Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-09-24, 12:07
HELP: T300 Problemy, usterki i takie tam ró?ne
Autor Wiadomość
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2014-09-14, 09:23   

mariusz_and napisał/a:
Jacenty85 napisał/a:
Zbieranina GM i nie tylko Amortyzatory od grande punto :)
.


WTF ?? toś mnie zastrzelił tą rewelacją :-o


corsa ma dużo wspólnych części z grande punto
_________________
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-09-14, 12:12   

Corsa D i grande punto to te same płyty podłogowe, konstrukcja zawieszenia...pełno części zawieszenia jak np. górne mocowania amortyzatorów tył pasują z punto i corsy do AVEO t300 chociaż wg katalogu nie pasują - od tak - kupiłeś tani duży samochód to kup oryginalne części w salonie (produkt chiński z wadą fabryczną).
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2014-10-24, 21:02   

Jacenty85 napisał/a:
Sanki -czy belka pod silnikiem to element służący przytwierdzeniu silnika do nadwozia oraz elementów zawieszenia, tzw rama pomocnicza. Powiem tak - najpierw w aveo padnie zawieszenie, później skoroduje nadwozie, silnik ze skrzynią zacznie się sypać. Tak za 10-13 lat stwierdzisz wszystko się posypało a na sankach ciągle ten sam nalot...no chyba że prędzej go sprzedaż. Co do niedoróbek:
-stuki zawieszenia tył przy niskich temperaturach - jest to u wszystkich tylko nie wszyscy to słyszą. problem rozwiązałem.
-korodujący układ wydechowy. Bardziej niż korozja jest to nalot rdzawy, którym nie trzeba się przejmować podobnie jak belką
-szybko schodząca warstwa ochronna z rantów progowych po podnoszeniu samochodu na podnośnikach warsztatowych
-szybko wybijające się przednie zawieszenie - łączniki stabilizatorów
-puszczająca uszczelka pod mechanizmem różnicowych w skrzyni biegów (niemal każdy to ma ale nie każdy kładzie się pod autem :)
-sporadyczne kłopoty z układem kierowniczym (komuś tam ściąga, komuś wibruje ale wszystko jest ok :)
-wadliwa seria pomp wodnych. Jak piszczy po mocnym rozgrzaniu - pompa wody (silnik A12XER)
- kiepska jakość układu hamulcowego. U mnie wymiana tarcz po 4 tyś, osobiście znam kilka podobnych przypadków.
To z grubsza niedoróbki AVEO t300. Drobnica jak nic. Co jest ciekawe - w GM psują się pierdoły a jak VW coś zrobi to rozlatuje się silnik (słynne TSI)
Na pytanie czy gdybym miał kupić jeszcze raz ten samochód odpowiem - kupiłbym Corse D.


hej
u mnie też się coś tłucze z tyłu jednak uważałem że to paści znajdujące się w bagażniku, piszesz że sobie z tym poradziłeś ale w jaki sposób i co to za stuki?
a co do ściągania to wiele historii słyszałeś? bo ja mam wrażenie że ściąga cały czas ale czy to jest wina elektrycznego wspomagania kierownicy?
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-10-26, 22:20   

Witam! Masz rację, we wszystkich aveo T300 puka tył. Tym którym nie puka prawdopodobnie nie zwracają na to uwagi. Aż się uniosę i pochwalę - tylko mi nie puka ;) Nie puka też ruskom, którzy mnie naprowadzili na rozwiązanie problemu (tam aveo jest bardzo popularne). Tu masz opis tematu: http://forum.chevrolet.or...er=asc&start=15
Co do ściągania to ja mam wspomagania hydrauliczne i u mnie nic nie ściąga - jedzie jak po sznurku. Owszem miałem problem z biciami kierownicy albo raczej z zakładami nie umiejącymi wyważać kół.
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2014-10-27, 08:46   

Dzięki za info. zapoznałem się z tematem i rzeczywiście jest jak piszesz, przez lato nie było nic słychać teraz jak temperatury zbliżają się do 0 stuki są słyszalne.
a ile dałeś za mocowanie od corsy D o którym piszesz w przesłanym temacie?
i jeszcze pytanko czy wymieniałeś tylko jedno czy po obu stronach?
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-10-27, 23:26   

Mocowanie od Corsy D kupiłem takie http://autowanda.pl/?page...offset=0&sort=1

Cena wówczas z dostawą chyba coś koło 70 zł za sztukę. Najpierw wymieniłem jedno prawe. Uznałem, że stuki ustąpiły ale coś tam jeszcze w mróz na krótkich nierównościach puknęło więc postanowiłem wymienić lewe. Uwaga! lewe od prawego różni się znacznie - podstawa jest pod innym kątem. Proponuję uważać aby nie wciśnięto Wam dwóch lewych albo dwóch prawych. To jest także odpowiedź na pytanie zadawane przez Ruskich - czemu bardziej puka prawe niż lewe. - odpowiedź inny kąt montażu amortyzatora. Po wymianie dwóch już w zasadzie nie wiem nic o stukach na mrozie czy nie mrozie. Ostatnio nawet serwisant był zaskoczony moim Aveo że jakieś takie "zwarte i ciche".
Kiedyś ktoś pisał jeszcze o trzaskach przy ruszaniu (lekkich przeciążeniach) gdy Aveo się rozgrzeje. Też to miałem i też rozwiązałem a oni się tyle po serwisach najeździli. Oj chyba popadnę w samozachwyt. :)
 
     
tomekrus 

Model Samochodu: Aveo T300 4d 1,2 86KM LT
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 131
Skąd: WY
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 11/22
 50%
Wysłany: 2014-11-08, 15:58   

hej
mam pytanie - czy orientujecie się może jaka jest pojemność układu hamulcowego - tzn. ile płynu hamulcowego mam przygotować na wymianę?
_________________
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-12-18, 00:25   

cześć! czemu tam pusto ostatnio na tym forum? Owszem cieszę się, że T300 nie sprawia nikomu problemów i oby tak dalej ale, żeby nawet nie napisać nic nowego :( . Może ktoś się odezwie i napisze jak mu się jeździ, co stuka albo z czego jest zadowolony. Pozdrawiam
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2014-12-18, 09:18   

Wszystkie problemy zidentyfikowane, wyeliminowane, więc można cieszyć się jazdą w ciszy i prestiżu :-D A że cicho? Święta idą, a forum nie jest portalem społecznościowym - nie wszyscy muszą go traktować jako miejsce spotkań towarzyskich.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2014-12-18, 10:13   

Nie mam co pisać bo lubię swój samochód z jego zaletami jak i też wadami :-) poznaliśmy się już po prostu :mrgreen:
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2014-12-18, 11:23   

Fajnie, że ktoś się odezwał...coś dziwnego jest w tych chevroletach że dają się lubić. Mój też ma swoje wady a mimo tego lubię go, lubię nim jeździć. W swojej rodzinie mam jeszcze BMW, Seata, VW, Matiza :) a mimo wszystko najbardziej lubię chevroleta choć nie raz pisałem, że ma go dość. Pozdrawiam
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2015-03-24, 19:04   

Ja dziś dzwoniłem do serwisu, bo coś tak dziwnie szumi, jakby jakiś napinacz albo coś, coś tak jak szumienie walniętego łożyska, na piątek jestem umówiony. Ale ogólnie to piszę o tym bo ktoś już pisał tu o wymianie pompy wody. bo wcześniej to mi tak piszczało coś na wolnych obrotach, a teraz właśnie tego nie mam tylko te dziwne szumienie, po zimie tak mi to zwróciło uwagę. Aha możecie mi napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponie ?? Bo na przeglądzie nabili mi 2,8 :-o
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-25, 00:00   

2,4 sobie ustaw na zimnych oponach a co do szumienia to pewnie albo Ci się zaciera pompa, która wcześniej piszczała albo pasek szumi. Wcześniej pisałem, że jak zacznie piszczeć to trzeba od razu atakować serwis a nie czekać aż się zatrze.

Mój chevrolet znów się upomniał i pokazuje różki. Całą "zimę" przejeździłem BMW. Chevrolet jeździł raz w tygodniu 40 km. No i co teraz wyszło kiedy zaczął jeździć częściej : podczas hamowania mam takie pukanie z hamulców. Coś jakby była krzywa tarcza ale - tarcze wymieniane na gwarancji latem i nie czuć drgań na kierownicy ani na pedale hamulca podczas hamowania. Dźwięk dochodzi jakby z tyłu ale nie wiadomo czy nie przenosi. Mieliście kiedyś coś takiego czy to po prostu efekt nieużywania?
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-25, 09:33   

mariusz_and napisał/a:
Ja dziś dzwoniłem do serwisu, bo coś tak dziwnie szumi, jakby jakiś napinacz albo coś, coś tak jak szumienie walniętego łożyska, na piątek jestem umówiony. Ale ogólnie to piszę o tym bo ktoś już pisał tu o wymianie pompy wody. bo wcześniej to mi tak piszczało coś na wolnych obrotach, a teraz właśnie tego nie mam tylko te dziwne szumienie, po zimie tak mi to zwróciło uwagę. Aha możecie mi napisać jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w oponie ?? Bo na przeglądzie nabili mi 2,8 :-o


ja nabijam 3.0 tyle ile napisane jest na naklejce zamieszczonej na słupku od kierowcy dla jazdy ECO.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-25, 21:32   

3.0 na zimno czyli po dalszej jeździ w ciepły dzień masz około 3,5. Po pierwsze to drastycznie obniża komfort a po drugie średnia dziura kilka razy i masz zawias kaput. Dla mnie to 2.4 jest z lekka przesadzone ale dopuszczam tą wartość. Takie ciśnienie chociaż pewnie łagodzi objaw ściągania to nie jest rozwiązaniem problemu. Proponuję obniżyć ciśnienie i nie wierzyć w nic co pisze ECO
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: