Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
DawidNY 
WTCC

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LT+
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 75
Skąd: Sanok
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 10/16
 62%
Wysłany: 2015-03-16, 18:55   

Tak samo dobry jest Amsoil 5w30 sa to oleje w pelni syntetyczne. Olej typu GM to na 100% syntetic blend
_________________
D.K.
 
     
elpablo666 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LT
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 122
Skąd: Śląsk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 2/22
 9%
Wysłany: 2015-03-17, 00:52   

Krzysiek_81 napisał/a:
elpablo666, jaki masz przebieg, co ile tys. km wymieniasz olej?


Przebieg 26 000 km. Olej wymieniałem przy 15 tys.
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-03-17, 09:07   

elpablo666, no widzisz, ja mam 28 000 i też wymieniałem na I przeglądzie przy 14500 km, ale chodzi o to, że mam plan pojeździć Orlandem ponad 100-150 tys. km a to już niekoniecznie jest do zrobienia przy stosowaniu części i oleju GM o czym użytkownicy piszą na forach. Jeśli jest możliwość niekoniecznie drożej zadbać o auto, to czemu by tego nie zrobić chociaż dla psychicznego komfortu?
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
paszczakus 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 99
Skąd: Polska
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2015-03-17, 09:31   

panowie dzięki wielkie za ten temat!

wyobraźcie sobie, że przed 2 przeglądem (październik 2014) występowało u mnie to samo co na 1 filmiku przy 1 rozruchu, zgłaszałem to w aso nawet zostawiłem na noc samochód żeby sobie rano odpalili , oczywiście nic nie zauważyli... teraz z nowym olejem wydaje mi się, że tego nie ma ale zmienie go po 10 000.
 
     
DaaV 

Model Samochodu: Cruze 1.6 HB LT+Premium 12'
Wiek: 25
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Bytom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2015-03-18, 22:56   

A ja mam pytanie troszkę z innej beczki, czy 1.6 LDE też ma zmienne fazy rozrządu? Jaki olej do niego lać (5w40 czy 5w30)? Oczywiście pełny syntetyk, zastanawiam się nad Mobil1, 10 lat lane w Nexii i silnik chodzi dalej jak marzenie, prawie 200k km na stukane na tym oleju :)

Mechanicy w ASO powiedzieli mi, że te silniki lubią jak jest powyżej 2/3 oleju i jest dobry filtr, to podstawa. Czytając tu waszą lekturę chyba na pewno zrezygnuję z ori GM oil i zaleję coś mojego, jak np wyżej podany Mobil1. Jakieś sprawdzone filtry oleju? Czy może w tym ASO już sobie radzi? Czy oni robią płukankę gdy wymieniają olej czy tylko zlewają?
 
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-03-19, 23:53   

DaaV napisał/a:
A ja mam pytanie troszkę z innej beczki, czy 1.6 LDE też ma zmienne fazy rozrządu? Jaki olej do niego lać (5w40 czy 5w30)?


Biorąc pod uwagę że olej 0w40 powinien szybciej dopłynąć w newralgiczne miejsca podczas zimnego rozruchu to nawet wskazane byłoby taki brać.

I o dziwo Mobil1 ma właśnie taki olej syntetyczny w swojej ofercie,
i o dziwo posiada on aprobatę GM-owską na Europę dexos2
(oprócz niego jeszcze dwa inne mobile1 mają tą aprobatę - sprawdź na stronie Mobila1),
i o dziwo GM zalewa/zalewał fabrycznie silniki olejem 0W30 jako olejem ułatwiającym docieranie (nie wiem jak było po 2012)
ale o dziwo wtedy przed pierwszym przeglądem (czyt. wymiana fabrycznego oleju na glut by GM 5W30) ten problem praktycznie nie występował,
ale możliwe też że wówczas kanaliki doprowadzające go nie zdążyły się jeszcze zasyfić (fabrycznie nowe auto).

Co do filtra oleju to zamówiłem ten występujący wyżej w wątku- L387 - PURFLUX, (podawany wcześniej na forum asterixa, vectrixa, zemfiry czy innego jobla)
wykorzystam przy wymianie oleju i zobaczymy czy coś on faktycznie polepszy.
Pamiętaj też aby wymienić korek spustowy z uszczelką miski olejowej - bo wg GM-owskiego TIS-u [instrukcja dla zielonych pracowników tzw. ASO] powinno się go wymieniać :wink:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
irvingmorg 

Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2015-03-21, 16:02   Filtr oleju dla Cruze 1.8

Ułomności oleju GM dexos 2 były mi znane dlatego od początku wybrałem olej Motul 8100 x clean C3 5W/40 5L
który ma dobrą specyfikację i moim zdaniem jest lepszy do silników zasilanych LPG.

Zaniepokoiła mnie jednak informacja o filtrze oleju który nie spełnia wymagań dla silnika ze zmiennymi fazami rozrządu.
Pytanie na co trzeba zwrócić uwagę szukając odpowiedniego filtra?
Jakie powinien mieć właściwości albo czym się powinien różnić od tego kupowanego w ASO - ja ma na fakturze Filtr oleju XER XEP i ch... wie co to znaczy.
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2015-03-22, 14:33   

Cytat:
XER XEP i ch... wie co to znaczy.

<mysli> wygląda jakby trzy ostatnie litery oznakowania silnika opla
Z16XEP,Z18XEP - bez zmiennych faz rozrządu
Z16XER,Z18XER,A18XER - ze zmiennymi fazami rozrządu
_________________
Pozdrawiam
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-03-22, 19:30   

wszim napisał/a:
Cytat:
XER XEP i ch... wie co to znaczy.

<mysli> wygląda jakby trzy ostatnie litery oznakowania silnika opla
Z16XEP,Z18XEP - bez zmiennych faz rozrządu
Z16XER,Z18XER,A18XER - ze zmiennymi fazami rozrządu


Chciałoby się rzec "Mądry Polak po szkodzie...".
Gdybym wiedział wcześniej, to kupiłbym 1.4T i nie bawił się w korowody pt. gaz plus ospały benzyniak "specjalnej troski".
Finansowo wyszłoby prawie na to samo, a przynajmniej przyjemność z jazdy.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-03-22, 20:22   

Zapytaj tych co mają, czy taka przyjemność....

Ja tam na 1.8 nie narzekam, chyba tylko na to, że nie ma tego systemu (zapomniałem jakie to literki) który zapobiega poślizgowi kół przy wyrywaniu spod świateł ;)
bo mi czasami poszarpuje jak przybutuję. No biegami trzeba pracować, ale odejście jest, że w fotel wciska... ja nie wiem, skąd te narzekania?
_________________
user_03
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-23, 21:48   

Ja też jestem zadowolony ze swojego 1,8.
Nie jest to demon szybkości, ani niskiego spalania, ale nie spodziewałem się cudów po prostym silniku wolnossącym.
Po prostu był to świadomy wybór po przemyśleniu argumentów za i przeciw.

Nie bardzo rozumiem motywy jęczenia uwzględniając cenę zakupu i wyposażenie.
Wagi samochodu ani momentu obrotowego GM też nie ukrywa przed potencjalnymi nabywcami.
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-03-23, 22:06   

<brawo> Zapomniałeś tylko o rewelacyjnym wyglądzie, który cieszy oko właściciela (i innej publiczności).

A ile Ty byś chciał tej szybkości, 300? Bez przesady, pośmigaj 200 co fabryka dała i ciesz się życiem (mam na myśli oczywiście niemieckie autostrady).
 
     
irvingmorg 

Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LT + LPG Satin Steel
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Jaworzno
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 8/14
 57%
Wysłany: 2015-03-23, 22:10   

Regulus napisał/a:
że nie ma tego systemu (zapomniałem jakie to literki) który zapobiega poślizgowi kół przy wyrywaniu spod świateł ;) bo mi czasami poszarpuje jak przybutuję

Wydaje mi się że w Cruze to jest TCS i chyba był seryjnie w każdym modelu i wersji .... przynajmniej w MY2013. Z definicji system ma nie dopuszczać do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania - najczęściej w niskim zakresie prędkości 0-40 kmh. Nie wiem który masz rocznik i czy powinieneś mieć seryjnie ten system - jeżeli tak to może to jakaś awaria. W moich przypadku system dział dość sprawnie ale pozwala na delikatne uślizgi kół szczególnie na mokrej powierzchni, ale zaraz migota kontrolka od esp i przytępia moc na kołach. W sumie jeszcze nie sprawdzałem co będzie po wciśnięciu magicznego przycisku z ESP :-> na suchej nawierzchni... można odłączyć układ co może być przydatne szczególnie w zimie przy wyjeżdżaniu z śnieżnych zasp.

.... a wracając do tematu czy te filtry oleju w jakiś szczególny sposób się różnią? Powyżej są podane przykłady dobrych filtrów ale za cholerę nie wiem jak mam rozpoznać te które nie doprowadzą do odpłynięcia oleju z kanałów po zgaszeniu silnika....
 
     
demonek78 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+ Demo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 17
Skąd: Zielona Góra
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2015-03-24, 13:16   

Witam Serdecznie !

W moim aucie puki silnik jest zimny pracuje cichutko i ma pełna moc.
Kiedy się rozgrzeje i trzymam go na luzie słyszę klekotanie jak w dieslu.

Zastanawia mnie co to jest ? może coś wspólnego z tym tematem ?

Czasami zdarza się że auto ma powera, zatrzymam się na postoju zgaszę silnik postoję kilka minut zapale silnik i zaczyna mulić. Auto nie ma mocy.
Nasiliło się to po wymianie oleju w aso i kiedyś raz czy dwa wcześniej.
Muszę wtedy zgasić silnik i odpalić na nowo i potem jest ok.
Czy ktoś z kolegów miał podobny problem ?
Sytuacja nie powtarza się regularnie ale włączenie klimatyzacji zwiększa częstotliwość występowania tego zjawiska.
Bylem z tym w aso Panowie stwierdzili ze okablowanie jest sprawne i zawory zmiennych faz rozrządu też.

Pozdrawiam !
_________________
Demonek78
 
     
konradoo 

Model Samochodu: Nubira Kombi 1.8 i 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 18 Gru 2012
Posty: 40
Skąd: Szczerców
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 2/13
 15%
Wysłany: 2015-03-26, 21:23   

wkładka filtra oleju pasuje też do silników bez zmiennych faz.
Dokładnie ten sam rodzaj....to w obudowach masz zawory, uszczelnienia i elementy pozycjonujące ten filtr.
Nie ma różnic,dostajesz taki sam wkład.

Potem ludzie idą do sklepu i tworzą dziwne historie.
_________________
Pytają co ma Twój Chevy, nie lepiej vw?
Odpowiadam - przynajmniej mam przebieg oryginalny:)
Do pomocy bez VIN-a nie podchodź.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: