Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej w Lacetti 1.6 SX
Autor Wiadomość
Adred
Adred

Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Dabrowa Górnicza
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2009-02-19, 21:19   Jaki olej w Lacetti 1.6 SX

Koledzy, 2 tyg. temu wyjechałem z salonu nowym Lacetti !.6 i nie zapytałem jaki olej jest
w silniku, tak na wszelki wypadek gdyby przyszło dolać. Może Ktoś wie ?
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2009-02-19, 23:33   

Na razie nie musisz się martwić o olej . Przez okres gwarancyjny za Ciebie będą to robić w 'ASO'. Jak zdążyłem zauważyć oni też różny olej wlewają. Natomiast między wymianą oleju , nic nie musisz dolewać .Tak teraz jak i później.
Po okresie gwarancyjnym wlejesz taki olej , jaki będziesz uważał za stosowny. Masz sporo czasu przed sobą.
- I jeszcze jedno :cośwspominałeś o 'chrobocie '. Wejdź w ten temat i odpowiedz.
 
 
     
dread5 

Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2009-02-20, 11:36   

napewno jest napisane w instrukcji jaki tam olej sie wlewa...
to taka ksiazeczka ktora napewno dostales razem z samochodem :)
_________________
1) Ford Escort 1998r. 1.6 16v Zetec (X.2007-IV.2009)
2)Cherolet Aveo 2008r. 1.2 16v (II.2009-Do teraz)
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2009-02-20, 14:39   

To w takim razie przeczytaj w swojej 'książeczce',jaki olej powinieneś wlewać.
- Bo ja jeżdżę na "Castrol-Magnatec".
 
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2010-02-07, 21:38   

Cześć!
Ja leję ten dziwny GM 5W30 w bańkach pięciolitrowych za 100 złotych, (niby) syntetyk. Na razie silnik się nie zatarł. Swoją drogą-umieszczenie filtra oleju w 1.8 '05 przy prawym nadkolu to niezły wybryk projektanta! Jeszcze w żadnym aucie nie spotkałem tak kłopotliwego dostępu! Chociaż w 1.8 '07 już ma idealnie-z przodu silnika. (R)Ewolucja!
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-08, 13:45   

Na pierwszy przegląd polecam Castrol EDGE 5w30.

W ASO Chevrolet można w trakcie gwarancji zalewać taki olej jak się wam podoba! wg. norm.
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2010-02-08, 18:36   

TAD napisał/a:
Na razie nie musisz się martwić o olej . Przez okres gwarancyjny za Ciebie będą to robić w 'ASO'. Jak zdążyłem zauważyć oni też różny olej wlewają. Natomiast między wymianą oleju , nic nie musisz dolewać .Tak teraz jak i później.
Po okresie gwarancyjnym wlejesz taki olej , jaki będziesz uważał za stosowny. Masz sporo czasu przed sobą.
- I jeszcze jedno :cośwspominałeś o 'chrobocie '. Wejdź w ten temat i odpowiedz.


Tutaj bym się nie zgodził - zgodnie z zaleceniami producenta należy regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku (bodajże minimum raz na tysiąc kilometrów) i uzupełnić ewentualne braki. Ja zostałem o tym poinformowany przy odbiorze auta zarówno przez sprzedawcę jak i mechanika, który robił przegląd zerowy. Teraz piszę spoza domu więc nie mam możliwości sprawdzenia w książce czy coś wspominają o tym, ale pewnie tak (raz, że ja np. sprawdzanie poziomu oleju uważam za coś normalnego podczas eksploatacji samochodu, a dwa kiedyś czytałem porównanie norm zużycia oleju jakie podają poszczególni producenci i byłem w lekkim szoku - większość z nich dopuszcza zużycie nawqet 1litr na 1000 kilometrów... po prostu zamieszczają takie postanowienia, żeby chronić się przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu gwarancji)
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2010-02-08, 19:15   

Tak dokładnie! Sprawdzanie poziomu i ubytki które są normalną sprawą są w naszym interesie.
 
     
xyz 
junior

Model Samochodu: Chevrolet Malibu 2.4 LT
Pomógł: 8 razy
Wiek: 57
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 92
Skąd: CB
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 11/19
 57%
Wysłany: 2010-02-09, 08:05   

Wszystko się zgadza co do sprawdzania poziomu oleju, natomiast zgadzam się z TAD-em, że w lacecie nie ma problemu z ubytkiem oleju. Ja przez 5 lat eksploatacji mając przejechane 130 000 km nie dolałem ani grama oleju. Od wymiany do wymiany, a wlewałem MOBIL 1 5W30.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-02-09, 08:47   

Ostatnio się postanowiłem zagłębić trochę bardziej w temat olejów i jak sie okazuje sparawa nie wygląda tak oczywiście. Pierwsza sprawa że producenci nas po prostu robią w balona, podając na opakowaniu że olej jest w pełni syntetyczny, a ze składu wyraźnie wynika że tak nie jest.
Większość olei o parametrach 5w30, 5w40 dostępnych na naszym rynku nie jest pełnymi syntetykami. Mimo że nie sa to fullsyntetyki , firmy takie jak mobil1, castrol, lotos, skrzetnie ta informacje ukrywa, jedynie elf i valvoline podaje że jest to olej hydrosyntetyczny.

Jedyna firmą którą jak do tąd wydaje się najbardziej zaufana jest MOTUL i te oleje można śmiało polecić.
Kiedyś sam stosowałem oleje tej firmy do motocykla i byłem bardzo zadowolony z pracy silnika.

Wracając do tanich olejów , do naszych pojazdów, na pewno nie warto przepłacać za olej cstrol 5w30 bo na 99% to ten sam olej co o wiele tańszy GM 5w30 i ani jeden ani drugi nie jest tworzony wyłącznie na bazie syntetycznej.
Wspomniany mobil 1, też oczywiście nie.
Wniosek z tego jeden, że albo zainwestować w produkt na prawdę dobry, albo wybrać ten który i tak w serwisie by nam zalali, czyli GM, albo castrola.
Kombinowanie z różnymi olejami i parametrami może skończyć się tym że popychacze zaworów stana się słyszalne, wzrośnie zużycie paliwa itp.
Lepiej kupić tańszy o parametrach podanych przez producenta, a wymienić częściej :-D
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2010-02-17, 23:05   

Do silnika, to regularnie każdy coś markowego wleje i prawdopodobnie z dobrym skutkiem, ale ostatnio w instrukcji wyczytałem, że w skrzyni automatycznej wymiany oleju nie przewiduje się w ogóle. Taki misterny mechanizm i nie wymieniać oleju? Po pięćdziesięciu tysiącach kilometrów jeszcze się nie obawiam, ale co później? Wymienialibyście? A jeśli, to przy jakim przebiegu?
 
     
Maciej 


Model Samochodu: Lacetti 1.6 kombi
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 87
Skąd: Warszawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 6/19
 31%
Wysłany: 2010-09-23, 12:38   

Czy ktoś samodzielnie wymieniał olej? Czy są jakieś sprawy, na które trzeba zwrócić uwagę? Wielokrotnie wymieniałem olej w rozmaitych samochodach, ale w takich starszych, których działanie i instalacje znam, i całkowicie rozumiem :-) W nowszych i pełnych elektroniki zawsze robił to serwis. Pytam o to, bo gdzieś wyczytałem, że w aucie innej marki, ktos zmienił olej, ale coś tam mu się zaświeciło, o czymś nie wiedział, więc i tak musiał skorzystać z usług serwisu.

Normalnie wymiana oleju, to - na ciepłym silniku -
- odkręcić wlew
- odkręcić korek w misce i zlac olej do kuwety, jeśli korek ma magnes, to oczyścić
- odkręcić filtr
- zakręcić korek w misce
- wkręcić filtr pamiętając o posmarowaniu uszczelki
- zalac odmierzoną ilość oleju
- sprawdzić po chwili poziom na bagnecie
- zakręcić korek
- uruchomić silnik
- i po sprawie.
_________________
pozdrawiam
Maciek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: