Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Chevrolet Cruze - Rozsądny Wybór
Autor Wiadomość
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-10, 16:48   Re: Opcja KL7 w Cruze

C77 napisał/a:
Myślę, że dziś mogę już zupełnie potwierdzić, że kwestia KL7 i dopłaty za nią w 1.8,była zwyczajną, tradycyjną ściemą by GM
No nie wiem :roll: Wcześniej z silnikami Chevroleta nie było problemu na LPG, ale z roku na rok zaczęli produkować z coraz większego dziadostwa ( zgodnie z trendami europejskimi :evil: ). Więc może nowsze ( potanione ) konstrukcje już tego gazu tak dobrze nie tolerują?
JohnnyBeGood napisał/a:
silnik 1.8, na tle popularnych obecnie turboszlifierek, jest ospały i paliwożerny, ale za to powinien przejechać bezawaryjnie 200 tys. km.
Nubiry na gazie spokojnie robiły 250-350 tyś km. To raczej nie silnik był problemem, tylko cała reszta :-P
Regulus napisał/a:
badania jakości paliw dowodzą, że lpg jest wszędzie taki sam, w kilku próbkach na kilkaset stwierdzono nieznaczne przekroczenie zasiarczenia.
Moje subiektywne odczucia tego nie potwierdzają. A z obserwacji bardziej obiektywnych: po tankowaniu na tanich stacjach przy okresowej wymianie cały filtr był zapchany grafitem ( pokazywali mi gazownicy ). Tankując na dużych firmowych stacjach nie było takiego problemu.
rafic napisał/a:
W 1.8 masz hydrauliczną regulacje luzu zaworowego, więc nie wiem co Ty chcesz tam sprawdzać.
Fajnie gdyby tak było :-> , ale poszli w kierunku konstrukcji biodegradowalnych :cry:
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-03-10, 17:02   Cruze fotochrom

DaaV napisał/a:
Co do fotochroma, też się z anim rozglądałem, nie pamiętam czy był tam ten cyngiel to ręcznego przesuwania lusterka, ale żadnych światełek ani nic z tych rzeczy nie widziałem - choć lusterko takie można później samemu domontować, tak jak np. podgrzewane zice, bo widziałem, że później zaczęli je dokładać do kombi.


W polskich Cruzakach na lusterkach nie ma żadnych światełek ani przycisków.
Jest tylko wersja manualna albo elektrochrom.
W sumie to możemy się z tego cieszyć bo gdzie indziej skąpe GM zaoszczędziło nawet na ręcznej zmianie dzień/noc - nie ma nawet cyngla! :twisted:

Na dobrą sprawę to aby rozpoznać czy dany Cruzak ma lusterko fotochromatyczne wcale nie trzeba wsiadać do środka, bo jeśli sie przyjrzysz to widać to już z zewnątrz, po czujniku światła na zewnętrznej stronie lusterka :-)



drugi czujnik jest od strony wewnętrznej



Tu taj masz więcej nt. lusterek elektrochromatycznych w Cruze :arrow:
http://www.forum.chevrole...er=asc&start=15
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-03-10, 20:13   

Krzysiek_81 napisał/a:
Możesz podać jakieś źródło informacji, bo jak sprawdzam, to 2H0 (A18XER) ma szklankową regulację luzów.

Też mi się tak wydawało, a przynajmniej tak zawsze podawali wszelkiej maści znawcy w sieci. :mrgreen:
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-03-10, 22:18   

berpa napisał/a:
Moje subiektywne odczucia tego nie potwierdzają. A z obserwacji bardziej obiektywnych: po tankowaniu na tanich stacjach przy okresowej wymianie cały filtr był zapchany grafitem ( pokazywali mi gazownicy ). Tankując na dużych firmowych stacjach nie było takiego problemu.

Moje subiektywne odczucia sugerują, że Słońce kręci się w koło Ziemi :-P Ale nie wchodźmy w tematy brzozy.

Co do filtra - i co z tego, tego czystego po tankowaniu w 'dobrych' stacjach byś nie wymienił przy przeglądzie? 5 zł w kieszeni? Ja nie rozumiem, ktoś za nasze pieniądze jeździ po całej Polsce, pobiera próbki, analizuje je w laboratoriach, publikuje wyniki, a potem ktoś to kwestionuje na podstawie 'subiektywnych odczuć'. Jak byś się czuł, gdyby ktoś kwestionował rezultaty Twojej pracy, w której (wierzę) jesteś fachowcem?
_________________
user_03
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-03-10, 23:04   

Regulus napisał/a:
Co do filtra - i co z tego, tego czystego po tankowaniu w 'dobrych' stacjach byś nie wymienił przy przeglądzie? 5 zł w kieszeni?
Nie chodzi o 5 zł tylko o fakt, że filtr był praktycznie zapchany grafitem. Po drugie nie we wszystkich instalacjach filtr jest wymienny. W LPG V-ej generacji ( do której się przymierzam )zapchanie filtra to uszkodzenie pompy i koszt naprawy nawet kilka tysięcy złotych. A to ja dziękuje za takie oszczędności.
Regulus napisał/a:
ktoś za nasze pieniądze jeździ po całej Polsce, pobiera próbki, analizuje je w laboratoriach, publikuje wyniki, a potem ktoś to kwestionuje na podstawie 'subiektywnych odczuć
"Smaczna i zdrowa sól wypadowa" :mrgreen: Jeszcze pamiętam jak kilkanaście lat temu w robocie się ze mnie śmiali gdy mówiłem, że brat przyjeżdżając z Niemiec ma problemy z samochodem gdy tylko zatankuje w Polsce. No bo przecież kontrole... blablabla. A kilka lat później wybuchła wielka sensacja - AFERA PALIWOWA. Po drugie w analizach laboratoryjnych często nie to jest ważne co powiedzą tylko to czego nie powiedzą. Eksponuje się jeden parametr pomijając inne, często ważniejsze ( Przez 20 lat napatrzyłem się na kanty firm farmaceutycznych i teraz moja rodzina ma kategoryczny zakaz kupowania leków generycznych. A zapewniam cię, że leki są bardziej kontrolowane niż jakieś paliwo. Ale tam gdzie jest duża kasa zawsze są kanty ).
 
     
rafic 


Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium [Finlandia]
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 414
Skąd: Toruń
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 42/45
 93%
Wysłany: 2015-03-10, 23:40   

Krzysiek_81 napisał/a:
rafic napisał/a:
W 1.8 masz hydrauliczną regulacje luzu zaworowego, więc nie wiem co Ty chcesz tam sprawdzać.


Możesz podać jakieś źródło informacji, bo jak sprawdzam, to 2H0 (A18XER) ma szklankową regulację luzów.


No fakt pomyliło mi się, ale głównie chodzi o to, że w ogóle ma ;-)
 
     
DaaV 

Model Samochodu: Cruze 1.6 HB LT+Premium 12'
Wiek: 28
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Bytom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2015-03-11, 00:00   

Dzięki panowie za odpowiedzi. Cieszę się, że tak chętnie pomagacie laikowi ;) W czwartek jadę z Cruzem do ASO Opla sprawdzić co tam w Nim piszczy, jak będzie wszystko ok zabieram go już do siebie :)

Mam nadzieje, że lusterko będzie fotochromatyczne, ale jak nie, to trudno, z czasem jakoś zamontuję tam fotochroma, może i uda mi się zrobić podgrzewane zice i kamerę cofania ;)

A co do gazu, zobaczymy jak to będzie z spalaniem, tak czy owak, jak uda mi się go kupić zagoszczę tutaj już na stałe, bo planów na mody jest cała masa :mrgreen:
 
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-03-11, 00:09   

Słuszny krok, niech sprawdzą. Będziesz miał historię co było robione na gwarancji, a to też coś mówi o aucie.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2015-03-11, 22:24   

Weryfikowałem w ASO i mamy w 2ho szklanki
 
     
Krzysiek_81 


Model Samochodu: Orlando 1.8 LT+ LPG
Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 436
Skąd: Legionowo
Poziom: 19
HP: 7/798
 1%
MP: 381/381
 100%
EXP: 19/49
 38%
Wysłany: 2015-03-12, 09:36   

rafic napisał/a:
No fakt pomyliło mi się, ale głównie chodzi o to, że w ogóle ma


Rafic, pozwól, że skomentuję Twoje słowa dowcipem:

Podczas śniadania w klasztorze siostra przełożona komunikuje reszcie zakonnic:
- Siostry, dzisiaj do obiadu zostaną podane CAŁE ogórki... (if ju noł łot aj min ;-) )
Cały wieczernik: HUURRRRRRAAAAA!
Przełożona: Spokój, bo każę zrobić mizerię...

Wtedy wchodzisz Ty, i mówisz, że przecież to bez znaczenia, bo ogórki i tak będą na obiad. :mrgreen:

[...]

Właśnie rozchodzi się o to, że przy regulacji hydraulicznej nie musisz w ogóle się martwić o regulację luzów zaworowych, bo one automatycznie są ustawiane. My mamy regulację szklankową, która nie dość, że jest droższa od płytkowej, to chyba też bardziej skomplikowana. W instrukcji obsługi kontrola luzów powinna być przeprowadzana co 150 tys. km, przy LPG po połowie tego czasu, więc dla spokoju po tych 50-70 tysiącach sam będę umawiał się na sprawdzenie luzu.

Nie jest to więc kwestia tego, że "jest super, bo jednak jakąś tam regulację ma"*, ale tego, że mogłoby to być bezobsługowe przez naprawdę długi czas, ale niestety musisz się liczyć z dodatkowymi kosztami. Gdzieś widziałem ceny rzędu 600pln za komplet szklanek + cena robocizny (to w ASO). Dla niektórych dużo, dla innych mało - za cenę spokoju i zadowolenia z korzystania z paliwa alternatywnego myślę, że jest to suma do przełknięcia, ale jak to mówił mój kolega: mieć 600pln, a nie mieć 600pln, to 1200pln różnicy.

Powyższy komentarz został napisany jedynie w celach informacyjno edukacyjnych, nie prześmiewczych ;-)

* Pod wpływem temperatury zawory wydłużają się, przez co znika luz mędzy nimi a wałkami rozrządu, przez co zawory nie domykają się szczelnie w gniazdach głowicy, co powoduje wypalanie krawędzi gniazd. W silniku bez jakiejkolwiek regulacji oznaczałoby to konieczność wymiany zaworów przy stwierdzeniu minimalnego luzu i konieczność idealnego dopasowania długości zaworów pod konkretny wałek rozrządu, który też po jakimś czasie się wyciera. Nie wiem czy jakikolwiek obecnie stosowany silnik nie posiada regulacji.
_________________
Pozdrawiam, Krzysiek

 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-03-12, 09:49   

Dobrze że chevy to nie subaru gdzie do regulacji luzu zaworowego trzeba wyciągać silnik :wink: .
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-03-12, 19:15   

DaaV napisał/a:
W czwartek jadę z Cruzem do ASO Opla sprawdzić co tam w Nim piszczy, jak będzie wszystko ok zabieram go już do siebie :)


Masz się nim przejechać i to dłużej <nono>

Cytat:
Mam nadzieje, że lusterko będzie fotochromatyczne, ale jak nie, to trudno, z czasem jakoś zamontuję tam fotochroma


Będzie, będzie, ile razy mam jeszcze powtórzyć ze będzie? :wink:

Cytat:
Dobrze że chevy to nie subaru...


Mojego kilka razy z nim pomylili :wink: przez kolor :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
DaaV 

Model Samochodu: Cruze 1.6 HB LT+Premium 12'
Wiek: 28
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 45
Skąd: Bytom
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 7/13
 53%
Wysłany: 2015-03-12, 19:34   

C77 napisał/a:
Masz się nim przejechać i to dłużej


Jeździłem dziś dość i powiem, że wygodnie się autkiem jeździ, mała widoczność w tylnej szybie, ale jazda na duży +.

C77 napisał/a:
Będzie, będzie, ile razy mam jeszcze powtórzyć ze będzie?


I fakt, jest ;) Dzisiaj się przyjrzałem i jest czujnik jak na foto wyżej.

Dziwnym faktem jest to, że ASO Opla nie ma wglądu do historii auta, gdyż ponoć Chevrolet takowej nie prowadzi, tak samo z komputera nie byli w stanie odczytać przebiegu, bo Chev nie zapisuje przebiegu w innych miejscach (jak jakieś czujniki) lecz tylko w jednym miejscu jak komputer - który jest wyświetlany na liczniku. Jedynie sprawdziłem wyposażenie po kodach i to po ang, ale wyszło lusterko fotochrom, czujnik deszczu i światła. Ogólnie z wyposażeniem wszystko się zgadza.

ASO Opla stwierdziło, że auto w bdb stanie, przebieg dość możliwy, wszystko całkiem całkiem lecz tylna klapa bagażnika ma 200Nmm a fabryka ponoć maluje maks do 140/150 i sugerują, że była malowana, lecz nie po żadnej przygodzie bo wszystko wygląda tam jak z fabryki. Do tego u Dealera KIA gdzie auto stoi w rozliczeniu mają dość dziwne podejście do klienta, jest kilka niezgodności z papierami (brak homologacji) a poprzedni właściciel przed oddaniem auta zmienił dowód rejestracyjny po czym po dzisiejszym telefonie przyrzekał, że nic o tym nie wie. Auto do tego nie ma żadnej historii w ASO, książka serwisowa jest wręcz dziewicza, nawet pierwszych darmowych przeglądów nie ma.. :-?

Co do mocy auta, w sumie jeździ się nim tak jak moi teraz, na 5 biegu leci te 120/130 przy 3k obrotów, myślę, że mi wystarczy.. Ci do gazu, zdania są podzielone.

Zobaczymy jak to będzie, ale autko mi się dość spodobało, gdyby nie te kilka mankamentów i dość gburowate zachowanie pracowników Dealer'a KIA. ;)

Zobaczymy co z tego będzie..
 
 
     
Regulus 

Model Samochodu: brak
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 140
Skąd: z tamtąd
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 20/22
 90%
Wysłany: 2015-03-12, 21:55   

Jak dla mnie, to wszystkie dzwonki alarmowe dzwonią jak szalone... Nic nie dzieje się 'przypadkiem'. Ja bym omijał szerokim łukiem.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-03-12, 23:49   

200Nmm to akurat nie żaden dzwonek, bo tak też bywa ;-)

No, ale skoro tak ma być to już zapomnij o 1.6 i skup się raczej na szukaniu 1.8 - będziesz bardziej zadowolony :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: