Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
?ci?ga w lewo ale tylko czasem
Autor Wiadomość
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2014-11-30, 18:56   ściąga w lewo ale tylko czasem

Witam.
Jestem tu nowy i pewnie jeszcze nie raz się odezwę z nowym tematem zanim sam będę mógł komuś coś poradzić.
Kupiłem kilka dni temu Aveo T250 (?) 2010r.
Zauważyłem, że samochód ściąga mi w lewo ale tylko czasem - wydaje mi się że częściej jak jest zimny niż rozgrzany to jest dla mnie dziwne. Gdyby ściągał cały czas to po pierwsze nie kupiłbym go, a tak w ogóle to pomyślałbym że to geometria czy ciśnienie w oponach, ale ciśnienie dobre, a ściąga czasem. Zdarza się tak, że nawet opór czuję trzymając kierownicę.
Miał ktoś taki przypadek? Co to może być?
 
     
mariusz_and 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo LS+
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 167
Skąd: Gdańsk
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 25/25
 100%
Wysłany: 2014-11-30, 21:00   

A z wróciłeś może uwagę jak nachylona jest jezdnia jak ściąga. bo pomimo że mam inny model aveo to u mnie jest tak że ściąga jak jest pochylona jezdnia, jest to bardzo delikatne ściąganie ale jednak zauważalne, według mechaników w serwisie normalne.
_________________
Lanos 1.6 16V -> Yaris 2007 r. 1.0 12V -> Chevrolet Aveo 2012 r. 1.2 16V -> Skoda Fabia 1.2
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem :D
 
     
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2014-12-01, 11:26   

Jasne, że zwracałem uwagę na to czy jezdnia jest prosta w czasie jak ściąga. Zresztą na tym samym odcinku raz ściąga a raz nie. Swoją drogą, to drogi chyba są, a przynajmniej powinny być lekko pod kątem ale w prawo, żeby np. opady deszczu spływały na pobocze a tu ściąga w lewo (do osi).
Na sprawdzenie zbieżności tak czy siak pojadę, ale tak sobie myślę, że może łożysko się kończy czy coś i jak jest zastane do ma większy opór, a jak się rozgrzeje, rozjeździ to idzie w miarę normalnie?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-12-01, 11:33   

Z łożyskiem prawdopodobne
 
     
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2014-12-01, 22:22   

Wolałbym łożysko niż np. efekt jakiegoś dzwona.
Łożysko jednak nie jest głośne, a też nie chciałem sugerować.

W każdym razie jeśli okaże się, że to łożysko to się uspokoję.

Byłem na stacji diagnostycznej i z zawieszeniem ok - luzów brak i zbieżność też ok.
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2014-12-02, 21:44   

Jeśli geometria ok i luzów brak to zostają opony
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
Krzychu 

Model Samochodu: Aveo T250
Dołączył: 30 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Leszno
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2014-12-02, 23:46   

Bieżnika opon faktycznie nie sprawdzałem.
Kolejna moja sugestia to hamulec - przedni albo tylni. Co do przedniego to jak mniemam są tam tarcze i może tłoczek nie odbija czy coś, a z tyłu to chyba bębny czyli moim zdaniem jeszcze bardziej awaryjne i może tam coś z cylinderkiem czy jakąś sprężyną. Muszę sprawdzić, czy się nie grzeje felga.
 
     
Pro+X 

Model Samochodu: Aveo 5d 1206 16V
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2014
Posty: 17
Skąd: Podhale
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 7/8
 87%
Wysłany: 2014-12-11, 17:34   

Hej. dzień dobry .
Gdyby przy hamowaniu ściagało to byłoby to łozysko a tak najprawdopodobniej jest to opona.
Miałem kiedys pęknieta korone opony , mechanik mówił ,ze wszystko dobrze tak musi byc . Po zmianie opon ustapiło.
Jakby co polecam do Aveo Hankook były seryjnie montowane a widziałem wielosezonowe za 800 zł 4szt.
Z tego co czytałem na nizinach po mieście i trasa spokojnie wystarcza.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2014-12-11, 18:07   

U mnie jest właśnie tak, że jak zbutuję hamulec i auto lekko traci przyczepność to mam wrażenie, że zaczyna go ściągać w jedną stronę. Co prawda w trakcie jazdy nie mam tego problemu. Łożyska po zrobieniu 140 tys. km mam fabryczne oprócz lewego przodu com wymieniał prawie 2 lata temu, bo huczało. Myślisz, że to może być właśnie łożysko? Tylko które? :-/
 
     
mankel 

Model Samochodu: Aveo T300
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-02-16, 09:54   Re: ściąga w lewo ale tylko czasem

Witam,

też jestem tu nowy.

Posiadam Aveo z 2012 i na jezdzie probnej modelu T250 tez mi sciagalo. Dealer twierdzil ze to wina cisnienia w oponie, ale nie kupiłem go.

Kupiłem model T300 po liftingu na jezdzie probnej nie bylo tego problemu o ktorym piszesz, ale. po paru dniach jak chciałem się przejechać ściągało mi samochód tak jak opisałeś. Byłem na stacji jak ty wszystko OK. Rownież opony OK bo prawie nieuzywane.

Dzieje sie tak gdy samochod jest "zimny" jak sie rozgrzeje problem znika, felgi grzja sie tak samo po obu stronach.

cały czas temat badam ale bardziej kieruje sie tu w stronę hydrauliki. nie hamulcow czy lozysk. Narazie nie wiem , nie mam pomyslow
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-02-17, 00:24   

Byłem w zeszłym tygodniu u wulkanizatora na wyciąganiu gwoździa z prawego przodu i powiedziałem mu o ściąganiu. Usłyszałem ciekawą teorię:
"Zbieżność. Zimne opony mogą powodować ściąganie, natomiast gdy się rozgrzeją od jazdy ściąganie może ustać, bo guma intensywniej się ściera". Fakt, mam przytartą oponę lekko po zewnętrznej a zbieżności dawno nie robiłem...
 
     
hogi93

Model Samochodu: aveo
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 3
Skąd: bielsko białą
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2015-02-17, 02:44   

Witam problem tkwi tu w paru rzeczach.... a mianowicie: po
1. głupie ale prawdziwe, aveo jest lekkie i każdy podmuch wiatru się odczuwa czy to omawianym ściąganiem" czy też odczuciami na kierownicy....
2. zbieżność gdy opony są zimne to będziemy odczuwać "ściąganie" a gdy opony pod wpływem tarcia się rozgrzeją to owe "ściąganie" nie do końca ustanie..... a mianowicie rozgrzane opony lepiej kleją się do asfaltu (nie dla szpanu na 1/4 mili pala gumę przed startem) ściąganie ustanie gdy opona od wpływem Ciepła nie będzie miała już co zostawić na asfalcie gdy jest rozgrzana.... zbieżność kół może się objawiać ścieraniem 1% a czasem 60% bieżnika wiec sprawę pozostaw fachowcom...

moja rada po pierwsze primo zbieżność (ja pojedziesz do dobrego warsztatu to zrobią Ci zbieżność, sprawdza ciśnienie w oponach a nawet ostatnio mi się zdarzyło ze za free sprawdzili mi hamulce.) a po drugie primo zostaw na noc kierownice na prosto nie ze skręconymi kołami i zobacz czy Ci dalej będzie ściągało auto :mrgreen: u mnie to było przyczyną :-D :shock: jakim cudem nie mam pojęcia...
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 27/1353
 2%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-02-17, 10:30   

hogi93 napisał/a:
a po drugie primo zostaw na noc kierownice na prosto nie ze skręconymi kołami i zobacz czy Ci dalej będzie ściągało auto :mrgreen: u mnie to było przyczyną :-D :shock: jakim cudem nie mam pojęcia...


Może dlatego, że jak koła są skręcone to one się lekko przechylają (jak w Mercedesach) i przez to opona przez kilka/kilkanaście godzin może się delikatnie odkształcić i przy jeździe na zimnym sprawiać wrażenie ściągania (do momentu rozgrzania się opony) ??

Jak tak czytam ten temat to znajduję potwierdzenie teorii, którą głosił i głosi, że nie powinno się, parkując auto, stawiać opony w połowie na krawężniku, ani tak aby dotykała owego krawężnika :-) Już wiem dlaczego :-p
 
     
mankel 

Model Samochodu: Aveo T300
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 15
Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-03-04, 08:10   

mariusz_and napisał/a:
A z wróciłeś może uwagę jak nachylona jest jezdnia jak ściąga. bo pomimo że mam inny model aveo to u mnie jest tak że ściąga jak jest pochylona jezdnia, jest to bardzo delikatne ściąganie ale jednak zauważalne, według mechaników w serwisie normalne.


odpowiedz na pytanie - przejrzyc poczytaj - skomplikowane przełożenia + hydraulika - "The symptoms that usually indicate worn inner tie rod sockets are a "loose" feeling in the steering wheel, steering wander and/or toe wear on the front tires" - powoduje uczucie ściągania i luźnej kierownicy (w skrócie)




poniżej opis do zasady działania

http://www.cartalk.com/co...-steering-fluid

http://www.aa1car.com/lib...ner_sockets.htm

i jeszcze opis engine

http://www.auto-data.net/...ar&car_id=16930
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: