Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
AVEO T300 AKCJA NAPRAWCZA
Autor Wiadomość
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-16, 13:39   

Witam
byłem na serwisie i akcja naprawcza dotyczy jak to chevrolet określił "self engine cranking" czyli samo zapłon, u mnie akcja polegała na wymianie w stacyjce jakiś zapadek czy tam jakaś kopułka, nie wnikam, grunt że zrobione. Czas oczekiwania ok 1 godziny.
Co do stuków z tyłu ktoś już o tym pisał i chodzi o górny łącznik stabilizatora, ktoś na własną rękę go wymieniał i zastosował łącznik z opla.
Cytat:
"Witam ponownie! Chciałem tylko pochwalić się że rozwiązałem problem skutecznie. Oczywiście obserwuję wszystko czy wspomniany stukot nie wróci lecz po przejechaniu dzisiaj 100 kilometrów po kiepskich drogach mogę ogłosić sukces (mam nadzieje że nie przedwczesny).
Winne - jak wspominałem-okazało się górne mocowanie amortyzatora tył prawy. Na początku zamówiłem oryginał mocowania z serwisie chevroleta. Po około miesiącu otrzymałem przesyłkę i przystąpiłem do montażu. Nie przyniosło to żadnego efektu. Stukot jaki był wcześniej pozostał. Zacząłem bardzo intensywnie szperać w internecie na rosyjskich stronach internetowych, gdzie Aveo T300 jest bardzo popularne. Rosyjski znam biegle bo przez kilka lat pracowałem z Rosjanami i wyjeżdżałem do Rosji wiec nie musiałem używać google translator :) Okazało się, że ten problem jest powszechny w Rosji i niemal każdy posiadacz Aveo T300 - szczególnie sedan (hatchback również ale tam wiekszość ma sedany) ma ten problem. U jednych występuje przy ujemnych temperaturach, u innych cały czas. Korespondując z nimi dowiedziałem się że jest sposób na skuteczne wyeliminowanie tego problemu polegający na ZASTĄPIENIU ORYGINALNEGO WADLIWEGO FABRYCZNIE MOCOWANIA AMORTYZATORA NA MOCOWANIE AMORTYZATORA OD OPLA CORSY D, KTÓRE PASUJE IDEALNIE. Za ich poleceniem kupiłem mocowanie marki Lemforder gdyż jak twierdzą ta firma produkuje jeszcze najrzetelniej. Zamówiłem zatem mocowanie o numerze 33839 01 i zamontowałem w Aveo. Sama wymiana trwa 15 min na wymontowanie amortyzatora z auta i jakieś 2 minuty na zmianę mocowania. Po założeniu w czasie jazdy zapanowała ciszą jak w kościole. Oczyście żeby serwis nie zauważył różnicy pomalowałem mocowanie bollem do konserwacji karoserii - podobnie jak tego z lewej strony i wreszcie mam radość z jazdy. Gdyby ktoś chciał poznać szczegóły montażu proszę pisać. Chętnie pomogę." JACENTY85

Gdzieś na forum jest pełna instrukcja jak to zrobić wraz z wykazem części.
Tak nawiasem do osób które są już po akcji napraczej czy w systemie mychevrolet widnieje ifno że macie się zgłośić na akcję naprawczą?
U mnie nadal pojawia sie komunikat.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-16, 16:25   

Witam! to mój tekst wkleiłeś. Jak chcesz wiecej informacji to pytaj na priv to Ci opisze. Już sporo tych modyfikacji zrobiłem. Niby nic a cieszy. Druga sprawa to nie ma czegoś takiego jak "górny łącznik stabilizatora" - jak pisałeś - tu chodzi o GÓRNE MOCOWANIE AMORTYZATORA TYŁ. I na forum nigdzie nie ma szczegółowej wymiany tego elementu dla Aveo T300. Jeśli jest poproszę o link
 
     
andrzej12 

Model Samochodu: CHevrolet Aveo 1,2
Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 8
Skąd: CHrzanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 7/9
 77%
Wysłany: 2015-03-16, 18:54   

witam ,ktoś pytał cz po wykonaniu wymiany kopułki w serwisie jest dalej informacja na mychevrolet o akcji naprawczej.zaglądałem teraz, jest wiadomość że już mój samochód nie jest objęty bezpłatną kampanią naprawczą.i życzą wielu spokojnych kilometrów za kierownicą.DOBRE SOBIE.
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-16, 21:50   

andrzej12 napisał/a:
witam ,ktoś pytał cz po wykonaniu wymiany kopułki w serwisie jest dalej informacja na mychevrolet o akcji naprawczej.zaglądałem teraz, jest wiadomość że już mój samochód nie jest objęty bezpłatną kampanią naprawczą.i życzą wielu spokojnych kilometrów za kierownicą.DOBRE SOBIE.

No ja pytałem, u mnie niestety taka wiadomość dalej się wyświetla że mam się zgłosić na serwis.
Pytanko
ile czasu upłynęło już od twojej wizity w serwisie?
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-16, 21:52   

Jacenty85 napisał/a:
Witam! to mój tekst wkleiłeś. Jak chcesz wiecej informacji to pytaj na priv to Ci opisze. Już sporo tych modyfikacji zrobiłem. Niby nic a cieszy. Druga sprawa to nie ma czegoś takiego jak "górny łącznik stabilizatora" - jak pisałeś - tu chodzi o GÓRNE MOCOWANIE AMORTYZATORA TYŁ.

przepraszam moje niedoczytanie, ale wiedziałem że coś ktoś pisał o tym, bo mnie też niestety stuka, tym bardziej teraz jak jest zimno.
A udało ci się rozwiązać problem ściągania w lewą stronę? chyba że twój nie ściąga.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-16, 22:02   

Mój jedzie na wprost jak po sznurku. Być może to pochodzić od wspomagania kierownicy bo zauważyłem, że narzekał ktoś ze wspomaganiem elektrycznym. Mój ma hydrauliczne i jest póki co idealnie. Jedyny problem z układem kierowniczym jaki miałem to drgania (bicia) kierownicy podczas jazdy przy określonej prędkości. Pomogło bardzo dokładnie wyważanie kół. Zwyczajne wyważanie tylko że z pełnym zaangażowaniem serwisanta na nowej maszynie a nie jak "u pana Mietka"- gdzie się nabije tam bydzie. Owszem jestem chorobliwie pedantyczny jeśli chodzi o kwestie techniczne i pewnie takie bicie kierownicy jak miałem ma większość po przekładce opon z zimowych na letnie ale nikt tym sobie głowy nie zawraca. Polegało to na tym że np przy 103 km/h puszczona kierownicy na idealnie płaskim asfalcie potrafiła sobie drgać milimetr w jedną stronę. Wyważenie rozwiązało problem.
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-16, 22:16   

no właśnie u mnie lekko ściąga w lewo, byłem kiedyś na serwisie i że nieby wyminiony elektryczny układ wspomagania, ale nada coś jest nie tak.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-16, 23:01   

Oczywiście o takich sprawach jak identyczne ciśnienie z lewa i z prawa to pewnie nie muszę mówić ale warto byłoby gdybyś postawił go na geometrię. Jest takie urządzenie do badania geometrii hunter się zwie. W moim mieście jest taka maszyna - za pomiar biorą 5 zł - taka promocja. Do czego zmierzam : otóż byłem naocznym świadkiem gdzie auta opuszczające fabrykę i to te uważane za solidne (BMW E90) miały niepoprawnie ustawioną geometrię. Po drobnej korekcie na drążkach kierowniczych auto prowadziło się idealnie - a wcześniej myszkowało, ściągało itp...warto to sprawdzić bo z doświadczenia wiem, że nawet nowe potrafią być skopane. A to że nie zdziera opon to nie znaczy jest wszystko ok .
A jeszcze zapytam próbowałeś zamieniać koła stronami? też warto to zobaczyć. Zdarza się, że opona ma nierówno nalaną masę (co jest do sprawdzenia na hunterze do wyważania kół z testem drogowym) Jeśli po zmianie stron zacznie ściągać w inną stronę wówczas masz pewność, że to opony. Wtedy zmieniasz przód na tył i kolejne testy.
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-16, 23:22   

dzięki za info, bylem na serwisie jakiś czas temu na sprawdzeniu geometrii i coś tam porobili, dostałem nawet taki profesjonalny wydruk z wartościami kątów nachylenia kół itp.
kół stronami nie zmieniałem jednak sytuacja jest podobna jak i na letnich tak i na zimówkach. Może felga jakaś kiepska bo ona nie zmienia swojego miejsca.
Zauważyłem jeszcze jedną prawidłowość, na słupku jest naklejka która mówi o ciśnieniu w oponach i gdy mam ok 3 bar jest prawie ok gdy w oponie jest ok 2.5 ściąganie jest bardziej odczuwalne. Opon na szczęście nie zdziera.
Tak się zastanawiam jeszcze bo teraz w sobotę mija mi gwarancja tj ostatni przegląd i pytanko czy wspomnieć o tych problemach na wizycie czy umówić się jeszcze przed by później nie stwierdzili że jest po gwarancji i mam to naprawiać we własnym zakresie lub za opłatą u nich (chodzi że już nie na gwarancji).
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-17, 08:22   

Zdecydowanie umów się przed. Z tego co opisujesz to wskazuje na oponę ale skoro na zimówkach masz tak samo - trudno powiedzieć. A czy to dzieje się niezależnie od jazdy na biegu (podczas przyspieszania) i podczas jazdy na luzie-bo jeśli podczas jazdy na biegu się nasila to może coś z przegubem wewnętrznym.
Aha zrób jeszcze prosty test-ale koniecznie sam. Ustaw samochód na możliwie najbardziej plaskim i równym terenie, wyrównaj koła (do jazdy na wprost) i zmierz miarą odległość pomiędzy końcem opony a nadkolem na bokach i u góry. Z obu stron musi być identycznie. Kiedyś widziałem historię z seatem ibizą (fabrycznie nowa) że miała wadę w ramie pomocniczej wobec czego te wartości były różne. To doprowadzało do ściągania
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-17, 08:40   

Jacenty85 napisał/a:
Zdecydowanie umów się przed. Z tego co opisujesz to wskazuje na oponę ale skoro na zimówkach masz tak samo - trudno powiedzieć. A czy to dzieje się niezależnie od jazdy na biegu (podczas przyspieszania) i podczas jazdy na luzie-bo jeśli podczas jazdy na biegu się nasila to może coś z przegubem wewnętrznym.


nie ma różnicy czy na biegu czy na luzie. dzięki za radę.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-17, 09:09   

Aha zrób jeszcze prosty test-ale koniecznie sam. Ustaw samochód na możliwie najbardziej plaskim i równym terenie, wyrównaj koła (do jazdy na wprost) i zmierz miarą odległość pomiędzy końcem opony a nadkolem na bokach i u góry. Z obu stron musi być identycznie. Kiedyś widziałem historię z seatem ibizą (fabrycznie nowa) że miała wadę w ramie pomocniczej wobec czego te wartości były różne. To doprowadzało do ściągania
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-17, 11:11   

ok, postaram się to zrobić przed wizytą i dam znać jakie wyszły wartości z pomiarów.
dzięki
 
     
kicor


Model Samochodu: Chevrolet Aveo T300 1,2 16V LT sedan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 143
Skąd: Tychy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 1/25
 4%
Wysłany: 2015-03-20, 16:50   

cześć
zrobiłem pomiary i tak:
wymiar przed kołem czyli od opony do zderzaka z obu stron ok 8,5 cm
wymiar za kołem czyli od opony do progu z obu stron ok 8 cm
i teraz tu nie jest tak samo z lewej czyli od kierowcy od opony w najwyższym miejscu do karoserii 8 a od pasażera 8,5
czy taka niewielka różnica może powodować ściąganie w lewo?
wychodzi jakby był trochę siadnięty, co robić? wymiana amortyzatorów? czy co?
proszę dajcie znać bo jutro mam przegląd 3 ostatni.
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-03-20, 20:01   

Witaj!
Miałem podobnie w swoim BMW z tym że roku 1992 :) różnica była 1 cm i ściągało dość mocno. Wymiana sprężyn załatwiła sprawa. Nie będę tutaj rozgłaszał że znalazłeś przyczynę bo różnica 0,5 cm może wynikać z podłoża. Chociaż jak ustawiłeś na posadzce to nie powinny być takie różnice. Jeszcze sprawdź tył jak możesz. Na Twoim miejscu udałbym się na profesjonalny pomiar geometrii na huntera. Wiem, pisałeś że w serwisie sprawdzali ale w serwisie często tak sprawdzają żeby się klient odczepił. Samochód musi być obciążony z każdej strony idealnie. Jeśli geometria wyjdzie ok to wtedy czepiłbym się tych odległości pomiędzy kołem a błotnikiem. Wtedy trzeba szczegółowo sprawdzić czy winna jest lipna sprężyna czy górne łożysko amortyzatora. Bez rozebrania to takie wróżenie z fusów. A nie wpadłeś w jakąś konkretną dziurę kiedyś jedną stroną albo jakiś krawężnik? Od kiedy to u Ciebie występuje? Przy jakich prędkościach jest odczuwalne - tzn puszczasz kierownicę i ściąga? Czy jest to odczuwalne na kierownicy - tzn czujesz wyraźny ciąg na jedną stronę? Aż z ciekawości chciałbym się tym przejechać...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: