Cruze Transport mode |
Autor |
Wiadomość |
yaro
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDi LS+ 1991/150KM
Dołączył: 04 Kwi 2011 Posty: 2 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-12-06, 15:26 Cruze transport mode tryb transportowy
|
|
|
Witajcie moi Drodzy.
Lato tego roku w naszym pięknym kraju jakie było, każdy wie. Część urlopu miałem przyjemność spędzić w górach. Samochód stał przez kilka dni nieruszany pod chmurką. Sporo było burz, więc kiedy wsiadłem i zobaczyłem świecącą się lampkę układu hamulcowego i brak zasilania radia pomyślałem, że może jakieś namagnetyzowanie w związku z wyładowaniami. Próbowałem kilka razy włączyć-wyłączyć zasilanie i nic. Jedyny efekt to to, że zaczęły się włączać światła
awaryjne. Zupełnie bez powodu. Ponieważ w instrukcji znalazłem,że tego typu kłopoty z zasilaniem mogą wpływać na wspomaganie układu hamulcowego więc nie ryzykowałem jazdy. Zadzwoniłem do centrali mojego ubezpieczyciela Car Assistance. Wyjaśniłem o co chodzi. Po godzinie oddzwoniła do mnie ekipa z pytaniem, czy mogą już przyjeżdżać po samochód. Była to niedziela, więc umówiłem się na popołudnie, bo nie chciałem tracić akurat słonecznego dnia. Punktualnie o 18 przyjechali z Nowego Targu, czyli jakieś 70 km, zabrali moje autko na lawetę i zawieźli do autoryzowanego serwisu w tym mieście.
Zakres naprawy - wyładowania wprowadziły system w tryb transportowy. Wgrali nowy soft. Okazało się, że mimo przeglądu i kilku wizyt w ASO, nie wymieniono
tego softu na użytkowy. Jeżeli nie macie pewności, czy u was jest to zrobione, to przy najbliższej wizycie zainteresujcie się tym. Warto!...:) Oczywiście
diagnozę podaję na podstawie informacji uzyskanej przy odbiorze. |
_________________ Pozdrawiam
Cruze 2.0 VCDi LS+ 1991/150KM rocznik 2009 |
|
|
|
|
Zajjack
Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 124 Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
|
Wysłany: 2013-08-28, 10:47
|
|
|
Spotkałem się z tym problemem, po ok. 10 miesiącach od kupna gdy przez dłuższy czas nie używałem samochodu zapaliła sie kontrolka akumulatora, przy każdym zapalaniu i gaszeniu pojazdy resetowały się ustawienia i część rzeczy nie działała. Jako że mam dość daleko od serwisu i zbliżał się pierwszy przegląd nic poza sprawdzeniem alternatora i akumulatora nie robiłem - ustało samo po pewnym czasie. Podczas przeglądu zaktualizowali oprogramowanie. Na początku po telefonie do ASO nie wiedzieli o co chodzi z tą kontrolką - podczas przeglądu jakiś magik wpadł na pomysł iż mógł to być tryb transportowy, podobno można go wyłączyć przy pomocy kompinacji obrotów kluczyka w stacyjce. Oprócz świecącej na stałe kontrolki w normalnej jeżdzienie nie przeszkadza i nie ma wpływu na osiągi, o dziwo po pewnym czasie podczas jazdy ustawienia wracają (np. data i godzina wyświetlana na centralnym wyświetlaczu) czyli komputer wszystko pamięta i jedynie wyłancza pewne systemy by oszczędzać energię. Ogólnie to nie wada ale zabezpieczenie pojazdy przed uszkodzeniem akumulatora przez rozładowanie wynikające ze zbyt długiego nie używania. |
|
|
|
|
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-08, 11:02 Cruze Transport mode
|
|
|
Witam,
problem jaki pojawił się w moim samochodzie to migająca kontrolka akumulatora. Czy wiecie co to może oznaczać ?
Problem wystąpił w dniu montażu instalacji LPG (instalacja BRC 24). Przed montażem instalacji problem nie występował. Pojechałem powtórnie do serwisu w którym montowano mi instalacje LPG jednak nie stwierdzili oni żadnych problemów, po podłączeniu miernika wskazywał on, że akumulator normalnie się ładuje. Nie mam też problemów z odpalaniem samochodu. Miałem jedynie problem z otworzeniem samochodu z pilota gdy samochód nie jezdził 4 dni po montażu LPG - wtedy otworzyłem samochód z kluczyka i normalnie odpaliłem silnik i samochód chodził.
Jedyne co przychodzi mi do głowy, to fakt, ze akumulator mogl być już zużyty (nie byl wymieniany 5 lat) i po podłączeniu LPG mimo ze działa, to auto wyczuwa już spore obciążenia i ostrzega tą kontrolką o krótkiej żywotności akumulatora. Chce sprobowac naładować go prostownikiem i zobaczyć czy problem dalej będzie występował, inna opcja to podłączenie innego (nowszego) akumulatora i może wtedy problem ustąpi.
Jeśli macie jakieś inne pomysły co może oznaczać migająca kontrolka akumulatora to będę wdzięczny!
Pzdr,
cruze022 |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-06-08, 15:31
|
|
|
A kiedy konkretnie miga Ci ta kontrolka, na wolnych obrotach czy przy przyspieszaniu? Migała mi kiedyś jak przyspieszałem na wysokich obrotach przez jakiś czas aż w końcu zapaliła się na stałe czyli nie było ładowania. U mnie przyczyną było sprzęgiełko na kółku alternatora, które się skończyło i pasek chodził normalnie a ładowania nie było bo nie napędzał alternatora. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-08, 17:47
|
|
|
kontrolka miga od momentu włączenia silnika aż do jego zgaszenia.
po podlączeniu akumulatora do urządzenia pokazywał on za duży prąd ładowania. chyba najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia ? |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:21
|
|
|
mario78 napisał/a: | U mnie przyczyną było sprzęgiełko na kółku alternatora, które się skończyło i pasek chodził normalnie a ładowania nie było bo nie napędzał alternatora. |
A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka. |
|
|
|
|
barus
Model Samochodu: cruze HB 1.8 LT+ pemium - LPG
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 141 Skąd: bielsko-b
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-06-09, 20:30
|
|
|
cruze022 napisał/a: | kontrolka miga od momentu włączenia silnika aż do jego zgaszenia.
po podlączeniu akumulatora do urządzenia pokazywał on za duży prąd ładowania. chyba najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora napięcia ? |
Bardzo ogólne stwierdzenie. Ile wynosił prąd ładowania i przy jakim napięciu? Domyślam się, że to urządzenie to prostownik. |
|
|
|
|
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-10, 10:43
|
|
|
napięcie wynosiło ponad 15v
w serwisie zdiagnozowali problem z alternatorem. ciezko stwierdzić czy był to zwykły przypadek czy instalacja gazowa miała jakiś wpływ na jego żywotnosc.
byłem w aso 2 tyg wczesniej i miałem sprawdzany cały samochod i nie bylo z tym problemów wiec podejrzewam, ze instalacja gazowa przyczyniła się do jego uszkodzenia aczkolwiek nie ma dowodow na to ze bezposrednio ona spowodowala zniszczenie tej części. i tak pewnie nic nie ugram z serwisem montującym instalacje gazową bo zawsze sie wykreca ze to nie instalacja to spowodowala a ja im tego nie udowodnie |
|
|
|
|
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-10, 14:03
|
|
|
po wymianie alternatora kontrolka akumulatora nadal miga ... mechanicy wlasnie dzialaja i ustalaja co moze byc przyczyna.
Ma ktos jeszcze jakies pomysly czym moze byc spowodowane to miganie ? |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2015-06-10, 14:07
|
|
|
cruze022 napisał/a: | wiec podejrzewam, ze instalacja gazowa przyczyniła się do jego uszkodzenia |
taaak - za przebitą oponę też odpowiada instalacja LPG i zużywające się klocki hamulcowe też itd. itp.
cruze022 napisał/a: | mechanicy wlasnie dzialaja |
nie obrażaj mechaników - ci z którymi się "zgadałeś" to WYMIENIACZE a tak na marginesie po kiego grzyba wymieniali alternator skoro za prąd ładowania odpowiada regulator napięcia? ROzumiem, gdyby prądu nie było tudzież byłby zaniżony dużo ale to ewidentnie prąd ładowania jest za duży.... |
|
|
|
|
cruze022
Model Samochodu: Cruze
Wiek: 42 Dołączył: 08 Cze 2015 Posty: 11 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-06-10, 14:20
|
|
|
nie oplacalo sie wymieniac samego regulatora, cały alternator byl niewiele drozszy a inne czesci w starym tez byly juz wyeksploatowane.
problemy wystapily dopiero po instalacji, wczesniej samochod chodzil bez zarzutu, nawet tego samego dnia gdy jechalem do zakladu montujacego instalacje samochod byl ok, wiec trudno nie powiazac problemow z instalacją. |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-06-10, 14:32
|
|
|
barus napisał/a: | A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka. |
Ta rolka ze sprzęgłem akurat nie była w cruze'ie, po prostu objaw podobny, a że w cruzie nie ma sprzęgiełka to dziwne.
cruze022 napisał/a: | napięcie wynosiło ponad 15v |
U mnie też czasem pokazuje na torque ponad 15V.
A sprawdzałeś połączenia pomiędzy przewodami od aku a masą, silnikiem a masą? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-06-10, 18:27 Alternator w Cruze
|
|
|
barus napisał/a: | A to ciekawe? Masz u siebie w alternatorze jakieś sprzęgiełko? U mnie jest zwykłe koło pasowe bez sprzęgiełka. |
Alternatory w Cruzakach benzyna vs diesel różnią się tylko natężeniem prądu jaki mogą wytworzyć. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-06-10, 18:30
|
|
|
cruze022 napisał/a: | nie oplacalo sie wymieniac samego regulatora, cały alternator byl niewiele drozszy a inne czesci w starym tez byly juz wyeksploatowane. |
Przy jakim przebiegu nastąpiła wymiana alternatora? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
|