Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-14, 08:34
Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow
Autor Wiadomość
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
  Wysłany: 2014-10-26, 23:28   Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow

Manual jak wymienić KZFR w naszych silnikach.




Reg. pkt.4 - Moderator nie ma obowiązku poinformowania strony zainteresowanej
o działaniach moderacyjnych wykonanych na danej wiadomości czy temacie.
_________________
Pozdrawiam
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
  Wysłany: 2015-03-13, 20:37   Zmienne fazy rozrzadu Z16XER Z18XER - Jak nie miec problemow

¨...Jeżeli chodzi o bardzo znaną przypadłość silników Z18XER wygląda to tak: Jest to ogólnie znana w GM wada konstrukcyjna tego typu silnika, wynikająca nie bezpośrednio z wady konstrukcyjnej kół zmiennych faz rozrządu a z powodu wadliwego ich smarowania. Pomimo zmiany składu chemicznego (wzmocnienia) materiału, z którego powstają te koła nie udało się wyeliminować tej bolączki lecz jedynie wydłużyć żywot tego podzespołu.
Natomiast jeżeli chodzi o "działania użytkownika" silnika można dodatkowo wydłużyć ten okres (z wiadomych przyczyn centrala nie informuje o tym użytkowników jak i nawet ASO).
Tu zaleca się (i tak robimy my w autach służbowych, które mają przejechane już 100-150tysięcy kilometrów i nic się złego nie dzieje) stosować przy każdej wymianie oleju płukankę do silnika, która udrażnia zapychające się kanały dolotowe m.in. do kół zmiennych faz rozrządu oraz stosowanie odpowiednich wkładów do filtra oleju (przykładowo Mann Hummel nr HU612/2X i jego odpowiedniki).
Od siebie jeszcze dodam, że nie polecam stosować oleju Naszej firmy w tym silniku lub przynajmniej skrócić jego czas użytkowania - po pierwsze olej typu Gm Long Life podczas użytkowania potrafi się, jak my to nazywamy glucić, to znaczy tworzą się w nim tak jakby grudki.
Tak więc, wymieniać olej co góra 15000 km, stosować płukankę (za każdym razem), stosować odpowiedni wkład filtra oleju.¨

¨...Płukankę polecam Liqui Moly, instrukcja jest na opakowaniu, cena około 30zł. ¨
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-03-13, 21:11   

berpa, tą płukankę trzeba by stosować od przebiegu 100-150 tys czy już od samego początku? Mam niedługo II przegląd, to się zastanawiam czy wspomnieć o tym w ASO czy wlać samemu Liqui Moly i oddać im dopiero auto do zalania wspaniałym olejem GM.

Jakie mogą to być problemy z zmiennymi fazami? Przy jakim przebiegu mogą zacząć występować? To co cytujesz to wewnętrzna korespondencja czy jakiś art branżowy?
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-13, 22:51   

Tekst wyciagniety z prywatnej korespondencji miedzy adminem forum opla i specjalista z ASO.
Jakie moga byc problemy ze zmiennymi fazami? Przede wszystkim drogie :mrgreen: ( ok. 2000 zl ).
Co do opisu szczegolow usterki to znajdziesz je wszedzie ( rowniez na tym forum ) - na poczatku po odpaleniu twoj benzyniak zacznie chodzic klekoczac jak diesel.
Procedura ma wydluzyc czas zycia nieslawnych kol rozrzadu i czym szybciej ja zastosujesz tym lepiej dla twojej kieszeni.
Mysle, ze sens mialoby zrobienie wszystkiego jak nalezy, tzn. lacznie z zastosowaniem innego oleju i innego wkladu filtra niz z GM. Mysle, ze w ASO nie powinni robic wstretow, ale jesli beda, to wymienic olej poza ASO. Wg przepisow UE serwisujac samochod poza ASO nie tracisz gwarancji ( jesli zachowasz rachunki z regularnych przegladow okresowych ).
Co do nieinformowania serwisu o plukance to troche ryzykowne. Plukanka to detergenty o kiepskich wlasciwosciach smarnych. Trzeba ja wlac do rozgrzanego ( przesmarowanego silnika ) i przytrzymac samochod 5-10 minut na biegu jalowym ( nie wolno jezdzic z plukanka :!: ). W sewisie ktos nieswiadomie moze zatrzec ci silnik.
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2015-03-13, 22:55   

Ja Liqui Moly Engine Flush zrobilem pierwszy raz przy 26000. Później olej Liqui Moly Top tec 4600 z normą Dexos2 i do tego wlałem Ceratec Liqui Moly.

Zamierzam za każdym razem robić płukanie i jak na razie z oleju LM jestem bardzo zadowolony. Inna kultura pracy silnika. Na GM Dexos silnik darł ryja.

Nie wiem czy to zasluga oleju czy ceratec ale warto to zalać.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-13, 23:47   

maro napisał/a:
i do tego wlałem Ceratec Liqui Moly
Troche sie boje roznych uszlachetniaczy :roll: . Z jednej strony pewnie poprawiaja wlasciwosci smarne oleju, ale z drugiej moga zamulac ¨mikroskopijne¨ kanaly smarujace np. kol faz rozrzadu...
 
     
maro 

Model Samochodu: CRUZE 2009
Pomógł: 7 razy
Wiek: 43
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 21/33
 63%
Wysłany: 2015-03-14, 01:00   

Ja też się boję uszlachetniaczy ale ufam, że firma z takim doświadczeniem na rynku po prostu nie wypuści kwasu.

Poczytaj na temat ceratec by liqui moly.

Ceratek ma za zadanie chronić powierzchnie przed nadmiernym tarciem a nie zaklejać kanaliki.

Po za tym weź pod uwagę, że dobry olej ma właściwości czyszczące, nie tylko działa jako substancja chłodząca czy smarująca ale również czyści.
_________________
http://forum.chevrolet.org.pl/viewtopic.php?t=3692
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-03-14, 10:43   

berpa, dzięki za wskazówki, postęp postępem, a i tak trzeba stosować starą szkołę - zmiana oleju co 10tys (w drugim samochodzie wymieniam co rok, więc ostatnio wyszło, że wymieniłem olej po 6 tys.) i sprawdzanie stanu oleju co 500km - redaktor Frankowski wspominał o tym w swojej książce, że tak robią mądrzy Niemcy :-D i jeżdżą.

Co do ASO, to możesz zdradzić, w którym znajduje się ten specjalista? Może traf chce, że będzie to w Warszawie? Na II przegląd zamierzałem pojechać do Auto-Żoliborza, ze względu na moją historię z nieszczęsną cewką zapłonową, więc zamierzałem zacząć zostawiać swoje pieniądze tam, gdzie traktują mnie poważnie. Co wyjdzie z tą wymianą oleju trudno powiedzieć, ale nie mam również ani czasu ani nerwów, żeby przekonywać kogokolwiek w ASO do tego co i tak pewnie wiedzą z wewnętrznych źródeł. Inna sprawa, że nawet jakby się zgodzili na wymianę z moim olejem i z płukaniem, to i tak mogli by to olać, albo spieprzyć, więc może od razu pojadę na wymianę oleju gdzie indziej, a na przeglądzie powiem, że był wymieniany 2 tysie temu.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-14, 13:18   

Krzysiek_81 napisał/a:
Co do ASO, to możesz zdradzić, w którym znajduje się ten specjalista?
Facet stwierdził, że i tak powiedział dużo za dużo i jakiekolwiek informacje o nim ( czy o jego miejscu pracy ) są niemożliwe do zdobycia.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-03-14, 18:09   

Zapytam w ASO, czy zrobią płukanie przed wymianą. Zgodnie z instrukcją wystarczy wlać 500 ml preparatu do rozgrzanego silnika, niech pochodzi na jałowym 5-10 min. i wymienić olej. Na forum opla, sprawdziłem, temat jest dokładnie omówiony, również w zakresie filtrów - polecany jest również PURFLUX model L387.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-14, 18:14   

Chcesz kupić olej GM, czy będziesz zmieniał na inny?
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-03-14, 18:30   

Samochód mam w leasingu i nie płacę ASO za przegląd (mam usługę serwisową doliczoną do faktur leasingowych). Będę musiał się zatem dogadać, co do wymiany oleju i kupić np. ww. Top Tec 4600 5W-30 + lepszy filtr przeznaczony do silnika ze zmiennymi fazami rozrządu ( tzn. taki, który zatrzymuje spływanie oleju do miski po wyłączeniu silnika).
Po lekturze, na forum opla, w zakresie zagadnienia dotyczącego awarii KZFR w silniku Z18XER mogę śmiało zaryzykować tezę, że dexos to tajny agent GM, którego zadaniem, w dłuższym przedziale czasu (tak by nikt nie powiązał pewnych faktów), jest uszkodzenie tychże kół i narażenie na wydatki potencjalnego użytkownika.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-14, 18:41   

JohnnyBeGood napisał/a:
nie płacę ASO za przegląd
Mi przy kupnie samochodu dali w prezencie "Złotą kartę klienta Chevroleta" i jeszcze przez rok mam cały serwis za darmo ( łącznie z piórami wycieraczek" ). Trochę to bez sensu, że chce coś sam kupować :-/

Liqui Moly poleca do Cruza 1,8:
- Top Tec 4600 5W-30 3756
- Special Tec LL 5W-30 1193

http://liquimoly.pl/index..._id=8&Itemid=90

http://liquimoly.pl/index..._id=8&Itemid=81

"Bardzo ceniony w Niemczech producent, firma LiquiMoly, zdobywająca również w Polsce coraz większą popularność oferuje oleje silnikowe tak zwanego lekkiego biegu, zalecane dla kierowców wymagających od silnika jak największej ekonomiczności. Oleje lekkiego biegu optymalizowane są pod kątem minimalizacji sił tarcia pomiędzy współpracującymi ze sobą elementami silnika. Typowe oleje lekkiego biegu mieszczą się w klasie lepkości 15W30, lub 15W40, co pozwala na uzyskanie oleju stosunkowo taniego i efektywnego. Oleje lekkiego biegu wyraźnie zmniejszają zużycie paliwa, wydłużają okres pomiędzy uzupełnianiem poziomu oleju w misce i poprawiają żywotność silnika.
Pamiętajmy jednak, że dzieje się to kosztem wytrzymałości – w silnikach mocna obciążonych, pracujących w górnym zakresie prędkości obrotowych i bardzo wysokich temperaturach oleje lekkiego biegu ulegają szybkiej degradacji, wymagają częstej wymiany, a dodatkowo nie chronią należycie współpracujących elementów. Warto stosować oleje lekkiego biegu, należy jednak pamiętać o ich ograniczeniach."

"Co to znaczy "lekki bieg"? To znaczy, że olej mimo dobrych właściwości smarnych, jest rzadszy. Np. Ford ma mniejszą średnice kanałów olejowych, dlatego nie wszystkie oleje się do niego nadają"

:roll: :?: :?:
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-03-14, 18:43   

berpa napisał/a:
Wg przepisow UE serwisujac samochod poza ASO nie tracisz gwarancji ( jesli zachowasz rachunki z regularnych przegladow okresowych )


berpa, jestem zdecydowany wymienić olej wcześniej poza ASO, no bo skoro mam wybrany olej, wybrany filtr, do tego płukankę, to nie ma chyba sensu jechać do nich, żeby to robili, i jeszcze schrzanili. Wymienię olej 1,5 miesiąca przed przeglądem gwarancyjnym, a do ASO pojadę z resztą. Niech sprawdzają wg. wymagań resztę pojazdu, no chyba że gdziekolwiek w innym warsztacie mogą zrobić taki sam przegląd gwarancyjny razem ze sprawdzaniem powłok lakierowanych itd. Może lepiej było by to zrobić w ASO, a tylko wymienić olej poza ASO? Nie wiem jak to jest w stacjach nieautoryzowanych i czy sprawdzają te same rzeczy co ASO podczas przeglądu. Czy ktoś wie jak to wygląda w praktyce?
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-03-14, 19:04   

Wątek z filtrem ciekawy i za to dziękóweczka :wink:

Podają również Knecht nr OX401D, MANN+HUMMEL nr HU 612/2 X, PURFLUX model L387.

Reszta jest dość znana.

Olej od GM'a nie jest aż taki zły dla 1.8 do.... 5000 km :mrgreen:
Trzeba go często wymieniać aby trzymał swoje właściwości, no chyba że ktoś chce aby jego 1.8 chodził jak klekot :-)
w każdym razie ja nie po to kupowałem benzynę aby dziwię silnika był jak w traktorze :->
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: