Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-21, 12:45 |
Wymiana szcz?k |
Autor |
Wiadomość |
SIEKIERA_666
Model Samochodu: Chevrolet AVEO
Wiek: 45 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 7 Skąd: DeGie
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-09-11, 08:31
|
|
|
Więc co pomoże na tą dolegliwość...
Bylebym to pozrywał i dowlókł się do jakiegoś warsztatu. Nie uśmiecha mi się wzywać lawetę...
Pytanie czy dobrze zacząłem od zdjęcia SEGERA i odkręcania śruby od piasty Czy to jest konieczne do zdjęcia bębna Może robię to nie po kolei , nie od tej strony lub nie w tej kolejności. Dziwi mnie że bęben nie ma żadnej śrubki mocującej jak tarcza z przodu...
nawet otworu do regulacji szczęk nie zauważyłem.
Jakieś sugestie Naparzać dalej barbarą aż coś ustąpi.... |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2013-09-14, 16:40
|
|
|
Piasty nie odkręcaj! Nie ma takiej potrzeby.
Aby zdjąć bęben odkręcasz dwie śrubki (z łbem stożkowym) śrubokrętem krzyżakowym i bęben "ciągniesz" do siebie. Schodzi sam bębęn, piasta i szpilki do przykręcania koła zostają. Bęben może ciężko schodzić przez zablokowanie szczękami jak wspomniał Przeeemek oraz obrdzewiałe po obwodzie szpilki oraz piastę (wszystko jest spasowane). Spsikać jakimś WD-40, odczekać, przeczyścić i uderzać młotkiem, ale w granicach rozsądku. Jak za mocno to uszkodzisz bęben i dodatkowe koszty. U mnie pomagało delikatne uderzanie w szpilki.
Łatwizna, zobaczysz |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
Przeeemek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 176 Skąd: Polska
Poziom: 12
|
Wysłany: 2015-05-28, 00:29
|
|
|
A ja dzisiaj znowu musiałem wymienić szczęki. Dwa dni temu zaczęło mi szurać coś na zakrętach. Wczoraj była już masakra. W związku z tym, że raz już zablokowało mi koło kupiłem w sklepie to co mieli i dzisiaj wymieniłem.
Masakra była z odkręceniem śrub na bębnach. Były już mocno nadwyrężone po poprzedniej wymianie. Orientuje się ktoś czy da się te śruby kupić w ASO albo gdzieś indziej?
Odkopałem temat i okazało się, że poprzednia wymiana była prawie 5 lat temu. Wtedy kupiłem "lepsze" szczęki za 110zł a dzisiaj to co mieli w sklepie za 60zł (jakieś SFEC - Special for european cars - pierwszy raz słyszę o takiej firmie Brałem co było, bo przeraziła mnie wizja zablokowania koła a auto musiałem mieć szybko na chodzie.
Zdziwiło mnie, że okładziny w starych szczękach w prawym kole były prawie jak nowe. Nawet miałem myśl, żeby nie wymieniać ale wymieniłem - może niepotrzebnie, bo te nowe mogą być słabsze.
Z kolei w lewym kole prawa szczęka również OK. Ale za to lewa była zjechana do samej blachy w połowie długości od cylinderka. Jakaś masakra. Nie wiem dlaczego tak się zdarła tylko jedna strona. |
_________________ Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie |
|
|
|
|
M@RKUS
Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-05-28, 11:04
|
|
|
Pewnie linka ręcznego stanęła po jednej ze stron albo samoregulator nie domaga. |
|
|
|
|
M@RKUS
Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015 Posty: 9 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-05-28, 11:23
|
|
|
Pewnie linka ręcznego stanęła po jednej ze stron albo samoregulator nie domaga. |
|
|
|
|
Przeeemek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 176 Skąd: Polska
Poziom: 12
|
Wysłany: 2015-06-04, 13:51
|
|
|
Może coś w tym jest. Teraz się zastanawiam czy czasami nie założyłem odwrotnie sprężynek od tego samoregulatora. Nie pamiętam teraz jak były pierwotnie założone. A można na dwa sposoby - tak jakby od wewnątrz albo od zewnątrz założyć i będą trzymać. Czy te sprężynki mogą powodować problem? Muszę jakiś schemat poszukać. |
_________________ Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie |
|
|
|
|
Micho_z
Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 47 Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-07-02, 04:20
|
|
|
te bębny mnie przerażają chociaż mam na razie 26600mil (42500km), nie było w sonicu/aveo tarcz na tyle?? a może da się je z czegoś zaadoptować? |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2015-07-02, 10:26
|
|
|
Micho_z napisał/a: | te bębny mnie przerażają chociaż mam na razie 26600mil (42500km), nie było w sonicu/aveo tarcz na tyle?? a może da się je z czegoś zaadoptować? |
Mój ma bębny i chyba na Europę są bębny. Jaki masz silnik? Jeśli 1.6 to całkiem możliwe, że Ty masz tarcze. |
|
|
|
|
Micho_z
Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 47 Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-07-02, 12:11
|
|
|
Micho_z napisał/a: |
Mój ma bębny i chyba na Europę są bębny. Jaki masz silnik? Jeśli 1.6 to całkiem możliwe, że Ty masz tarcze. |
Właśnie mam bębny, jak na razie hamulce są igiełki ale potrafię na autostradzie lecieć 120 i 130. Silnik 1.8 ecotec |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2015-07-02, 12:45
|
|
|
Micho_z napisał/a: | Właśnie mam bębny, jak na razie hamulce są igiełki ale potrafię na autostradzie lecieć 120 i 130. Silnik 1.8 ecotec |
W Polsce oferta max to 1.6 była. 1.8 na takie autko to już coś
120/130 masz na myśli mph? |
|
|
|
|
Micho_z
Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 47 Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-07-02, 13:20
|
|
|
Gdzie tam jeździ, sprawniej sie przemieszcza. Szału to nie robi, mam 6cio biegowy automat z możliwością ręcznej zmiany biegów. Tyle dobrze, ze obroty małe i mało pali. Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-) |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2015-07-02, 14:50
|
|
|
Micho_z napisał/a: | Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-) |
Nie było tematu |
|
|
|
|
Micho_z
Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48 Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 47 Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-07-02, 15:52
|
|
|
chevy_power napisał/a: | Micho_z napisał/a: | Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-) |
Nie było tematu |
Nie ma tak dobrze, za przekroczenie 30mil/h idziesz siedzieć na 2tyg i nie ma zmiłuj.
Wracając do tematu czy nie ma jakiegoś zestawu do wymiany bębnów na tarcze?? |
|
|
|
|
chevaveo
podkarpackie
Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 66 Skąd: spod komputera
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-07-30, 22:40
|
|
|
Odklejanie się okładzin też przerobiłem po 70 tys. a ich niezawodność poprawiłem w bardzo dobry i sprawdzony sposób nowe okładziny nowych szczek zostały zanitowane nitami samozrywającymi bodajże 3mm po 6sztuk na okładzinę . Nity aluminiowe łby schowane w pogłębieniach. Odpukać w służbie 2 rok i nie ma problemu i nie martwię się że nagle zablokują bębny na dużej prędkości |
|
|
|
|
|