Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy
Autor Wiadomość
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-10-15, 13:01   Olej silnikowy

Zakupilem w Niemczech Castrol Edge TitaniumFST 5W-40 w opakowaniu 5l zalecany rowniez jest do silnikow Turb0 Diesel. Zastepuje rowniez dawne oleje GM.
Starego oleju Turbo Diesel Castrol juz zaprzestano produkcji.
Dwa opakowania kosztowaly mnie 73,80 € mam w zamian 10 litrow dobrego oleju.
W Szwecji dopiero zaczyna wchodzic na rynek ale cena jego, kosztuje 90€za 5 litrow.
Niech sprzedawcy sami jezdza.
Tylko zmienie dam znac moja opinie o tym nowym produkcie.
Widzialem ten olej na Alegro ale cena byla smiesznie niska i po prostu balem sie kupic.
Pzdrawiam.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2014-12-21, 21:39   

Przejechalem okolo 1000km.
Pierwsze wrazenia,na bagnecie nic nie ubylo.Lepsze przyspieszeia,mniejsze zuzycie paliwa.Przyjemniejsza i cichsza praca silnika. Wystarczy przejechac w zimie 20km juz zaczyna spadac zuzycie i lekko mozna dojsc do 6l/100km.Wystarczy jechac na wolnych obrotach i troszke wiecej tak do 1800obr/min,przyspiesza swietnie i bardzo stal sie ekonomiczny.
Moje pierwsze wrazenia ze po nagrzaniu oleju to ma zadkosc wody jest bez uzasadnienia,to tylko wrazenia.Silnik spisuje sie bez zarzutu.
Pzdr.Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-02-19, 00:08   

Ja mogę się podzielić opinią o Mobil 1 ESP 0W40. Już o tym pisałem - REWELACJA auto cicho pracuje, spalanie spadło. Same plusy uważam że warto było dołożyć. Dexos można lać ale wymieniać go co 7 tyś. Czuję się wyedukowany w tym temacie więc Mobil na plus.
Pzdr
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-02-19, 10:10   

lukaszbozyk napisał/a:
auto cicho pracuje, spalanie spadło
w stosunku do Dexosa cy innego oleju?
Pytam z ciekawości, bo ja już dawno zmieniłem dexosa na inny :)
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-02-19, 15:21   

Moj olej Castrol Edge TitaniumFST 5W-40 zalicza sie do klasy DEXOS.
Juz nabite jest pare tysiecy kilometrow.Silnik caly czas pracue bardzo dobrze potwierdzam wszystkie pochwaly na tenmat tego oleju.Szczegolnie swietnie sie spaiuje pod wiekszym obcizeniem i na wiekszycgh predkosciach.Tak naprzyklad przy 180km/h jazda na tempomacie to rozkosz.Silnik dopiero pokazjue swoje parametry i co potrafi Sa dni w Niemczech takie ze spokojnie mozna podrozowac tymi predkosciami.Napewno nie podczas urlopu wlecie.
Olej jest stosunkowo czysty.
Polecam,kto nie sprobuje to sie nie przekona.Warunek nie zuzyty silnik.Wymiany takie jak nakazuje instrukcja.
Pzdr. Chepicka.
_________________
Chepica215
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-03-02, 22:53   

Porównywałem oleje które często były wymieniane na forach jako bardzo dobre i które nie kosztują fortuny( mające aprobatę dexos2), dużo czytałem:)

Mobil 1 ESP 5w30
Mobil 1 ESP 0w40
Motul 8100 X-clean
LIQUI MOLY TOP TEC 4600 5W30

Wybór padł na Mobil 1 ESP 0w40, po porównaniu kart produktów - lepkości w niskich i wysokich temperaturach oraz innych parametrów. Generalnie ograniczyłem wybór do tych marek i porównywałem karty produktów( do oleju dexos takiej karty nigdzie nie ma, więc nawet nie wiem jakie ma parametry).
Dodam że dla siebie szukałem oleju który będzie miał wyższą gęstość w wysokich temperaturach pracy.
Pewnie są jeszcze inne oleje które są dobre ale z mojego długiego siedzenia i porównywania wybrałem te.
Co do Castrol to nie brałem go pod uwagę ponieważ znalazłem dużo negatywnych opinii, chociaż jest tak tani że można zalać i zmienić po kilku tysiącach:) 79 zł za 5L.
Pzdr
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2015-03-02, 23:27   

lukaszbozyk napisał/a:
do oleju dexos takiej karty nigdzie nie ma, więc nawet nie wiem jakie ma parametry)

Karty producenta rzeczywiście nigdzie nie ma, ale czasem osoby prywatne dają do testów , a wyniki umieszczają w necie :)
np z rosyjskiego forum www.oil-club.ru

test 1
test 2
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-04-02, 09:33   

w selgrosie olej gm 10w-40 5L za 61.38zł a 5W-30 5L za 92.13
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2015-04-02, 14:51   

Dexos 2 to norma (wymagania) General Motors wobec oleju stosowanego do samochodów marki Opel. Dealerzy Opla oryginalny olej GM Dexos 2 kupują bezpośrednio od General Motors, nie jest ujawniany producent (dostawca) oleju dla GM.Mowi sie o Mobilu.
Dexos 2 spelnia normy EUro 4,5 i 6.Pasuja do silnikow Opla i GM starszych,jest niskopopiolowym.
Olej GM dexos 2@ zastepuje starsze 0leje GM-ll-a-025/ GM-LL-B-025: GB2DO715082.
Osobiscie uzywam do mojej EPICI z silnikiem diesla Castrol EDGE Titanium FST 5W-40 Dexos 2.
WEdlug mojej oceny jest to olej wysokiej klasy wlasnie do diesli.Mialem obawy zalewac nim moj silnik gdyz on jest przeznaczony dla nowszych konstrukcji od roku 2010 w gore,ale byla adnotacja i Chevy ze spowodzeniem mozna uzywac w staszych konstrukcjach od roku 2007,no i sie sprawdzilo.Warunek nie moze byc silnik zuzyty.Olej mimo ze jest o wiskozie 5W-40 jest rzadszy od "wody"Lekko przenosi nacisk na cm kwadratowy 10 ton.Czylo specjalnie dla Turbo Variabel ktory wlasnie daje taki nacisk na wal przy 1000obr/min.
Ci co maja Turbo musza uzywac oleju ktory jest przenaczony dla silnika z turbem ci co maja
Partikel Filter Olej musi spelniac norme C 3 na innym oleju bedzie sie caly czas zatykal filter w ukladzie wydechowym.
Trzeba tak dobierac olej do swojego silnika abt te wszystkie zalecenia od producenta spelnial a nie najtanszy gdyz wynikna tylko problemy.
Obecne oleje sa wykonane syntesa HC .Hydro Carbon.
Tutaj dam krotki artkol na ten temat, tyle ze po angielsku;
Abstract
The site of hydrocarbon (HC) synthesis and the amount of HC in various tissues were investigated in relation to developmental stage in the last larval stadium of the German cockroach, Blattella germanica. Abdominal integument linearly incorporated [1-(14)C]propionate into HC for at least 6h in vitro, whereas other body parts synthesized little or no HC. The third through sixth abdominal sternites and tergites were the principal sites of synthesis. High rates of HC synthesis resulted in a fivefold increase in internal HC during the last stadium. We examined the distribution of HC in the hemolymph, fat body, and the developing imaginal cuticle. Hemolymph HC titer was relatively constant at approximately 8&mgr;g/&mgr;l. However, as hemolymph volume increased from 5 to 11&mgr;l in the first 4days of the last stadium, HC content increased and then remained stable the remainder of the stadium. Lipophorin, immunoprecipitated with adult lipophorin polyclonal antibodies, was the only HC carrier protein in nymphal hemolymph and its HC profile was identical to that of hemolymph and similar to that of the epicuticle. The concentration and total amount of hemolymph lipophorin increased until 3days before adult eclosion and declined immediately after ecdysis. The HC content of non-biosynthetic integument (legs, pronotum) doubled during formation of the imaginal cuticle, as did the HC content of sternites, which synthesize HC. HC content of fat body, however, increased threefold during the same period, suggesting that the fat body serves as a storage site for HC during cuticle formation. We conclude that in the last stadium HC is synthesized by abdominal oenocytes, loaded onto hemolymph lipophorin, and transported to fat body and both nymphal and imaginal cuticle. Hydrocarbons associate with the imaginal integument several days before eclosion.
_________________
Chepica215
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: