Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-21, 12:45
Wymiana szcz?k
Autor Wiadomość
SIEKIERA_666 

Model Samochodu: Chevrolet AVEO
Wiek: 45
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 7
Skąd: DeGie
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2013-09-11, 08:31   

Więc co pomoże na tą dolegliwość...
Bylebym to pozrywał i dowlókł się do jakiegoś warsztatu. Nie uśmiecha mi się wzywać lawetę...
Pytanie czy dobrze zacząłem od zdjęcia SEGERA i odkręcania śruby od piasty ?? Czy to jest konieczne do zdjęcia bębna ?? Może robię to nie po kolei , nie od tej strony lub nie w tej kolejności. Dziwi mnie że bęben nie ma żadnej śrubki mocującej jak tarcza z przodu...
nawet otworu do regulacji szczęk nie zauważyłem.
Jakieś sugestie ?? Naparzać dalej barbarą aż coś ustąpi.... ??
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2013-09-14, 16:40   

Piasty nie odkręcaj! Nie ma takiej potrzeby.
Aby zdjąć bęben odkręcasz dwie śrubki (z łbem stożkowym) śrubokrętem krzyżakowym i bęben "ciągniesz" do siebie. Schodzi sam bębęn, piasta i szpilki do przykręcania koła zostają. Bęben może ciężko schodzić przez zablokowanie szczękami jak wspomniał Przeeemek oraz obrdzewiałe po obwodzie szpilki oraz piastę (wszystko jest spasowane). Spsikać jakimś WD-40, odczekać, przeczyścić i uderzać młotkiem, ale w granicach rozsądku. Jak za mocno to uszkodzisz bęben i dodatkowe koszty. U mnie pomagało delikatne uderzanie w szpilki.
Łatwizna, zobaczysz :mrgreen:
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2015-05-28, 00:29   

A ja dzisiaj znowu musiałem wymienić szczęki. Dwa dni temu zaczęło mi szurać coś na zakrętach. Wczoraj była już masakra. W związku z tym, że raz już zablokowało mi koło kupiłem w sklepie to co mieli i dzisiaj wymieniłem.

Masakra była z odkręceniem śrub na bębnach. Były już mocno nadwyrężone po poprzedniej wymianie. Orientuje się ktoś czy da się te śruby kupić w ASO albo gdzieś indziej?

Odkopałem temat i okazało się, że poprzednia wymiana była prawie 5 lat temu. Wtedy kupiłem "lepsze" szczęki za 110zł a dzisiaj to co mieli w sklepie za 60zł (jakieś SFEC - Special for european cars - pierwszy raz słyszę o takiej firmie :-)) Brałem co było, bo przeraziła mnie wizja zablokowania koła a auto musiałem mieć szybko na chodzie.

Zdziwiło mnie, że okładziny w starych szczękach w prawym kole były prawie jak nowe. Nawet miałem myśl, żeby nie wymieniać ale wymieniłem - może niepotrzebnie, bo te nowe mogą być słabsze.

Z kolei w lewym kole prawa szczęka również OK. Ale za to lewa była zjechana do samej blachy w połowie długości od cylinderka. Jakaś masakra. Nie wiem dlaczego tak się zdarła tylko jedna strona.
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
M@RKUS

Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-05-28, 11:04   

Pewnie linka ręcznego stanęła po jednej ze stron albo samoregulator nie domaga.
 
     
M@RKUS

Model Samochodu: KALOS
Dołączył: 21 Maj 2015
Posty: 9
Skąd: Polska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-05-28, 11:23   

Pewnie linka ręcznego stanęła po jednej ze stron albo samoregulator nie domaga.
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2015-06-04, 13:51   

Może coś w tym jest. Teraz się zastanawiam czy czasami nie założyłem odwrotnie sprężynek od tego samoregulatora. Nie pamiętam teraz jak były pierwotnie założone. A można na dwa sposoby - tak jakby od wewnątrz albo od zewnątrz założyć i będą trzymać. Czy te sprężynki mogą powodować problem? Muszę jakiś schemat poszukać.
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
Micho_z 

Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 47
Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-07-02, 04:20   

te bębny mnie przerażają chociaż mam na razie 26600mil (42500km), nie było w sonicu/aveo tarcz na tyle?? a może da się je z czegoś zaadoptować?
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-07-02, 10:26   

Micho_z napisał/a:
te bębny mnie przerażają chociaż mam na razie 26600mil (42500km), nie było w sonicu/aveo tarcz na tyle?? a może da się je z czegoś zaadoptować?


Mój ma bębny i chyba na Europę są bębny. Jaki masz silnik? Jeśli 1.6 to całkiem możliwe, że Ty masz tarcze.
 
     
Micho_z 

Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 47
Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-07-02, 12:11   

Micho_z napisał/a:

Mój ma bębny i chyba na Europę są bębny. Jaki masz silnik? Jeśli 1.6 to całkiem możliwe, że Ty masz tarcze.

Właśnie mam bębny, jak na razie hamulce są igiełki ale potrafię na autostradzie lecieć 120 i 130. Silnik 1.8 ecotec
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-07-02, 12:45   

Micho_z napisał/a:
Właśnie mam bębny, jak na razie hamulce są igiełki ale potrafię na autostradzie lecieć 120 i 130. Silnik 1.8 ecotec


W Polsce oferta max to 1.6 była. 1.8 na takie autko to już coś ;-)

120/130 masz na myśli mph? :-p
 
     
Micho_z 

Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 47
Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-07-02, 13:20   

Gdzie tam jeździ, sprawniej sie przemieszcza. Szału to nie robi, mam 6cio biegowy automat z możliwością ręcznej zmiany biegów. Tyle dobrze, ze obroty małe i mało pali. Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-)
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-07-02, 14:50   

Micho_z napisał/a:
Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-)


Nie było tematu :-p
 
     
Micho_z 

Model Samochodu: Nissan Pathfinder R52 & Sonic LT+ T300
Wiek: 48
Dołączył: 26 Maj 2015
Posty: 47
Skąd: Zamość-->Chicago
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2015-07-02, 15:52   

chevy_power napisał/a:
Micho_z napisał/a:
Faktycznie jeżdzę 160mph ale ciiii;-)


Nie było tematu :-p

Nie ma tak dobrze, za przekroczenie 30mil/h idziesz siedzieć na 2tyg i nie ma zmiłuj.
Wracając do tematu czy nie ma jakiegoś zestawu do wymiany bębnów na tarcze??
 
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
  Wysłany: 2015-07-30, 22:40   

:) Odklejanie się okładzin też przerobiłem po 70 tys. a ich niezawodność poprawiłem w bardzo dobry i sprawdzony sposób nowe okładziny nowych szczek zostały zanitowane nitami samozrywającymi bodajże 3mm po 6sztuk na okładzinę . Nity aluminiowe łby schowane w pogłębieniach. Odpukać w służbie 2 rok i nie ma problemu i nie martwię się że nagle zablokują bębny na dużej prędkości ;) :) :) 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: