w Cruze wcale nie decyduje bezpośrednio jedynie typ silnika,
ale typ i wielkość dedykowanego fabrycznie akumulatora,
a jeśli tak to benzyna z systemem Start-Stop, też będzie miała alternator wytwarzający prąd o natężeniu 140A.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 39 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
0%
MP: 14/14
100%
EXP: 1/8
12%
Wysłany: 2015-06-11, 14:17
alternator teraz wymienili przy 78 tyś i nadal ta lampka akumulatora miga.
skoro nie alternator i nie akumulator to ja juz nie mam innych pomyslow. wiem ze w warsztacie tez mocno sie glowia co moze byc nie tak. podejrzewam ze jakas pierdola bo samochod normalnie jezdzi i bez problemu odpala.
samochod juz 2 dzien jest w warsztacie, a mają tam i elektryka i gazownika wiec pelen arsenal specjalistow i nie mozna dojsc co to jest. a szkoda mi jechac do aso bo sama diagnoza 300zł no ale jak problem nie minie to chyba nie bedzie wyjscia.
tez chlopaki maja ograniczone mozliwosci bo nie chca nic ruszac w instalacji gazowej aby nie stracic gwarancji, ale jesli nie bedzie innego wyjscia to skontaktuje sie z zakladem instalacyjnym i zapytam czy mozna ingerować w instalacje i np ją odłączyć i zobaczyć czy problem nadal będzie występował. nic innego mi nie przychodzi do głowy.
można się gdzies dowiedzieć co oznacza migająca lampka akumulatora ?
Model Samochodu: CAPTIVA Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 114 Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
0%
MP: 92/92
100%
EXP: 14/20
70%
Wysłany: 2015-06-11, 17:21
Jak montowali gaz to niech sprawdzą miejsca lutowania przewodów czy im sie nic nie zwarło
Regulus
Model Samochodu: brak Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
0%
MP: 110/110
100%
EXP: 20/22
90%
Wysłany: 2015-06-11, 21:58
Poszukaj zewnętrznego bezpiecznika między akumulatorem a komputerem gazowym, musi być gdzieś blisko akumulatora i widoczny.
Wyjmij go i zobacz jak się kontrolka ładowania zachowuje z odłączoną instalacja lpg.
_________________ user_03
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 39 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
0%
MP: 14/14
100%
EXP: 1/8
12%
Wysłany: 2015-06-12, 15:17
Regulus napisał/a:
Poszukaj zewnętrznego bezpiecznika między akumulatorem a komputerem gazowym, musi być gdzieś blisko akumulatora i widoczny.
Wyjmij go i zobacz jak się kontrolka ładowania zachowuje z odłączoną instalacja lpg.
Niestety nie pomogło
Podsumowując: nie pomogła wymiana alternatora, nie pomogła wymiana akumulatora, nie pomogło odłączenie instalacji gazowej. Ikona akumulatora nadal miga.
Napięcie wynosi obecnie 14,3V-14,5V wiec powiedzieli w serwisie, abym jezdzil samochodem bo ta ikonka nie powinna mieć na nic wpływu. Pojedze przez weekend i zobacze jak wygląda sytuacja. Jeśli ikona nie zniknie samoczynnie to po weekendzie bede probowal aby skontaktował się serwis z firmą montującą gaz i może wspólnymi siłami uda im się ustalić przyczyne.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 39 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
0%
MP: 14/14
100%
EXP: 1/8
12%
Wysłany: 2015-06-12, 16:42
dzwoniłem do ASO to powiedzieli, ze uzywany samochod nie powinien przejsc w tryb transportowy.
skontaktowałem się z jedna osoba z zagranicznego forum i dostałem info, że moze po prostu samochód wykrył instalacje gazową i traktuje ją jako "ciało obce" dlatego informuje o tym migającą kontrolką. napisał, ze jesli nie ma problemow z samochodem (a nie ma) to zeby jechac do aso i wykasować błąd i tyle. chyba nie bede miał innego wyjscia
Regulus
Model Samochodu: brak Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 140 Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
0%
MP: 110/110
100%
EXP: 20/22
90%
Wysłany: 2015-06-14, 23:26
No aż tak inteligentne to komputery pokładowe nie są, żeby 'wykryć' instalację lpg (dlatego zresztą "głupieje" czasami wskaźnik poziomu paliwa). Po prostu niech Ci wyłączą tryb transportowy, jeśli nigdzie nie podają tej kombinacji kluczykiem ,żeby włączyć samodzielnie.
_________________ user_03
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 39 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
0%
MP: 14/14
100%
EXP: 1/8
12%
Wysłany: 2015-06-19, 10:20
Problem rozwiązany,
mimo ze w ASO mowili ze nie ma szans aby to byl problemem transport mode
to jednak chodzilo o to.
Trzeba bylo zastosowac ponizsza procedure:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach