Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 13:22
Filtr powietrza
Autor Wiadomość
Arix

Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2010-05-04, 10:16   Filtr powietrza

Słyszałem od znajomych że po wymianie filtra powietrza można zwiększyć osiągi, a że ja lubię szybkie autka zacząłem szperać w necie. No i znalazłem że jak się wymieni filtr powietrza, rurę doprowadzającą powietrze do silnika (z oryginalnej giętkiej na silikonową gładką) i membranę (tu nie wiem o co biega ) to można ładne konie wyciągnąć.

Czy może ktoś mi powiedzieć czy to działa no i gdzie ta membrana się znajduję (coś czytałem że ona wycisza dźwięk wydechu czy coś takiego ).


P.S Dla tych co mają pisać że to beznadzieja a nic o tym nie wiedzą to od razu dziękuje ;D. Czekam na fachowe odpowiedzi.

Nie mówię że to zastosuje, chcę tylko wiedzieć czy to jest możliwe bo jak tak to za śmieszne pieniądze można mieć mały tuning ;)
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-05-04, 17:26   

Poruszasz tutaj dwie różne kwestię - zastąpienie standardowego filtra powietrza filtrem stożkowym (potocznie zwanym sportowym przez niektórych) oraz modyfikację układu dolotowego, którym niejako silnik "zasysa" powietrze. Skuteczność podniesienia mocy (jak to często w motoryzacji bywa) zależy od jakości zamontowanych części i profesjonalizmu montażu. Mówiąc wprost - tandety z allegro za kilkanaście złotych to bajer dla naiwnych, jeśli chcesz naprawdę podnieść moc zainteresuj się ofertą zawodowców - chajnacki, grabowski, to starzy "wyjadacze" w środowisku tuningowców i ich warsztaty na pewno zroią to solidnie, ale też kilka stówek Ci ubędzie z portfela.

Co do samej przeróbki to sprowadza się ona do "wygładzenia" układu dolotowego oraz montażu efektywniejszego filtra (stożek). Minusem tej przróbki jest niewielki przy rost mocy rzędu 5-7% max. 3 lata temu kumpel to robił w swoim stilo 1.8 i zyskał 8 koni mechanicznych (nominalnie 133, po przeróbce 141 - pomiary na profesjonalnej chamowni podwoziowej z V-techa.) No, tylko że we wspomnianym stilo to był pierwszy krok w dalszych, znacznie poważniejszych modyfikacjach... I właśnie tak często jest traktowana wymiana filtra z przeróbką dolotu - jako pierwszy, nieduży krok... Aha,niektórzy po takiej przeróbce zauważyli efekt bardziej kulturalnej pracy na zimnym silniku, ale ile w tym prawdy nie wiem.
Generalnie tutaj na forum nie am chyba zyt wielu amatorów tuningu, poza jednym z kolegów który ma 2litrowy silniczek latający w Aveo 210km/h :D
 
     
Arix

Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 3/8
 37%
Wysłany: 2010-05-05, 07:31   

Wisz kwestia wykonania zawsze pozostawia sporo do myślenia. Na pewno jak bym to robił to nie oddał bym auta byle jakiemu mechanikowi a tym bardziej samemu bym się nie podjął.
Czyli jednak to działa muszę porozglądać się po jakiś warsztatach tuningowych.


Dzięki wielki za informację ;-)

Może kiedyś takie coś zamontuje
 
     
negroazor 
Negro

Model Samochodu: Lacetti T18SED
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 2
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2015-06-17, 23:03   

Odswieze kotleta. Nie slyszalem zeby sam dolot dal 5 czy 7 % mocy wiecej. Profesjonalnie obliczony i wykonany caly ukld wydechowy moze dac do 10%. Sam dolot to moze tylko ladniej brzmiec. W wydechu rowniez ( oprocz strumienicy i srednicy) wazny jest kolektor. Osobiscie jestem zwolennikiem dlugich 421.
_________________
Lewy pas to nie kółko różańcowe
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: