Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
aveo t300 1,4
Autor Wiadomość
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-03, 15:09   aveo t300 1,4

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z swoim chevem. Silnik to 1,4 100km benzyna. Od jakiś 2 tygodni samochód nie ma siły na zimnym silniku. Zapala za każdym razem bez problemu, a po chwili jak ruszę nie moge praktycznie jechać bo wogóle nie przyspiesza. W momencie kiedy sie rozgrzeje problem zupełnie znika. Obecny przebiego to zaledwie 21.000km. Zasilanie benzyna+LPG. Byłem u gazownika, po podłaczeniu do kompa nie ma błędów ani w komputerze gazowym ani benzynowym.
Co może byc powodem???
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-03, 15:47   

Musisz udać się na diagnostykę komputerową. Trzeba wystudzić samochód i wówczas kiedy nie ma mocy odczytać wartości mierzalne z czujników - jak dla mnie czujnik temperatury cieczy. Nie wykazuje uszkodzeń bo komp widzi tylko temperaturę którą czujnik fałszuje. O tym że warto osłuchać zimny silnik to chyba nie muszę wspominać - posłuchać rozrządu, czy zapłony nie wypadają sprawdzić kostki i połączenia. Nie wykluczone że gaziarz mimo swoich zapewnień o poprawności montażu coś zawalił
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-03, 17:14   

wszystkie kostki, połaczenie starałem sie sprawdzić. Osłuchiwałem silnik zimny i mam wrażenie że dopoki jest zimny chodzi zdecydowanie głośniej
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-03, 23:26   

co masz na myśli - zdecydowanie głośniej? opisz to - klekocze stuka? Masz tu film jak pracuje bliźniaczy silnik zimny. Pamietaj że Aveo T300 może klekotać trochę twinportem (taki dźwięk w tle który znika po rozgrzaniu - to normalne) Co do samej pracy możesz nagrać film i wstawić. Mam jako takie doświadczenie w silnikach A12/14XER to Ci powiem czy jest ok czy nie .

dźwięk zimnego silnika 1.2 - bliźniak do 1.4
https://www.youtube.com/watch?v=5iJm3-AUwJQ
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-04, 13:33   

nawet nie chodzi o klekot czy stukanie. dźwięk jest bardzo podobny do ciepłego silnika tylko bardziej intensywny (poprostu słychać bardziej prace silnika).
Kolego a jesli masz doświadczenie w takich silnikach do od czego zacząć sprawdzanie jeśli zimny silnik nie ma siły?
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-04, 16:41   

czytaj wyżej! podłączenie zimnego samochodu do komputera i odczyt wartości pomiarowych. Szczególnie sygnału z czujnika temperatury cieczy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że dane są fałszowane i przez to silnik zimny nie osiąga mocy.
Kiedyś słyszałem o przypadku że brak mocy spowodowany był przez zawór odpowietrzenia par paliwa znajdujący się na przed ścianą grodziową silnika nad kolektorem dolotowym.
Jednak w 80% takich przypadków wychodzi kiepska robota gaziarza. Nagraj silnik a Ci powiem co jest nie tak.
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-04, 20:24   

przesyłam film z pracy silnika mojego samochodu. Nie wiem czy taki wystarczy do jakiejkolwiek diagnozy, ale w razie czego nagram kolejny

http://www53.zippyshare.com/v/1395591/file.html
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-04, 21:58   

słucham uważnie tego i przyznam że Twój silnik pracuje strasznie. Te zgrzyty nie są naturalne. Nie odpowiedziałeś nam na najważniejsze pytanie : czy auto jest mułowate tylko na gazie czy na benzynie też? Wspomniane zgrzyty mogą pochodzić z wtryskiwaczy gazowych. Może to być słabo napięty łańcuch lub fazy rozrządu (chociaż dźwięk byłby minimalnie inny) lub uszkodzony twinport (klapy w kolektorze) a druga sprawa to podobne zgrzyty wywoływał raz uszkodzony zespół cewek zapłonowych. Trzeba osłuchać skąd ten zgrzyt pochodzi. Można to zrobić stetoskopem warsztatowym lub kijem :) . Kiedy pojawił się ten dźwięk? Bo chyba tak pracującego silnika nie nabyłeś...Kiedy wykluczysz instalację należy udać się do dobrego fachowca od silników opla na diagnozę bo jednak dźwięk jest dość nietypowy abym coś wskórał. WGRAJ JESZCZE DRUGI FILMIK
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-05, 10:25   

początkowo mułowaty był tylko na gazie- od razu po przełaczeniu.
Jeśli chodzi i zgrzyty moim zdaniem pochodzą włsnie od wtrysków gazowych- strałem się oprócz nagrywania jescze słuchac
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-05, 10:50   

zwróć uwagę, że pod wtryskiwaczami w kolektorze jest twinport. Polecam szczegółową diagnozę w dobrym serwisie - niekoniecznie ASO. Reszta to będzie wróżenie z fusów
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-07, 09:32   

mam kolejny problem. nie miałem czasu jechać do mechanika, a dziś rano jest jeszcze gorzej. zapalam samochód a on praktycznie wogóle nie reaguje na gaz- wręcz odwrotnie przygasa, aż światła przygasają... nie da rady nawet na postuje przekroczyć ok 1200 obrotów bo od razu gasnie...
 
     
Jacenty85 

Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 127
Skąd: Włocławek
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 7/22
 31%
Wysłany: 2015-01-07, 23:32   

Na lawetę i do warsztatu. Reszta to będzie wróżenie z fusów. Nikt o zdrowych zmysłach na forum Ci nie napisze - sprawdź to czy tamto bo przyczyn takiego zachowania może być tysiunc pińcset sto dziewińćset.
 
     
TVDYMEK 

Model Samochodu: Aveo 1.2
Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 9
Skąd: Łódź
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-10, 14:50   

Ja pamiętam miałem kiedyś tak w skodzie i szwankował mi czujnik położenia wału. Ale tak jak mówi przedmówca teorii może być wiele.
 
     
geciak 

Model Samochodu: AVEO T300
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 9
Skąd: Ciechanów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-01-20, 13:36   

Witam,
Udało mi się w końcu podpiać samochód pod kompa. Po podpiecie nawet 1 błędu...
Samochód zimny nadal na wolnych obrotach pracuje średnio o wejściu na obroty nie ma nawet mowy. Jak złapie temperature bez dodawania gazu chodzi idealnie, po dodaniu gazu słychać jak się od razu zamula (tak jakby brakowało mu powietrza). Po odłaczeniu czujnika przepływomierza zanotowano błędy P0102, P0113, P0300. Błędy wykasowano.
Po rozgrzaniu i mocnym gazowaniu ok 4.000-5.000 obrotów wyskoczył błąd P0101. Błąd wykasowano.
Ponownie cisnąłem mocno, tym razem na benzynie i nagle samochód starcił i zanotowano błąd P0068 na na "liczniku" POKAZĄŁ SIE CODE 084.
Może ktos mi pomoże???
Oczywiście gość obstawia, że może to sonda, może przepustnica, może przepływka....
 
     
sebek30091986 
sebek

Model Samochodu: Aveo 5D Base+A/C T255+Brc
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 100
Skąd: Skierniewice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 0/20
 0%
Wysłany: 2015-01-20, 16:29   

Code 84 oznacza ograniczonom moc silnika
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: